Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Oooooh nee. Zo zeg.
Dat is het einde van het huwelijk. Jeetje zeg.

Laat je ophalen, zo autorijden is niet verstandig :rose:
Wat een LUL!! Wat sterk van je dat je nu weg rijdt met de kinderen, laat het hem maar voelen.

Hoop dat hij gelukkig wordt met zus :bonk:

Heel veel sterkte, hopelijk komt hij nog bij zinnen en ziet hij in hoe idioot dit is... Maar kan mij voorstellen dat het emmertje al overgelopen is en dat het te laat is.

Sterkte :redrose:
Jeetje, dit is erg

Ben er even stil van

Sterkte to
Frankly my dear, I don"t give a damn
Misschien heb ik het gemist maar hoe oud zijn je kinderen? Wat ik in jouw geval zou doen is de kinderen bij hun vader brengen en met een vriendin een lang weekend naar een wellness gaan. Weet je man ook gelijk wat het betekent wanneer hij in zijn eentje voor de kinderen moet zorgen.
Wat een schokkende opmerking van je man maxisa. Maar het maakt wel een hoop duidelijk, en hij is nu in ieder geval eerlijk over waar zijn prioriteit ligt. Ik vind dat je partner/kinderen altijd op 1 moeten staan.
Sterkte...
Wat bizar zeg.. :woa: Ik kan verder niks zinnigs bijdragen maar wilde je nogmaals heel veel sterkte toewensen. :hug:
Halleluja.

Maxisa 100 knuffels voor jou. Ik vind het heel stoer dat je de confrontatie bent aangegaan.

Nu eens zien hoe sterk je zwager is want die krijgt jouw man nu continu over de vloer.
"Jij wilt dat je mijn prioriteit bent. Dat gaat niet lukken en volgens mij weet je dat ook wel."

Say whuuuuuuuuuuuuuuuuut :woa:

Bij iedere post valt mijn mond verder open. Waarom is hij met jou getrouwd???
tickel wijzigde dit bericht op 31-07-2017 09:42
0.92% gewijzigd
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Jeetje vrouw, je zou van minder dichtklappen.... Dit is toch niet normaal joh? Wat een bizarre ontwikkeling en inderdaad, je vraagt je af waar je huwelijk al die jaren op gebaseerd is geweest.
Goed dat je zo sterk bent geweest om de deur uit te stappen met de kinderen. Laat hem maar even nadenken over wat hij nu eigenlijk gezegd heeft. (is die man wel goed bij z'n hoofd??).

Sterkte de komende tijd! Ik hoop dat hij zich alsnog beseft wat hij weggooit en er voor wil vechten. :hug:
Holy shit.. Hoe krijgt hij het uit z'n waffel?! Als je vrouw, de moeder van je kinderen, je prioriteit niet is, dan is het gehele gezin dat niet. Heeft'ie ook genoemd bij wie die prioriteit dan wel ligt?

Edit: Laat maar.. Er zijn maar twee opties.. Bij hemzelf of z'n zus.
Jemig. Dit slaat werkelijk alles.
Ik vind je reuzesterk. En heel goed dat je nu afstand neemt. Belachelijke opmerking van hem zeg. Nu weet je wel de waarheid en kun je keuzes maken. Hoe ellendig ook.
Hips, hopsakee en pierlala.
El0ise schreef:
31-07-2017 09:37
Holy shit.. Hoe krijgt hij het uit z'n waffel?! Als je vrouw, de moeder van je kinderen, je prioriteit niet is, dan is het gehele gezin dat niet. Heeft'ie ook genoemd bij wie die prioriteit dan wel ligt?
Dat blijkt inderdaad wel.
En waar die prioriteit wel ligt, hoeft hij niet te zeggen. Dat is overduidelijk.

De kinderen (3 en 5) zijn bij mijn ouders en ik zit op een bankje bij een tankstation te janken.
Twijfel nu of het gesprek met de man van schoonzus nog iets kan toevoegen. Of dat ik het ga afzeggen.
Jeetje, kwam vanochtend even kijken om te zien hoe het afgelopen was...maar dit slaat echt alles :hug: :hug: Goed dat je het heft in eigen handen hebt genomen, veel sterkte met wat komt!
Kun je niet even naar een vriendin Maxisa? Is er iemand bij wie je even thuis kunt uithuilen? Goed dat je de kinderen even hebt weggebracht. Wat betreft het gesprek; tjah lastig.. Enerzijds denk ik; wellicht als het bij schoonzus thuis ook tijdelijk ontploft krijgen broer en zus wellicht wat meer realiteitszin. Anderzijds denk ik dat je niet door moet willen met een man die deze uitspraak uit z'n strot krijgt. Je hebt het letterlijke antwoord al; met jou wil hij niets doen en met zusjelief gaat hij lunchen.
Ik zou dat gesprek met zwager wel doen. Altijd fijn om te horen hoe een ander er in staat en je kan iig een deel van je eigen ei even kwijt.
Kon je het er met je ouders ook over hebben? Of gaat/wil je dat niet?
Het is zoals het is
Tr0tter schreef:
30-07-2017 20:34
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een broer en zus die zo close zijn met elkaar en twee niet-familieleden die datzelfde doen. Of zie je dat niet?
Ik wel maar misschien zeggen broer en zus dan wel wat doen jullie overdreven met elkaar. Het is maar een toneelspelletje,spiegelen heet dat.
Fijn zo'n goed contact tussen broer en zus maar het wel een beetje over de top of vind jij van niet?
Wauuuw wat een rare relatie tussen broer en zus.
En dan doel ik vooral op samen 1 lolly aflebberen en bij elkaar op schoot zitten,maar bij elkaar in bed liggen is toch wel erg raar.
Ik ken broers en zussen die elkaar knuffelen of zelfs ff klieren met elkaar,maar dit is echt een andere level..
Ik vind dit echt niet normaal,en zou er echt braakneigingen van krijgen brrrr

Ik zou je man een link sturen van deze topic.
Buiten het maffe broer en zus ding lijkt het net of je man totaal geen moeite voor jou wilt doen.
En alles afschilderd als 'tja dit is het gezinsleven blabla'.
En alles teveel moeite is.
Echt stuur hem een link van deze topic.
Sterkte!
Nevermind. Terwijl ik het vorige berichtje zat te typen, kreeg ik een app van hem (man v sz) dat schoonzus zojuist is opgepikt door man.
Ik hoop dat ze een boom raken.
Merl0t schreef:
30-07-2017 23:30
Ik loop een beetje vast op het steeds benoemen van een seksuele relatie tussen man en de zus.
Waarom zou dat zo zijn?

Die twee leven al meer dan 30 jaar samen met elkaar, kennen elkaar door en door. Delen knuffels en kleffe kusjes, maar dat is intimiteit die niet persé seksueel hoeft te zijn. Dat doen hartsvriendinnen ook. Ze zijn zo vertrouwd met elkaar dat ze samen in een bed slapen. Hoeft niet seksueel te zijn, maar grijpt terug op die geborgenheid uit de kindertijd. Ze hebben blijkbaar niet van hun ouders geleerd om niet zo belachelijk afhankelijk van elkaar te zijn. Maar dat ze dan ineens ook seks zouden hebben? Dat gaat er bij mij niet in.

Ben het wel helemaal eens dat het een ongezonde relatie is tussen man en zus. Maar dan op emotionele verbinding tussen man-zus. En het is ontzettend klote voor TO, want die lijkt de grote verliezer te zijn, samen met de kinderen.
Inderdaad,als hij met zijn zus een weekend weg gaat maar het te druk heeft voor een weekend weg met zijn eigen vrouw dan word het tijd dat hij daar eens goed over na gaat denken.Zus en vrouw kunnen even belangrijk voor hem zijn maar zoals het nu beschreven wordt staat zijn zus op 1 en zijn vrouw op 2.
Zijn je ouders al op de hoogte?
O, wat erg dit! Ik heb dit item wel gevolgd, maar omdat ik gewoonweg niet wist wat ik ervan moest denken heb ik niet gereageerd. Hoe krijgt een echtgenoot het uit zijn strot dat jij niet de prioriteit hebt? Hoe verschrikkelijk moet jij je nu voelen?

Wat heeft man van schoonzus hierover te zeggen in dit stadium?
Bijzonder forum toch dit. Zo heb je het over een ietwat kleffe broerzus relatie (maar niet op de manier zoals normaliter omschreven) en zo staat er een scheiding voor de deur en wens je je man in een boomomarming.
En dat alles in nog niet eens één dag. Blijft bijzonder. Heel erg.
.
Maxisas87 schreef:
31-07-2017 09:48
Nevermind. Terwijl ik het vorige berichtje zat te typen, kreeg ik een app van hem (man v sz) dat schoonzus zojuist is opgepikt door man.
Hoe boos je ook bent en hoe goed ik het ook allemaal kan begrijpen, dit vind ik dan weer niet oké. Het is wel de vader van je kinderen... Je gunt je kinderen dus een leven zonder vader of wellicht een zwaar gehandicapte vader.

Verder, :hug: en sterkte. Gaat een zware tijd worden. En niet meer zelf gaan rijden. Je hebt veel minder concentratie dan normaal, straks rijd je zelf nog tegen een boom. Of je rijdt iemand dood...
kia wijzigde dit bericht op 03-08-2017 02:41
0.30% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Maxisas87 schreef:
31-07-2017 09:48
Tijd om naar zwager te gaan en daar eens een goed gesprek te hebben.
-Kia-Ora- schreef:
31-07-2017 09:53
Hoe boos je ook bent en hoe goed ik het ook allemaal kan begrijpen, dit vind ik dan weer niet oké. Het is wel de vader van je kinderen... Je gunt je kinderen dus een leven zonder vader of wellicht een zwaar gehandicapte vader.

Verder, :hug: en sterkte. Gaat een zware tijd worden. En niet meer gaan zelf gaan rijden. Je hebt veel minder concentratie dan normaal, straks rijd je zelf nog tegen een boom. Of je rijdt iemand dood...
Ze reageert gewoon even af, laat haar maar even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven