Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Miss_Dizzy schreef:
01-08-2017 09:47
Dat ligt er maar aan. Als dit een katalysaor is voor het ook laten ploffen van het andere huwelijk zou het wel eens kunnen zijn dat ze voor elkaar kiezen en samen gaan wonen.
Ik denk zelf ook dat de rem er nu helemaal af is nu TO weg is. En denk dat de kinderen al wel eerder grensoverschrijdend gedrag hebben gezien. Zwager vind het allemaal niet erg dus ze kunnen nu hun gang gaan. Moeten ze helemaal zelf weten maar de kinderen hoeven dat niet te zien en aangezien de hele familie al heeft gezien hoe ze met elkaar omgaan laat zien dat ze het niet binnen de slaapkamer houden.
En ik snap heel goed dat je het ( gelukkig!) huurhuis niet wilt maar denk je zelf om op korte termijn weer aan een huis te kunnen komen? Want dat zou wel eens lang kunnen duren. Laat je ex lekker bij zijn zus intrekken, dan geef je hem zijn zin.

En bereid je voor op een vechtscheiding, want zo te horen is je ex niet zo loyaal als jij dat bent en dat je ex schoonfamilie altijd achter hun eigen kinderen zal blijven staan. Je klinkt erg lief TO maar ben bang dat je dat echt nog duur zal komen te staan.
Ik denk dat TO wel naar de kinderbescherming kan gaan, maar hij hoeft het alleen maar te ontkennen en het op een gevalletje vechtscheiding te gooien en dan is het beurt. Het beste is wat TO kan doen is afspraken maken en maar hopen dat ex zich er aan houdt.
Dat zou ook nog kunnen, ik hoop dat TO het allemaal zwart/wit in de app heeft staan. Maar het meeste hoop ik nog uit de grond van mijn hart dat TO een trol is.
Gatver wat is je man met zichzelf bezig! Geen spijt, hoop dat je de kinderen niet tegen me opzet.
Ik, ik, ik en ik.

En dat schoonzus überhaupt contact met je op durft te nemen. Schaamteloos. Misschien wil zij helemaal niet dat het uitkomt en probeert ze te peilen hoe jij er in staat.

Fijn dat je met mensen gepraat hebt en met een professionele gaat praten. Je hart luchten is iets anders als met modder gooien en je hoeft je dus echt niet schuldig te voelen.

Nogmaals heel veel sterkte!
Wat fijn dat er na al die ego posts weer inhoudelijke posts zijn!

Wat een verhaal zeg, ik kon mij er werkelijk niets bij voorstellen en daarom heb ik je in het begin ook voor gek verklaard geloof ik. Sorry daarvoor.

Ik zou idd het huis niet afwijzen. je weet gewoon niet hoe lang het nog kan duren voordat er plek voor je is ergens. Misschien snak je straks wel naar eigen ruimte. Hoe lief je ouders ook zijn.

Je klinkt weloverwogen ondanks de shock die je hebt te verwerken. Succes met alles.
Ik ben het met de anderen eens: zeg niet meteen dat je het huis niet hoeft. Een logeerkamer bij je ouders is misschien voor een paar weken handig, maar niet voor lange tijd. En een ander huis vinden kan maanden of jaren duren. Laat hem maar wat anders zoeken, jij kan altijd nog verhuizen. Of kun je de huur niet in je eentje opbrengen?

Verder snap ik echt niet dat de man van zijn zus dit allemaal geen probleem vindt. Weet hij inmiddels alles?
Als het enigszins kan Max, houd het huis aan. Misschien wil je er helemaal niet meer in wonen, maar je hebt als huurster ook de mogelijkheid tot woningruil. (www.woningruil.nl)
Ik zou me kunnen voorstellen dat het huis je nu tegenstaat omdat je het gevoel hebt in een leugen geleefd te hebben en het huis hoort daar ook bij.
Lieve TO, je klinkt erg sterk en kan gelukkig nog helder denken. Knap van je! Verstandig om de kids niet bij hun vader erg te willen houden. Dat is voor veel racuneuze ouders wel anders tijdens een scheiding. Heb je schoonzus en ex nog wat terug gestuurd trouwens?
Wel fijn dat je nu 3 wkn vrij bent, want werken lijkt me erg lastig nu. Lijkt me een goed plan om samen met de kids toch ergens heen te gaan. Voor jezelf je gevoelens op een rijtje krijgen. Nadenken wat je wilt en op welke manier.
Veel sterkte lieve TO :hug:
euh, ik vind mijn 'ruis' wel een tip

verder eens over het huis, de kinderen hebben stabiliteit nodig in deze fase.... daar past verhuizen niet bij nu
Lorem Ipsum
De kinderen vinden het een leuk logeerpartijtje zo bij opa en oma. Verder weten ze nog van niks, alleen dat papa niet mee gaat op vakantie omdat hij andere dingen moet doen. :-[ lekker vaag omschreven, maar wat er al werd gezegd: ik wil niet de boodschapper zijn die alleen maar het slechte nieuws brengt, daar mag meneer papa fijn zelf bij zijn.
Wat het huis betreft: ja, goed punt... Ik heb echt niks met het huis of de buurt, niet echt binding ofzo. Maar het kan wel een tijd duren voordat er iets nieuws op mijn pad komt. Plus dat het wel 'thuis' is voor de kinderen.

Dank voor dat soort tips en advies! Dat helpt echt wel om dingen vanaf een afstandje te zien.

De man van zus heb ik een berichtje gestuurd met in het kort hoe het er hier nu voor staat. Dat wist hij al, want man (al neig ik ernaar om hem nu consequent EX te noemen) was daar al geweest. Vervolgens krijg ik terug: "Jammer dat het zo loopt bij jullie, maar dat is jullie keuze." PARDON?!
Hoe blind ben je?! Onze keuze??? Ik had vrij weinig te kiezen lijkt me. :bonk:
Ik heb hem veel plezier gewenst met hun nieuwe huisgenoot. Stik toch.

Misschien wordt hij het wel zat als hij nu dagelijks zn vrouw en broer ziet klefbekken. Maar hee, dat is zijn keuze. ;-D
Ik zou het contact nu even verbreken TO. Met je ex en zijn familie. Gewoon even voor nu, eerst maar eens alles op een rijtje zetten. Dat voorkomt dat ze je gaan manipuleren om het allemaal maar normaal te vinden. Dat idee krijg ik namelijk van dat berichtje. En als je kwetsbaar en verdrietig bent kun je daar erg gevoelig voor zijn. Eerst maar eens uitzoeken hoe jij met je kinderen verder wilt.
Max, jouw zwager staat er anders in dan jij en maakt andere keuzes. Ik snap hem ook niet maar hij is volwassen.

Ik zou niet meer communiceren met schoonzus en alleen zakelijk met jouw echtgenoot. Laat ze maar een poosje zweten. Neem de tijd om jouw wonden te likken terwijl zij zich afvragen wat jij gaat doen.

Stel je zakelijk op, als dat je lukt.
Maxisas87 schreef:
01-08-2017 10:25
De kinderen vinden het een leuk logeerpartijtje zo bij opa en oma. Verder weten ze nog van niks, alleen dat papa niet mee gaat op vakantie omdat hij andere dingen moet doen. :-[ lekker vaag omschreven, maar wat er al werd gezegd: ik wil niet de boodschapper zijn die alleen maar het slechte nieuws brengt, daar mag meneer papa fijn zelf bij zijn.
Wat het huis betreft: ja, goed punt... Ik heb echt niks met het huis of de buurt, niet echt binding ofzo. Maar het kan wel een tijd duren voordat er iets nieuws op mijn pad komt. Plus dat het wel 'thuis' is voor de kinderen.

Dank voor dat soort tips en advies! Dat helpt echt wel om dingen vanaf een afstandje te zien.

De man van zus heb ik een berichtje gestuurd met in het kort hoe het er hier nu voor staat. Dat wist hij al, want man (al neig ik ernaar om hem nu consequent EX te noemen) was daar al geweest. Vervolgens krijg ik terug: "Jammer dat het zo loopt bij jullie, maar dat is jullie keuze." PARDON?!
Hoe blind ben je?! Onze keuze??? Ik had vrij weinig te kiezen lijkt me. :bonk:
Ik heb hem veel plezier gewenst met hun nieuwe huisgenoot. Stik toch.

Misschien wordt hij het wel zat als hij nu dagelijks zn vrouw en broer ziet klefbekken. Maar hee, dat is zijn keuze. ;-D
Die reactie van de man van schoonzus :facepalm:
Je klinkt ondanks alles wat nu op je af komt erg sterk!
Ja die man van zus is ook een mafkees hoor, ik bedoel, mag best dat je je vrouw wil delen natuurlijk... maar dit gaat wel wat verder :@@:

precies stik er maar in, en TO je doet het super...
Lorem Ipsum
Haal behalve kleren ook wat andere, belangrijke dingen op. Paspoorten, creditcards, sieraden, erfstukken en vooral fotoalbums.
Ga je nu dan alleen op vakantie Max? Dat is zwaar hoor. Niemand die met je mee wil?
Ja, neem nu de zaken die je dierbaar zijn mee! Ook de spullen van de kinderen. Zorg dat je dat allemaal veilig stelt.
Voor hetzelfde geld schaamt de man van schoonzus zich rot.

Schaamte laat mensen een hoop dingen pikken.
Stel je voor kan je bij de koffieautomaat uitleggen dat je vrouw liever met haar broer rommelt.

Dit soort dingen komen toch altijd uit.
Oe, met jullie scheiding verandert hun huwelijk ook.
Logisch dat jij jouw kinderen hun thuis gunt.
Gaat jouw ex dan echt intrekken bij zijn zus?
Wil je dat de 3 betrokken kinderen hun zien klefbekken?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Heel goed dat je tegen je ouder gezegd hebt hoe het er echt voorstaat. Dit is geen geheim dat jij hoeft te bewaren. (Wel voor je kinderen natuurlijk, maar dat is een ander verhaal).

Ik zou zelfs open tegen je schoonouders zijn. En eventueel sms'jes laten zien om het te bewijzen. Dan weten zij meteen waarom dingen lopen zoals ze lopen (bijvoorbeeld dat ze de kinderen alleen in een speeltuin mogen zien). Anders loop je het risico dat jouw ex (en zijn zus) de boel omdraaien. En jij opeens degene met een affaire bent, die wilt scheiden.

Het is in hun voordeel om hun geheim te bewaren, vooral binnen hun eigenlijk ouderlijk gezin. Daar hoef je niet aan mee te werken. Misschien kun je Veilig Thuis bellen voor advies over de omgang met de vader. Of zij dat veilig vinden of niet.
Volgens mij heeft schoonzus alleen spijt van het feit dat het uitgekomen is en dat jij actie onderneemt, TO.
Niet van wat er is gebeurd.
boerinnetje-van-buuten schreef:
01-08-2017 10:42
Heel goed dat je tegen je ouder gezegd hebt hoe het er echt voorstaat. Dit is geen geheim dat jij hoeft te bewaren. (Wel voor je kinderen natuurlijk, maar dat is een ander verhaal).

Ik zou zelfs open tegen je schoonouders zijn. En eventueel sms'jes laten zien om het te bewijzen. Dan weten zij meteen waarom dingen lopen zoals ze lopen (bijvoorbeeld dat ze de kinderen alleen in een speeltuin mogen zien). Anders loop je het risico dat jouw ex (en zijn zus) de boel omdraaien. En jij opeens degene met een affaire bent, die wilt scheiden.

Het is in hun voordeel om hun geheim te bewaren, vooral binnen hun eigenlijk ouderlijk gezin. Daar hoef je niet aan mee te werken. Misschien kun je Veilig Thuis bellen voor advies over de omgang met de vader. Of zij dat veilig vinden of niet.

Ik zou de kinderen toch niet weg willen houden voor oma en opa.
Ik zou de vakantie gebruiken om je hoofd op orde te krijgen.
Schrijf alles op wat in je opkomt.
Maak lijstjes met wat je moet regelen...zet op een ander moment daar een cijfer voor qua prioriteit.

Ga je naar het buitenland? Zorg dan dat je op schrift hebt van je ex (zo zou ik hem nu ook noemen) dat je toestemming hebt om de kinderen mee te nemen (ik weet niet zeker of dit nodig is of niet, als hij niet meereist).

Van te voren even wat dingen veiligstellen voor jezelf. Bankpassen, paspoorten, bijzondere items die van jou zijn, etc.

Maak ook een lijst, over wie je inlicht over alles. Klinkt misschien gek, maar je zou zomaar het overzicht ineens kunnen kwijtraken over "wie-weet-nou-wat?!".

Je hebt een goede band met je schoonouders? Die zou ik in ieder geval laten weten dat jullie nu uit elkaar zijn. Hou zelf contact met hen, want dat wil je niet via je ex gaan doen.
Misschien wel goed als jij het huis vast claimt en man drie weken geeft om iets anders te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven