Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

maandag 31 juli 2017 om 13:04
Hij zei haar recht in het gezicht dat ze al die 8 jaar niet zijn prioriteit was en dat dat ook nooit zou gebeuren.
Hoe duidelijker wil je het horen?
Ik hoop dat zwager ook duidelijkheid krijgt waar die prioriteit van zijn vrouw,jouw schoonzus ligt,dan weet hij ook waar hij aan toe is en was al die jaren....
Hoe duidelijker wil je het horen?
Ik hoop dat zwager ook duidelijkheid krijgt waar die prioriteit van zijn vrouw,jouw schoonzus ligt,dan weet hij ook waar hij aan toe is en was al die jaren....

maandag 31 juli 2017 om 13:05
Dit dus, ja.kerol schreef: ↑31-07-2017 12:55Het lijkt me juist heel rechtvaardig en doelmatig om iets dat jarenlang onder het tapijt werd geschoven nu eens onder het daglicht op tafel te leggen, juist nu het probleem zo prangend en onoplosbaar is geworden. Ik zou niet kunnen scheiden zonder de waarheid nu eens op tafel te leggen, is het niet als laatste redmiddel, dan in ieder geval met het oog op mogelijke closure voor betrokken partijen. Misschien/waarschijnlijk heb je gelijk dat het geen oplossing biedt, maar het probleem tot aan de laatste snik onder het tapijt houden dient al helemaal geen extra doel. De loyaliteit heeft lang genoeg geduurd zonder dat er iets is veranderd, scheiden zonder man en paard te noemen tegen betrokken partijen en veronderstelde andere "slachtoffers" zou pas echt volkomen zinloos zijn.
Als de familie en de zwager het probleem totaal niet zien kunnen ze dat ook gewoon duidelijk maken he, maar dat het voor zwager heel anders voelt is ook maar een veronderstelling van jou, je kan dat niet weten als er nooit over gecommuniceerd wordt (zelfs als de bom ontploft).

maandag 31 juli 2017 om 13:09
De waarheid is toch al boven tafel?kerol schreef: ↑31-07-2017 12:55Het lijkt me juist heel rechtvaardig en doelmatig om iets dat jarenlang onder het tapijt werd geschoven nu eens onder het daglicht op tafel te leggen, juist nu het probleem zo prangend en onoplosbaar is geworden. Ik zou niet kunnen scheiden zonder de waarheid nu eens op tafel te leggen, is het niet als laatste redmiddel, dan in ieder geval met het oog op mogelijke closure voor betrokken partijen. Misschien/waarschijnlijk heb je gelijk dat het geen oplossing biedt, maar het probleem tot aan de laatste snik onder het tapijt houden dient al helemaal geen extra doel. De loyaliteit heeft lang genoeg geduurd zonder dat er iets is veranderd, scheiden zonder man en paard te noemen tegen betrokken partijen en veronderstelde andere "slachtoffers" zou pas echt volkomen zinloos zijn.
Als de familie en de zwager het probleem totaal niet zien kunnen ze dat ook gewoon duidelijk maken he, maar dat het voor zwager heel anders voelt is ook maar een veronderstelling van jou, je kan dat niet weten als er nooit over gecommuniceerd wordt (zelfs als de bom ontploft).
Ik beweer niet dat het voor de zwager heel anders is, maar zeg alleen dat het ook wat voorbarig is om te zeggen dat hij in hetzelfde schuitje zit. We weten alleen dat hij ook zijn twijfels heeft bij de broerzus-relatie.
Je hebt het over "familie". Hoe zie je dat voor je- met de schoonfamilie een gesprek over het kleffe contact? Terwijl schoonouders al aangegeven hebben het normaal te vinden en de familie er zelfs grapjes over maakt?
Welke waarheid zouden zij dan in ene boven tafel brengen?

maandag 31 juli 2017 om 13:13
Dat zijn vrouw en kinderen niet zijn eerste prioriteit zijn maar zijn zus. En dat dat de reden is van de komende scheiding.vivautrecht85 schreef: ↑31-07-2017 13:09
Je hebt het over "familie". Hoe zie je dat voor je- met de schoonfamilie een gesprek over het kleffe contact? Terwijl schoonouders al aangegeven hebben het normaal te vinden en de familie er zelfs grapjes over maakt?
Hoe zou dan de schoonfamilie erover denken?
maandag 31 juli 2017 om 13:13
Goed, sommigen van jullie hadden gelijk. Het gesprek met man van zus maakte de dingen er niet beter op.
Wel duidelijker.
Hij draait al langer mee in de familie, dus hij heeft man en zus vanaf het einde van hun studententijd meegemaakt.
Toen ze dus samenwoonden.
En na wat ik van hem heb gehoord, kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet eerder gewoon op mijn onderbuikgevoel heb vertrouwd, want echt: dat zit niet goed met die 2.
Ik zal jullie de details besparen, maar mijn cracker met jam is er sneller uitgekomen dan hij erin ging.
Ik kan er ook echt niet bij dat hij het allemaal kan negeren, al omschrijft hij het zelf als een soort open relatie.
Als het hem teveel wordt (zijn eigen woorden), zoekt hij ook wel afleiding ergens anders.
Maar voor mij is dit wel echt genoeg informatie. Man gaat zijn zuslief echt niet minder zien. Als hij weer thuiskomt, geen idee wanneer, vraag ik hem alleen nog wat hij nu wil. Verder niks meer.
Ik moet straks nog werken, dus dat wordt fijn.
Wel duidelijker.
Hij draait al langer mee in de familie, dus hij heeft man en zus vanaf het einde van hun studententijd meegemaakt.
En na wat ik van hem heb gehoord, kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet eerder gewoon op mijn onderbuikgevoel heb vertrouwd, want echt: dat zit niet goed met die 2.
Ik zal jullie de details besparen, maar mijn cracker met jam is er sneller uitgekomen dan hij erin ging.

Ik kan er ook echt niet bij dat hij het allemaal kan negeren, al omschrijft hij het zelf als een soort open relatie.
Als het hem teveel wordt (zijn eigen woorden), zoekt hij ook wel afleiding ergens anders.
Maar voor mij is dit wel echt genoeg informatie. Man gaat zijn zuslief echt niet minder zien. Als hij weer thuiskomt, geen idee wanneer, vraag ik hem alleen nog wat hij nu wil. Verder niks meer.
maandag 31 juli 2017 om 13:15
Ik zie het nu eenmaal anders. Het kan zomaar zijn dat de relatie met zus te klef is, geen idee ik ben er niet bij. Mijn mening is dat de focus van to daar te veel ligt. Ik vind die focus veel zorgelijker dan de relatie met zijn zus. Ik zou dat niet gaan bespreken, ik vind dat echt idioot. Ik kan me lastig voorstellen dat dat een reden tot scheiden is. Wel gebrek aan communicatie, geen intimiteit enz.
Het kan dat de band met zijn zus thuis gedoe oplevert waardoor het niet gezellig is en hij het huis ontvlucht naar zijn zus. Waardoor er weer ruzie ontstaat en hij weer vertrekt enz enz.
Het kan dat de band met zijn zus thuis gedoe oplevert waardoor het niet gezellig is en hij het huis ontvlucht naar zijn zus. Waardoor er weer ruzie ontstaat en hij weer vertrekt enz enz.

maandag 31 juli 2017 om 13:15
Wat ik werkelijk niet begrijp is dat mensen het gedrag van broer en zus als een bijkomstigheid zien. Dat het huwelijk niet goed is is duidelijk en TO heeft keihard van haar echtgenoot het deksel op haar neus gekregen terwijl ze alleen maar wilde praten. We hebben bijna live kunnen volgen wat er gebeurde en dat las voor mij weg als eerlijk en authentiek.
Dat zij met haar zwager wil praten vind ik juist goed! Uitgerekend hij weet hoe broer en zus met elkaar omgaan. Als het in zijn ogen wel meevalt allemaal zou het kunnen dat TO het zich op een andere manier aantrekt dan hij. Ik denk dat het juist belangrijk is met hem te praten. TO vroeg zich immers openlijk af ze het wel goed zag allemaal.
Het huwelijk lijkt me kapot. Maar ik zou in TO's schoenen ook heel graag willen weten waarom...
Dat zij met haar zwager wil praten vind ik juist goed! Uitgerekend hij weet hoe broer en zus met elkaar omgaan. Als het in zijn ogen wel meevalt allemaal zou het kunnen dat TO het zich op een andere manier aantrekt dan hij. Ik denk dat het juist belangrijk is met hem te praten. TO vroeg zich immers openlijk af ze het wel goed zag allemaal.
Het huwelijk lijkt me kapot. Maar ik zou in TO's schoenen ook heel graag willen weten waarom...

maandag 31 juli 2017 om 13:16
Maar dat is toch al boven tafel, zoals je zelf zei: hoe duidelijk wil je het hebben?Habbekratz schreef: ↑31-07-2017 13:13Dat zijn vrouw en kinderen niet zijn eerste prioriteit zijn maar zijn zus. En dat dat de reden is van de komende scheiding.
Hoe zou dan de schoonfamilie erover denken?
En waarom is het relevant hoe de schoonfamilie erover denkt?
maandag 31 juli 2017 om 13:16
Als ze er grapjes over maken, dan herkennen ze het daarmee dus mooi wel en benoemen ze het daarmee dus wel. Grappen en lachen zijn instrumenten om een spanning op te heffen op een veilige manier. Denk jij dat schoonouders de speekbuis van zwager zijn, of zou het misschien zomaar kunnen zijn dat zwager buiten de groep van de familie toch anders voelt dan ze gezamenlijk in de familie weglachen? Je zult het nooit weten als je er niet over communiceert.vivautrecht85 schreef: ↑31-07-2017 13:09De waarheid is toch al boven tafel?
Ik beweer niet dat het voor de zwager heel anders is, maar zeg alleen dat het ook wat voorbarig is om te zeggen dat hij in hetzelfde schuitje zit. We weten alleen dat hij ook zijn twijfels heeft bij de broerzus-relatie.

maandag 31 juli 2017 om 13:17
Dat zegt genoeg...Maxisas87 schreef: ↑31-07-2017 13:13
Wat wil jij? ook zo'n open relatie ? Zo niet dan blijft er niets anders over dan zijn koffers te pakken en niet voor vakantie...

maandag 31 juli 2017 om 13:18
Oh dat klinkt echt smerig. Vind het heel naar voor je..Maxisas87 schreef: ↑31-07-2017 13:13Goed, sommigen van jullie hadden gelijk. Het gesprek met man van zus maakte de dingen er niet beter op.
Wel duidelijker.
Ik zal jullie de details besparen, maar mijn cracker met jam is er sneller uitgekomen dan hij erin ging.![]()
Veel sterkte vandaag..

maandag 31 juli 2017 om 13:18
Aha, dus toch 'n gevalletje getrouwd tegen beter weten in.Maxisas87 schreef: ↑31-07-2017 13:13Hij draait al langer mee in de familie, dus hij heeft man en zus vanaf het einde van hun studententijd meegemaakt.
En na wat ik van hem heb gehoord, kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet eerder gewoon op mijn onderbuikgevoel heb vertrouwd
highlander wijzigde dit bericht op 31-07-2017 13:22
1.73% gewijzigd
volg je verstand, gebruik je gevoel
maandag 31 juli 2017 om 13:19
Kijk, toch goed dat je het gesprek hebt opgezocht dus, het heeft verheldering gebracht die je niet eerder had!Maxisas87 schreef: ↑31-07-2017 13:13Goed, sommigen van jullie hadden gelijk. Het gesprek met man van zus maakte de dingen er niet beter op.
Wel duidelijker.
Ik zal jullie de details besparen, maar mijn cracker met jam is er sneller uitgekomen dan hij erin ging.![]()
Klote voor je hoor, heel veel sterkte!

maandag 31 juli 2017 om 13:19
Als mijn vent in bed lag met andere vrouwen dan ging hij eruit. Of dat nu zijn zus is, zijn moeder of de buurvrouw doet echt niet ter zake. Ik snap niet waarom je dingen zou accepteren 'omdat het zijn zusje is'.Opblaasflamingo schreef: ↑31-07-2017 13:15Ik zie het nu eenmaal anders. Het kan zomaar zijn dat de relatie met zus te klef is, geen idee ik ben er niet bij. Mijn mening is dat de focus van to daar te veel ligt. Ik vind die focus veel zorgelijker dan de relatie met zijn zus. Ik zou dat niet gaan bespreken, ik vind dat echt idioot. Ik kan me lastig voorstellen dat dat een reden tot scheiden is. Wel gebrek aan communicatie, geen intimiteit enz.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
maandag 31 juli 2017 om 13:20
Sorry maar bij de laatste update en toespelingen haak ik af
Tussen de regels door: er speelt meer volgens zwager en hij accepteert dat zijn vrouw rommelt met haar broer?welke man zou dit accepteren?
(...)
Fijne vakantie verder!
Tussen de regels door: er speelt meer volgens zwager en hij accepteert dat zijn vrouw rommelt met haar broer?welke man zou dit accepteren?
(...)
Fijne vakantie verder!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-07-2017 13:38
Reden: Verwijderd ivm trollhinten
Reden: Verwijderd ivm trollhinten
12.06% gewijzigd

maandag 31 juli 2017 om 13:20
Na het laatste bericht van Maxisa te hebben gelezen is de reaktie van die schoonfamilie totaal niet meer relevant of interessant.vivautrecht85 schreef: ↑31-07-2017 13:16Maar dat is toch al boven tafel, zoals je zelf zei: hoe duidelijk wil je het hebben?
En waarom is het relevant hoe de schoonfamilie erover denkt?

maandag 31 juli 2017 om 13:25
Nee schoonouders staan los van de zwager. Maar sommigen opperen dat TS ook met de rest van de familie om de tafel moet. Terwijl:kerol schreef: ↑31-07-2017 13:16Als ze er grapjes over maken, dan herkennen ze het daarmee dus mooi wel en benoemen ze het daarmee dus wel. Grappen en lachen zijn instrumenten om een spanning op te heffen op een veilige manier. Denk jij dat schoonouders de speekbuis van zwager zijn, of zou het misschien zomaar kunnen zijn dat zwager buiten de groep van de familie toch anders voelt dan ze gezamenlijk in de familie weglachen? Je zult het nooit weten als je er niet over communiceert.
**Ohja, nog een intiem-ergerpuntje. Tijdens een familieweekend bij schoonouders, ging schoonzus na het ontbijt nog even weer naar bed. En man ging "haar wel even in slaap knuffelen."
Op mijn opmerking of dat nou nodig was, zei mijn schoonmoeder alleen maar dat ze het zo lief vond.**
Dan lijkt me de kans groot dat TS bot vangt in zo'n gesprek.

maandag 31 juli 2017 om 13:26
Straks zien ze hun vader nog in de slaapkamer met hun tante. En dan zegt papa dat dat heel normaal is omdat ze zo van elkaar houden.