Is dit verkrachting?
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:40
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.

zaterdag 12 augustus 2017 om 14:10

zaterdag 12 augustus 2017 om 14:11
LordVoldemort77 schreef: ↑12-08-2017 14:07Nee, zeg ik dat dan? Hij weet wat hij fout heeft gedaan, hij heeft er spijt van, wij weten niet hoe hun seksleven eruit ziet he?
Hoe kom je erbij dat hij er spijt van heeft? Hij probeert het te bagatelliseren met 'ik was geil'. Ja, dank je de koekoek, dat maakt het nog niet minder erg en het maakt ook niet dat het geen verkrachting was.
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:11
Eens ik reageerde ook op Delhi.Invisible10 schreef: ↑12-08-2017 14:04Maar die vriendin laat het toe. Dat is geen verkrachting. Dat ze vind dat hij daar recht op heeft vind ik wel heel erg![]()
TO heeft heel duidelijk 'nee' gezegd, 2 keer. Waar ik in deze bang voor zou zijn, is dat het weer gebeurt. Zeker omdat hij dit af doet als 'ik was geil'. Ik ben gewoonweg plaatsvervangend razend..

zaterdag 12 augustus 2017 om 14:12
Nee hoor, maar ik ga niet als een bang vogeltje in een hoekje kruipen.-NummerZoveel- schreef: ↑12-08-2017 14:07Jij kruipt gezellig weer in bed bij een kerel die jou anaal verkracht heeft?
Ik zou gelijk met hem praten hierover.

zaterdag 12 augustus 2017 om 14:15
Als je van iemand houdt verkracht je die persoon niet
Verkrachting vind ik toch meer 'van de fiets getrokken worden door een onguur type en in de bosjes (tegen je wil in) ruw gepenetreerd worden'.
Ze is tegen haar wil in gepenetreerd. Dus is het verkrachting. Dat is het enige dat telt. Of het in een luxe vijfsterrenhotelkamer gebeurt met een man waar je al honderd jaar getrouwd bent, of door een zwerver in een steegje: tegen je wil is tegen je wil. Het maakt niet uit wat voor rare ideeën jij daar verder over hebt, maar de wet is daar (gelukkig!) heel duidelijk over.
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:15
Dat stond in de OP, hij heeft zijn excuses aangeboden en een verklaring gegeven.
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:16
Het gezin stuk maken wat je net als advies gaf was niet goed genoeg?Moonshine1984 schreef: ↑12-08-2017 14:14Ik zou geen aangifte doen, maar wel een andere manier vinden om hem kapot te maken![]()
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:16
Omdat ik denk dat een goed gesprek ook wat kan op leveren zonder meteen door te gaan naar de allerlaatste stap (aangifte doen).
Dat kan altijd nog als je er alles aan hebt gedaan samen je huwelijk te redden.
Tenzij TO al helemaal klaar met hem is. Maar dat lees ik nergens.

zaterdag 12 augustus 2017 om 14:18
LordVoldemort77 schreef: ↑12-08-2017 14:15Dat stond in de OP, hij heeft zijn excuses aangeboden en een verklaring gegeven.
Ik lees nog steeds niet dat hij spijt heeft. Alleen een slappe verklaring waarom hij het nodig vond om zijn vrouw te verkrachten.
Dat denk ik ook, de man heeft een misstap begaan, hij heeft weet het zelf blijkbaar ook.Venusss schreef: ↑12-08-2017 14:16Omdat ik denk dat een goed gesprek ook wat kan op leveren zonder meteen door te gaan naar de allerlaatste stap (aangifte doen).
Ben jij soms TO? Dus hij zegt sorry en dan vergeet je dat hij geen respect voor jou en je lichaam hebt?LordVoldemort77 schreef: ↑12-08-2017 14:15Dat stond in de OP, hij heeft zijn excuses aangeboden en een verklaring gegeven.
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:19
Als jij mishandeld zou worden door je man doe je toch ook gelijk aangifte en ga je niet eerst nog alles doen om je huwelijk te redden? Dit is exact hetzelfde.Venusss schreef: ↑12-08-2017 14:16Omdat ik denk dat een goed gesprek ook wat kan op leveren zonder meteen door te gaan naar de allerlaatste stap (aangifte doen).
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:19
Ik ga geen aangifte doen omdat mijn kinderen hier dan ook bij betrokken raken.
Voor mij was dit dus echt de druppel, zodra we thuis zijn ga ik een scheiding aanvragen.
Ik heb me in de andere kamer opgesloten omdat ik eerst tot mezelf wilde komen. Ik was in shock maar ook razend, niet handig op een camping midden in de nacht.
Ik ga hier dus niet met mijn man over in gesprek, uiteindelijk heeft hij dan toch een scenario bedacht waar bij ik het uiteindelijk gedaan heb. Dit was dus een van de problemen, zelfreflectie kent hij niet. Het lag altijd aan een ander of aan een situatie.
Ik vind het ergste dat hij over een grens is heen gegaan. Na alles wat ik heb meegemaakt de afgelopen jaren (borstkanker), voel ik me nu ook nog eens zo in de grond gestampt.
We hebben hier een logeetje op vakantie die er zo naar uitgekeken had om hier een paar dagen te komen, vandaar dat we hier nog zijn.
Voor mij was dit dus echt de druppel, zodra we thuis zijn ga ik een scheiding aanvragen.
Ik heb me in de andere kamer opgesloten omdat ik eerst tot mezelf wilde komen. Ik was in shock maar ook razend, niet handig op een camping midden in de nacht.
Ik ga hier dus niet met mijn man over in gesprek, uiteindelijk heeft hij dan toch een scenario bedacht waar bij ik het uiteindelijk gedaan heb. Dit was dus een van de problemen, zelfreflectie kent hij niet. Het lag altijd aan een ander of aan een situatie.
Ik vind het ergste dat hij over een grens is heen gegaan. Na alles wat ik heb meegemaakt de afgelopen jaren (borstkanker), voel ik me nu ook nog eens zo in de grond gestampt.
We hebben hier een logeetje op vakantie die er zo naar uitgekeken had om hier een paar dagen te komen, vandaar dat we hier nog zijn.

zaterdag 12 augustus 2017 om 14:20
Oke. Omdat ze al jaren samen zijn en kinderen hebben. Zou mij kunnen voorstellen dat je een scheiding inzet maar daarbij zul je keuzes maken in welke strijd je aangaat en welke niet. Ik wil overigens niet afraden om aangifte te doen, ik kan mij enkel voorstellen dat dit niet keuze nr. 1 zou zijn. En ook als je kiest om (nog) samen te blijven kan ik mij voorstellen dat iemand niet aangifte wil doen.
Bij mij zou dit in elk geval niet meer goed kunnen komen. Uit elkaar dus en mogelijk aangifte, al weet ik uit ervaring dat dit extra loeizware last oplevert en vele muren.
DaisyMadelief, helder is in elk geval dat dit over de grens is en dat jou niets te verwijten valt!
anoniem_207233 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 14:27
0.99% gewijzigd
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:23
Lees je eigen tekst door, of zet mij op negeren.Moonshine1984 schreef: ↑12-08-2017 14:20Jij kletst echt veel uit je nek merk ik. Aandacht tekort? Reageer op dit onderwerp of reageer niet.