Huisvrouw
maandag 24 juli 2017 om 10:46
Wat vinden jullie van een huisvrouw en als je daar bewust voor kiest?
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:40
Klopt.strikjemetstippels schreef: ↑12-08-2017 20:33Ik zal de laatste zijn om te beweren dat je je buiten werk/universiteit niet kunt ontwikkelen, en dat werkende mensen met een graad in weet ik het zonder meer intelligent zijn, maar de kern van jouw stukje is helemaal niet 'als je dat kan en durft te zien.'
Nee, de kern is 'ik heb iemand gevonden die mijn keuze bekostigt.' Het is dus een valse stelling en is geen sterke of individuele keuze, maar een keuze uit gelegenheid. Niets meer en niets minder. Laten we dat gewoon zuiver houden. Voor veel mensen is er weinig te kiezen, en er zou bijzonder weinig gekozen worden voor die constructie mocht mevrouw er na een scheiding alleen voor staan zonder alimentatie en staatsinfuus.
Het is idd een enorme luxepositie.
Ik wilde alleen de andere kant belichten. Omdat het hier soms overkomt alsof als je werkt je pas iemand bent.
En huisvrouwen de hele dag poetsen en knutselen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:41
Vind ik ook
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:44
Een gebrek aan intelligentie is wat anders dan in een werksituatie zitten waar je niet happy in bent. Dat is wat Pejeka bedoelt. En om opleiding of baan te koppelen aan intelligentie vind ik dan weer niet zo intelligent.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 20:21Wat is er nu weer erg aan? Het is gewoon een feit dat laagopgeleide vrouwen het vaakst huisvrouw zijn, en hoogopgeleide vrouwen het minst. Ergo: niet de keuze voor huisvrouw is de oorzaak van een gebrek aan intelligentie, het gebrek aan intelligentie veroorzaakt de keuze.
En dat is toch ook logisch? Pejeka heeft al hartstochtelijk en veelvuldig betoogd dat mensen met weinig intelligentie alleen maar suffe, duffe klotebaantjes hebben waar ze geen enkele voldoening uithalen, dus dat je dan liever thuis met je kinderen gaat kleien begrijp ik wel.
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:00
Ik heb de brains altijd gehad maar gewoon geen zin, ik ben begonnen op VWO maar eerlijk gezegd kon het niveau wel volgen maar daar moest ik dus wel veel moeite voor doen waar ik geen zin in had. Toen terug gegaan naar de Havo . Daar haalde ik eerst wel goede cyfers maar daarna was ik echt aan het puberen en deed niks meer. Wel mijn Mavo gehaald , Is bij mij dus geen gebrek aan intellegentie wel aan motiivatie.
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:15
Ik zou het waarderen als je de discussie op je eigen argumenten voerde en niet over mijn rug of die van iemand anders.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 20:21Wat is er nu weer erg aan? Het is gewoon een feit dat laagopgeleide vrouwen het vaakst huisvrouw zijn, en hoogopgeleide vrouwen het minst. Ergo: niet de keuze voor huisvrouw is de oorzaak van een gebrek aan intelligentie, het gebrek aan intelligentie veroorzaakt de keuze.
En dat is toch ook logisch? Pejeka heeft al hartstochtelijk en veelvuldig betoogd dat mensen met weinig intelligentie alleen maar suffe, duffe klotebaantjes hebben waar ze geen enkele voldoening uithalen, dus dat je dan liever thuis met je kinderen gaat kleien begrijp ik wel.
Ik heb nergens gezegd dat mensen weinig inspirerende banen hebben door gebrek aan intelligentie. Ik heb wél gezegd dat voor het merendeel van de mensen (mannen én vrouwen) geldt dat zij ook maar gewoon "een baan" hebben die ze doen omdat ze het inkomen nodig hebben of prettig vinden, en dat voor heel veel mensen geldt dat ze echt geen megaspannende carrière hebben met eindeloos veel interessante uitdagingen, maar dat de gemiddelde Nederlander (man of vrouw) ook maar gewoon een kantoorbaan heeft met elke dag weer dezelfde routinematige werkzaamheden, bijv,
Ik heb nergens een koppeling gelegd met de intelligentie van mensen. Dus houd dat a.u.b. voor je eigen rekening en tenzij je me direct citeert en dus direct reageert op iets wat ik gezegd heb,zou ik het ook waarderen indien je mijn naam niet te pas en te onpas gebruikt in je schrijfsels - niet erg chic.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:18
Het is overigens ook niet chic om als iemand de moeite neemt je misvattingen over inkomens in Nederland recht te zetten, deze persoon compleet te negeren. Ik meende toch echt dat je bezorgd was over het lot van de installatiemonteur, dan moet het toch prettig zijn te lezen dat er door de overheid voorzien is in gelden.
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:27
Als die keuzes in alle harmonie en in goed onderling overleg worden gemaakt, met inachtneming van het welzijn van alle leden van het gezin, zou ik niet weten waarom daar iets op tegen zou moeten zijn.
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:29
Een installatiemonteur, die elke dag gewoon netjes zijn baan doet, zou voldoende moeten verdienen elke maand om zijn gezin te onderhouden (als hij dat van één inkomen wenst te doen) zónder daarnaast nog een beroep te moeten doen op extra ondersteuning van de overheid, in welke vorm dan ook.vrouwjagersma schreef: ↑12-08-2017 21:18Het is overigens ook niet chic om als iemand de moeite neemt je misvattingen over inkomens in Nederland recht te zetten, deze persoon compleet te negeren. Ik meende toch echt dat je bezorgd was over het lot van de installatiemonteur, dan moet het toch prettig zijn te lezen dat er door de overheid voorzien is in gelden.
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:31
Oh ja, van die mensen die zeggen: ik kon het wel, maar deed het niet.Blondie456 schreef: ↑12-08-2017 21:00Ik heb de brains altijd gehad maar gewoon geen zin, ik ben begonnen op VWO maar eerlijk gezegd kon het niveau wel volgen maar daar moest ik dus wel veel moeite voor doen waar ik geen zin in had. Toen terug gegaan naar de Havo . Daar haalde ik eerst wel goede cyfers maar daarna was ik echt aan het puberen en deed niks meer. Wel mijn Mavo gehaald , Is bij mij dus geen gebrek aan intellegentie wel aan motiivatie.
Dan kon je het dus gewoon niet. Of dit nou ligt aan gebrek aan doorzettingsvermogen of gebrek aan intelligentie maakt niet veel uit. Genoeg pubers die het wel kunnen namelijk.
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:36
Beste Blondie, ook van jou zou ik het waarderen mij buiten jouw eigen discussie te houden, tenzij je direct met mij in discussie bent of mij citeert. Ik heb er absoluut geen probleem mee mijn mening toe te lichten, maar ik vind het uitermate vervelend dat verschillende mensen (in dit topic) schermen met mijn naam, ook als ik hier niet eens ingelogd ben, om hun eigen gelijk te bewijzen.
Zullen we dus gewoon afspreken dat mijn naam alleen gebruikt wordt als ik op dat moment actief in de discussie deel neem?
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:40
Maar wat ik dan niet snap is waarom vrouwen wel het niet happy zijn in hun baan aangrijpen om huisvrouw te worden en mannen vrijwel nooit (op die heel enkele huisman na, 1% van de bevolking ofzo). Er zijn toch denk ik net zoveel mannen als vrouwen die in een niet-inspirerende baan zitten? Waarom is de oplossing van mannen om dan maar op hun tanden te bijten of een wel-inspirerende baan te zoeken en de oplossing van vrouwen om thuis te gaan zitten?pejeka schreef: ↑12-08-2017 21:15Ik heb wél gezegd dat voor het merendeel van de mensen (mannen én vrouwen) geldt dat zij ook maar gewoon "een baan" hebben die ze doen omdat ze het inkomen nodig hebben of prettig vinden, en dat voor heel veel mensen geldt dat ze echt geen megaspannende carrière hebben met eindeloos veel interessante uitdagingen, maar dat de gemiddelde Nederlander (man of vrouw) ook maar gewoon een kantoorbaan heeft met elke dag weer dezelfde routinematige werkzaamheden, bijv,
Evengoed wat betreft het zorgen voor de kinderen. Die kinderen zijn net zoveel van de man als van de vrouw. Waarom wordt door vrouwen wel het argument aangevoerd dat "wij zelf onze kinderen willen verzorgen" om vervolgens met ze thuis te blijven, maar door mannen niet?
Als puur dit de redenen zouden zijn om thuis te blijven dan zouden er toch veel meer huismannen zijn, want die redenen kunnen door mannen toch in precies dezelfde mate aangevoerd worden als door vrouwen? Ik heb daarom het idee dat er toch nog een grote maatschappelijke druk op vrouwen ligt om zich als hoofdverantwoordelijke voor het thuisfront te zien en voor mannen de druk om zich hoofdverantwoordelijk te voelen voor de financiën. Ik vind op zich het feit dat er mensen kiezen voor een kostwinner-thuisblijver verdeling niet heel ongeëmancipeerd, maar wel dat het zo enorm scheef verdeeld is tussen mannen en vrouwen.
nicole123 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 21:44
3.11% gewijzigd
Ik had het ook kunnen doen. Vwo met moeite , Havo makkelijk en Mavo zonder wat te doen.Paarsebloem schreef: ↑12-08-2017 21:31Oh ja, van die mensen die zeggen: ik kon het wel, maar deed het niet.
Dan kon je het dus gewoon niet. Of dit nou ligt aan gebrek aan doorzettingsvermogen of gebrek aan intelligentie maakt niet veel uit. Genoeg pubers die het wel kunnen namelijk.
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:42
Dat zegt ze toch ook...Paarsebloem schreef: ↑12-08-2017 21:31Oh ja, van die mensen die zeggen: ik kon het wel, maar deed het niet.
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:48
Je bent en blijft een byzonder mens en ik moet zo om jou lachen. En nee, ik ga me niet aan passen omdat jij niet ingelogd bent. Dan moet je ook geen uitspraken doen op een openbaar forum.pejeka schreef: ↑12-08-2017 21:36Beste Blondie, ook van jou zou ik het waarderen mij buiten jouw eigen discussie te houden, tenzij je direct met mij in discussie bent of mij citeert. Ik heb er absoluut geen probleem mee mijn mening toe te lichten, maar ik vind het uitermate vervelend dat verschillende mensen (in dit topic) schermen met mijn naam, ook als ik hier niet eens ingelogd ben, om hun eigen gelijk te bewijzen.
Zullen we dus gewoon afspreken dat mijn naam alleen gebruikt wordt als ik op dat moment actief in de discussie deel neem?
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:50
Dat zou ik dan bij de vakbonden aanhangig maken, daar zij ingestemd hebben met het huidige CAO.pejeka schreef: ↑12-08-2017 21:29Een installatiemonteur, die elke dag gewoon netjes zijn baan doet, zou voldoende moeten verdienen elke maand om zijn gezin te onderhouden (als hij dat van één inkomen wenst te doen) zónder daarnaast nog een beroep te moeten doen op extra ondersteuning van de overheid, in welke vorm dan ook.
Ik zal me de moeite de volgende keer besparen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:51
Een niet nader te noemen deelnemer aan deze discussie zei ooit dat voor zover hem/haar bekend niemand in de discussie de baas was van dit forum, dus ja, daar ga je dan al. Mensen mogen hier schrijven wat ze willen, tenzij het ingaat tegen de regels van Viva.pejeka schreef: ↑12-08-2017 21:36Beste Blondie, ook van jou zou ik het waarderen mij buiten jouw eigen discussie te houden, tenzij je direct met mij in discussie bent of mij citeert. Ik heb er absoluut geen probleem mee mijn mening toe te lichten, maar ik vind het uitermate vervelend dat verschillende mensen (in dit topic) schermen met mijn naam, ook als ik hier niet eens ingelogd ben, om hun eigen gelijk te bewijzen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:52
Ja, de maatschappelijke druk is er. Bij de vrouw op het gezin en bij de man op het inkomen. Zal tijd overheen moeten gaan.. en of het ooit "gelijk" wordt is nog maar de vraag.nicole123 schreef: ↑12-08-2017 21:40Maar wat ik dan niet snap is waarom vrouwen wel het niet happy zijn in hun baan aangrijpen om huisvrouw te worden en mannen vrijwel nooit (op die heel enkele huisman na, 1% van de bevolking ofzo). Er zijn toch denk ik net zoveel mannen als vrouwen die in een niet-inspirerende baan zitten? Waarom is de oplossing van mannen om dan maar op hun tanden te bijten of een wel-inspirerende baan te zoeken en de oplossing van vrouwen om thuis te gaan zitten?
Evengoed wat betreft het zorgen voor de kinderen. Die kinderen zijn net zoveel van de man als van de vrouw. Waarom wordt door vrouwen wel het argument aangevoerd dat "wij zelf onze kinderen willen verzorgen" om vervolgens met ze thuis te blijven, maar door mannen niet?
Als puur dit de redenen zouden zijn om thuis te blijven dan zouden er toch veel meer huismannen zijn, want die redenen kunnen door mannen toch in precies dezelfde mate aangevoerd worden als door vrouwen? Ik heb daarom het idee dat er toch nog een grote maatschappelijke druk op vrouwen ligt om zich als hoofdverantwoordelijke voor het thuisfront te zien en voor mannen de druk om zich hoofdverantwoordelijk te voelen voor de financiën. Ik vind op zich het feit dat er mensen kiezen voor een kostwinner-thuisblijver verdeling niet heel ongeëmancipeerd, maar wel dat het zo enorm scheef verdeeld is tussen mannen en vrouwen.
In mijn geval is mijn man gelukkig met zijn baan... en ben ik gelukkig zonder baan. Wij zijn gelukkig zo. En dat is voor mij nu belangrijker dan de maatschappelijke druk die er heerst.
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:59
Weet je, en ik besef dat ik nu het halve forum in furieuze verontwaardiging over me heen ga krijgen, het is eigenlijk heel simpel. De natuur. Vrouwen zitten genetisch anders in elkaar dan mannen, en juist omdát vrouwen degenen zijn die de kinderen baren, is er bij hen een soort "verzorgingsgen" aanwezig dat niet of in mindere mate bij mannen aanwezig is. Heb ik niet zelf verzonnen, maar dat is ook uit meerdere onderzoeken op dat gebied gebleken. Je ziet dat in de dierenwereld ook, dat er toch een ingeboren affiniteit met de ene of de andere rol in het leven bestaat, en per slot van rekening, ondanks alle evolutie en beschaving en cultuur, zijn wij mensen ook maar gewoon zoogdieren. We kunnen dan zélf vinden dat het anders moet dan de natuur heeft gecreëerd, maar dat laat zich niet altijd dwingen.nicole123 schreef: ↑12-08-2017 21:40Maar wat ik dan niet snap is waarom vrouwen wel het niet happy zijn in hun baan aangrijpen om huisvrouw te worden en mannen vrijwel nooit (op die heel enkele huisman na, 1% van de bevolking ofzo). Er zijn toch denk ik net zoveel mannen als vrouwen die in een niet-inspirerende baan zitten? Waarom is de oplossing van mannen om dan maar op hun tanden te bijten of een wel-inspirerende baan te zoeken en de oplossing van vrouwen om thuis te gaan zitten?
Voordat ik nu alle sulfer en salpeter van de hel over me heen krijg: ik ben absoluut van mening dat man en vrouw in alle opzichten gelijkwaardig zijn, Maar het elkaar aanvullen in een verschillende rol zegt toch niks over je waarde?
Ik zou zeggen: probeer in de lente eens een vrouwtjesmerel van het nest te jagen en het mannetje te dwingen op de eieren te gaan zitten. Veel succes. Maar als je vervolgens goed kijkt, zie je pas hoe goed die twee elkaar aanvullen en dat ze twee partijen zijn die zonder elkaar niet veel verder zouden komen. Want als het mannetje niet zou zorgen voor het eten, zou het vrouwtje niet kunnen broeden. En als het vrouwtje niet zou broeden, zou het mannetje geen stap verder komen met zijn nageslacht. Dus elk levert zijn aandeel en in mijn optiek, zijn ze beiden gelijkwaardig, omdat ze beiden zonder de ander niet zouden kunnen vooruitkomen.
Het rare van onze maatschappij is dat de vrouwen de mannelijke rol als het ideaal hebben aangenomen, en dat noemt men dan emancipatie. Waarmee vrouwen dus impliciet het superieur zijn van de mannelijke rol toegeven, want immers, dat is waarnaar wij streven... Ik denk dan wel eens dat het kind met het badwater weggegooid is.
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:00
Ik appelleer alleen aan regels van fatsoen, niet in termen van verbod. Praat niet over anderen als ze er niet bij zijn. Doe ik ook nooit. Ik spui mijn mening op eigen titel, niet over de rug van anderen, en ik zou het waarderen als anderen dat ook deden.vrouwjagersma schreef: ↑12-08-2017 21:51Een niet nader te noemen deelnemer aan deze discussie zei ooit dat voor zover hem/haar bekend niemand in de discussie de baas was van dit forum, dus ja, daar ga je dan al. Mensen mogen hier schrijven wat ze willen, tenzij het ingaat tegen de regels van Viva.
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:08
Dan heb je het dus nog steeds niet gedaan. En kun je daar dus geen rechten aan ontlenen/ claims over laten gaan.Blondie456 schreef: ↑12-08-2017 21:40Ik had het ook kunnen doen. Vwo met moeite , Havo makkelijk en Mavo zonder wat te doen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:11
Nou, in de post van 21.59 van Hij Die Niet Genoemd Wil Worden komt dan toch eindelijk de aap uit de mouw.
Jammer wel voor al die mensen die HDNGWW telkens instemmend gequote hebben, want nu blijkt het wel een misogynist te zijn.
Ik moet er vooral om lachen, maar ik ben blij dat het nu eindelijk zwart op wit staat. Was ik toch niet gek dat ik altijd al zo'n vreemde ondertoon proefde.
Jammer wel voor al die mensen die HDNGWW telkens instemmend gequote hebben, want nu blijkt het wel een misogynist te zijn.
Ik moet er vooral om lachen, maar ik ben blij dat het nu eindelijk zwart op wit staat. Was ik toch niet gek dat ik altijd al zo'n vreemde ondertoon proefde.
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:12
Maar je bent er bij. Je kan het teruglezen.