De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.

Dit is deel een De ouderensoos

Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.

Welkom!

Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
05-07-2017 13:06
23 september!
Dat hoorde ik van jou inderdaad! Mijn zus is groot fan, maar ze is dan op Malta....
Ik werk op een school, en daar hebben ze een afscheidsmusical van groep 8. Allemaal 70's muziek in het stuk, en die kinderen vinden het geweldig!
Eleonora-2 schreef:
05-07-2017 12:54
Om te gieren toch, die clip....
Helemaal hip toen!

:rofl:
Ik was toen 6 jaar! En danig onder de indruk van dat pakje :biggrin:
Dat had ik toen ook van Middle of the road, de zangeres droeg een heel minijurkje. En ik wilde niet eens een rok aan, veeeeel te bloot. Ik was als kind erg preuts, gelukkig is dat later wat bijgetrokken :biggrin:
Ik was heel erg op Ann Lennox van de Eurythmics. Het zou nog bijna 20 jaar duren voordat ik doorhad hoe dat kwam.
en bedankt Leo :proud:

maar inderdaad Amarna ... zolang de Stones nog zaad hebben om kindertjes te produceren (het komt er nog niet in poedervorm uit) valt het wel mee met het verval !!
RockOla schreef:
05-07-2017 14:54
Ik was toen 6 jaar! En danig onder de indruk van dat pakje :biggrin:
Dat had ik toen ook van Middle of the road, de zangeres droeg een heel minijurkje. En ik wilde niet eens een rok aan, veeeeel te bloot. Ik was als kind erg preuts, gelukkig is dat later wat bijgetrokken :biggrin:
Sally Carr, met dat hoge metaalachtige stemmetje.
Volgens mij droeg ze altijd hotpants.
En kennen jullie Player nog? Met het nummer "Baby come back"...ik vond het een leuk nummer, en in de band zat Ridge van the Bold and the beautiful. :biggrin: en the Knack met My Sharona....vond dat zo'n lekker opzwepend nummer.
RockOla schreef:
05-07-2017 16:17
En kennen jullie Player nog? Met het nummer "Baby come back"...ik vond het een leuk nummer, en in de band zat Ridge van the Bold and the beautiful. :biggrin: en the Knack met My Sharona....vond dat zo'n lekker opzwepend nummer.
Ben nu aan het kijken en luisteren naar Player...oh wat errug...kan zo meezingen, terwijl de naam van de band me niks zei. Wat een leuke Oranje outfit heeft Ridge aan :).
Nu nog even My Sharona opzoeken...
Oh ja...toen nog BH's zonder van die driedubbele padding zodat het lijkt alsof iedereen dezelfde borsten zonder tepels heeft.
Everything you see I owe to spaghetti!
https://youtu.be/re_TN8meqLs

Moet je even luisteren bij ongeveer 25 minuten.

Donny Osmond, deze link is geplaatst in 2015. Sjesus, knappe kerel hey!

Vroeger vond ik het maar niks, die Osmonds. Te mooi, te zoet vooral, teveel witte tanden.
maar ik ging daarnet toch eens kijken op Youtube en ik vond het gaaf om weer terug in de tijd te gaan, het ontroerde me.

Daar bij die 25 minuten en nog wat zingt hij in een kleurige kaftan en er wordt meegezongen door......duizenden middelbare dames. Ze zingen zo hoog en zo opgewonden als de meisjes die ze ooit waren, ik kreeg er op een of andere manier tranen van in mijn ogen.
anoniem_181204 wijzigde dit bericht op 05-07-2017 18:21
Reden: is bij de 25 minuten, stond er verkeerd
1.21% gewijzigd
Hoe toevallig..Raffaella Carra kwam net voorbij op 192tv. ;-D
Ik kan de link van de Osmonds niet openen, maar ik heb op een ander filmpje gezien dat Donny Osmond goed bewaard is gebleven. :biggrin:
Nu de Moody Blues op deze zender met Question. Ook geweldig!
RockOla schreef:
05-07-2017 19:13
Hoe toevallig..Raffaella Carra kwam net voorbij op 192tv. ;-D
Ik kan de link van de Osmonds niet openen, maar ik heb op een ander filmpje gezien dat Donny Osmond goed bewaard is gebleven. :biggrin:
Nu de Moody Blues op deze zender met Question. Ook geweldig!

Hey jammer! Hij staat op Youtube, het heet zoiets als "Donny Osmond all his hits live". En dan vanaf een minuut of 25-26.
Nog even proberen hoor. Misschien vindt niemand er wat aan, maar die meezingers vind ik zo gaaf...
Ze zijn niet jong meer, maar zo voelen ze zich wel tijdens dat concert. Ze zingen als tieners.

Donny Osmond "Any dream will do".

https://youtu.be/CpK9dThD6qs

Als het weer niet lukt jammer dan.

Weet je wie ik zo goed vond? Elvis Costello....
Hahaaa geweldig stukje! Die jas :rofl: en die vrouwen die massaal meezingen..
Elvis Costello :high5:
Wat fijn weer allemaal ladies.
Zo gezellig altijd met jullie.

:daisy:
RockOla schreef:
05-07-2017 22:23
Hahaaa geweldig stukje! Die jas :rofl: en die vrouwen die massaal meezingen..
Elvis Costello :high5:
Die jas en dat liedje is uit de musical "Joseph and the amazing technicolor dreamcoat". Donny heeft daar de hoodfrol in gespeeld.
Ik hou wel van die psychedelische kleurtjes! :biggrin:
Ja, geweldig toch, die vrouwen...het ontroert me echt!!!
En dan die idiote kaftan! Maar dat hoorde dus in de film, ik had er nog nooit van gehoord.

Elvis Costello heb ik helemaal grijsgedraaid. Weet iemand of hij nog actief is in de muziek? Die man heeft een waanzinnige stem...
Die foto van de Osmonds is wel hilarisch. Mannen met van die typisch jaren 70 decolletés en bij voorkeur met een flinke bos borsthaar.
Elvis Costello weet ik ook nog; A good year for the roses met die clip bij de open haard samen met zijn zoons.

Een ander fenomeen uit mijn jeugd is penvriendinnen. Hadden jullie die ook? Ik had er jaren eentje en toen we ouder waren, hebben we elkaar ook ontmoet. We schreven elkaar naar aanleiding van een brief die ik gestuurd had naar Mona van de Story, ik was probleem van de week :-$

Mona zullen jullie ook nog wel kennen

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Mona verslond ik altijd in de leesmap bij mijn oma.
Fantastisch vond ik haar.
Ik heb haar nooit ingeschakeld maar was wel fan van haar lieve, nuchtere kijk op zaken.

Zeker had ik penvriendinnen.
Maar dat waren wel meiden die ik live had leren kennen en dan gingen we schrijven.

Met de zus van mijn eerste serieuze verkering (ik was 15) schreef ik brieven van dertig kantjes.
De leesmap ja, die hadden ouders van een vriendin van mij. Nieuwe Revu, Panorama, roddelbladeren. Die eerste twee waren nogal pikant. Ik las zelf toen vaker de Flair.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

kopjekoffie70 schreef:
07-07-2017 00:24
De leesmap ja, die hadden ouders van een vriendin van mij. Nieuwe Revu, Panorama, roddelbladeren. Die eerste twee waren nogal pikant. Ik las zelf toen vaker de Flair.
Ah, de 'vleesmap' zoals pa Doorzon zou zeggen ;-D
nbk wijzigde dit bericht op 07-07-2017 00:37
1.02% gewijzigd
What have we done....
Die is wel toepasselijk :-]

francieneke schreef:
06-07-2017 21:06
Ja, geweldig toch, die vrouwen...het ontroert me echt!!!
En dan die idiote kaftan! Maar dat hoorde dus in de film, ik had er nog nooit van gehoord.

Elvis Costello heb ik helemaal grijsgedraaid. Weet iemand of hij nog actief is in de muziek? Die man heeft een waanzinnige stem...
Geen film, musical op Broadway. Een variatie op de bijbelse Jozef die een mooie jas van zijn vader kreeg en zixh ver verheven voelde boven zijn broers. Het was een groot succes voor Donny. Hij heeft trouwens ook de Amerikaanse versie van Dansen met de Sterren gewonnen
kopjekoffie70 schreef:
07-07-2017 00:24
De Flair was er nog niet toen ik met leesmappen begon.
Wel de Nieuwe Revue. Ja met een e er achter. En de Panorama.
Ik vond het een beetje enge bladen, allebei. Er stonden vaak bloederige foto's in of hele confronterende dingen over zielige dieren.

Later, in de tijd van Hans Verstraaten ben ik jarenlang lid geweest van de Nieuwe Revu. Toen deden ze aan spannende journalistiek met Pieter Storms en zo.
En natuurlijk de familie Doorzon. Daar ben ik vanaf 1980 fan van.
Ik heb 25 jaar lang ieder nieuw Doorzonalbum gekocht en de schoolagenda en scheurkalender.
Gerrit de Jager was mijn hele middelbare schooltijd een grote held van me.
Ik had een abonnement op de Wham. Een stripblad. Heeft maar heel kort bestaan. En ik kreeg altijd de gebonden verzamelde versies van de Kuifje en de Robbedoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven