Uitgerekend van 1-15 april 2018
vrijdag 4 augustus 2017 om 22:57
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.
Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)
Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord
Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!
= kloppend hartje
= 20-weken echo gehad
Zwanger0418
Srs
Verybueno
Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)
Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord
Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|---|
Browneyes88 | 29 | Eerste | 30 maart | Meisje | - | ![]() ![]() |
Hartje04 | 27 | Tweede | 31 maart | Jongen | - | ![]() ![]() Mk mrt '14; jun '17 |
Maisnon3 | 33 | Eerste | 31 maart | Meisje | - | ![]() ![]() MA jul 2016; Mk dec '16; feb '17 |
MissMarjorie | 36 | Eerste | 31 maart | Jongen | - | ![]() ![]() |
Soulsister76 | Eerste | 5 april | Meisje | - | ![]() ![]() |
|
Traveler84 | 33 | Eerste | 7 april | Meisje | - | ![]() ![]() |
Evaviva | 35 | Tweede | 8 april | Meisje | - | ![]() |
PKT | 33 | Eerste | 10 april | Jongen | - | MA mei '17![]() ![]() |
Jo_86 | 31 | Eerste | 12 april | Jongen | - | MK 2016![]() ![]() |
Krullen-bol | 27 | Eerste | 12 April | Jongen | stuitligger / 14-03 draaipoging zkh | ![]() ![]() |
Mugh | 31 | Eerste | 12 april | Jongen | - | ![]() |

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd

zondag 6 augustus 2017 om 12:12
Dat moet je natuurlijk zelf weten! Ik schrijf er wel gewoon in, ook met het idee dat we 85-90% kans hebben dat alles goed gaat! Mocht het wel misgaan, dan heb ik een mooie herinnering. Als je dat niet fijn vindt kan je het boekje ook gewoon weggooien. Veel dames hier schrijven ergens anders en schrijven het later over.
zondag 6 augustus 2017 om 12:17
Probleempje..
Ik ga zo meteen op verjaardag visite bij zijn neefje. Ik weet dat de taart voor zijn verjaardag zelf gemaakt is. Volgens mij is er dan een grote kans dat er rauwe eieren in zitten. Dat wil en mag ik niet eten. Het grote probleem is dat niemand nog weet dat ik zwanger ben, hoe kan ik aan de taart ontkomen?
Ik ga zo meteen op verjaardag visite bij zijn neefje. Ik weet dat de taart voor zijn verjaardag zelf gemaakt is. Volgens mij is er dan een grote kans dat er rauwe eieren in zitten. Dat wil en mag ik niet eten. Het grote probleem is dat niemand nog weet dat ik zwanger ben, hoe kan ik aan de taart ontkomen?

zondag 6 augustus 2017 om 12:24
Ladiessssss
EvaViva: Ik heb gewoon een hele hoge hartslag op sommige momenten, ik hoef zelfs niet druk bezig te zijn. Gisteren lag ik al 10min neer in bed, nam ik mijn pols omdat ik niet kon slapen en ik had een hartslag van 100/min
Ik las dat dat normaal is, omdat ons hart nu enorm moet pompen om al het bloed naar ons kleine protje te kunnen sturen..
Jo_86: Klopt, bij ons mag je het ouderschapsverlof ook lang opnemen, zelfs tot 12j. Maar minder werken is bij mij geen optie. Wij kunnen niet 4/5de werken ofzo.. Daarom wou ik de 4 maanden opnemen aansluitend aan mijn bevallingsrust. Maar dat zit er dus waarschijnlijk niet in. Het enige dat ik kan doen, is na mijn bevallingsrust 2 maand gaan werken en dan de 4 maand opnemen.........
Oei ik groei heb ik thuis ook liggen, die gaf m'n zus me mee toen ik het ging vertellen..
Maar ik zou nu liever een boek lezen over de zwangerschap zelf. Ik ga eens naar de bib moeten..
EvaViva: Ik heb gewoon een hele hoge hartslag op sommige momenten, ik hoef zelfs niet druk bezig te zijn. Gisteren lag ik al 10min neer in bed, nam ik mijn pols omdat ik niet kon slapen en ik had een hartslag van 100/min

Ik las dat dat normaal is, omdat ons hart nu enorm moet pompen om al het bloed naar ons kleine protje te kunnen sturen..
Jo_86: Klopt, bij ons mag je het ouderschapsverlof ook lang opnemen, zelfs tot 12j. Maar minder werken is bij mij geen optie. Wij kunnen niet 4/5de werken ofzo.. Daarom wou ik de 4 maanden opnemen aansluitend aan mijn bevallingsrust. Maar dat zit er dus waarschijnlijk niet in. Het enige dat ik kan doen, is na mijn bevallingsrust 2 maand gaan werken en dan de 4 maand opnemen.........
Oei ik groei heb ik thuis ook liggen, die gaf m'n zus me mee toen ik het ging vertellen..
Maar ik zou nu liever een boek lezen over de zwangerschap zelf. Ik ga eens naar de bib moeten..
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
zondag 6 augustus 2017 om 12:27
Zouden ze echt eieren in de taart gedaan hebben met alle miserie die er nu rondgaat? Misschien daar gewoon eens naar polsen?Jenthe007 schreef: ↑06-08-2017 12:17Probleempje..
Ik ga zo meteen op verjaardag visite bij zijn neefje. Ik weet dat de taart voor zijn verjaardag zelf gemaakt is. Volgens mij is er dan een grote kans dat er rauwe eieren in zitten. Dat wil en mag ik niet eten. Het grote probleem is dat niemand nog weet dat ik zwanger ben, hoe kan ik aan de taart ontkomen?![]()
Dan heeft het niks tezien met je zwangerschap maar wil je gewoon de eieren niet eten met hetgeen op het nieuws komt?

zondag 6 augustus 2017 om 13:29
Waar ik me gister nog hartstikke zwanger voelde, voel ik dat nu niet meer. Ik veegde net na een toiletbezoek helderrood bloed af en voel me een stuk minder zwanger dan gister. Dat laatste kan tussen m'n oren zitten, maar gezien het feit dat het bij mij nooit goed gaat, ga ik daar niet vanuit.. Mijn man wil positief blijven, maar ik heb de hoop eigenlijk al opgegeven.. Weet ook niet wat ik moet doen verder, ga denk ik maar gewoon proberen te slapen.
zondag 6 augustus 2017 om 13:30
Saga: Dat wist ik niet! Echt een ander boek of in hetzelfde boek maar een deel ervan?
Damessss, willen jullie even jullie mening delen?
Ik vond een site waarop een bepaald sushi restaurant een rood zwanger vrouwtje zet bij de dingen die je màg eten als zwangere vrouw.. Maar nu vind ik toch dat er bij bepaalde dingen een vrouwtje staat, waarover ik twijfel.
Willen jullie eens kijken?
http://restaurantsumo.com/menupdf/lunchbinnenkant.pdf
Damessss, willen jullie even jullie mening delen?
Ik vond een site waarop een bepaald sushi restaurant een rood zwanger vrouwtje zet bij de dingen die je màg eten als zwangere vrouw.. Maar nu vind ik toch dat er bij bepaalde dingen een vrouwtje staat, waarover ik twijfel.
Willen jullie eens kijken?
http://restaurantsumo.com/menupdf/lunchbinnenkant.pdf
zondag 6 augustus 2017 om 13:42

zondag 6 augustus 2017 om 13:56
Ik heb geen krampen, maar zit daar eigenlijk nog op te wachten.. Ik kon al die tijd al niet geloven dat ik zwanger was en me ook echt zo zwanger voelde, het ging nl. nooit goed bij mij. Het was, zeg maar, te mooi om waar te zijn.
De gedachte dat het bij mij nooit goed afloopt zit zo sterk in m'n hoofd dat ik automatisch negatief denk bij het zien van bloed. Nu kan ik niets anders doen dan afwachten, het kan in ieder geval niet meer tegenvallen...

zondag 6 augustus 2017 om 14:09
zondag 6 augustus 2017 om 14:23
Srs. Ik was voor de derde keer zwanger na 2 miskramen. En ik was op vakantie en had hetzelfde als jou. Bloed bij het afvegen en daarna nog meer.
Ik was ontzettend in paniek. Ik had de gyn gebeld en verhaal verteld. Ik mocht direct komen. Dus vanaf vakantieadres naar huis gereden en bleek alles goed!
Geloof mij... Bloed hoeft niet altijd een miskraam te betekenen. Kan ook de innesteling zijn of iets anders.
Jenthe. Jonge kinderen mogen ook geen rauwe eieren dus verwacht niet dat deze gebruikt worden. Als ik taart van heb ik nooit een recept met rauwe eieren.... valt vast mee!
Ik was ontzettend in paniek. Ik had de gyn gebeld en verhaal verteld. Ik mocht direct komen. Dus vanaf vakantieadres naar huis gereden en bleek alles goed!
Geloof mij... Bloed hoeft niet altijd een miskraam te betekenen. Kan ook de innesteling zijn of iets anders.

Jenthe. Jonge kinderen mogen ook geen rauwe eieren dus verwacht niet dat deze gebruikt worden. Als ik taart van heb ik nooit een recept met rauwe eieren.... valt vast mee!
zondag 6 augustus 2017 om 14:39
Srs: Hoe gaat het nu met je? Hopelijk kan je wel slapen.
Ik duim dat alles goed blijft gaan!!!
Evaviva: Ik ga vanavond!!! Maar dit is een kaart van een andere, ik vond deze op internet, dus ik bestel vanavond bij mijn sushi maar enkel wat volgens deze mag.. en ik zag linksboven de 'Nigiri Ebi' en da's toch een rauwe garnaal/scampi die op de rijst ligt, mag dit?
Ik duim dat alles goed blijft gaan!!!

Evaviva: Ik ga vanavond!!! Maar dit is een kaart van een andere, ik vond deze op internet, dus ik bestel vanavond bij mijn sushi maar enkel wat volgens deze mag.. en ik zag linksboven de 'Nigiri Ebi' en da's toch een rauwe garnaal/scampi die op de rijst ligt, mag dit?

zondag 6 augustus 2017 om 14:43
Knuffel SRS! Ik weet hoe je je voelt... Aan de ene kant denk ik dat je gevoel het mogelijk bij het rechte eind heeft, maar aan de andere kant kan het ook pure angst zijn en is je intuïtie misschien niet meer te vertrouwen (daar worstel ik zelf tenminste vaak mee). Je kunt natuurlijk altijd je verloskundige bellen voor een echo? Als het echt mis is vind ik dat heel erg en wens ik je heel veel sterkte
Over de hartkloppingen: hier heb ik ook last van. Normaal vrij lage hartslag in rust van 60, nu ongeveer 80. Maar dat hoort erbij neem ik aan.
Ik voel me nog steeds erg goed, ik hoop eigenlijk op wat meer kwaaltjes, want dit is ook weer niet bevorderend voor mijn gemoedsrust
Dit weekend wel veel geslapen.

Over de hartkloppingen: hier heb ik ook last van. Normaal vrij lage hartslag in rust van 60, nu ongeveer 80. Maar dat hoort erbij neem ik aan.
Ik voel me nog steeds erg goed, ik hoop eigenlijk op wat meer kwaaltjes, want dit is ook weer niet bevorderend voor mijn gemoedsrust

zondag 6 augustus 2017 om 14:51
Ik heb al vier miskramen gehad en toen zijn we een tijdje gestopt met proberen, ik was klaar met al die miskramen en ging weer aan de pil. Iedere keer weer een miskraam moeten verwerken was emotioneel heel zwaar. Sinds 2 maanden ben ik weer gestopt met de pil en de tweede ronde was ik al zwanger. Ik ben volledig onderzocht en de artsen begrepen er niets van. De conclusie was dat ik een 'goede' baarmoeder heb en heel snel zwanger raak. Klopt inderdaad, alleen de zwangerschappen breken ook telkens weer af. Daar konden ze geen oorzaak voor vinden, dus het lijkt steeds maar weer pech te zijn.
En dat is juist het vervelende. Als ik niet zwanger werd, zou dat niet zo demotiverend zijn als steeds wel zwanger worden en een miskraam krijgen.
Wat een fijn verhaal, Liedjepiedje. Natuurlijk hoop ik dat het voor mij ook goed afloopt, maar zo voelt het nu even niet
Hoeveel weken was je toen?
Ik ga morgen denk ik ook maar de vk bellen als het bloeden aanhoudt, dan heb ik i.i.g. zekerheid.
En dat is juist het vervelende. Als ik niet zwanger werd, zou dat niet zo demotiverend zijn als steeds wel zwanger worden en een miskraam krijgen.
Wat een fijn verhaal, Liedjepiedje. Natuurlijk hoop ik dat het voor mij ook goed afloopt, maar zo voelt het nu even niet

Hoeveel weken was je toen?
Ik ga morgen denk ik ook maar de vk bellen als het bloeden aanhoudt, dan heb ik i.i.g. zekerheid.
zondag 6 augustus 2017 om 15:00
Nou dit heb ik dus ook zo. Heb wel wat last van dingen maar niet extreem.
Dus ben eigenlijk blij dat het zo is maar daardoor schiet de gedachte van "als alles maar verder goed groeit en ontwikkeld daar in m'n buik" vaker door m'n hoofd...
Het zal toch spannend blijven tot er een eerste echo is geweest....
Tralalalala
zondag 6 augustus 2017 om 15:06
[quote=srs post_id=27395342 time=1502023887 user_id=206963]
Ik heb al vier miskramen gehad en toen zijn we een tijdje gestopt met proberen, ik was klaar met al die miskramen en ging weer aan de pil. Iedere keer weer een miskraam moeten verwerken was emotioneel heel zwaar. Sinds 2 maanden ben ik weer gestopt met de pil en de tweede ronde was ik al zwanger. Ik ben volledig onderzocht en de artsen begrepen er niets van. De conclusie was dat ik een 'goede' baarmoeder heb en heel snel zwanger raak. Klopt inderdaad, alleen de zwangerschappen breken ook telkens weer af. Daar konden ze geen oorzaak voor vinden, dus het lijkt steeds maar weer pech te zijn.