Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Jammer dat je gaat stoppen met schrijven Morgenstond. Maar fijn om te horen dat je in ieder geval een keuze gemaakt hebt, niet stoppen met de borstvoeding en afwachten hoe het gaat lopen. Hoop dat alles goed met je gaat en blijft gaan! Wie weet tot ziens weer!
Neeee! :-o :kneel: Niet weggaan, Morgenstond!
Nou ja, wat ik bedoel te zeggen is dat ik het jammer vind maar ik snap het natuurlijk wel. Ik zag nog een mooie duidelijke eisprong in je grafiek, gevolgd helaas door weer een korte LF dus het lijkt er idd op dat je geduld nog even op de proef gesteld wordt. We kunnen wel een nieuw topic beginnen: Borstvoeding/normale cycluswens :P
(PS nu heb ik Clouseau in mijn hoofd..."Laat me nu toch niet alleeheen" :whistle: )

Nienemunt, wat een heftig verhaal maar wat heeft het nu een goed einde met je tweede in je buik! :yes:

Bettie, gaat het alweer wat beter en kun je je gevoel een beetje van een afstand bekijken? Schuif het maar lekker af op de hormonen, dat helpt hopelijk al wat. Of dat het is weet ik niet, maar ik weet wel hoeveel invloed ze kunnen hebben. Als excuus vind ik dat altijd wat makkelijk, maar als verklaring voor jezelf als je je naar voelt helpt het relativeren.

Iedereen een fijn weekend!
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Ahhh neeee Morgenstond, wat jammer. Maar ik kan het ook heel goed begrijpen. Hoop je natuurlijk wel weer een keer terug te zien!
Haha moiwichtjes, ik moet wel om je lachen met Clouseau.

Hier gaat het heel goed, net weer even een digitale clearblue gedaan (altijd leuk om te testen :-D ) en daar stond zwanger 2-3 op, dus het loopt op! Voel me ook veel relaxer nu, het zullen die stomme hormonen wel geweest zijn.

Hoe is het verder met iedereen? :heart:
Jammer Morgenstond! Maar wel fijn dat je voor jezelf besloten hebt dat het dan nog maar even zo moet zijn zonder duidelijke cyclus. Ik hoop wel dat je cyclus toch snel herstelt en dat je snel zwanger bent van de tweede. Dan kom je het toch wel even vertellen? :bigkiss:

Heftig Nienemunt, heel knap dat je er uit bent gekomen! En nu dus al de tweede onderweg!

Bettie, fijn dat je je weer beter voelt. Het is ook gewoon zo spannend die eerste weken!

Hier gaat alles goed. Gisteravond feestje gehad en zoontje was natuurlijk gewoon om 6:30 wakker dus wij hebben een relax zondagje.
Heel jammer dat je stopt Morgenstond, maar wel heel gebruikelijk. Ik vind het super dat je gewoon lekker door blijft gaan met borstvoeding geven en heb daar heel veel repect voor! Heel veel geluk!

Es, dankjewel. Het waren indedaad heftige jaren, maar gelukkig ben ik er nu sterker uitgekomen. Al zal het altijd een gevoelig plekje blijven.
Met de misselijkheid is het helaas niet zo gebleven :facepalm:
Hoe is het verder met jou? Jij wel helemaal fit nog?

Moiwichtjes, indedaad! Dat voelt helemaal als een overwinning ;)
Beetje van, zie je wel mijn lijf kan wel wat.
Ik vind het ook super knap van jou hoe je door blijft gaan met de borstvoeding, het blijft een heel mooi iets.

Bettie, fijn die bevestiging :cheer:
Ben je nu ook helemaal gestopt met Vitex?

Dankje Mayo!
Leuk van feestje, alleen jammer dat je zoontje weer zo vroeg wakker was.

Hier echt super misselijk en overgeven, helaas weer net als bij de eerste. Morgen maar even de huisarts of vk bellen voor iets tegen de misselijkheid. Zo is het best pittig.
Ik wil verder niet klagen, want ben super blij dat ik zwanger ben, maar ik had gehoopt dat het deze keer minder zou zijn.
Ah joh vervelend Nienemunt die misselijkheid, overgeven! En dat heeft niks te maken met klagen of ondankbaarheid over je zwangerschap natuurlijk! Groot gelijk dat je morgen de huisarts belt, die heeft er vast wel iets tegen wat het dragelijker maakt. Het lijkt me vooral ook pittig omdat je nu nog een kleine hebt rondlopen zodat je er niet even aan kunt toegeven dat je moe bent of misselijk.
Ik ben trouwens vorige week dinsdag echt helemaal gestopt met Vitex. Je mag het in principe doorslikken tot de eerste dag van je gemiste menstruatie, maar omdat ik al eerder wist dat ik zwanger was door die vroege zwangerschaptest was ik gelijk maar gestopt.

Moiwichtjes, echt wel bijzonder dat je al zolang borstvoeding geeft en nog geen 1x ongesteld bent geworden. Voed je nog veel?

Mayo, jammer dat die kleintjes niet uitslapen hè. Geniet van jullie relaxte zondaagje!
Goedemorgen iedereen!
Nee, helaas geen geboorte update;)

Jammer dat je stopt met schrijven morgen maar zal dit keer geen petitie starten, goed dat je naar jouw gevoel luistert en hopelijk zien we je toch snel weer terug.

@ Bettie, hurray van de clear Blue. Ik heb die testen nooit gedaan( Hollands kniepstemmetje: want weet je hoeveel Action testen je daarvoor kunt doen:p)
Maar kan me voorstellen dat het het wel weer echt echt maakt. En fijn dat je je beter voelt! Hysterisch geluk is on it's way.

@ misselijk, als het echt erg is zeker de ha bellen, wat hier goed hielp was echte pepermunt, dus geen kauwgom maar met pepermunt olie zoals king en tussendoor veel ontbijtkoek. Niet tegelijkertijd hoor natuurlijk, dat zal het niet minder maken vrees ik:p

Ben super vroeg naar bed gegaan dus nu fris en fruitig klaar wakker wachtend op de baby, ik ben bij deze echt ongeduldig. Zoon mocht lekker blijven zitten maar ik krijg nu toch wel wat last van rug doordat je waarschijnlijk de hele dag toch in touw bent met nr 1, en ze is soms zoooo druk.
Echt gms hoe doe je het met 2 die rondlopen...

Bij jou nog teken van ovulatie Moi?
We gaan misschien met de nachtvoedingen aan de slag als zoontje 18 maanden is, maar tot dan verwacht ik hier zeker niet terug te komen schrijven. Ik blijf het een duivels dilemma vinden en hoewel sommigen hier schrijven het knap te vinden om zo lang door te gaan, vind ik het vanuit mijn perspectief nog knapper om de keuze te maken om te stoppen.

Fee, ik heb drie keer geprobeerd je pb te beantwoorden gisteren, maar geen idee of het gelukt is.

Moiwichtjes (mijn telefoon heeft jouw naam al onder de snelfunctie :P ), als jij dat topic opstart kom ik misschien wel meeschrijven ;-)
Je kan trouwens evt je prolactine waarde laten prikken bij de huisarts als je enigszins een idee wilt hebben waar je aan toe bent. Ik had laatst een artikel met een soort referentiewaarden gevonden. Als je het leuk vindt om te lezen moet je maar een pb sturen (die dan hopelijk wel aankomt...)

Nienemunt: hopelijk kan de huisarts je helpen met de misselijkheid!

Bettie, genieten is overschat! ;-) Komt vast vanzelf, maar hoeft niet continu aanwezig te zijn.

Mayo, ik wil het best laten weten als ik zwanger ben, maar houden jullie dit topic dan wel nog een jaar in leven? ;-)

Worteltaart, ik hoop voor jou snel op goed bericht! Je bent denk ik wel de eerstvolgende :)

Ok, dat was het dan denk ik! :smooch:
Wat lief dat je nog even afscheid komt nemen, Morgenstond! Lastig dat het een dilemma voor je blijft, maar volgens mij voel je zelf heel goed wat je wilt en op dit moment is dat de borstvoeding.. Ondertussen hoop ik toch ook gewoon voor je dat je snel weer een vruchtbare cylus gaat krijgen. Dat kan nog steeds gewoon op gang komen, ook als je nog borstvoeding geeft.

@Nienement, wat naar dat je zo misselijk bent. Iets van de huisarts gekregen?
@Bettie, fijn dat je je wat rustiger voelt! Nu hopelijk gewoon even genieten.
@Fee, wat komt het moment dat je je tweede kindje in je handn houdt nu dichtbij. Ik kan me voorstellen dat je het zo graag wilt ontmoeten nu. Maar het komt wanneer het komt he..

Hier nog steeds niet ongesteld. Ik merk dat ik weer stiekem hoop begin te krijgen en ga in het weekend dus weer een keer testen.
Bettiepage een extra test is in het begin altijd fijn ter bevestiging en kan inderdaad ook rust geven: fijn! En geeft het ook wat rust nu je gestopt bent met de Vitex?

Fijn dat alles goed gaat Mayolijn. Na een feestje en een vroege 'natuurlijke' wekker is een relax dag erg fijn. Je gaat het anders echt voelen. Ga sinds we een kleine hebben (en dat is dus al bijna 2 jaar) ook helemaal niet meer zo laat naar bed. Hou altijd rekening met het vroeg op moeten staan. Hebben jullie dat ook?

Oh nee Nienemunt, wat balen van de misselijkheid! Heb je inmiddels iets van de huisarts gekregen tegen de misselijkheid? En helpt het? Ik hoop het voor je, lijkt me zo vervelend! Ik voel me inderdaad nog helemaal fit, in dat opzicht zo vergelijkbaar met de 1e keer.

Fee, ik hoopte op een geboorte update: helaas! Ik zou ook zo nieuwsgierig zijn! Het kan niet lang meer duren, maar elke dag is er nu voor je gevoel misschien wel een teveel. We wachten met je mee hoor!

Worteltaart, ik kan me voorstellen dat je stiekem weer hoop begint te krijgen. Zou geweldig zijn!!

Hier gaat alles helemaal goed! Lekker aan het genieten van de vakantie en het doen van leuke dingen samen. Geniet zo van ons meisje en ben ook heel erg benieuwd of dit kindje op haar grote zus gaat lijken qua uiterlijk en karakter. De zwangerschap gaat zo snel als je al een kleine rond hebt lopen, de tijd vliegt en voor ik het weet heb ik alweer verlof haha!
Hoi allemaal, alles nog goed hier? Worteltaart, heb je al getest of heb je jezelf weten te bedwingen? Het is eigenlijk al weekend hoor, in mijn hoofd in ieder geval wel.
Fee, is de baby al af en ben je al toe aan de grote ontmoeting of wacht je lijf daar nog even mee? En hopelijk gaat het ook goed met GMS en es klinkt ook erg monter; En houden de dames die volgend jaar uitgerekend zijn het nog een beetje uit? :P Misselijkheid klinkt niet fijn...
Hier een kleine doorbraak, we hebben besloten om dochtertje sinds deze week naar een aparte kamer te verhuizen. Voorlopig nog onder toezicht van mijn man, maar het gaat heel goed en ze huilt inmiddels niet meer 's nachts; ze wordt een keer of 3 wakker en laat zich dan troosten. De eerste nacht liet ze zich wel horen en sliep ik weinig omdat ik haar zo miste, maar inmiddels slaap ik oordoploos door en voed ik alleen nog 's avonds en 's ochtends. Wat een verademing na 20 maanden!
Dus ik ga weer opnieuw beginnen aan mijn temperatuurgrafiek en ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Sorry voor mijn ego post even :(

Hier even een mindere update.
Ik ben vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis voor uitdroging door flinke zwangerschaps misselijkheid. Moet hier even een paar dagen aan het infuus en medicatie tot alle waarden weer normaal zijn.

Zal andere keer uitgebreider reageren, nu even rusten.
Wel net een mooie echo met hartje gehad!
Bah Nienemunt, wat naar dat je misselijkheid je nu zelfs in het ziekenhuis heeft doen belanden! Dikke virtuele knuffel want daar is niks aan. Ja OK je hebt een echo en er wordt op je gelet maar verder is het heel erg ongezellig en wil je gewoon een relaxte zwangerschap. Dus voel je vooral niet bezwaard om even te klagen of te egoposten/updaten hoor!
Ik heb er niet echt last van gehad, ja soms 's avonds wat onpasselijk, dus ik kan me het niet goed voorstellen; hou je niks binnen en ben je echt non-stop beroerd? Of is het nog draaglijk te maken op de een of andere manier?
Ik hoop dat je een beetje kunt slapen, snel opknapt en dus snel weer naar huis mag.
Oh wat balen Nienemunt!! Heb je pillen tegen de misselijkheid? Wel fijn van de goed echo.
Spannend Fee, ben je er al echt klaar mee of hou je het nog even vol?
Jij ook nog gefeliciteerd Bettie, wat gaat 't opeens hard met de zwangerschappen.
Jammer dat je niet meer schrijft M.
En Worteltaart al getest?

Hier de laatste loodjes voor m'n verlof en dan de laatste weken van de zwangerschap. En ik ben moe, probeer vroeg naar bed te gaan maar na 8 uur is zo'n beetje de enige tijd die ik voor mijzelf heb dus dan wil ik ook altijd wat dingetjes doen. Verder gaat het heel voorspoedig gelukkig. Zie wel op tegen de bevalling en de gynaecoloog heeft er eigenlijk nog nauwelijks iets over gezegd of gevraagd, volgende x maar even bespreken.
Ah joh Nienemunt, wat schrikken! En wauw die echo! Gefeliciteerd :heart: Hoe ver ben je nu? Voel je zeker niet bezwaard, over een ''ego'' post, dat is het helemaal niet! Hopelijk gaat het al wat beter met je. Rustig aan doen hè!

Fee, ik ben zooo benieuwd, zo spannend! Het kan nu al gebeuren!

Moiwichtjes wat een fijne ontwikkeling! Hele grote kans dat je cyclus nu ook op gang gaat komen!

Gms, wat gaat het hard! Herinner me je update nog dat je positief getest had. En nu alweer bijna bevallen. Goed dat je het met de gynaecoloog gaat bespreken, kan rust geven!

Hier ben ik nu bijna 6 weken, echt heel pril nog :) Merk eigenlijk nog niet erg dat ik zwanger ben, wel af en toe misselijk en sneller moe maar verder niet. Ik kijk uit naar de echo, pas dan voel ik me echt zwanger denk ik. Ben nu wel veel relaxer dan in het begin gelukkig :hihi:
Moiwichtjes, dat is ook weer een mijlpaal! Fijn dat het vrij goed gaat! Hopelijk komt je menstruatie nu ook snel op gang!

Ah nee Nienemunt, wat ontzettend balen!! Lijkt me verschrikkelijk om zo misselijk te zijn continue. Hopelijk gaat het snel weer beter en kun je weer lekker naar huis.

Gms alweer bijna verlof! Heerlijk vooruitzicht! Balen dat je zo moe bent.. De tijd nadat de kindjes op bed liggen is vaak inderdaad net de tijd die je voor jezelf hebt dus dan wil je ook niet gaan slapen, dat snap ik ook heel goed. Dan maar een beetje middelen, beetje tijd voor jezelf en toch wat eerder naar bed?

Bettiepage gelukkig sta je er al wat relaxter in. Wanneer heb je de 1e echo? Vast al snel!
Als ik schrijf dat ik hysterisch blij ben, dan weten jullie genoeg toch? :cheer2:
De cb test gaf 3+ weken aan, dus ik denk dat ik ongeveer net zo ver ben als bettie.

Ik voelde me deze week wel moe en wat misselijk, dus had al mijn vermoedens.

@Nienemunt, heel veel sterkte! Wat rot dat je naar het ziekenhuis moest en zo misselijk bent. Fijn dat je al wel een kloppend hartje op de echo hebt gezien.
Jaaaa, gefeliciteerd Worteltaart! 😊😊😊 Dus toch! Hiep hiep hoera, dat is lekker het weekend beginnen. Dat wordt een kleine babyboom in april hier 😊...
Gefeliciteerd wortel!!! Super tof!!
Hier verlies ik volgens mij vruchtwater dus straks de vk bellen.
Ken het niet van de eerste, denk je dat je het al een beetje weet, wordt het weer totaal anders.. :D
O, spannend fee!!
Wauw worteltaart, gefeliciteerd! Wat een goeie maand is dat geweest voor iedereen :-)
Wanneer heb je de eerste echo Bettie?
Wauw Worteltaart, dus toch!!! Gefeliciteerd!!!! Super leuk nieuws!

En fee jeetje wat spannend! Zo zie je maar weer dat elke zwangerschap en bevalling toch anders is. Hou ons maar op de hoogte!
Worteltaart gefeliciteerd!!! En meteen al zo ver, dat is wel fijn! 🎉🎉

Oe Fee, spannend! Wat zei de vk?

Moiwichtjes, klinkt alsof het het juiste moment was voor jullie allebei. Heel fijn!
Oh fee, jouw berichtje gemist! Zet 'm op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven