Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Spannend, spannend, die dames die bezig zijn! Twee bijzondere dagen, vrijdag de 13e en valentijsdag!

@ Bagheera > ik neem mijn vorige post helemaal terug. Vloeien: had vanochtend een heel verband vol, was zelfs doorgelekt. En de nachten: heb van 2.30 uur tot 5.15 uur opgezeten met een huilende (lees: gillende) baby. Hoe komen jullie de uren door als jullie zoontje wakker is? Laat je hem in bed liggen en zit jij er naast, of ga je met hem naar beneden of zo?
OEH spannend! weer dames bezig! We gaan echt als een tierelier hier qua bevallingen.

Meike ik heb met je te doen.......al een week over tijd en nog geen einde in zicht, ik hoop voor je dat eht snel komt want dat wachten lijkt me ook om moedeloos van te worden. Sterkte meid. (ga niet met doodoeners smijten......)

en.....tatatarataaaaaa ik pas weer in 1 van m'n eigen broeken!!!! Wat een genot. voel me meteen weer ikke. Tis wel de grootste die ik heb en m'n buik bubbelt er vrolijk over heen, maar tis m'n eigen broek......En ik heb vanochtend voor het eerst weer even auto gereden. Naar de super en weer terug, maar ff om er weer in te komen (heb allang m'n rijbewijs, maar heeeeel lang niet gereden en pas sinds kort dat ik weer achter het stuur durfde)

Nu alle hulp uit huis is komen we weer in ons gezin ritme terug en Fenna doet gewoon lekker mee. en ik heb weer ff wat meer tijd om achter de pc te kruipen. Doe je toch ook niet zo snel als er mensen over de vloer zijn. Ook de ziektekosten verzekering geregeld en Lief doet de overlijdensrisico verzekering. Stom om dar over na te denken, maar liever zo en dat het niet nodig is, dan dat je er in 1 keer voor komt te staan. (afkloppen deze gedachten)

kom later nog wel weer ff spieken hoe het met de dames is. enk dat Barrel ondertussen d'r uk ook wel in d'r armen heeft.
Oh Lady SPANNEND!!!!! Heel veel succes en sterkte alvast! (vond het altijd zo stom als ze dat tegen me zeiden maar nu wet ik dat je dat echt nodig hebt...)

Hoe gaat het met je zoontje Draakje? Kan je nog iets tegen de pijn doen of niet? Ahh, je weet dat het beter voor hem is maar toch..

Kabouter wat balen van het bloed! Bij zoon z'n hielprik wou ik er niet bij zijn. Nou een commentaar dat ik kreeg, hij zou er niks van voelen, hoogstens een kikje geven. Nou hij heeft liggen kríjsen.. Hoorde ik dus met 2 deuren dicht en m'n handen over m'n oren... En dan moeten ze bij jou meisje 2 keer prikken!

Jannes succes met je zoon... Ik had gister zo'n dag.. Heb zitten vloeken op dat arme kind, echt niet leuk meer. Maar nu is hij weer hartstikke lief dus jouw zoontje morgen vast ook ;)

Biaha, even flink gaan poetsen, wie weet zet het dan door! Of een lekkere vrijpartij als man thuis is! Wij gaan vanavond.. Hoop echt dat ik weer op de uitgerekende datum beval!

Ga nu lekker naar bed, zoon heeft flink van de krentebollen van de tribune zitten snoepen dus ik kan vanmiddag weer lekker zuigen.. Maar ja heb nu dan ook wel enorme nesteldrang, hahaha heb al zóveel commentaar gekregen dat het hier zo netjes is
Oh, ik vind het zo leuk, al die spannende beginsels van bevallingen.. Ik leef helemaal mee. Lady, ik hoop dat je je kleintje vanavond nog kan knuffelen (of vanmiddag maar dan wordt het weer een turbo..).

Meike:

Ohja eigen broeken: ik pas er ook al weer in ja (vanaf dag 5 alweer trouwens.. gelukhebberd die ik ben). Heb vd week zelfs weer een rokje aangehad met maillot en leuke laarzen, voelde me toen erg goed! Inderdaad wel een klein blubberbuikje wat erover bungelt, maar zelfs wordt steeds kleiner!

En idd Ringel, ik was ook zo begonnen: ff naar de supermarkt met de auto, klein stukje en zo opgebouwd!

Konela: ik heb dan wel geen ks gehad, maar gister vloeide ik ook NIET, nu daarentegen ineens wel weer wat slijmerig bloed (lijkt trouwens verdacht veel op de slijmprop die ik verloren was..)

Kabouter: balen van dat bloed. Bokito, ik vond het heel niet erg die hielprik (heb ook geen kraamtranen of stuwing gehad, dus misschien niet zo veel hormonsters??). Vriend vond het veeeeel erger: ik heb haar maar vastgehouden, omdat hij dat niet echt zag zitten..

Hoe zou het met Barrel zijn??
We zitten nu trouwens op 14 bevallen dames en 14 wachtende dames.. Mooi in evenwicht zo...
Niet helemaal Sjaanie, want....... Nelis is geboren!! Origineel heeft dinsdag haar mannetje eruit geperst, retesnel, maar daarna is ze veel bloed verloren omdat de placenta er niet uit wilde, dus alsnog naar het ziekenhuis. Afijn, haar verhaal zal ze zelf komen vertellen...
Hallo, daar ben ik weer even.

Kan nog net alles bijlezen en dan moet ik weer iets. Nu eindelijk even de tijd om zelf wat te schrijven. Sorry dat ik dan niet zoveel op jullie kan reageren.

Barrel en Lady en nr 3 die bezig is met de bevalling (weet even niet meer wie): heel veel sterkte en kracht toegewenst.

Zoals iemand anders al zei: dat heb je wel nodig zeg!

Maar gelukkig kan ik met al die foto's die mijn man gemaakt heeft tijdens de bevalling (heel discreet zonder borsten of schaamhaar of bloed) alles terughalen en concluderen dat het erger gekund had. Het was an sich best een prima bevalling. Zeker voor een ingeleide want daarvan wordt vaak gezegd dat ze heftig zijn. Ik zal mijn verhaal schrijven en op de hyves zetten. Maar dat kan nog wel eventjes duren, we hebben het soms best druk.

Het is heel bijzonder om moeder te zijn, om de verantwoordelijkheid te hebben voor zo'n uk. Want wat is ie klein!!! (6 pond, 51 cm). En dat hoofd is zo wiebelig.

Ik durf niet zoveel en het schort me soms aan zelfvertrouwen, dat had ik nooit van mezelf gedacht. Dat zijn natuurlijk ook nog de hormonen. Ik heb trouwens dankzij de medicatie geen last gehad van stuwing. Ik ben nog maar 8 kilo kwijt dus nog 12 te gaan. Ik heb best nog wel een buik, de huid is trouwens ontzettend open geknapt en de rode striemen zijn dik opgezet en jeuken as Hell. Maar goed. Ik ben blij dat ik nog niet zoveel hoef en dat er hier erg goed voor me gezorgd wordt. Pas vandaag ben ik wat langer op zonder oorsuizen of hoofdpijn. Morgen pas voor het eerst in de kleren.

Moet er niet aan denken om veel visite te hebben of om er nog 1 rond te hebben lopen maar beiden heb ik gelukkig niet.
Origineel, gefeliciteerd met Nelis. Ben ook benieuwd naar je verhaal. Jeetje, dat kan natuurlijk ook nog, dat de bevalling zelf wel goed gaat, maar daarna nog voor andere complicaties naar ziekenhuis moet... bah... hoop dat je weer wat opgeknapt bent.

Hier alles nog rustig helaas... Vriend en ik gaan zo nog even voor de laatste keer samen uit eten. Ik wou eigenlijk morgen, omdat het dan ook valentijn is, maar dan heeft meneer een voetbalwedstrijd en dat gaat voor :( . Naja, 't is al heel wat dat we uit eten gaan...

Groetjes...
Hoi

Lein, Summer, B12 en Origineel gefeliciteertd met jullie mooie baby's!!!

Lady, spannend. Biaha en Loewyzz, heeft het doorgezet bij jullie?

Hier is het ook druk zeg. Jeetje. Ik heb vandaag voor het eerst even tijd om te zitten en te forummen.

Ik vind het wel erg leuk inderdaad om al die bevallingsverhalen te horen. Dus ik ben er helemaal voor om ze allemaal op hyves te zetten! Haha dan kunnen degenen die nog moeten ervoor kiezen om ze niet te lezen. Ik had trouwens weer een prima bevalling hoor, daar zou ik de volgende keer weer voor tekenen (niet voor navelstreng om de nek enzo trouwens, brrrr, maar goed dat ik dat allemaal niet zo meekreeg).

Hoe zou het met Barrel zijn? Die heeft vast haar kindje nu.

Hier gaat het wel oke. Sinds gisteren is de kraamzorg weg en het bezoek is goed op gang. Vandaag gelukkig maar 1 bezoekje en verder rommelen we lekker aan met zijn viertjes (man is vandaag vrij, jeujj). De borstvoeding gaat wel oke. Hij wil niet altijd even goed happen en mijn tepels zijn er niet best aan toe (auw). Verder heb ik enorme last van stuwing, nog steeds. Ben er zelfs beroerd van geweest. Ik heb zo'n overproductie dat ik naast alle voedingen nog gemakkelijk 300 ml extra uit mijn borsten kolf. Die zijn dan ook echt enorm. Mijn buik is verschoven naar mijn borsten

Bojan is echt een heerlijke baby. Lekker tevreden enzo. Als hij huilt laat hij zich prima troosten en ik kan echt wel huilen als hij zo lekker tevreden bij me ligt . 's Nachts wil hij ook graag bij mij zijn, waardoor de nachten nog steeds kort zijn. Vannacht voor het eerst sinds tijden weer 5 uur geslapen en ik voelde me als herboren . Hij komt ook nog om de 2/3 uur voor eten.

Gisterenavond ben ik voor het eerst even alleen weggeweest. Ik had de hele week thuis gezeten en dat ik echt niks voor mij./ Heerlijk was het. Haha, ik denk dat je zelden iemand zo gelukzalig door de AH ziet strompelen

Ik hoop dat iedereen die het zat is, snel haar baby'tje vast mag houden!! Ik ga even op hyves kijken of er nog nieuwe foto's zijn.

Groetjes Frans
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
JA dat opgesloten gevoel deed mij vanochtend dus ook richting de supermarkt scheuren! wat heeeerlijk om ff onder de mensen te zijn, zonder dat er op je voorhoofd staat geschrven "PAS BEVALLEN!" nou ja kon het niet laten om het terloops even te laten vallen toen ik alvast paracetamol voor Fenna ging halen hahahahaha.

En origineel gefeliciteerd met Nelis!!!! balen dat je dan alsnog naar het ziekenhuis moet voor complicaties (maar dan is het toch fijn als ze in de buurt zijn toch?) ben benieuwd hoe het met je gaat en hoe je bevalling verder is verlopen.

oke ringel zwaait weer af, ga eten op zetten.
Orgineel GEFELICITEERD!!!

Zat net in de lijst te kijken omdat ik het wel erg rustig vond met nog 14 meldplichtigen (!) en zag jou ook staan maar dacht ineens 'he zij moet toch ook al bevallen zijn?!' en idd!

Hier zeer regelmatige harde buiken... Spannend! Zag trouwens bij Barrel op d'r hyves een krabbel staan van iemand die 'jippie!!!' had geschreven dus ik neem aan dat ze er al is!

Nou ik ga lekker genieten van een kopje thee en vriendlief zo eens lief aan kijken ;D

Floor en andere moeders, fijn dat het weer goed (of beter ;p)met jullie gaat!

Lady hoe gaat het met jou?!
Hai meiden!

Eindelijk even tijd (en energie) voor een berichtje. Ik lees af en toe wel bij, maar heb dan geen puf meer om te reageren. Voor alle pas bevallen dames: Gefeliciteerd!! En voor de degenen die bezig zijn: succes en zet 'm op!

Hier gaat alles goed. Onze kleine meid is met de tang ter wereld gekomen. Na het breken van de vliezen kwamen de weeën na 10 minuten al elke 2 minuten. Toen de verloskundige hier was meteen naar het ziekenhuis gegaan waar ik in het kraamhotel zou bevallen. Uiteindelijk toch nog in de gewone verloskamer terecht gekomen omdat ik medisch werd. Een flinke knip, waarvan nu nog veel last. Net als Floortje heel veel bloed verloren en de eerste dagen echt op bed geleefd. Elke dag gaat het nu wat beter! Alleen die vervelende hechtingen dus nog. Ik heb onwijs zin om even lekker buiten een blokje om te gaan. Hoop dat dit na het weekend gaat lukken. We hebben nog tot zondag kraamhulp.

Ons meisje is zoooooo lief en tevreden!! Ze drinkt goed en huilt echt alleen als ze honger heeft of er een krampje/boertje dwarszit. Vanmorgen hielprikje gehad en ze hield zich echt geweldig goed. Navelstompje is er ook vanmorgen afgevallen en we zijn samen onder de douche geweest.. smelt....

Ik ga proberen nu weer wat vaker langs te komen hier en ga nu ff een fotootje op hyves zetten
Ooh dan ga ik even snel op hyves kijken!

Ik had nu maar 4 hechtingen en de vorige keer 15. Merk ook echt het verschil, ben nu veel sneller weer op de been gelukkig!

Ben nu aan het wachten tot Bojan komt voor eten. Hij ligt al de hele avond zo tevreden te slapen. Haha ik vrees maar weer voor de nacht

Ben zo benieuwd of er nog baby's geboren zijn vandaag!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hallo dames!!

Hier geen baby helaas. Het gerommel leek erger te worden tot ik me bedacht dat ik de baby al een tijd niet gevoeld had.

Doorgestuurd naar ziekenhuis voor ctg en daar een tijd aangehangen. Alles bleek goed en het apparaat heeft ook flinke weeënactiviteit geregistreerd dus er gebeurd wel wat.

Maandag weer naar vk en zal daar vragen of ze kan kijken of er niet toevallig al iets van ontsluiting is. Strippen???? Hoop zo dat dat kan!

Daarna nog een hoop toestand op de parkeerplaats van het zh. Ik had de lichten laten branden, dus de auto startte niet. anwb erbij. Eindelijk onderweg! Uiteindelijk na een heleboel file en ophalen van zoon bij het kdv was ik pas om 18.30 thuis.

Manlief ging na het zh gewoon weer werken dus het was een zware dag. Hoezo vrijdag de 13e??

Frans, hoe was je nacht uiteindelijk??

Voor iedereen met slapeloze nachten, sterkte! En sterkte voor alle wachtenden!

En gefeliciteerd voor iedereen met verse baby!!
Oh ja, klein detail.

Heb gisteravond wel een deel van de slijmprop verloren.

I know, zegt helemaal niks. Maar het zit dan niet potdicht lijkt me.
Biaha: jeetje wat balen zeg, van je auto!!

Ben benieuwd of Barrel idd al bevallen is.

Lein, Summer. B12 en origineel van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintje!!

Fesa, wat toevallig, zelfde dag dat hij/ zij geboren is en allebei bloed verlies is hogere mate.

Je voelt jezelf echt met de dag opknappen he? Ik ben vandaag voor het eerst in de kleren, ik zie er nog best knap uit zo, met buikje. Al zeg ik het zelf.

Moet wel op mijn gewicht gaan letten nu want zonder het geven van BV kost het iets meer moeite om de kilootjes kwijt te raken.

Vanmorgen met beeb onder de douche geweest, GEWELDIG, wat een aap!

Vanmiddag lekker saampjes naar de supermarkt! Wat een mooie valentijnsdag wordt het zo!!

De dames die de bevalling nog moeten doen, ik denk aan jullie en kijk regelmatig of er weer verse baby's zijn.
Hier zit de baby nog steeds in de buik en is er helemaal niets te voelen. Verder vanochtend gebeld dat oma van vriend is overleden vannacht dus het is een vreemde rare, verdrietige dag. Mag van mij ook nog wel even rustig blijven nu.

Origineel, gefeliciteerd met Nelis!!! Leuke naam en ik hoop dat je je inmiddels weer een stukje beter voelt en het ziekenhuis hebt mogen verlaten.
Succes met bevallen dames!

@Bokito: Jammer dat het vannacht niet heeft doorgezet. Kun je vandaag niet even binnen twee uur bevallen? We willen graag nog dit weekend op kraamvisite!
*** Vanaf de tribune (met een bakje kwark)... ***

Origineel: gefeliciteerd met je babytje. Hopelijk gaat alles goed en mogen jullie snel weer naar huis.

Voor de meiden die nu bezig zijn: zet 'm op!!! Leuke datum vandaag.

*** sluipt weer weg en zegt: tot later ***
Bluester: sterkte met het verlies en het steunen van je vriend
@ Origineel > proficiat! Hopelijk is het allemaal goed gegaan, ben benieuwd naar je verhaal!

@ Bluester > gecondoleerd met het overlijden.... Is wel heel dubbel, geboorte en overlijden zo dicht bij elkaar..

Pfff, even klagen hoor. Heb echt het idee dat Veerle véél huilt. Ze wordt een uur voor de voeding wakker en kan dat echt af en aan krijsen. 5 minuten stil, huilen, troosten, valt in slaap, 10 minuten en dan weer wakker, even rondkijken, huilen..... De eerste week toen de kraamhulp er nog was, sliep ze bijna van voeding naar voeding en dan tussendoor wel wakker, even kroelen, spelen en naar bed. Maar voor mijn gevoel is ze nu onderhand de halve dag wakker. Soms wel 2 uur tussen een voeding en na 10 minuten in de box is ze dat wel beu. Dan nemen we haar op schoot, maar ja, wil ook wel even een wasje doen, stofzuigen, etc. En leg ik ze dan weer weg (wakker) dan is het krijsen.... In de draagzak kan ze nog niet (moet nog 4 cm groeien). Wat doen jullie met je wakkere kindje? Heel de tijd op schoot houden en zelf zitten? Pffffff, dag 17 en ik voel me een beetje moedeloos / gefrustreerd hoor...

Nu stop ik weer met klagen hoor....
Konela, ik herken dit zo van mijn dochter. Zij huilde ook heel erg veel en sliep weinig. Heb uiteindelijk geen oplossing gevonden, maar het was na 6 weken over. Ik heb inderdaad haar heel veel op schoot gehad, rondgedragen en liedjes gezongen enzo. Niet de leukste tijd en ik werd er ook echt moedeloos van. Vooral dat huilen en dat ze zich dan niet liet troosten, vreselijk! Accepteer dat je even niks anders kan, dat werkt denk ik nog het beste.

Bluester, gecondoleerd. Gek hoor inderdaad leven en dood zo dicht bij elkaar. En wat jammer dat ze haar achterkleinkind net heeft gemist he?

Biaha, men wat een dag voor jou gisteren zeg! En het apparaat zag dus weeenactiviteit, voel je dat zelf ook? Enne slijmprop met of zonder bloed? Bij mij begonnen de beide bevallingen door verlies van bloederige slijmprop.

Dat douchen met kind klinkt trouwens lekker. Dat heb ik nog nooit gedaan eigenlijk. Ook niet met Milena. Misschien moeten we dat hier ook eens gana proberen. Ik doe Bojan in de Shantala (hmm weet niet of je het zo schrijft eigenlijk), dat vindt ie echt heerlijk. Zit hij zo te genieten, lief is dat.

Ik ben wel echt helemaal stapelgek op dat kleine mannetje eigenlijk. Hij is zooooo lief en zo schattig. En de hoofdjes die hij kan trekken zijn zo grappig!

Hier wel een beroerde nacht weer . Tot half 4 met Bojan in de weer geweest en daarna geslapen tot half 7. Toen moest ik Bojan weer voeden en daarna werd dochter wakker. Poeh het gaat me wel een beetje opbreken al die korte nachten zeg. Vanochtend het hele huis vol. Wel gezellig, net ook met zijn allen gegeten. Vanmiddag weer kraambezoek. Ook weer gezellig, maar het is wel druk zo.

Morgen hebben we lekker helemaal niks gepland. Mijn man wil even naar een oldtimer beurs in Rosmalen. Maar lekker geen bezoek ofzo. Heerlijk beetje aanrommelen, fijn is dat!

Ben benieuwd of er nog baby's geboren zijn intussen!!
Hallo,

Hier nog geen gerommel en dus baby nog keurig in buik. Nog 3 dagen en dan uitgerekend, wel spannend nu.

Noah is goed opgeknapt van ingreep, was even erg heftig, was echt aan het vechten met kapje met narcose en erg overstuur toen ie wakker werd, maar met een half uurtje weer op de been, wilde wel een waterijsje en eigenlijk ook wel "pelen".

Gister toch in de loop van de dag wat huilerig en verhoging en ook vandaag nog geen geweldige dag. Is wel heel vermoeiend, want moet de hele tijd mee spelen en dat trekt mijn lijf niet zo goed op het moment, wel jammer!

Konela, lastig hoor, zo'n huilend babietje, is frustrerend he? Vooral accepteren zoals iemand al zij. En ze mogen toch direct al in een draagdoek? Vind ze misschien wel heel fijn en heb je je handen vrij.

Bluester, gecondoleerd!

Al verse baby's geboren?
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Hoi!

Ik kom even vertellen dat die baby-otter van Summer echt prachtig is!!! Wat een mooi kindje, en zooooo zoet en rustig.

Ik hoop dat ze lesbisch 'wordt' want dan kan ze met een van mijn dochters.

fleur
quote:fleurtje schreef op 14 februari 2009 @ 15:34:

Hoi!

Ik kom even vertellen dat die baby-otter van Summer echt prachtig is!!! Wat een mooi kindje, en zooooo zoet en rustig.

Ik hoop dat ze lesbisch 'wordt' want dan kan ze met een van mijn dochters.

fleur

Haha, wie weet. Misschien is er wel een prachtige toekomst voor ze weggelegd!

Ennnee, Frans, zonder bloed. Helaas. En ja, die activiteit voelde ik zeker! En nog steeds! Grappig om te zien, want ik voelde het echt aankomen en even later schoot dat streepje de lucht in!

Maar ja, arts zei dat het toch nog wel 2 weken kan gaan duren.

Weet ook niet of ik ontsluiting heb of iets dergelijks. Ze stelde zelf niet voor om te kijken en ik had er ook niet zo'n zin in achter een gordijntje in zo'n volle kamer.. Ga het maandag bij de vk wel vragen.

Ik ben vreselijk moe overigens. Kan niks van zoon hebben en voel me even niet zo'n leuke moeder. Heb net tegen hem staan schreeuwen om een mandarijn..... Vreselijk vind ik het van mezelf. Ik heb daarna sorry gezegd en hem een dikke knuffel gegeven, maar toch. Gelukkig is man zo thuis. Heb het helemaal gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven