Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:49
Helder verwoord!Baggal schreef: ↑01-08-2017 12:45Voor wat betreft de relatie met de grootouders zit het probleem er ook in dat de kinderen waarschijnlijk van opa en oma houden. Het is enorm delicaat, waarin er eigenlijk maar 3 opties mogelijk zijn, te weten 1) of ze wisten oprecht van niets 2) er was een vermoeden, maar dit werd altijd als onzin afgedaan uit zelfbescherming 3) ze wisten het wel en hebben het uit schaamte onder het welbekende tapijt geveegd.
Voor alle 3 de scenario's zijn argumenten te bedenken voor opa en oma en valt in te zien waarom ze zo gehandeld hebben. Dit maakt hen geen slechte mensen naar mijn idee. Als ze het wisten kun je ze hoogstens verwijten dat ze een zorgplicht hadden om dit aan TO te melden, voor het huwelijk en voordat er kinderen kwamen. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze dachten dat de jeugdzonde voorbij was (immers TO's ex heeft van TO gehouden tot de 2e zwangerschap en het contact met zijn zus weer versterkt werd) en allang blij waren dat zowel zoon als dochter het geluk gevonden hadden bij een andere (lees: normale) partner in een geaccepteerde verhouding.
Voorts lijkt mij van belang hoe opa en oma er nu in staan. In ieder geval is het antwoord: hou de kinderen weg bij opa en oma niet het enige juiste. Nogmaals dit is ontzettend delicaat en voor alle betrokkenen heel erg moeilijk.
Probleem is hoe TO erachter komt wat opa en oma van de situatie afweten?
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:52
Hoezo?
TO kan het aan eerst aan man vragen of zijn ouders het al weten.
(In mijn geval heb ik partner gezegd het tegen zijn ouders te vertellen wat er speelt, en dat ik het anders zelf zou vertellen)
Nadat ouders het wisten heb ik met hun gepraat over wat zij wel of niet vermoeden/wisten.
Ik snap dat je voor jezelf om het plaatje duidelijk te krijgen dit soort dingen wilt weten; wie wisten het al? Is er ooit iets aan gedaan? Wat hebben zij geadviseerd aan hun kinderen indien zij het al wisten?
Uit ervaring kan ik wel zeggen dat de antwoorden het niet altijd makkelijker hoeven te maken.
Ik denk dat het belangrijk is om uit te zoeken hoe je samen kan zorgen dat de kinderen zo minimaal gedupeerd worden, en wat voor afspraken daaraan worden gekoppeld.
Erg lastig dit..
anoniem_152631 wijzigde dit bericht op 01-08-2017 12:59
35.00% gewijzigd
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:55
Uiteindelijk door een eerlijk en open gesprek aan te gaan met de schoonouders, eventueel onder begeleiding van een professional. Ze kunnen natuurlijk liegen, maar ik denk dat als ze het echt niet wisten of zelfs niet eens vermoed hadden, dat dit vanzelf wel duidelijk wordt door de reacties in het gesprek zelf. Het is natuurlijk wel een bom onder de relatie van betrokkenen.
En aan de hand van het gesprek kan TO zelf kijken hoe ze het beste invulling kan geven aan de relatie tussen enerzijds de kinderen en anderzijds de grootouders.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:56
amarna schreef: ↑01-08-2017 12:02Precies! Dit is zo'n levensgroot taboe. Pas er voor op dat je het niet vertelt aan iemand die van sensatie houdt. Voor je er erg in hebt, weten buren, kennissen, collega's er van en staat volgende week Hart van Nederland bij je op de stoep.
Pas op met zwager. Hij doet er nogal luchtig over, hopelijk houdt hij er zijn waffel over.
Precies dit ook.vivautrecht85 schreef: ↑01-08-2017 12:31Helemaal dit. Je ziet het hier al, die sensatiezucht. Mensen die nu nog vragen "maar hebben ze nou seks of niet?" zonder ook maar iets constructiefs tegen TS te zeggen. Die zijn niet bezig met het verdriet van TS maar willen smeuïge details. Walgelijk.
TS, hoop dat je het advies van Amanda ter harte neemt. Vertel het alleen de mensen aan wie jij echt wat hebt. Je bent verder niemand uitleg verschuldigd en hoeft zeker geen geroddel te voeden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:59
gurly3 schreef: ↑01-08-2017 12:52Hoezo?
TO kan het aan eerst aan man vragen of zijn ouders het al weten.
(In mijn geval heb ik partner gezegd het tegen zijn ouders te vertellen wat er speelt, en dat ik het anders zelf zou vertellen)
Nadat ouders het wisten heb ik met hun gepraat over wat zij wel of niet vermoeden/wisten.
Jij had er kennelijk vertrouwen in dat jouw ex de waarheid zou vertellen.
Wat als de man van TO tegen zijn ouders zegt dat TO jaloers is op de goede verstandhouding tussen hem en zus? Of dat de liefde tussen man en TO 'gewoon over' is?
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:59
Baggal schreef: ↑01-08-2017 12:45Voor wat betreft de relatie met de grootouders zit het probleem er ook in dat de kinderen waarschijnlijk van opa en oma houden. Het is enorm delicaat, waarin er eigenlijk maar 3 opties mogelijk zijn, te weten 1) of ze wisten oprecht van niets 2) er was een vermoeden, maar dit werd altijd als onzin afgedaan uit zelfbescherming 3) ze wisten het wel en hebben het uit schaamte onder het welbekende tapijt geveegd.
Voor alle 3 de scenario's zijn argumenten te bedenken voor opa en oma en valt in te zien waarom ze zo gehandeld hebben. Dit maakt hen geen slechte mensen naar mijn idee. Als ze het wisten kun je ze hoogstens verwijten dat ze een zorgplicht hadden om dit aan TO te melden, voor het huwelijk en voordat er kinderen kwamen. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze dachten dat de jeugdzonde voorbij was (immers TO's ex heeft van TO gehouden tot de 2e zwangerschap en het contact met zijn zus weer versterkt werd) en allang blij waren dat zowel zoon als dochter het geluk gevonden hadden bij een andere (lees: normale) partner in een geaccepteerde verhouding.
Voorts lijkt mij van belang hoe opa en oma er nu in staan. In ieder geval is het antwoord: hou de kinderen weg bij opa en oma niet het enige juiste. Nogmaals dit is ontzettend delicaat en voor alle betrokkenen heel erg moeilijk.
Goed verwoord.Baggal schreef: ↑01-08-2017 12:55Uiteindelijk door een eerlijk en open gesprek aan te gaan met de schoonouders, eventueel onder begeleiding van een professional. Ze kunnen natuurlijk liegen, maar ik denk dat als ze het echt niet wisten of zelfs niet eens vermoed hadden, dat dit vanzelf wel duidelijk wordt door de reacties in het gesprek zelf. Het is natuurlijk wel een bom onder de relatie van betrokkenen.
En aan de hand van het gesprek kan TO zelf kijken hoe ze het beste invulling kan geven aan de relatie tussen enerzijds de kinderen en anderzijds de grootouders.
Heb er zelf geen woorden voor, vandaar deze quotes.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
dinsdag 1 augustus 2017 om 13:00
Ik vind het mooi dat er zulke integere adviezen worden gegeven aan TO. Ik kan me vooral vinden in het selectief vertellen van de situatie aan derden. De oude jeugdliefde die werd genoemd, vind ik daarin heel sterk. Vertrouw een paar mensen je hele verhaal toe, maar bescherm jezelf ook. Sensatiezucht wint het nogal eens van integriteit.
Ook het huis als basis houden, lijkt me een heel wijze beslissing. Nu zit je nog in de adrenaline en het ongeloof. Straks wil je in kunnen storten en naar adem happen in een veilige omgeving. Zelfde geldt voor je kinderen, dat wordt ook veel genoemd.
Kun/wil je met schoonouders om de tafel? Voor een rechttoe-rechtaan gesprek, zodat je weet waar je staat? Ik denk dat het verstandig is om de hele waarheid te weten. Op basis daarvan kun je keuzes maken. Nu halve info hebben en het onzekere laten doorsluimeren (wisten ze het wel of niet) lijkt me slopend. En voor de kinderen niet veilig. Beter nu een situatie die geheel veranderd en als feit wordt gepresenteerd aan de peuter/kleuter, dan een jarenlange rottende verstandhouding waarin de kinderen meegaan.
Ook het huis als basis houden, lijkt me een heel wijze beslissing. Nu zit je nog in de adrenaline en het ongeloof. Straks wil je in kunnen storten en naar adem happen in een veilige omgeving. Zelfde geldt voor je kinderen, dat wordt ook veel genoemd.
Kun/wil je met schoonouders om de tafel? Voor een rechttoe-rechtaan gesprek, zodat je weet waar je staat? Ik denk dat het verstandig is om de hele waarheid te weten. Op basis daarvan kun je keuzes maken. Nu halve info hebben en het onzekere laten doorsluimeren (wisten ze het wel of niet) lijkt me slopend. En voor de kinderen niet veilig. Beter nu een situatie die geheel veranderd en als feit wordt gepresenteerd aan de peuter/kleuter, dan een jarenlange rottende verstandhouding waarin de kinderen meegaan.
Hips, hopsakee en pierlala.
dinsdag 1 augustus 2017 om 13:02
Ik heb daarna met en zonder een professionel gepraat met zijn ouders.. dat ging ik sowieso doen en had ik mijn ex verteld; aan hem de keus of hij hen eerst in ging lichten.. waar hij voor koos.
dinsdag 1 augustus 2017 om 13:16

dinsdag 1 augustus 2017 om 13:27
In het belang van de kinderen zou ik het stil houden maar zou man en schoonzus wel even in de waan laten dat ik het aan de grote klok ga hangen .
Schoonouders met professionele begeleiding vertellen hoe ofwat lijkt me een goed plan .
Of ze weten het en houden het bewust achter of ze hebben geen idee .
Schoonouders met professionele begeleiding vertellen hoe ofwat lijkt me een goed plan .
Of ze weten het en houden het bewust achter of ze hebben geen idee .
dinsdag 1 augustus 2017 om 13:53
Ook in het belang van jezelf zou ik het trouwens stilhouden...(althans, echt alleen maar aan een klein groepje mensen vertellen en die er direct ook bijvertellen dat je hoopt dat ze dit niet delen en als het erover gaat dat het gewoon over een 'andere vrouw' gaat). Ik weet niet waar je woont, maar als dit soort dingen in een dorp de rondte gaan zul jij ook waarschijnlijk voor altijd "de ex-vrouw van de man die vreemdging met z'n zus" blijven. Dat lijkt me ook geen prettig idee, dat je daarop aangekeken wordt (ook al heb je zelf niets misdaan).

dinsdag 1 augustus 2017 om 13:58
De schoonouders, we hebben het over mensen die geen wenkbrauwen optrekken als twee volwassenen (broer en zus) om de beurt aan een lollie willen likken en tikkertje spelen en elkaar in slaap knuffelen na het eten. Neem me niet kwalijk hoor maar dit is ongetwijfeld slecht nog het topje van de weerzinwekkende ijsberg. Die lui zijn niet lief, die lui zijn achterlijk. Als ze straks zweren dat ze niks hebben weten is dat alleen omdat ze waarschijnlijk altijd precies op het juiste moment de andere kant op wisten te kijken. En angsthazen die hun schouders ophalen daar heb je met jonge kinderen niks aan. Staan ze straks nog gezellig te zwaaien als de buurman even met ze in de struiken wil spelen 'och wat een leuke man toch, zo lief met die kleine' ... Misschien kunnen ze er niks aan doen, misschien wel. Wat duidelijk is is dat je niks van ze hoeft te verwachten.
Lorem Ipsum
dinsdag 1 augustus 2017 om 14:05
Mijn doorverwijzing voor de psych is geregeld (gewoon voor mezelf). Bij de huisarts heb ik het hele verhaal er uitgegooid en die kwam zelf met de tip om een mediator in te schakelen, ook omdat man nogal eens de neiging heeft om gewoon weg te lopen bij een gesprek.
Daar ben ik nu dus ook achteraan geweest. Pff. Wat een gedoe en geregel zeg!
We gaan straks inderdaad wat dierbare spullen ophalen, die bewaar ik eerst bij mijn ouders thuis. Ik heb ook het advies opgevolgd om morgen vrij te nemen, dan is dat in elk geval 1 stresspuntje minder de komende tijd.
Ik hou het algemene verhaal er gewoon op dat hij een ander heeft, al langere tijd. De details gaan hard in deze omgeving (dorp) vrees ik. En hoewel ik enerzijds vind dat dat man zn probleem is, wil ik niet dat er achter de rug van de kinderen om straks over hun papa geroddeld wordt.
Jullie reacties geven echt tips waar ik iets aan heb trouwens, weet niet of ik dat al had gezegd. Ik blijf deze week nog met de kindjes bij mijn ouders logeren en daarna gaan we met hun busje (soort campertje, je kunt er in overnachten, koelkastje enz) op vakantie. Ik ga alleen met de kinderen, maar niet naar Italië zoals gepland, ik blijf in NL. Mocht ik dan op een punt komen dat ik het niet trek, dan kan ik mijn ouders bellen als 'noodhulp'. Stelden ze zelf voor.
Ik vind het fijn dat ik op ze kan rekenen, maar zou het te benauwend vinden om ze erbij te hebben op vakantie.
In de tijd dat we weg zijn, mag man uitzoeken waar hij gaat wonen. Ik wil dat hij weg is als ik terug ben met de kinderen.
Puntje is nu alleen dat een gesprek met de mediator erbij op korte termijn niet lukt, dat zou pas eind volgende week kunnen.
Terwijl ik toch voordat ik op vakantie ga, wel met mijn schoonouders gepraat wil hebben...
Wat iemand hier zei, vind ik een goed idee. Aan man overlaten om tegen zijn familie te zeggen waarom we scheiden, voordat ik het doe. Ik kan daar echt nog steeds niet bij, dat schoonouders van niets (willen) weten. En hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het nog voor hen begin goed te praten ook... want stel, ze hadden door wat er speelde, wat dan? Verbieden, met de kans in 1x twee kinderen kwijt te raken? En toen kregen ze beide een partner en leek het de goede kant op te gaan.. Zucht.
Ik wil het gewoon graag van hen zelf horen.
Daar ben ik nu dus ook achteraan geweest. Pff. Wat een gedoe en geregel zeg!

We gaan straks inderdaad wat dierbare spullen ophalen, die bewaar ik eerst bij mijn ouders thuis. Ik heb ook het advies opgevolgd om morgen vrij te nemen, dan is dat in elk geval 1 stresspuntje minder de komende tijd.
Ik hou het algemene verhaal er gewoon op dat hij een ander heeft, al langere tijd. De details gaan hard in deze omgeving (dorp) vrees ik. En hoewel ik enerzijds vind dat dat man zn probleem is, wil ik niet dat er achter de rug van de kinderen om straks over hun papa geroddeld wordt.
Jullie reacties geven echt tips waar ik iets aan heb trouwens, weet niet of ik dat al had gezegd. Ik blijf deze week nog met de kindjes bij mijn ouders logeren en daarna gaan we met hun busje (soort campertje, je kunt er in overnachten, koelkastje enz) op vakantie. Ik ga alleen met de kinderen, maar niet naar Italië zoals gepland, ik blijf in NL. Mocht ik dan op een punt komen dat ik het niet trek, dan kan ik mijn ouders bellen als 'noodhulp'. Stelden ze zelf voor.
Ik vind het fijn dat ik op ze kan rekenen, maar zou het te benauwend vinden om ze erbij te hebben op vakantie.

In de tijd dat we weg zijn, mag man uitzoeken waar hij gaat wonen. Ik wil dat hij weg is als ik terug ben met de kinderen.
Puntje is nu alleen dat een gesprek met de mediator erbij op korte termijn niet lukt, dat zou pas eind volgende week kunnen.

Wat iemand hier zei, vind ik een goed idee. Aan man overlaten om tegen zijn familie te zeggen waarom we scheiden, voordat ik het doe. Ik kan daar echt nog steeds niet bij, dat schoonouders van niets (willen) weten. En hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het nog voor hen begin goed te praten ook... want stel, ze hadden door wat er speelde, wat dan? Verbieden, met de kans in 1x twee kinderen kwijt te raken? En toen kregen ze beide een partner en leek het de goede kant op te gaan.. Zucht.

dinsdag 1 augustus 2017 om 14:11
Dat wil ik ook wel, maar graag nadat man met ze gepraat heeft. Ook hier wil ik niet degene zijn die de bom dropt, zeg maar.
dinsdag 1 augustus 2017 om 14:12
dinsdag 1 augustus 2017 om 14:13
Tot op zekere hoogte kan ik het gedrag van zijn ouders, als ze het al wisten, ook goed praten. Zij stonden ook voor hete vuren en wilde waarschijnlijk het beste voor de kinderen en dat zou zijn dat ze beiden in een maatschappelijk en biologisch geaccepteerde relatie zouden zitten. Als jouw (ex) man idd op een zeker moment helemaal verliefd leek te zijn op jou leek daarmee tot op zekere hoogte het probleem ''opgelost''. Wat dsat betreft zie ik ze ook als slachtoffer van de situatie, hoewel er moreel misschien van alles tegenin te brengen is... Maar op dit moment weet je er het fijne natuurlijk ook niet van en zijn ze bovendien niet jouw prioriteit. Die ligt bij jezelf en de kinderen.Maxisas87 schreef: ↑01-08-2017 14:05
[...] En hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het nog voor hen begin goed te praten ook... want stel, ze hadden door wat er speelde, wat dan? Verbieden, met de kans in 1x twee kinderen kwijt te raken? En toen kregen ze beide een partner en leek het de goede kant op te gaan.. Zucht.
Hoe dan ook first things first: Je hebt duidelijk een plan getrokken en ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor de wijze waarop je dit allemaal aanpakt. Het nieuws is amper geland en jij bent duidelijk niet in een hoekje gaan zitten vol zelfmedelijden (al zijn er vast momenten waarin er nog tranen komen en dat is ook heel normal denk ik). Goed dat je er even op uit gaat en en dat jouw ouders je kunnen steunen als dat nodig is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 1 augustus 2017 om 14:16
Maxisas87 schreef: ↑01-08-2017 14:05Mijn doorverwijzing voor de psych is geregeld (gewoon voor mezelf). Bij de huisarts heb ik het hele verhaal er uitgegooid en die kwam zelf met de tip om een mediator in te schakelen, ook omdat man nogal eens de neiging heeft om gewoon weg te lopen bij een gesprek.
Daar ben ik nu dus ook achteraan geweest. Pff. Wat een gedoe en geregel zeg!![]()
Ik vind het fijn dat ik op ze kan rekenen, maar zou het te benauwend vinden om ze erbij te hebben op vakantie.![]()
Puntje is nu alleen dat een gesprek met de mediator erbij op korte termijn niet lukt, dat zou pas eind volgende week kunnen.Terwijl ik toch voordat ik op vakantie ga, wel met mijn schoonouders gepraat wil hebben...
Wow! Wat heb je alles voor jezelf goed op een rijtje gezet in korte tijd. Het lijkt of je het gevoel hebt dat er een last van je afgerold nu je een besluit hebt genomen en hulp hebt.

dinsdag 1 augustus 2017 om 14:23

dinsdag 1 augustus 2017 om 14:26
MAx, je neemt goede stappen en neemt verstandige beslissingen. Fijn dat je zulke lieve ouders hebt.
Nog een tip: maak ook kopieën van belangrijke financiële zaken. Dus van bankrekeningen, polissen, salarissenstroken e.d. Mocht je man ze om een of andere reden meenemen, heb jij altijd de kopieën nog.
Ik begrijp dat je op korte temijn het gesprek met een mediator wil, maar til het over de vakantie heen. Het is even niet anders. Je kunt wel je man vragen te vertrekken in jullie vakantie en na de vakantie eisen dat hij bij het gesprek met de mediator is. Ik vind dat je je man ook mag opleggen dat hij dit voor een bepaalde dag aan zijn ouders verteld. Bij voorkeur samen met jou.
Ik wens je veel sterkte. Je zult nog allerlei emoties gaan ervaren, maar je komt er wel. Blijf je ouders in vertrouwen nemen.
Nog een tip: maak ook kopieën van belangrijke financiële zaken. Dus van bankrekeningen, polissen, salarissenstroken e.d. Mocht je man ze om een of andere reden meenemen, heb jij altijd de kopieën nog.
Ik begrijp dat je op korte temijn het gesprek met een mediator wil, maar til het over de vakantie heen. Het is even niet anders. Je kunt wel je man vragen te vertrekken in jullie vakantie en na de vakantie eisen dat hij bij het gesprek met de mediator is. Ik vind dat je je man ook mag opleggen dat hij dit voor een bepaalde dag aan zijn ouders verteld. Bij voorkeur samen met jou.
Ik wens je veel sterkte. Je zult nog allerlei emoties gaan ervaren, maar je komt er wel. Blijf je ouders in vertrouwen nemen.
dinsdag 1 augustus 2017 om 14:26
En dat is heel doelmatig en voor alle betrokkenen goed omdat... ???badmeester schreef: ↑01-08-2017 14:23Nou dat siert je dan want ik zou die bom niet droppen maar een hele oorlog beginnen. Netjes dat je je zo kan houden.