Is dit verkrachting?
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:40
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
maandag 14 augustus 2017 om 12:07
Heel erg eens.Sarcastaballcoach schreef: ↑14-08-2017 11:59Er is geen dwang gebruikt, er is geen geweld gebruikt, er is geen kracht gebruikt, lees ik van een aantal posters.
Denken deze posters dat je enkel verkracht kan zijn als deze elementen voorkomen?
Waarom mag je geen sex hebben met iemand in een coma? Of iemand die zoveel gedronken heeft dat ie laveloos is? Of als iemand van de wereld is door drugs? (die mogelijk zijn toegediend door een dader)
Ach, hij heeft maar een beetje gepenetreerd...
Maar hij was gewoon wat geil...
Hij had niet de intentie....
Dan ga je toch niet bij de kinderen liggen? Dan praat je toch eventjes.....
Je mag het anders noemen wat mij betreft, maar volgens de wet is dit verkrachting.
Het voorbeeld van een voorbinddildo zoals hierboven geschreven kwam ook in mij op.
maandag 14 augustus 2017 om 12:07
Wat is het dan?
Dit mag je ook elders beantwoorden. Liever zelfs. To heeft niks aan deze discussies.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

maandag 14 augustus 2017 om 12:16
maandag 14 augustus 2017 om 12:18
Ja ook dit. Ook zonder verkrachting al genoeg reden om op hem af te knappen. Seks doe je samen en na 30 jaar mag je verwachten dat je weet van elkaar wat je fijn vindt. Is dat niet zo, dan is het tijd voor een goed gesprek. Maar puberaal je piemel in iemand duwen terwijl je weet dat ze het niet fijn vindt, kom op zeg.noamski schreef: ↑14-08-2017 11:50Los van de discussie of het verkrachting is (ik denk persoonlijk van wel): ik word ZO ongelooflijk triest van het feit dat hele volksstammen vinden dat je constant je grenzen moet bewaken als vrouw zijnde tijdens de seks. Dat je duidelijker nee moet zeggen. Dat je maar niet in zo'n relatie moet zitten.
Je hebt toch samen seks? Je ligt toch niet in bed als tijdelijk gebruiksvoorwerp voor een man? Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat je dingen doet waar je allebei zin in hebt.
Zo onsexy dat je er constant op bedacht moet zijn of 'ie hem niet ongevraagd anaal indrukt. Echt, ongelooflijk. Al helemaal met zoiets (wat pijnlijk kan zijn) ben je toch echt wel een hork van de bovenste plank als je 'nee' negeert en je vrouw van 30 jaar gebruikt als gebruiksvoorwerp want geil. Alsjeblieft zeg.
mawi3ke wijzigde dit bericht op 14-08-2017 12:18
1.96% gewijzigd

Eens!Sarcastaballcoach schreef: ↑14-08-2017 11:59Er is geen dwang gebruikt, er is geen geweld gebruikt, er is geen kracht gebruikt, lees ik van een aantal posters.
Denken deze posters dat je enkel verkracht kan zijn als deze elementen voorkomen?
Waarom mag je geen sex hebben met iemand in een coma? Of iemand die zoveel gedronken heeft dat ie laveloos is? Of als iemand van de wereld is door drugs? (die mogelijk zijn toegediend door een dader)
Ach, hij heeft maar een beetje gepenetreerd...
Maar hij was gewoon wat geil...
Hij had niet de intentie....
Dan ga je toch niet bij de kinderen liggen? Dan praat je toch eventjes.....
Je mag het anders noemen wat mij betreft, maar volgens de wet is dit verkrachting.
Het voorbeeld van een voorbinddildo zoals hierboven geschreven kwam ook in mij op.
Wanneer je iemand tegen haar / zijn wil in penetreert, verkracht je diegene.
Dat laat geen enkele ruimte tot discussie hoe het te benoemen,
1 keer nee zeggen is al een zeer duidelijk signaal dat het tegen iemands wil is.
Hoe men het als individu ervaart, beleeft, benoemt, accepteert of niet , is verder een persoonlijke invulling.
Niets meer of minder dan een mening en persoonlijke keuze hoe men er zelf mee om wil gaan.
Sterkte to,
Ik kan helemaal begrijpen dat het dunne lijntje nu geknapt is en je geen enkele basis meer voelt om je wankelende relatie nog voort te kunnen zetten.
Ik wens je veel kracht en wijsheid
1 keer nee zeggen is al een zeer duidelijk signaal dat het tegen iemands wil is.
Hoe men het als individu ervaart, beleeft, benoemt, accepteert of niet , is verder een persoonlijke invulling.
Niets meer of minder dan een mening en persoonlijke keuze hoe men er zelf mee om wil gaan.
Sterkte to,
Ik kan helemaal begrijpen dat het dunne lijntje nu geknapt is en je geen enkele basis meer voelt om je wankelende relatie nog voort te kunnen zetten.
Ik wens je veel kracht en wijsheid

maandag 14 augustus 2017 om 12:20
Dat dus. Wijze woorden.consuelabananahammok schreef: ↑14-08-2017 12:18Wanneer je iemand tegen haar / zijn wil in penetreert, verkracht je diegene.
Sterkte to,
Ik wens je veel kracht en wijsheid![]()
Opinions are like assholes. Everybody has one.

maandag 14 augustus 2017 om 12:25

Nee te horen krijgen maar wel doen is wél verkrachting. Hoe kom je er toch bij dat daar ruimte voor discussie is? Wat is het dan volgens jou? Ben je zelf wellicht zo'n man die doorgaat na het horen van nee? Vraag me echt af waar jouw denkwijze vandaag komt.

maandag 14 augustus 2017 om 12:26
Ik zeg juist dat het er niet meer toe doet of het verkrachting was of niet.Groenetheesoort schreef: ↑14-08-2017 11:50Ja joh. Ze zijn 30 jaar samen en op basis van een vaag verhaal op viva draai jij even hun relatie de nek om. Leuk om te lezen voor TO dat je haar leven verpest heeft door 30 jaar met de verkeerde vent een relatie te hebben. En dan heb ik het nog niet eens over haar kinderen. Jij bent echt niet goed bij je hoofd. Waarom adviseer je haar niet direct aangifte te doen van verkrachting en te zorgen dat haar man achter slot en grendel gaat. Moet je eens kijken hoe gelukkig iedereen daar van wordt.
Voordat iedereen over me heen valt. Dat laatste is een hyperbool, dat is de stijlfiguur van overdrijving om een punt te maken. Dus niet letterlijk wat ik bedoel.
En dat to er waarschijnlijk niets aan heeft om aangifte te doen.
Hij heeft haar pijn gedaan, hij was/is een egoïst.
Dat hij geil was is natuurlijk geen excuus, want van seks kun je geil worden en als dat een argument zou zijn om dan niet meer de verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor je eigen daden. ..dan kan het bij de volgende vrijpartij dus zomaar weer gebeuren.
Dat wekt juist geen vertrouwen, in tegendeel.
Punt is: hij heeft haar pijn gedaan. Is over een grens gegaan.
Misschien en waarschijnlijk onherstelbare schade aangericht.
De relatie tussen to en haar man was al niet goed, ze schrijft zelf dat ze na veel praten sinds kort weer probeerden er wat van te maken.
Waarom trek jij je wat ik schrijf zo verschrikkelijk aan eigenlijk?
Denk je nu echt dat ik wat kapot maak in die relatie en de situatie verslechter door te schrijven dat ik denk dat ze niet bij elkaar passen omdat hij een lompe egoïst is die haar heeft pijn gedaan?
maandag 14 augustus 2017 om 12:26
Nog even TO, als je hier nog bent. Het is al eerder genoemd. Je vraag in de OP is of dit verkrachting is. Feitelijk is het zo dat als iemand tegen je wil bij je binnen dringt het verkrachting heet. Daarmee is je vraag al lang beantwoord. De welles/nietes discussies kun je dus skippen.
Maar... doet het ertoe wat de wet zegt? Dit zijn jouw grenzen, zelfs als het volgens de wet geen verkrachting zou zijn. Dat je man die na 30 jaar (nog?) niet kent en daar zwaar overheen gaat, dát is waar het om draait. Het voelt voor jou niet goed en terecht handel je daarnaar, en op jouw manier. Óf je handelt en hoe je handelt kunnen anderen niet voor je bepalen.
Maar... doet het ertoe wat de wet zegt? Dit zijn jouw grenzen, zelfs als het volgens de wet geen verkrachting zou zijn. Dat je man die na 30 jaar (nog?) niet kent en daar zwaar overheen gaat, dát is waar het om draait. Het voelt voor jou niet goed en terecht handel je daarnaar, en op jouw manier. Óf je handelt en hoe je handelt kunnen anderen niet voor je bepalen.
maandag 14 augustus 2017 om 12:38
Ik vind het overigens stuitend dat kadanz het een serieus plan vindt om verkrachtingen in gradaties op te gaan delen.
Sexuele onhandigheid?
Besef je wel dat voor vele vrouwen die met verkrachting te maken krijgen, het toch al een zeer zware en moeilijke strijd is om het tot een veroordeling te kunnen laten komen.
Het bewijs kunnen aantonen ligt zeer gevoelig en is zeer complex. Ik snap dat van uit het rechtsorgaan gezien, maar als slachtoffer is het daardoor haast niet te verteren om dat pad te gaan bewandelen, wetende dat het bijna niet te doen is de bewijslast sterk genoeg te krijgen omdat het dan vaak jouw woord tegen de ander is.
Wat niet betekent dat het dan dus niet heeft plaatsgevonden, enkel dat de bewijslast niet met keiharde feiten op tafel gelegd kan worden.
Als er dan ook nog een uitweg bij te halen is dat het op seksuele onhandigheid gegooid kan worden, dan hebben slachtoffers al helemaal geen poot meer om op te staan.
Bovendien valt ook dat totaal niet te bewijzen.
Wassen neus dus, en zou het in dit soort kwetsbare en complexe zaken alleen maar nog kwetsender en complexer maken.
Zou je de feiten op tafel hebben, dan beland je als slachtoffer nog verder in een discussie of het verkrachting moet gaan heten of seksuele onhandigheid.
Nou, pak dan maar in.
Sexuele onhandigheid?
Besef je wel dat voor vele vrouwen die met verkrachting te maken krijgen, het toch al een zeer zware en moeilijke strijd is om het tot een veroordeling te kunnen laten komen.
Het bewijs kunnen aantonen ligt zeer gevoelig en is zeer complex. Ik snap dat van uit het rechtsorgaan gezien, maar als slachtoffer is het daardoor haast niet te verteren om dat pad te gaan bewandelen, wetende dat het bijna niet te doen is de bewijslast sterk genoeg te krijgen omdat het dan vaak jouw woord tegen de ander is.
Wat niet betekent dat het dan dus niet heeft plaatsgevonden, enkel dat de bewijslast niet met keiharde feiten op tafel gelegd kan worden.
Als er dan ook nog een uitweg bij te halen is dat het op seksuele onhandigheid gegooid kan worden, dan hebben slachtoffers al helemaal geen poot meer om op te staan.
Bovendien valt ook dat totaal niet te bewijzen.
Wassen neus dus, en zou het in dit soort kwetsbare en complexe zaken alleen maar nog kwetsender en complexer maken.
Zou je de feiten op tafel hebben, dan beland je als slachtoffer nog verder in een discussie of het verkrachting moet gaan heten of seksuele onhandigheid.
Nou, pak dan maar in.

maandag 14 augustus 2017 om 12:59
Beantwoord asjeblieft mijn eerdere vraag: durf jij je hand ervoor in het vuur te steken dat je het hele verhaal gepresenteerd hebt gekregen? Durf jij je reputatie ervoor op het spel te zetten op basis van één OP? Heb jij alle feiten op een rij om tot de conclusie verkrachting te komen?
Durf jij de man van TO, op straat, voor zijn familie aan te spreken als verkrachter? Zonder wederhoor? Of zou je toch nog wat vragen hebben?
Als je hier ook maar de geringste twijfel over hebt, dan snap je mijn punt.
maandag 14 augustus 2017 om 13:19
wat zou jij dan als verzachtende omstandigheid kunnen opvoeren?kadanz schreef: ↑14-08-2017 12:59Beantwoord asjeblieft mijn eerdere vraag: durf jij je hand ervoor in het vuur te steken dat je het hele verhaal gepresenteerd hebt gekregen? Durf jij je reputatie ervoor op het spel te zetten op basis van één OP? Heb jij alle feiten op een rij om tot de conclusie verkrachting te komen?
Durf jij de man van TO, op straat, voor zijn familie aan te spreken als verkrachter? Zonder wederhoor? Of zou je toch nog wat vragen hebben?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

maandag 14 augustus 2017 om 13:19
Maar stel dat dit het hele verhaal is, gewoon als gedachte experiment.kadanz schreef: ↑14-08-2017 12:59Beantwoord asjeblieft mijn eerdere vraag: durf jij je hand ervoor in het vuur te steken dat je het hele verhaal gepresenteerd hebt gekregen? Durf jij je reputatie ervoor op het spel te zetten op basis van één OP? Heb jij alle feiten op een rij om tot de conclusie verkrachting te komen?
Wat vind jij dan?
maandag 14 augustus 2017 om 13:23
Kunnen we deze discussie gewoon (weer) even verplaatsen. To heeft hier weinig aan. Die voelt zich verraden door een man waar ze al jaren haar vertrouwen aan geschonken heeft. De discussie over semantiek kunnen we prima elders voeren.
overig/algemene-discussie-verkrachting- ... #p27418726
overig/algemene-discussie-verkrachting- ... #p27418726
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
maandag 14 augustus 2017 om 13:59
Met alle respect Kadanz, het is niet aan jou of ons om de man van Daisy aan te spreken op zijn gedrag...dat is aan haar. Dat je daar zoiets als reputatie bij moet betrekken...bespottelijk.
Daisy opent een topic omdat ze zich klote voelt en zeer waarschijnlijk met zichzelf en de situatie voor haar in de clinch ligt. Hiertoe geeft ze in (verschillende posts) informatie en daar mag jij het als forummer mee doen.
Als ik in haar situatie was, zou ik hopen op een luisterend oor, steun, misschien ervaringen van anderen (met dank aan butter en co) en goede raad. Dat zogenaamde juridische gejodocus, niet van toepassing, nauwelijks van enige kennis gespeend en soms totaal ongepast, heeft ze niet nodig want ze gaat geen aangifte doen. Ze wil haar kinderen niet belasten en komt uit een klein dorp.
Maar waar ik zeker geen behoefte aan zou hebben als Daisys situatie de mijne was, zijn van die drammers die hun "reputatie" niet aan de "waarheid" van dit topic durven te hangen of zielen die mijn ervaring zodanig in twijfel trekken of zelfs ronduit bagatelliseren. Reageer dan niet, denk ik dan of wil je iemand die al in de problemen zit, nog een complex aanpraten ook?
Neen is neen en niet een beetje of een klein stukje....Nee! Het binnengaan van een lichaam is een heel intieme handeling die voorwerk, geduld, middelen en complete consensus vraagt.
@Daisy:
Daisy opent een topic omdat ze zich klote voelt en zeer waarschijnlijk met zichzelf en de situatie voor haar in de clinch ligt. Hiertoe geeft ze in (verschillende posts) informatie en daar mag jij het als forummer mee doen.
Als ik in haar situatie was, zou ik hopen op een luisterend oor, steun, misschien ervaringen van anderen (met dank aan butter en co) en goede raad. Dat zogenaamde juridische gejodocus, niet van toepassing, nauwelijks van enige kennis gespeend en soms totaal ongepast, heeft ze niet nodig want ze gaat geen aangifte doen. Ze wil haar kinderen niet belasten en komt uit een klein dorp.
Maar waar ik zeker geen behoefte aan zou hebben als Daisys situatie de mijne was, zijn van die drammers die hun "reputatie" niet aan de "waarheid" van dit topic durven te hangen of zielen die mijn ervaring zodanig in twijfel trekken of zelfs ronduit bagatelliseren. Reageer dan niet, denk ik dan of wil je iemand die al in de problemen zit, nog een complex aanpraten ook?
Neen is neen en niet een beetje of een klein stukje....Nee! Het binnengaan van een lichaam is een heel intieme handeling die voorwerk, geduld, middelen en complete consensus vraagt.
@Daisy:

maandag 14 augustus 2017 om 17:29
Verkrachting? Nee, maar dat neemt niet weg dat jij er een kutgevoel bij hebt. En dat is denk ik het belangrijkste, het lijkt me wel duidelijk dat je hierover moet praten. Vertellen dat het je echt dwars zit en dat je het rot vindt dat hij geen respect heeft voor jouw "nee". Ik ben jou niet dus ik weet niet hoe je je voelt maar mijn vriend heeft het ook geprobeerd en ik heb ook een paar keer nee moeten zeggen maar ik voel me er totaal niet bedreigd door.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het niet zozeer gaat om de actie maar meer om het principe, als jij je niet veilig voelt bij je man dan is dat heel kwalijk en dat moet je hem vertellen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij dat zou willen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het niet zozeer gaat om de actie maar meer om het principe, als jij je niet veilig voelt bij je man dan is dat heel kwalijk en dat moet je hem vertellen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij dat zou willen.
'You can't always get what you want'

maandag 14 augustus 2017 om 21:26
Wanneer is het wel verkrachting?

maandag 14 augustus 2017 om 21:46
en ik kan niet geloven dat jij dit jouw strot uitkrijgt bah. Daar is gelukkig een negeerknop voor uitgevonden.Groenetheesoort schreef: ↑14-08-2017 11:27
Ik zou me oprecht zorgen maken dat mijn dochter met zo'n verhaal naar haar moeder gaat. Heeft ze dan geen sociaal leven dat ze dat kan kwijt kan bij haar vriendinnen? Zo heb ik haar niet opgevoed en zit dan ook niet op dit soort geneuzel te wachten. Get a life!
En daarbij dat is iets tussen haar en haar man.
Poep, waar is de negeerknop gebleven ?

maandag 14 augustus 2017 om 22:19
laat maar, alles is al gezegd volgens mijSigmundFreud221b schreef: ↑14-08-2017 17:29Verkrachting? Nee, maar dat neemt niet weg dat jij er een kutgevoel bij hebt. En dat is denk ik het belangrijkste, het lijkt me wel duidelijk dat je hierover moet praten. Vertellen dat het je echt dwars zit en dat je het rot vindt dat hij geen respect heeft voor jouw "nee". Ik ben jou niet dus ik weet niet hoe je je voelt maar mijn vriend heeft het ook geprobeerd en ik heb ook een paar keer nee moeten zeggen maar ik voel me er totaal niet bedreigd door.
anoniem_63c8faa80abd0 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:20
Reden: laat maar, alles is al gezegd volgens mij
Reden: laat maar, alles is al gezegd volgens mij
5.94% gewijzigd

maandag 14 augustus 2017 om 22:40
+1
Even voor je gekeken. Heb nog nooit iemand op negeren gezet nl.
Klikken op naam/avatar en dan op blokkeren lijkt mij.
maandag 14 augustus 2017 om 23:44
Wat een non discussie weer. Ja, het is verkrachting volgens de definitie die de wet daaraan geeft.
Wat echter veel belangrijker is, is dat de grenzen van TO ver overschreden zijn. Door haar eigen man. Ook toen ze herhaaldelijk aangaf dat niet te willen. Dat is waar het om gaat.
Of anderen vinden dat er verzachtende omstandigheden zijn of dat de ene verkrachting minder erg is dan de andere is een hele andere discussie.
Sterkte TO, echt zo naar als je man zo over je grens gaat en het dan afdoet met "sorry, ik was geil".
Wat echter veel belangrijker is, is dat de grenzen van TO ver overschreden zijn. Door haar eigen man. Ook toen ze herhaaldelijk aangaf dat niet te willen. Dat is waar het om gaat.
Of anderen vinden dat er verzachtende omstandigheden zijn of dat de ene verkrachting minder erg is dan de andere is een hele andere discussie.
Sterkte TO, echt zo naar als je man zo over je grens gaat en het dan afdoet met "sorry, ik was geil".
Opinions are like assholes. Everybody has one.
dinsdag 15 augustus 2017 om 10:07
Aaaah wat jammer dat je niet tegen mensen kunt met een andere mening. Lijkt me een heel zwaar leven als je daar niet tegen kunt. Succes verder!