Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

zondag 6 augustus 2017 om 09:41
Ja dat vind ik ook... het roepen van "aanname" lijkt soms wel een manier om punten te scoren of vliegen af te vangen oid.Paarsebloem schreef: ↑06-08-2017 09:31Goed gezegd.
Snap niet waarom sommige mensen dingen 'aannames' moeten noemen omdat ze er niet letterlijk zo staan.
1+1=2 hoor.
zondag 6 augustus 2017 om 09:54
Ik denk ook dat zijn verdriet en verwarring niet betekenen dat jullie huwelijk een kans heeft of zou hebben gehad. Geen eerlijke echte kans.
Hij heeft nooit onvoorwaardelijk voor jou gekozen en ik denk dat jij dat wel zou willen. Anders dan bij zus en haar man, die van het begin af aan al openlijk een driehoeksrelatie hebben.
Dat hij stuk gaat, kan een bewustwording zijn bij hem van de realiteit en het gebrek aan opties die hij heeft. Maar dat wil niet zeggen dat hij nu wel een trouwe echtgenoot zou worden die gepaste afstand tot zus zou houden.
Maar dat medelijden met een man die je niet meer als partner wil, herken ik wel. Het is een restant van de liefde.
Hij heeft nooit onvoorwaardelijk voor jou gekozen en ik denk dat jij dat wel zou willen. Anders dan bij zus en haar man, die van het begin af aan al openlijk een driehoeksrelatie hebben.
Dat hij stuk gaat, kan een bewustwording zijn bij hem van de realiteit en het gebrek aan opties die hij heeft. Maar dat wil niet zeggen dat hij nu wel een trouwe echtgenoot zou worden die gepaste afstand tot zus zou houden.
Maar dat medelijden met een man die je niet meer als partner wil, herken ik wel. Het is een restant van de liefde.
zondag 6 augustus 2017 om 13:05
Het is denk in meer een reactie op allerlei uitspraken die met enige stelligheid worden gedaan, gebaseerd op één, beperkte, kant van het verhaal.HasseSimonsdochter schreef: ↑06-08-2017 09:41Ja dat vind ik ook... het roepen van "aanname" lijkt soms wel een manier om punten te scoren of vliegen af te vangen oid.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
zondag 6 augustus 2017 om 17:27
Je geeft nu voorbeelden van zijn wanstaltige gedrag tot nu toe. Maar om dan meteen te zeggen dat zijn tranen nu nep zijn...Zou kunnen, maar kunnen wij nou toch niet weten?LiveLoveLaugh2 schreef: ↑05-08-2017 23:21- jarenlang emotioneel en fysiek vreemdgaan
- tegen TO zeggen dat zij nooit een prioriteit was en zou worden
- dagenlang onbereikbaar zijn voor TO;
- zelfs als het voor de kinderen is
- TO overstuur laten vertrekken naar ouders, niet naar haar omkijken maar een dag later in de douche van TO gaan staan met zus
- in de douche betrapt worden en hier helemaal niks ergs aan vinden
- bij ouders in bijzijn van TO toegeven dat hij altijd al verliefd is geweest op zus
zondag 6 augustus 2017 om 17:30
Ik hoef geen punten te scoren, ik vraag me alleen af waarom zijn tranen van nu per definitie nep zijn. Vervolgens wordt uiteengezet wat man allemaal heeft misdaan, terwijl dat mijn vraag niet is.HasseSimonsdochter schreef: ↑06-08-2017 09:41Ja dat vind ik ook... het roepen van "aanname" lijkt soms wel een manier om punten te scoren of vliegen af te vangen oid.
Maar goed, hier mag je alleen meebrullen dat de man voor altijd een lamme eikel zonder zelfreflectie zal zijn...

zondag 6 augustus 2017 om 17:31
Jarenlang heeft hij je voor gek gezet zelfs in het openbaar door openlijk met zijn zus te flirten en te zoenen onder het mom van broer en zus zijn. Niemand die het wilde geloven en maar doorgaan en lol hebben om al die sukkels denk ik zo.
Nooit nooit zou ik daar ook maar een greintje medelijden mee hebben. Hij heeft alle fatsoensnormen overschreden op die manier en dan nu huilie huilie doen, ja dag!
Nooit nooit zou ik daar ook maar een greintje medelijden mee hebben. Hij heeft alle fatsoensnormen overschreden op die manier en dan nu huilie huilie doen, ja dag!
zondag 6 augustus 2017 om 17:32
Het maakt de wereld wat overzichtelijker denk ik.clueless17_ schreef: ↑06-08-2017 17:30Ik hoef geen punten te scoren, ik vraag me alleen af waarom zijn tranen van nu per definitie nep zijn. Vervolgens wordt uiteengezet wat man allemaal heeft misdaan, terwijl dat mijn vraag niet is.
Maar goed, hier mag je alleen meebrullen dat de man voor altijd een lamme eikel zonder zelfreflectie zal zijn...
Opinions are like assholes. Everybody has one.

zondag 6 augustus 2017 om 17:38
Hij komt er nu achter dat hij zijn kinderen toch echt een deel van de tijd kwijt is.
En jou helemaal.
Hij mag dan wel jarenlang zus op 1 hebben gezet ... ergens moet hij toch wel iets voor jou hebben gevoeld.
Anders waren er geen 2 kinderen.
Bovendien heb je de boel ook nog es open en eerlijk verteld tegen schoonouders.
Die zullen ook wel niet mals zijn voor je ex en schoonzus.
En dat hun kleinkinderen en jij hier worden in meegesleept.
Dus ja, zijn "kaartenhuisje" is gedeeltelijk ingestort.
En het is maar de vraag of zijn zus wel helemaal voor hem wil kiezen.
Logisch dus dat ie nu hij de boel ziet instorten en zijn dubbelleven niet meer nodig is triest is.
Zijn tranen kunnen dus echt wel gedeeltelijk echt zijn.
Ik zou alleen geen zin hebben om hem te troosten.
Heeft ie immers toch echt zichzelf aangedaan met jarenlang een dubbelleven te leiden.
En jou helemaal.
Hij mag dan wel jarenlang zus op 1 hebben gezet ... ergens moet hij toch wel iets voor jou hebben gevoeld.
Anders waren er geen 2 kinderen.
Bovendien heb je de boel ook nog es open en eerlijk verteld tegen schoonouders.
Die zullen ook wel niet mals zijn voor je ex en schoonzus.
En dat hun kleinkinderen en jij hier worden in meegesleept.
Dus ja, zijn "kaartenhuisje" is gedeeltelijk ingestort.
En het is maar de vraag of zijn zus wel helemaal voor hem wil kiezen.
Logisch dus dat ie nu hij de boel ziet instorten en zijn dubbelleven niet meer nodig is triest is.
Zijn tranen kunnen dus echt wel gedeeltelijk echt zijn.
Ik zou alleen geen zin hebben om hem te troosten.
Heeft ie immers toch echt zichzelf aangedaan met jarenlang een dubbelleven te leiden.

zondag 6 augustus 2017 om 18:02
Schoonouders hebben aangegeven dat het gedrag al zo ver teruggaat dat de hele familie het als normaal is gaan beschouwen. Als man in de afgelopen 15 jaar of langer (er vanuitgaande dat TO uit '87 komt) niet tot inzicht is gekomen, waarom zou hij dit dan wel binnen 2 dagen kunnen (tijdens het gesprek met ouders vond hij nog steeds dat er niks aan de hand was). Dat zou heel bijzonder en waarschijnlijk dus ook zeer onwaarschijnlijk zijn.clueless17_ schreef: ↑06-08-2017 17:30Ik hoef geen punten te scoren, ik vraag me alleen af waarom zijn tranen van nu per definitie nep zijn. Vervolgens wordt uiteengezet wat man allemaal heeft misdaan, terwijl dat mijn vraag niet is.
Daarnaast kwam berouw na de zonde. Dit wijst in veel gevallen helaas op zelfmedelijden, ook in dit geval is de man nu heel veel kwijt. Als TO niks had ontdekt zou deze situatie zich nog steeds afspelen zonder zelfreflectie van man.
En wanneer uitspraken elkaar tegenspreken; je bent nooit een prioriteit geweest en zal je niet worden vs. ik weet niet wat ik moet doen en heb spijt, in zulk soort gevallen kijk ik liever naar gedrag. Daden zeggen meer dan woorden, en wat man gedaan heeft tov TO en hun gezin denk ik dat het om krokodillentranen gaat.deze daden heb ik eerder gepost, maar dat is mijn mening. TO hoeft hier uiteraard niks mee te doen als ze anders denkt. En mij is het om het even want ik heb geen persoonlijk belang bij de uitkomst, ik probeer alleen de TO te helpen met advies.
Hoe kom je eigenlijk aan de mening dat je "hier mag je alleen meebrullen dat de man voor altijd een lamme eikel zonder zelfreflectie zal zijn...? Dit komt nogal passief agressief over naar alle posters die gewoon meedenken maar man nog steeds niet in de zelfreflectie geloven van man.

zondag 6 augustus 2017 om 18:15
Oooh, ik dacht dat het naar mij wasappelientjex schreef: ↑05-08-2017 22:10Valeriaansnoepje sorry ik had het niet tegen jou maar tegen Snoekbaars. Sorry, niet duidelijk van mij!! Ik reageerde alleen op jou omdat jij voor mij had verduidelijkt dat snoekbaars niet de misbruikers bedoelde, maar de mensen die hierover zwijgen als zijnde aardig en lief. Mijn onbegrip was dus voor snoekbaars bedoeld.

Excuses geaccepteerd hoor!

zondag 6 augustus 2017 om 21:37
Ik chargeerde uiteraard en beweer nergens dat er geen posters zijn die constructief meedenken met TS.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑06-08-2017 18:02Schoonouders hebben aangegeven dat het gedrag al zo ver teruggaat dat de hele familie het als normaal is gaan beschouwen. Als man in de afgelopen 15 jaar of langer (er vanuitgaande dat TO uit '87 komt) niet tot inzicht is gekomen, waarom zou hij dit dan wel binnen 2 dagen kunnen (tijdens het gesprek met ouders vond hij nog steeds dat er niks aan de hand was). Dat zou heel bijzonder en waarschijnlijk dus ook zeer onwaarschijnlijk zijn.
Daarnaast kwam berouw na de zonde. Dit wijst in veel gevallen helaas op zelfmedelijden, ook in dit geval is de man nu heel veel kwijt. Als TO niks had ontdekt zou deze situatie zich nog steeds afspelen zonder zelfreflectie van man.
En wanneer uitspraken elkaar tegenspreken; je bent nooit een prioriteit geweest en zal je niet worden vs. ik weet niet wat ik moet doen en heb spijt, in zulk soort gevallen kijk ik liever naar gedrag. Daden zeggen meer dan woorden, en wat man gedaan heeft tov TO en hun gezin denk ik dat het om krokodillentranen gaat.deze daden heb ik eerder gepost, maar dat is mijn mening. TO hoeft hier uiteraard niks mee te doen als ze anders denkt. En mij is het om het even want ik heb geen persoonlijk belang bij de uitkomst, ik probeer alleen de TO te helpen met advies.
Hoe kom je eigenlijk aan de mening dat je "hier mag je alleen meebrullen dat de man voor altijd een lamme eikel zonder zelfreflectie zal zijn...? Dit komt nogal passief agressief over naar alle posters die gewoon meedenken maar man nog steeds niet in de zelfreflectie geloven van man.
ik stelde alleen een vraag over de stelligheid waarmee meerdere mensen beweren dat de tranen per definitie nep zijn. Vervolgens gaan mensen een waslijst opnoemen met zijn fouten.
Naast de forummers die goed advies geven zijn er ook wat mensen die vergaande conclusies over man trekken.

zondag 6 augustus 2017 om 21:46
Het valt mij altijd op dat dit soort meeslepende verhalen, in tegenstelling tot de meeste andere posts, zo lekker geschreven en bijna spelfoutloos zijn. Bijna alsof een journalistiek stagiaire zich heeft uitgeleefd. (ik denk bijvoorbeeld ook even aan het 'eigen supriseparty betalen- topic')
Maar he, dit soort ellende zou natuurlijk gewoon echt kunnen zijn. In dat geval kunnen schoonouders nog zulke 'lieve' mensen zijn. Maar dan zou het er voor mij toch wel even heel erg vanaf hangen hoe ze met deze situatie dealen. Als alles maar onder de mat geveegd gaat worden, dan zou ik het contact tot het minimale beperken en er altijd bij zijn. Dat zou ik namelijk heel eng gedrag vinden.
Maar he, dit soort ellende zou natuurlijk gewoon echt kunnen zijn. In dat geval kunnen schoonouders nog zulke 'lieve' mensen zijn. Maar dan zou het er voor mij toch wel even heel erg vanaf hangen hoe ze met deze situatie dealen. Als alles maar onder de mat geveegd gaat worden, dan zou ik het contact tot het minimale beperken en er altijd bij zijn. Dat zou ik namelijk heel eng gedrag vinden.
zondag 6 augustus 2017 om 21:53
Oh, de tranen zullen best echt zijn, maar dan alleen omdat hij nu ook dingen gaat verliezen.clueless17_ schreef: ↑06-08-2017 21:37Ik chargeerde uiteraard en beweer nergens dat er geen posters zijn die constructief meedenken met TS.
ik stelde alleen een vraag over de stelligheid waarmee meerdere mensen beweren dat de tranen per definitie nep zijn. Vervolgens gaan mensen een waslijst opnoemen met zijn fouten.
Naast de forummers die goed advies geven zijn er ook wat mensen die vergaande conclusies over man trekken.
Toen het alleen TO was die ongelukkig was, interesseerde hem dat geen bal. Hij had er zelfs plezier in om voor haar neus met zijn zus te flirten (gedrag met die lollies en even in slaap knuffelen etc), om maar te zwijgen van wat hij zei over zijn prioriteiten. Ik vind het knap van TO dat ze nog wel medelijden met hem heeft (ook wel begrijpelijk omdat zij toch nog van hem hield begrijp ik). Jammer dat hij jarenlang totaal niet hetzelfde meegevoel had.

maandag 7 augustus 2017 om 01:12
Dat denk ik soms ook wel bij topics. Vooral als het leest als een boek tempo van de opeenstapeling van alle (on)mogelijke ontwikkelingen hoog ligt. Als het echt zo is, ben je als journalist stagiaire voor de start van je carriere al geschonden. Het maakt een forumredactie kwetsbaar, als iemand uit de schoolklapt. Ehm, als het zo is, is het niet in opdracht van denk ik dan maar.MiniMe3 schreef: ↑06-08-2017 21:46Het valt mij altijd op dat dit soort meeslepende verhalen, in tegenstelling tot de meeste andere posts, zo lekker geschreven en bijna spelfoutloos zijn. Bijna alsof een journalistiek stagiaire zich heeft uitgeleefd. (ik denk bijvoorbeeld ook even aan het 'eigen supriseparty betalen- topic')
maandag 7 augustus 2017 om 08:27
Hoi allemaal, vandaag ga ik op pad met de kindjes. Ze zijn wakker, druk en hebben er zin in. Mijn lichaam heeft er geen zin in.
Maar goed, we gaan en we gaan het leuk hebben.
Ex komt donderdag langs, hebben we afgesproken. We zijn nu weer redelijk on speaking terms, er is behoorlijk wat geappt enz dit weekend.
Nu even een tijdje wat minder bereikbaar. Telefoon wel gewoon aan, maar internet uit. Dat scheelt al appjes en mailtjes.
Ik ben echt moe. Lichamelijk en geestelijk.
Ik heb nog gebeld met schoonouders over hoe de rest heeft gereageerd. 2broers hebben besloten voorlopig geen contact te willen met ex (en zusje). De oudste, die mij dus ook een bericht had gestuurd, heeft ex even 'stevig doorelkaar gerammeld', aldus schoonmoeder, en hem flink de waarheid gezegd. Ik vermoed dat dat heeft meegeholpen om de menselijke kant weer terug te krijgen.
Schoonouders zelf voelen zich schuldig dat zoiets heeft kunnen ontstaan onder hun eigen neus, maar weten ook niet echt wat ze nu verder moeten.
Van ex had ik gehoord dat als hij niet snel zelf een woning vindt, dat hij dan bij schoonouders mag verblijven, op voorwaarde dat hij geen contact meer met zus heeft.
Zij willen ze soort van 'gescheiden houden'. Niet meer tegelijk op visites enz. Maar goed, i.m.o. werkt dat juist weer extra verleiding in de hand, tenzij ze er echt mee willen stoppen en ook niet meer stiekem afspreken.
We zullen zien. Zusje en dr man zwijgen mij dood. Ik heb het gedaan, blijkbaar. Van schoonouders weet ik wel dat zij naar een relatietherapeut gaan om te zien wat er te redden valt.
Wat voor mijn gevoel dan weer neigt naar: hee, ze stoppen er dus toch mee.
Maar dat kan vanuit zusje gezien ook net zo goed een nieuwe dekmantel zijn natuurlijk...
Ik weet niet meer wat ik moet geloven, dus ik luister, lees, hoor het allemaal aan en op basis van mijn gevoel zie ik dan wel wat ik ermee doe. Dat gevoel zat al veel eerder goed, dus dan vetrouw ik daar maar op.
Maar goed, we gaan en we gaan het leuk hebben.
Ex komt donderdag langs, hebben we afgesproken. We zijn nu weer redelijk on speaking terms, er is behoorlijk wat geappt enz dit weekend.
Nu even een tijdje wat minder bereikbaar. Telefoon wel gewoon aan, maar internet uit. Dat scheelt al appjes en mailtjes.
Ik ben echt moe. Lichamelijk en geestelijk.
Ik heb nog gebeld met schoonouders over hoe de rest heeft gereageerd. 2broers hebben besloten voorlopig geen contact te willen met ex (en zusje). De oudste, die mij dus ook een bericht had gestuurd, heeft ex even 'stevig doorelkaar gerammeld', aldus schoonmoeder, en hem flink de waarheid gezegd. Ik vermoed dat dat heeft meegeholpen om de menselijke kant weer terug te krijgen.
Schoonouders zelf voelen zich schuldig dat zoiets heeft kunnen ontstaan onder hun eigen neus, maar weten ook niet echt wat ze nu verder moeten.
Van ex had ik gehoord dat als hij niet snel zelf een woning vindt, dat hij dan bij schoonouders mag verblijven, op voorwaarde dat hij geen contact meer met zus heeft.
Zij willen ze soort van 'gescheiden houden'. Niet meer tegelijk op visites enz. Maar goed, i.m.o. werkt dat juist weer extra verleiding in de hand, tenzij ze er echt mee willen stoppen en ook niet meer stiekem afspreken.
We zullen zien. Zusje en dr man zwijgen mij dood. Ik heb het gedaan, blijkbaar. Van schoonouders weet ik wel dat zij naar een relatietherapeut gaan om te zien wat er te redden valt.
Wat voor mijn gevoel dan weer neigt naar: hee, ze stoppen er dus toch mee.
Maar dat kan vanuit zusje gezien ook net zo goed een nieuwe dekmantel zijn natuurlijk...
Ik weet niet meer wat ik moet geloven, dus ik luister, lees, hoor het allemaal aan en op basis van mijn gevoel zie ik dan wel wat ik ermee doe. Dat gevoel zat al veel eerder goed, dus dan vetrouw ik daar maar op.
maandag 7 augustus 2017 om 08:36
En vanuit hun situatie is dat natuurlijk ook zo. Zij hadden een manier van omgaan met de situatie, een wankel evenwicht in de driehoeksverhouding en jij hebt dat evenwicht ruw verstoord door enerzijds alles open te gooien (waardoor zij nu ineens op hun gedrag aangekeken worden) en anderzijds de positie/situatie van de derde persoon in hun relatie te veranderen (van ook gebonden man naar ineens een man die veel meer tijd met zijn zus kan en wil doorbrengen).
maandag 7 augustus 2017 om 08:39
maandag 7 augustus 2017 om 09:53
Fijn dat jullie toch weer op speaking terms zijn, dat is gewoon het allerbelangrijkste voor de kinderen.
Het hoe en wat bij de ex schoonfamilie, tja hard gezegd dat is nu hun pakkie an. Daar hebben broer en zus zelf voor gezorgd, communicatie tussen jou en je exschoonouders verloopt nu ook goed. Zou fijn zijn dat dat in de toekomst ook zo blijft.
Je vermoeidheid is logisch, je bent op de hoogste stand overleving gegaan en dat put uit. Hopelijk kan je een beetje genieten de komende dagen met je kinderen.
Sterkte!!
Het hoe en wat bij de ex schoonfamilie, tja hard gezegd dat is nu hun pakkie an. Daar hebben broer en zus zelf voor gezorgd, communicatie tussen jou en je exschoonouders verloopt nu ook goed. Zou fijn zijn dat dat in de toekomst ook zo blijft.
Je vermoeidheid is logisch, je bent op de hoogste stand overleving gegaan en dat put uit. Hopelijk kan je een beetje genieten de komende dagen met je kinderen.
Sterkte!!

maandag 7 augustus 2017 om 10:44
Geniet van je vakantie. Hopelijk kom je wat tot rust, straks valt er nog genoeg te regelen.
Ook je schoonfamilie is zoekende hoe om te gaan met de situatie. Voor je schoonouders is het ook niet niets, ook hun gezin valt uit elkaar. Maar daar ben jij niet schuldig aan, laat je dat niet aanpraten door ex of zus. Ik hoop voor de kinderen dat het contact met hun opa en oma goed blijft.
Ook je schoonfamilie is zoekende hoe om te gaan met de situatie. Voor je schoonouders is het ook niet niets, ook hun gezin valt uit elkaar. Maar daar ben jij niet schuldig aan, laat je dat niet aanpraten door ex of zus. Ik hoop voor de kinderen dat het contact met hun opa en oma goed blijft.
maandag 7 augustus 2017 om 12:20
Volgens mij kun je de rust en afleiding even heel goed gebruiken Maxias. En wat aangenaam dat je ook contact hebt met de familie van de ex en dat deze je lijken te steunen, althans niet afvallen of onnodig moeilijk maken. Dat zou ook niet eerlijk zijn, maar je weet het nooit met schoonfamilies en ''eigen bloed''.
Wat S-Groot zegt is helemaal waar trouwens: Jij hebt het ook gedaan in de ogen van zwager en schoonzus. Dat is compleet onredelijk (want niemand had van jou kunnen verlangen dat jij de huidige situatie omwille van hen maar in stand zou houden
), maar zij zitten nu wel met een probleem nu de rest van de familie ook op de hoogte is. Maar het is wel een probleem dat zij zelf hebben gecreerd en/of onder het bekende tapijt hebben willen vegen, vergeet dat vooral niet.
En verder denk ik dat ik het heel goed vind dat je ex-man een dag langskomt. Dat jij zo in het belang van je kinderen denkt neemt dat ik een enorm diepe buiging voor je maak

Wat S-Groot zegt is helemaal waar trouwens: Jij hebt het ook gedaan in de ogen van zwager en schoonzus. Dat is compleet onredelijk (want niemand had van jou kunnen verlangen dat jij de huidige situatie omwille van hen maar in stand zou houden

En verder denk ik dat ik het heel goed vind dat je ex-man een dag langskomt. Dat jij zo in het belang van je kinderen denkt neemt dat ik een enorm diepe buiging voor je maak

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

maandag 7 augustus 2017 om 12:32
Dus als iemand gewoon normaal omgaat met de Nederlandse taal is hij daardoor minder geloofwaardig?MiniMe3 schreef: ↑06-08-2017 21:46Het valt mij altijd op dat dit soort meeslepende verhalen, in tegenstelling tot de meeste andere posts, zo lekker geschreven en bijna spelfoutloos zijn. Bijna alsof een journalistiek stagiaire zich heeft uitgeleefd. (ik denk bijvoorbeeld ook even aan het 'eigen supriseparty betalen- topic')
Als iemand dus echt iedereen voor de gek wil houden dient hij er gewoon af en toe een paar domme spelfouten doorheen te gooien.

maandag 7 augustus 2017 om 13:03
kloptorleander schreef: ↑07-08-2017 08:39Lekker makkelijk van schoonzus en haar man.
De schuld bij een ander leggen zodat je niet naar jezelf hoeft te kijken.
Zal me niks verbazen als zij bij haar man blijft (alles lekker verzorgd en geregeld) en dat jou ex straks alles kwijt is.
Daar ben jij overigens niet verantwoordelijk voor.
maar het zou ook kunnen dat broer zus vroeger gedwongen heeft...
gaat zij straks nog aangifte doen