Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Starshine-2 schreef:
03-08-2017 15:17
ja het is een dunne lijn tussen beleefd en aso in de supermarkt :proud:
Kan d'r altijd nog een beurtbalkje tussen. :cheers:
(Maar wie pakt 'em?)
Ik vind een beurtbalkje neerleggen voor de volgende klant net zoiets als een nieuwe wc-rol ophangen als je het laatste velletje hebt gebruikt. Natuurlijk kan de volgende gebruiker dat ook doen, maar het is wel zo attent om daar zelf even aan te denken. Als je je boodschappen op de band hebt liggen, heb je je handen vrij en is het voor jou gewoon het gemakkelijkst om dan gelijk dat balkje neer te leggen. Vooral als de klant na jou zijn/haar armen vol heeft of een zwaar mandje draagt.

In de praktijk is het vaak zo dat de laatste klant nog niet bij het balkje kan. Daardoor moet hij/zij tijdens het uitladen van de kar tegelijkertijd opletten of dat met het scannen van de boodschappen van de vorige klant wel goed gaat. Als het balkje er al ligt heb je dat probleem niet. Geen balkje neerleggen voor de volgende klant zal dan niet uit kwaadaardigheid zijn, maar ik vind het wel onattent.
Ik vind hier dingen van.
ZwemmendeKangoeroe schreef:
03-08-2017 15:49
Kan d'r altijd nog een beurtbalkje tussen. :cheers:
(Maar wie pakt 'em?)
:high5:
Curley schreef:
03-08-2017 15:33
Als mijn voorganger geen beurtbalkje heeft neergelegd en ik kan er zelf ook niet bij, dan leg ik mijn boodschappen gewoon op de band hoor. Ik begin altijd met flessen drinken die rollen dan zo hup tegen de boodschappen van voorganger aan en dan kunnen ze opeens wel een beurtbalkje neerleggen :proud:

Als ik geen flessen heb dan begin ik met de duurste boodschappen en dan verschijnt het beurtbalkje gek genoeg ook vanzelf. Mensen zitten er schijnbaar toch niet op te wachten dat mijn boodschappen bij hun op de kasssabon komen :devil:
:yes:
Sabeltandcavia schreef:
03-08-2017 15:55
Ik vind een beurtbalkje neerleggen voor de volgende klant net zoiets als een nieuwe wc-rol ophangen als je het laatste velletje hebt gebruikt. Natuurlijk kan de volgende gebruiker dat ook doen, maar het is wel zo attent om daar zelf even aan te denken. Als je je boodschappen op de band hebt liggen, heb je je handen vrij en is het voor jou gewoon het gemakkelijkst om dan gelijk dat balkje neer te leggen. Vooral als de klant na jou zijn/haar armen vol heeft of een zwaar mandje draagt.

In de praktijk is het vaak zo dat de laatste klant nog niet bij het balkje kan. Daardoor moet hij/zij tijdens het uitladen van de kar tegelijkertijd opletten of dat met het scannen van de boodschappen van de vorige klant wel goed gaat. Als het balkje er al ligt heb je dat probleem niet. Geen balkje neerleggen voor de volgende klant zal dan niet uit kwaadaardigheid zijn, maar ik vind het wel onattent.
Mooie vergelijking van die rol wc-papier, zo denk ik er ook over!
Het is onattent om het niet te doen.
Sabeltandcavia schreef:
03-08-2017 15:55

Waarom is het nou onattent om het aan het begin van de band nog niet neer te leggen? Mensen denken blijkbaar meteen dat het dan bij de kassa mis zal gaan. Maar ik wil toch zelf ook niet dat de boodschappen van een ander bij mij worden aangeslagen? Dus ik leg het echt wel op tijd neer. Beetje vertrouwen hebben misschien.

Goh, ik heb blijkbaar echt niks beters te doen vandaag :biggrin:
dromenvangert schreef:
03-08-2017 10:09
Mensen die al hun boodschappen OP de band gaan leggen terwijl ik nog m'n overvolle mandje aan het uitpakken ben en dus echt nog niet weten of ik die ruimte nodig ga hebben. Ik kijk dan heel vernietigend naar hun boodschappen en meestal volgt dan al snel een 'oh sorry!' (6)

Verder: caissières die zo snel scannen dat ik het no way bij kan houden om alles in 3 tassen te proppen, en daardoor onnodig loop te stressen of degene na me wel ruimte heeft om in te pakken. Geloof me, ik ben supersnel, maar tegen de scansnelheid van het licht kan ik niet op :-?
gewoon de spullen in je kar doen, en later pas je tassen inpakken
KyloRen schreef:
03-08-2017 13:27
Zelfde hier, hoor! Je wil alleen niet weten hoeveel mensen flippen als een caissière doorgaat met scannen van producten van de volgende klant, omdat er geen beurtbalkje ligt. Soms is het gewoon niet te zien waar de boodschappen van de ene klant stopt, en de boodschappen van de andere klant begint.
Dit voorkom je dus door een beurtbalkje áchter je boodschappen te leggen als je klaar bent. Ieder z'n ding, though. ik leg hem zelf wel altijd neer; fijn voor de klant, en fijn voor de caissière.
Waar woon je dan? Ik heb dit echt nog nooit gezien. Hier is het gewoon wisselend, heb ik het balkje niet gepakt omdat ik nog niet zo ver was, dan pakt de klant er achter het gewoon en lacht naar me. En een andere keer ben ik eerst. Geen enkel gedoe hierover gezien, nog nooit.
Starshine-2 schreef:
03-08-2017 14:37
Over dat beurtbalkje..
Het is voor mij gewoon een stukje beleefdheid als degene voor je zijn boodschappen afsluit met een balkje. Dat is dan meteen voor mij ook het teken dat ik de band kan vullen (want dat is ook niet altijd duidelijk blijkt uit andere posts). Dus later neerleggen kan ook, gaat niet altijd op. Ja tenzij bij de Lidl, daar is de band heel lang en kun je niet altijd al bij de balkjes.
Mensen die geen balkje neerleggen geven mij als het ware het gevoel dat ze het gewoon niet nodig vinden om moeite voor de medemens te doen. Een beetje vergelijkbaar met even een deur voor iemand open houden. Dat is ook geen wet, maar wel beleefd.

Maar goed, dit klinkt misschien allemaal wat zwaar en zo vat ik het meestal ook niet op. Ik ga ook niet bozig zo'n balkje neerklappen, ik wel belangrijker zaken om me druk om te maken. Maar misschien verklaart dit een beetje waarom mensen dat balkje zo belangrijk vinden.
o_o
Ik heb dus echt nog nooit over het balkje nagedacht. Ik wist dus ook niet dat er een gedragscode bij was! Soms legt de klant voor mij hem neer en soms leg ik hem zelf neer. Volgens mij leg ik hem ook zelf achter mijn boodschappen neer, op de automatische piloot.
Ik zal er voortaan op letten dat ik dit niet vergeet. :proud:
Als er geen balkje ligt en ik kan er niet bij vraag ik gewoon aan degene voor me of ik een balkje mag.

Wordt tot nu toe altijd vriendelijk op gereageert.

Als ik dan bijna vooraan de rij ben tik ik gelijk alle balkjes naar achteren.
Lukt alleen niet bij de Action, die hebben standaard maar 1 of 2 balkjes liggen en kom alleen kassiers tegen die het balkje laten liggen bij het afrekenen.
Dan doen ze het goed bij de Action. Het balkje dat de kassier laat liggen kun jij oppakken en weer achter jouw spullen leggen. Zo zouden ze het in de super ook moeten doen. Alle ergernis in 1 keer weg.
aliva schreef:
03-08-2017 08:37
Lieve mensen, er bestaat echt, écht, ECHT géén regel die zegt wie welk balkje moet neerleggen.

Als er achter mij wordt gesneerd en met balkjes wordt gesmeten dan zou ik echt denken dat die persoon wel heel vreemd doet, maar mss heeft die wel een stoornis ofzo.

Ik zou me wel haasten met mijn boodschappen, dus in die zin heeft het wel effect ;-D
Ja ik weet het, je hebt ook echt gelijk... maar ik vind het zo ontzettend bloedirritant dat dat vrijwel altijd vergeten wordt door mijn voorganger.... en idd het zal echt niet bewust zijn maar vd andere kant hoe moeilijk is het nou om te bedenken dat je waarschijnlijk niet de enige bent in de winkel?
(En dit is toch een topic over ergenissen, terecht of onterecht... :puh: )

Nogmaals je hebt echt ontzettend gelijk... mea culpa.. :peace:
Zo irritant dat ze hier bij de Jumbo ineens geen Aquarius meer verkopen.
Blondie456 schreef:
05-08-2017 09:08
Zo irritant dat ze hier bij de Jumbo ineens geen Aquarius meer verkopen.
Dan moet je dat aangeven. De Jumbo staat er toch om bekend dat ze het dan voor je inkopen?
Ik leg mijn beurtbalkje pas neer wanneer er achter mij iemand aansluit. Waarom zou ik een beurtbalkje neerzetten als er niemand na mij komt? En tegen de tijd dat er wel iemand aansluit heb ik mijn boodschappen al lang en breed op de band, sta ik te wachten en ben ik allang blij dat ik weer wat kan doen.

Ik leg ook zonder oordeel over de persoon voor mij een beurtbalkje neer wanneer ik aan de band kom en dit nog niet gedaan is. Behalve wanneer de afstand tussen onze boodschappen zo groot is dat duidelijk is dat ze niet bij elkaar horen.
minnimouse schreef:
05-08-2017 09:23
Dan moet je dat aangeven. De Jumbo staat er toch om bekend dat ze het dan voor je inkopen?
Dat wist ik niet. Ze hebben nu meer smaken van dit soort dranken maar dan van eigen merk en zoon vind die niet lekker. Ach ik rij wel naar de Sligro en koop dan gelijk wat meer in.
Snicholls schreef:
05-08-2017 09:23
Ik leg mijn beurtbalkje pas neer wanneer er achter mij iemand aansluit. Waarom zou ik een beurtbalkje neerzetten als er niemand na mij komt?
Omdat de band dan blijft lopen. Heel irritant vind ik dat.
Vandaag weer een drammer in de rij. Eerst staat mevrouw met haar karretje tegen mijn billen te duwen, daarna staat ze in mijn nek te hijgen als ik pin en als ik vervolgens na het pinnen nog twee stuks boodschappen in mijn tas moet gooien, glimlacht ze tegen cassière: Tja, ik moet nog even wachten he.

Ik wil zo graag een keer zeggen dat de rij heus niet sneller gaat als mensen zo duwen, maar dat durf ik dan weer niet
AbsolutelyFabulous schreef:
19-08-2017 20:05
Vandaag weer een drammer in de rij. Eerst staat mevrouw met haar karretje tegen mijn billen te duwen, daarna staat ze in mijn nek te hijgen als ik pin en als ik vervolgens na het pinnen nog twee stuks boodschappen in mijn tas moet gooien, glimlacht ze tegen cassière: Tja, ik moet nog even wachten he.

Ik wil zo graag een keer zeggen dat de rij heus niet sneller gaat als mensen zo duwen, maar dat durf ik dan weer niet
Ooh ja. Dat deel van Nederland was ik vergeten. Hier wachten mensen vriendelijk op hun beurt met genoeg ruimte tussen de voorganger.
Hier is duwen ook een uitzondering hoor. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt...
Voor het woord van 2017 wil ik nomineren:

Beurtbalkjesdiscussie
Beurtbalkjeszeurders!

Mijn god, wat een gezeur 😵
Dat je bij afgeprijsde artikelen zoals de geweldige -35 procent stickers van Ah altijd je kassabon moet checken omdat dit dan niet meegescand is. Echt altijd gewoon! :thunder:
Geen supermarkt maar Ikea. We hadden 2 karren mee en hadden de bestelwagen geparkeerd op één van die plaatsen om in te laden, vlak naast de trap om naar boven naar de ingang te gaan. Plaatsen naast ons waren vrij, en toch moest iedereen tussen de trap en onze bestelwagen passeren. Ik uitte mijn ongenoegen maar zonder resultaat. Vriend snapte niet waar ik me druk om maakte, er was toch ruimte genoeg? Ondertussen wel ja, omdat de ene kar al leeg was. :sarcastic:
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven