De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.

Dit is deel een De ouderensoos

Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.

Welkom!

RockOla schreef:
05-07-2017 08:25
Nee, het was een meid die niet engels zong. Italiaans of zo? Ze had een heel strak pakje aan, een soort catsuit met een hele lage rug. Bijna tot haar bilspleet. Mijn opa vond toppop maar niks, maar als zij op tv was maakte hij graag een uitzondering! :biggrin:
Dalida?
Annapicobella schreef:
04-07-2017 17:50
Heb deze maand al achter elkaar feesten van vrienden die 60 worden. ZESTIG....

Kan me nog herinneren dat toen ik ergens halverwege de 30 was ik een vrouw van in de vijftig oud vond. Arrogant en kortzichtig - dat snap ik nu ik mijn leeftijd niet meer leuk kan omdraaien zeker, maar geeft wel een beeld van hoe jongere mensen ons zien.

Een van de scenes in Broadchurch idem...dat een vrouw haar vijftigste verjaardag vierde en een twintiger opmerkte dat "er allemaal oudjes waren die dachten dat ze nog jong waren".

Zodra je gaat mijmeren over vroeger begint t :)

Dat gezegd hebbende: De Osmonds...vreemd opwindend en toen later kwam het kleine broertje er ook nog bij, die later verrassend goed opdroogde. Qua looks dan.
Afbeelding
Ik was groot fan van de Osmonds en vooral heel verliefd op Donny. Mijn hele kamer hing vol met foto's en ik had plakboeken vol van hen. Ik draai hun muziek nog steeds regelmatig en kijk vaak filmpjes op Youtube.
Alle reacties Link kopieren
Nee het was Dalida ook niet. Ze had volgens mij een soort page kapsel. In dat nummer was een soort van donderslag te horen waarop ze dan een beweging maakte..ik kan de tekst ook niet opzoeken want ik verstond er geen hol van. Dus aan google heb ik ook weinig..
RockOla schreef:
05-07-2017 08:41
Nee het was Dalida ook niet. Ze had volgens mij een soort page kapsel. In dat nummer was een soort van donderslag te horen waarop ze dan een beweging maakte..ik kan de tekst ook niet opzoeken want ik verstond er geen hol van. Dus aan google heb ik ook weinig..
Dan weet ik het ook niet.
RockOla schreef:
05-07-2017 08:25
Nee, het was een meid die niet engels zong. Italiaans of zo? Ze had een heel strak pakje aan, een soort catsuit met een hele lage rug. Bijna tot haar bilspleet. Mijn opa vond toppop maar niks, maar als zij op tv was maakte hij graag een uitzondering! :biggrin:
Amanda Lear?
Ik zit nu al een half uur op internet te zoeken. Maar het was een eendagsvlieg. Voor mijn gevoel was de 2e helft van de jaren 70. Ik geef het maar op. Het nr. komt af en toe wel op 192tv, ik zie het vanzelf wel een keer. Ik kan het niet uitstaan.
Raffaella Carra - A far l'amore comincia tu! :cheer: als jullie het zien weten jullie het wel! Uit 1977.
Raffaella Carra
https://www.youtube.com/watch?v=rPAAoSFfFww
Leo, ik ben van 1960 ! :cheer:
En wat erg.. dat je idolen uit je jeugd al dood, halfdood of dement zijn ! :-o
En David Cassidy was ook al heel vroeg kaal geloof ik... beter herinneren zoals hij was dames....
Ik word al beroerd bij het idee dat David Bowie, Prince en George Michael er niet meer zijn. En die waren nog jong...
Maar ik ben ook meer van de 60/70 muziek...en die spoeling wordt wel dun nu.
RockOla schreef:
05-07-2017 11:11
Raffaella Carra - A far l'amore comincia tu! :cheer: als jullie het zien weten jullie het wel! Uit 1977.
Oeps... net te laat gepost...
Hehehe...maar wel super, jouw linkje!
Oh heerlijk dat we weten dat het mevrouw Carra was. 1977.... In dezelfde tijd dat Jerney Kaagman ook zo'n spannend pakje droeg toch?
Everything you see I owe to spaghetti!
Ja inderdaad! Jerney had toch zo'n blauw pakje aan? Was in '79 met Weekend. Stond haar goed hoor. Draai af en toe wel eens eens lp van Earth en Fire, best leuke muziek hoor. In die tijd schaamde ik me niet voor Nederlandse muziek. Tegenwoordig...tenenkrommend vind ik het.
RockOla schreef:
05-07-2017 11:28
Ik word al beroerd bij het idee dat David Bowie, Prince en George Michael er niet meer zijn. En die waren nog jong...
Maar ik ben ook meer van de 60/70 muziek...en die spoeling wordt wel dun nu.
Er springen nog legio legendes vrolijk rond, al dan niet inmiddels solo of met andere band: Rolling Stones, Genesis, Abba, Fleetwood Mac, James Taylor, Carole King, Billy Joel, Joe Jackson, Neil Diamond, Mark Knopfler, Roger Hodgson, Madness, Frances Rossi, Gino Vanelli, Bryan Ferry, Level 42, Nile Rodgers&Chic
Ja gelukkig maar! En ook nog fit hoor, ik heb laatst Roger Hodgson gezien, en Madness ook nog. En de heren van Orchestra manoeuvres in the dark, ABC...de heren waren nog prima geconserveerd! :biggrin:
RockOla schreef:
05-07-2017 12:37
Ja inderdaad! Jerney had toch zo'n blauw pakje aan? Was in '79 met Weekend. Stond haar goed hoor. Draai af en toe wel eens eens lp van Earth en Fire, best leuke muziek hoor. In die tijd schaamde ik me niet voor Nederlandse muziek. Tegenwoordig...tenenkrommend vind ik het.
De Dijk mag ik toch graag horen !

(met Borsato, Meeuwis en de Volendammers heb ik weinig op, helaas....)
Ik ga regelmatig naar dit soort concerten...kan slecht afscheid nemen van het verleden. En het is zo gezellig, allemaal gelijkgestemden! :cheer:
Ja de Dijk is ok! Maar de rest...als ik blof hoor word ik zo depri als de pest. En al die hoempapa muziek op dorpsfeesten...Dre Hazes, Jannes, Lucas en Gea.. :cry:
RockOla schreef:
05-07-2017 11:11
Het liet me niet lossssssss!
Ik kan het zo meezingen, het refrein, inderdaad dat was ze, wat goed dat je haar gevonden hebt!
Magister schreef:
05-07-2017 11:17
Raffaella Carra
https://www.youtube.com/watch?v=rPAAoSFfFww
Om te gieren toch, die clip....
Helemaal hip toen!

:rofl:
Barbie03 schreef:
05-07-2017 11:20
Leo, ik ben van 1960 ! :cheer:
Ah ok, vandaar dat ik wat achter je aan hobbel.

:proud:
amarna schreef:
05-07-2017 12:39
Er springen nog legio legendes vrolijk rond, al dan niet inmiddels solo of met andere band: Rolling Stones, Genesis, Abba, Fleetwood Mac, James Taylor, Carole King, Billy Joel, Joe Jackson, Neil Diamond, Mark Knopfler, Roger Hodgson, Madness, Frances Rossi, Gino Vanelli, Bryan Ferry, Level 42, Nile Rodgers&Chic
23 september!
RockOla schreef:
05-07-2017 12:45
Ik ga regelmatig naar dit soort concerten...kan slecht afscheid nemen van het verleden. En het is zo gezellig, allemaal gelijkgestemden! :cheer:
De gemiddelde leeftijd bij de concerten waar wij naar toe gaan is hoog. Allemaal grijze koppies.
Goede muziek gaat nooit vervelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven