Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Ik vind Phil veel leuker dan Flip.
Kashri schreef:
14-06-2017 18:29
Ik vind Phil veel leuker dan Flip.
nee :O

Maar dat komt misschien door dr phil...
Zahraha schreef:
14-06-2017 20:16
nee :O

Maar dat komt misschien door dr phil...
Die moet je ff loslaten maar ik zou zelf 1000x liever Phil dan Flip genoemd worden.
Hoi allemaal,

Wij krijgen in augustus ons tweede kindje. We willen het geslacht niet weten! We hebben al een dochter van 2, genaamd Féline.

Voor een meisje zijn we er al uit: Amélie.
Maar een jongetje vinden we lastiger. Mijn vriend vindt Joris een mooie naam. Ik vind dat ook wel leuk staan bij onze dochter, maar de naam ook een tikkeltje ouderwets.

De andere optie die steeds terugkomt is Lewis. Ik vind de uitspraak mooi klinken, maar het is in verhouding met de rest van onze Hollandse gezin namen wel erg Engels.

Graag jullie mening:
1. vinden jullie Joris of Lewis leuker voor ons?
2. Of nog andere ideeen?
3. En evt een leuke passende 2e naam bij Joris of Lewis?

Bedankt vast!
Ik vind Joris sowieso een heel erg leuke naam! Past ook goed bij de naam van jullie dochter.
Zelf zou ik inderdaad ook kijken of het een beetje past bij alle namen van het gezin. Dus dan is Lewis misschien te Engels voor bij de rest van de namen.
Tralalalala
Mommy-of-2 schreef:
22-06-2017 07:03
Hoi allemaal,

Wij krijgen in augustus ons tweede kindje. We willen het geslacht niet weten! We hebben al een dochter van 2, genaamd Féline.

Voor een meisje zijn we er al uit: Amélie.
Maar een jongetje vinden we lastiger. Mijn vriend vindt Joris een mooie naam. Ik vind dat ook wel leuk staan bij onze dochter, maar de naam ook een tikkeltje ouderwets.

De andere optie die steeds terugkomt is Lewis. Ik vind de uitspraak mooi klinken, maar het is in verhouding met de rest van onze Hollandse gezin namen wel erg Engels.

Graag jullie mening:
1. vinden jullie Joris of Lewis leuker voor ons?
2. Of nog andere ideeen?
3. En evt een leuke passende 2e naam bij Joris of Lewis?

Bedankt vast!
1.Joris

2. Jonas
Louis
Levi
Zahraha schreef:
22-06-2017 10:43
1.Joris

2. Jonas
Louis
Levi
En dan Louis op zijn Frans os Engels uitgesproken?
Mommy-of-2 schreef:
22-06-2017 10:54
En dan Louis op zijn Frans os Engels uitgesproken?
Frans omdat je amelie mooi vindt (ik ook trouwens). En vind ik ook mooi bij feline. Feline en -loe-wie.

Maar Engels kan ook, wat is het dan? Lijkt best op Lewis dan toch?
Ik vind Lewis heel leuk, maar inderdaad niet helemaal passen bij Feline. Of je dat belangrijk moet vinden is natuurlijk aan jullie. In hun jeugd zullen de namen regelmatig samen worden genoemd, maar in hun volwassen leven bijna niet meer.
Joris vind ik mwah. Niks mis mee, maar ook niet heel leuk.

Misschien:

Serge
Laurens
Leon
Phillip
Matteo
Misha
Christian
Bastiaan
Michel
Victor
Jurgen
Mathis
Tobias
Oehh Louis vind ik zo mooi en dan idd als Loe-wie. Als mijn neefje niet zo heette zou ik die naam aan onze zoon-to-be hebben gegeven!

Wat vinden jullie van Yves? Onze dochter heeft ook een Franse naam en vinden hem zelf erg mooi. Tuurlijk is dat het belangrijkste maar ik ben benieuwd naar jullie mening en ook naar eventuele aanvullingen die jullie erbij zouden vinden passen!
Mooie naam, winterteen!
Ik heb me altijd al afgevraagd hoe je Yves uitspreekt. Zo op papier vind ik m iig mooi ;-)
Kashri schreef:
23-06-2017 23:12
Ik heb me altijd al afgevraagd hoe je Yves uitspreekt. Zo op papier vind ik m iig mooi ;-)
ief
Zahraha schreef:
24-06-2017 00:29
ief
Oh jee. Ik zeg dus gewoon Ieves als ik dat lees haha
Echt? Het is net als Yves saint Laurent dus ik dacht altijd dat mensen wel snapten hoe je de naam Yves dan uitspreekt.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Hallo allemaal,

Wij hebben een klein dilemma(tje).

Met nog 10 weken te gaan zijn we het helemaal kwijt wat betreft namen.

We hadden eerst T(h)om Ravi voor onze zoon. Maar nu vinden we Ravi eigenlijk een veel leukere eerste naam. Het probleem wat wij alleen nu hebben is dat we niks leuk vinden als 2e naam bij Ravi, Ravi Tom vinden wij namelijk niet echt klinken.

Hebben jullie misschien nog suggesties van ons?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Boaz :heart:
Gewoon alleen Ravi is geen optie?
Ravi Thomas?
Hoi!

Wat vinden jullie van de naam J.ude ( op zijn Engels uitgesproken, zonder puntje, voor een jongen )?
Ravi Tobias
Ravi Thijmen
Ravi Laurens
Ravi Timor
Ravi Quinn
Ravi Jurriaan
Ravi Casper
Ravi Lodewijk
Ravi Christoph
Ravi Daniël
Ravi Pepijn
Ravi Leonard
Ravi Marten
Ravi Nolan
Hellup!

Ik ben in verwachting van de tweede. We hebben al een zoon, Julian, maar mijn vriend en ik liggen qua namen zo ver uit elkaar dat het een wonder is dat we er de eerste keer zo snel uit waren.

Een paar dingen:
- De achternaam begint met een S en we vinden het niet mooi als de voornaam daarmee eindigt. Thomas en Matthijs bijvoorbeeld vallen dan af.
- Ik sta voor de klas en wil geen naam die ik al eens in de klas heb gehad (nog nooit een Julian gehad; populaire namen vallen hiermee niet automatisch af)
- Vriend wil geen Engelse namen en liefst niks aparts. Ik hou juist wel van iets apartere namen. Ik had Ezra, Elliot, Finnegan en Allard op mijn lijstje staan maar die zijn al geveto'd. Vriend wil Wessel of Sebastiaan.
- We hebben allebei grote families en veel vrienden met kinderen, dus veel namen die we leuk vonden (Jesper (ik) of Sepp (hij)) zijn al bezet, en het staat vaak iets te dichtbij om het dan toch te doen.

Het duurt nog even maar ik denk niet dat we er snel uit gaan komen. Heeft iemand suggesties voor een ietwat aparte maar niet al te gekke naam die niet Engels is en niet op een S eindigt? :nut:
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Pelia schreef:
08-07-2017 10:55
Hoi!

Wat vinden jullie van de naam J.ude ( op zijn Engels uitgesproken, zonder puntje, voor een jongen )?
Ik zou denken dat het een meisjesnaam is. Alhoewel je natuurlijk ook J. Law hebt, maar toch...ik zou aan een meisje denken
mendy schreef:
08-07-2017 11:54
Ik zou denken dat het een meisjesnaam is. Alhoewel je natuurlijk ook J. Law hebt, maar toch...ik zou aan een meisje denken
Jude law werd in het begin van zijn carrière ook vaak genoeg voor een meisje aangezien...

Het komt doordat Jude een mannennaam is (komt van Judah), maar ook een bijnaam van Judith.

Ik vind het een leuke naam maar zou het zelf niet gebruiken. Teveel uitspraak/geslachtsverwarringsissues.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje;

Menno
Steven
Ferdi
Quinten
Lennard
Roan
Tobin
Eldin
Ebian
Allan
Hugo
Mathieu
Pepijn
Wouter
Vincent
Michaël
Nathan
Timor
Brent
Tygo
Aron
Michel
Thijmen
Vigo
Ronan
Micha
Leon
Odin
David
Barold
Olivier
Yannick
Fabian
Ewoud
Werner
Roald
Nando
Christoph
Philip
Pascal
Xander

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven