Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Diamond, eerste poging hier was gonal-F 225. 5 eicellen, 3 bevruchtingen, 1 tp, 0 in de vriezer.
Poging 2 was fostimon 300 (vergelijkbaar met menopur), 3 eicellen, omgezet in iui. Zwanger, maar miskraam.
Poging 2.3 weer met fostimon 300, 5 follikels. 3 eicellen, 1 bevruchting dmv icsi.

Met menopur en fostimon zal je hoogstwaarschijnlijk niet meer eicellen krijgen, maar schijnt de kwaliteit van de eitjes beter te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Selin: dat is een prima HCG waarde voor de termijn! GEFELICITEERD! Natuurlijk is het spannend en dat blijft het ook nog wel even, maar je bent hartstikke zwanger :hello:
Ik heb mijn bloed wel vaker laten controleren om te kijken of het HCG zou stijgen en meestal doet dat het ook hoor. Maar mijn voorgeschiedenis is gewoon een beetje anders en de tweede keer dat het mis ging na een positieve test vond ik het wel fijn om dat van te voren te weten. Ik had echter op dag 16 na TP al aan lagere HCG (iets van 86 ofzo) dus wil je zeker niet bang maken, want jouw uitslag klinkt gewoon top! :cheer2:

Abusu: Ik ben benieuwd wanneer je gaat testen en hoop enorm dat het raak is! Ik heb idd ook wel eens gehoord dat je met IUI op jouw leeftijd dezelfde kansen hebt als met IVF. Ondertussen hoop ik dat je daar niet eens over hoeft na te denken, :hug:

Rucio: Jij nog bloedverlies gehad?

Wat een enorm fijne dag op het forum: een mooie echo van Chevrolet :angel: , goede bloedtest van Selin en (ondanks bloedverlies) oplopende testen bij Rucio! :yes: Hoop zo dat dit het begin is van een positieve flow hier na de afgelopen matige weken :rolling:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Selin Wat een top nieuws!! Van harte gefeliciteerd. Zo fijn om te zien dat er weer positieve verhalen de hoek om komen :yes: :yes:

Rucio Wat een spannende dagen zijn het zo voor jou! Ik hoop zo dat het goed zit voor je :hug:

Chevrolet Wat een super super fijn gevoel moet dat geven een mooie echo!! Dan kun je toch eventjes op adem komen en een beetje gaan genieten!

Hier nog in de wachtstand... Ik heb besloten om Zaterdag te testen en niet eerder tenzij ik deze week ongesteld word natuurlijk. Ik kan geen touw meer vast knopen aan de symptomen want de ene dag heb ik overal last van en de andere dag voel ik me echt top en heb ik nergens last van. Het enige wat continu opspeelt (wanneer ik veel sta of loop) is rugpijn en vooral ter hoogte van de eierstokken.

Ik ben echt zo benieuwd en eigenlijk stiekem ook een beetje bang....
Wat is het toch zenuwslopend hè, Labgeek... :hug: Volhouden, probeer afleiding te zoeken. Ik duim mee voor je!! :kiss:
Selin26 schreef:
21-08-2017 18:16
Abusu ik zit nu op 12 dagen na de terugplaatsing, dus euhm wat is dat dan, 15dagen na punctie zogezegd, maar had cryo tp van 3 dagen oud embryo!
Ik zit vrijdag op 9 dagen na terugplaatsing (woensdag had ik de tp) van een 3 dagen embryo!
WTF?
Oh labgeek en abusu, spannend! As vrijdag is voor mij de tp 2 weken geleden. Mag zondag testen, maar we gaan zaterdag testen! Zooo spannend! Ik heb nu wel al wat 'ongestelde buikpijn', verder sinds de utro énorme borsten (en zeer gevoelig). Ik durf niks te verwachten, maar ik wil het zooo graag...
Jeeej Selin wat fijn dat het bevestigt is zeg, genieten!!

En zo spannend voor de dames die nog aan het wachten zijn, waaronder mezelf! O_O Mag pas over 1,5 week testen... dus ondertussen lees ik hier maar gezellig mee hihi. En gelukkig ga ik eind deze week op vakantie!

Ik voel me ook eindelijk weer de oude! Geen pijntjes of krampjes meer, he he!
Sef80 schreef:
21-08-2017 20:51
Oh labgeek en abusu, spannend! As vrijdag is voor mij de tp 2 weken geleden. Mag zondag testen, maar we gaan zaterdag testen! Zooo spannend! Ik heb nu wel al wat 'ongestelde buikpijn', verder sinds de utro énorme borsten (en zeer gevoelig). Ik durf niks te verwachten, maar ik wil het zooo graag...

Kreeg ik maar énorme borsten van de utro, hahahaha!
Dank je wel lieve meiden, als het oké is schrijf en lees ik wel nog gewoon mee met jullie, het voelt zo raar om over te stappen van het ene naar het andere forum terwijl ik het gevoel heb jullie verhaal te 'kennen' en toch ook benieuwd ben hoe het met jullie verder verloopt!!
Chevrolet ik had dus ff zitten googelen en zag dat ik het heel zeldzaam is dat er 2 zaadcellen in een 1 eicel bevruchten. Ik las dat deze bevruchting zich niet kan ontwikkelen tot een embryo. Er zijn zwangerschappen die zo ontstaan, maar die moeten altijd worden afgebroken omdat deze zwangerschappen nooit goed kunnen gaan. Of je hebt een leeg vruchtje ofzo..Mola zwangerschap heet dat..Maar ik vind 3 van 6 eicellen wel veel.
Flipje ja klopt gelijk heb je idd! Ik ga morgen gelijk ff bellen.
Fruity dank je voor je uitleg, ik lees dat er bij jou niet meerdere eicellen waren, maar was de kwaliteit wel merkbaar beter?
Labgeek wat is het slopend en verwarrend heh..nog een paar dagen en dan zaterdag testen, ik duim voor je!
Sef voor jou ook zo spannend duim ook voor jou, laten we het goede nieuws in stand houden!
Abusu jij bent er ook albijna heel veel succes de laatste dagen! Duim ook voor jou! Weet jij al wanneer je gaat testen??
Shine bright like a diamond
Diamond, geen idee, heb miskraam gehad en nu niet zwanger, dus wat mij betreft geen enkel verschil tussen gonal-F of fostimon. Uitkomst = niet zwanger
Chevrolet schreef:
21-08-2017 13:15
Ik heb vanmorgen een goede echo gehad met een mooi kloppend hartje :heart: :flirting: ben helemaal blij!
Zo blij voor jullie. Wat een topnieuws.

:yes: :thumbsup:
Wat spannend op de wachtbank dames. Ik ben plaats vervangend zenuwachtig. Voor iedereen, maar vooral nu voor Abusu. Je hoopt al zo lang op een zwangerschap en ik gun het je zo ontzettend.
Rucio, wat eng... Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het onschuldig is..

Doces, ik ga denk ik ook voor kunstmatige cylus, maar eerst de uitslag maar eens afwachten.

Diamond, als je eerst de pil slikt, ben je meestal minder makkelijk te stimuleren. Meestal gaat het dan vanuit natuurlijke cyclus beter en geen decapeptyl er bij, maar een andere remmer. (dit zijn de bijna letterlijke woorden vanuit DD) Had je vorige keer ook 300 ie? Als je dan nu naar de menopur gaat met zelfde hoeveelheid IE dan heb je wel kans op minder eicellen, maar wel betere kwaliteit en daar doe je het voor. Ik ging van 5 eicellen met puregon naar 2 eicellen met menopur en die 2 eicellen lieten zich niet bevruchten... Als ze ICSI gaan doen, heb je altijd maar 1 zaadcel in de eicel. Misschien is dat wel beter voor jullie. Dat er 3 afvallen ivm dubbele bevruchtingen is wel heel erg jammer....Gaat ze nog jouw AMH controleren? Of is dat al gedaan?
Escape IUI is als het er niet te veel zijn, dus meestal max 3 follikels. En 7 eicellen is echt niet slecht hoor!!

Chevrolet wat ontzettend fijn!!! Gefeliciteerd meid!!!

Abusu, Wel rot hoor als je al voor de bevruchting een tegenvaller hebt... Hoop dat alle symptomen goede tekenen zijn! Heb je eigenlijk nagedacht over het buitenland? Of is dat geen optie voor jou?

Selin, super!!

Sef, ik had ook enorme grote en pijnlijke borsten van de utro en een hagelwitte test. IK kan je alleen maar adviseren om niet meer vertrouwen te hebben als je utro gebruikt. Ik ga natuurlijk wel heel hard voor je duimen! Net als voor de rest die op het wachtbankje zitten.

Wat fijn dat er eindelijk weer wat goed nieuws is! Ik hoop zo dat het allemaal doorzet!!

Ik ga nog lang niet met vakantie. Pas in november. Even overleg gehad met DD en ze kunnen een tp zeker een aantal dagen uitstellen in kunstmatige cyclus, dus we gaan gewoon boeken wat ons voor nu handig uitkomt.
Rucio het blijft wel spannend zeg. Er zijn meerdere dames in het vervolg topic die ondanks bloedingen toch echt zwanger zijn. Ik hoop van harte dat dat ook bij jou zo blijkt te zijn.

Fruity hetgeen je schrijft over Fostimon stemt mij in ieder geval wel hoopvol.

Ik heb 150 IE voorgeschreven gekregen. Ik heb natuurlijk werkelijk geen idee of ik goed te stimuleren ben. Geen ervaring mee. En voor zover we weten is er met mijn vruchtbaarheid niets aan de hand maar ik blijf het toch spannend vinden. Door al die stomme wachtlijsten word ik ook net 37 jaar tijdens de stimulatie fase en als het tot een terugplaatsing mag komen ben ik dan alweer een jaartje ouder.

Waar ik me trouwens eerst telkens druk maakte of er bij een TESE wel zaad gevonden zou worden, ben ik nu doodsbenauwd of het zaad wel voldoende is om tot bevruchtingen te gaan leiden.
Het ziekenhuis stelde me gerust dat het zaad anders niet ingevroren zou zijn als de kwaliteit vermoedelijk niet tot bevruchtingen zou leiden. Ik hoop het van harte maar ik vind het toch super spannend.

Dazzle en Animal wat duurt de uitslag van die onderzoeken lang zeg. Ik ben trouwens niet erg op de hoogte van wat NK cellen eigenlijk zijn of waar dat op duidt. Maar ik hoop op een goede uitslag voor jullie.

In het kader van een slimme meid is voorbereid. Ik hoor jullie zoveel vieze verhalen vertellen over utrogestan. Hoe beperk je het ongemak daar zoveel mogelijk van. Zijn inlegkruisjes voldoende om die troep op te vangen of moet ik maandverband inslaan?

Ik slik braaf elke avond de pil, foliumzuur, vitamine D en magnesium. Meer dan dat en afwachten kan ik nu niet doen.
Het wachten valt me wel zwaar maar er zit niets anders op.
MevrouwStippel, ik had de eerste week helemaal geen afscheiding van de Utrogestan. Iedereen had het over viezigheid en bij mij leek het gewoon te verdwijnen, op wat witte 'vlokjes' in mijn urine na. In de tweede week had ik er wel wat afscheiding van: een beetje wit, vettig spul. Ik gebruikte wel inlegkruisjes, voor een schoner gevoel en om mijn ondergoed schoon te houden. Maar ik heb er helemaal geen last van gehad. Wat ik wel merkte: na het inbrengen moest ik even 15-30 minuten rustig gaan zitten / liggen. Alsof het dan goed opgenomen werd. Als ik direct na het inbrengen bleef staan / lopen / bukken (nog even wat te drinken pakken, nog even een wasje ophangen) dan liep het er zo uit :rolling:
MwStippel inlegkruisjes zijn zeker voldoende hoor! Het is dikkig spul zoals pasta, niet echt vloeibaar.
En als het er weer uitkomt geeft dat ook helemaal niet, de werkzame stof is dan allang opgenomen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Animal Fijn dat het kan in DD, ben je ook weer wat gerustgesteld en kun je boeken..ik weet niet of dat bij mij ook verschil maakt, bij IUI was ik ook al niet makkelijk te stimuleren met gonal. Ik gebruik Lucrin maar dat is denk ik vergelijkbaar met decapeptyl?? Nee bij de 1e poging had ik 225 gonal daarom wou ze menuopur nu ook verhogen naar 300 om te kijken wat voor effect het zal hebben. Ja idd daarom lijkt isci dan ook beter om te voorkomen dat weer de helft niet bruikbaar zijn door 2 zaadcellen. Las trouwens in een artikel dat het vaker voorkomt bij Aziatische mensen en aangezien mijn vriend en ik dit beiden zijn ben ik bang dat het de volgende keer ook weer gaat gebeuren. Ze zijn er heel onduidelijk over en mssn weten ze ook weinig vd oorzaak. Daarom heb ik liever dat het voorkomen wordt.. Uhm wat is AMH? Volgens mij hebben ze dat niet gecontroleerd bij mij? Voordat we aan IVF begonnen moesten we wel bloed afnemen, maar ze zeiden dat ze dit moeten doen voordat je begint.

Ik heb net gebeld met de assistent en ze gaan dit vandaag overleggen, als ik niet word teruggebeld vandaag dan zijn ze akkoord met ISCI, dus hopen dat ik niet wordt gebeld vandaag..
Mevr. Stippel ik had er wel erg veel last van, maar gebruikte ook alleen maar inlegkruisjes dat is meer dan voldoende.
Shine bright like a diamond
Even vanonder mijn meeleessteen:

Ik probeer bij te blijven, maar kan jullie niet meer helemaal volgen hoor ;-)

Ik merk ook aan mezelf dat ik er echt even helemaal genoeg van heb, ben het spuugzat. Ik wil niet meer bezig zijn met zwanger worden en met alle twijfels en angsten daaromtrent. Ik wil het gewoon even allemaal niet meer. En voor het eerst in mijn leven ben ik stikjaloers op iedereen die wel zwanger is en dat vind ik echt een gruwelijk lelijk gevoel.
Dus voor nu probeer ik er even niet mee bezig te zijn en meestal lukt dat redelijk. Ik heb ook pas over een maand weer een afspraak met mijn fertiliteitsarts (de eerste na de mislukte tweede poging), dus tot die tijd hoef ik ook even niets. Vind ik wel even prima.

Chevrolet, wat fijn!!!

Flipje morgen weer een grote dag... mijn duimen draaien keihard voor je. Hoop zo ontzettend dat jullie laatste cryo tot een gezond kindje gaat leiden.

Animal hier precies hetzelfde dilemma. Ik wil eigenlijk de derde poging nog dit jaar doen zodat ik daarna indien nodig nog kan overstappen naar een andere verzekering. Maar dat zal dan ook waarschijnlijk betekenen dat deze poging nog gewoon in NL gaat gebeuren, anders verlies ik teveel tijd met de onderzoeken die DLD nog zal willen doen. En ik kom er nog niet helemaal uit wat ik wil in dat opzicht. Vind het ook best beangstigend dat er inderdaad maar 1 verzekering is die je accepteert terwijl je al in het traject zit. En wie weet hoe dat er volgend jaar uitziet. Wij kunnen in principe ook wel een poging zelf bekostigen, maar ja, dat moet je ook maar willen.
Waardeloze dingen om over na te moeten denken.

Las ergens nog een vraag over GonalF en Menopur. Ik ben zwanger geworden tijdens een behandeling met GonalF. De laatste twee pogingen heb ik Menopur gebruikt en dat lijkt bij mij juist tot eicellen van mindere kwaliteit te hebben geleid. Maar misschien was die ene bevruchting die ik in 4 pogingen heb gehad wel een wonder en maakt het niet uit waarmee ik gestimuleerd word. Is toch heel moeilijk te zeggen. Over het algemeen wordt wel gezegd dat je met Menopur wat betere kwaliteit eicellen hebt.
Oh lieve Duufje... Wat is het toch een zwaar en oneerlijk traject... Wat vervelend (maar begrijpelijk!!) dat je je zo voelt. Je hebt al zo veel voor de kiezen gehad. Het is iedere keer weer balanceren tussen hoop en vrees, proberen positief te blijven zodat je niet al te neerslachtig wordt en dan toch weer klappen incasseren. Vervolgens weer opkrabbelen en proberen dit hele circus weer een kans te geven. Die jaloerse gevoelens zijn inderdaad heel naar en ook al zou je het niet willen voelen, het is wel natuurlijk wel begrijpelijk... Ik wou dat ik iets kon zeggen om het beter te maken, maar ik weet echt niet wat ik dan zou moeten zeggen... Voorlopig even 'rust' in ieder geval, ik vond dat de afgelopen twee maanden ook prettig. Sterkte! :kiss:

@hier: Ik heb vanochtend weer een tasje medicatie opgehaald bij de apotheek. Ik begin met een tiendaagse kuur Provera, hopelijk wekt dat een menstruatie op. Zodra die doorbreekt start ik met Progynova en meld ik me bij het ziekenhuis om een afspraak te maken voor een echo. Ben benieuwd, hoop dat de bijwerkingen van de Provera (en daarna de Progynova) meevallen...
doces wijzigde dit bericht op 22-08-2017 12:43
Reden: Toevoeging
25.71% gewijzigd
Duufje: Begrijpelijk. Je weet zelf dat dit soort gevoelens niet doelmatig zijn, maar wel heel-heel-heel erg menselijk, zeker na hetgeen jullie overkomen is. Iedere keer die spanning en die onzekerheid, het terug moeten veren uit teleurstellingen - ik snap je. Ik vond het destijds best pittig om het besluit te nemen om een poging zelf te bekostigen. Niet omdat ik het geld niet had, integendeel, maar het is toch een hele smak geld dat je ''investeert'' in iets waarvan je de uitkomst niet weet en niet kan afdwingen. Aan de andere kant dacht ik ook altijd dat als het echt niet lukt en ik heb alles aangegrepen dan kan ik mijzelf niet verwijten er niet genoeg aan gedaan te hebben. Er dan mee moeten dealen is een ander verhaal. Ik heb geen wijze woorden voor je, alleen een dikke en welgemeende knuffel.

Rucio: Heb jij nog een test gedaan? En is het bloeden gestopt/verminderd? Wat MwStippel ook al schreef: we hebben verhalen gezien die goed afliepen ondanks bloed verlies. Aan mijn verhaal destijds heb je niet zoveel. Bovendien zegt het ook niets over de uitkomst.

Labgeek: Symptomen zeggen niet zoveel omdat je ook aan de utro zit. Ik heb ook altijd getwijfeld hoor en ook na een positieve test. Verstandig om zaterdag te testen. Dan heb je de dag ook voor jezelf, geen werkverplichtingen, niets. Ik duim iig keihard voor jou, Abusu, Sef en Smurff!

MevrouwStippel: Eerst maak je je zorgen of er zaad is, dan de kwaliteit van het zaad, dan je eigen punctie opbrengst en bevruchtingen...dan de TP en dan ben je wellicht de enge wachtweken door en wellicht zelfs zwanger en dan slaat de angst toe voor een miskraam, kloppend hartje, NIPT, bevalling en alles dat er tussendoor nog mis kan gaan :@@: Toen ik ooit aan dit traject begon dacht ik -heel naief- dat ik blij zou zijn met de positieve test en ik daarna geen angst meer zou ervaren. Niets is minder waar...
Lijkt me wel frustrerend om te moeten wachten tot oktober. Hoe is het met de overige kinderen (ik weet dat zij weten van het traject)?

Flipje: Heel veel suc6 voor morgen meis! :lips:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
flip suc6 voor morgen :rose:
Duufje :-( zo begrijpelijk dat je dat soort gevoelens hebt. Snap dat je het niet fijn vindt, maar vond het al knap dat je het niet eerder had. Heel menselijk. Je gunt het ander maar jezelf nog meer en geheel terecht.
Het is ook zo slopend dat lange wachten tussendoor. Voor nu dan even tijd om op te laden en tijd aan jezelf te besteden.
Sterkte meid :redrose:
Duuf ik snap je wel. Die jaloerse gevoelens beginnen hier ook af en toe te komen en ik voel me daar ook erg rot bij. Kun je niet de onderzoeken in DD laten doen en in de tussentijd een poging in NL doen? Dan verlies je de allerminste tijd. Lastig, vooral als je er even helemaal klaar mee bent. Ik had dat ook voor de 3e poging. Ik had er echt geen zin in. Gelukkig begon de zin wat te komen toen het echt in aantocht was, maar zo hoopvol en zoveel zin als bij poging 1 en 2 heb ik niet gehad, helaas.

Doces, fijn dat je toch nu al kan beginnen. Op naar een mooie terugplaatsing en hopelijk een positieve test.

Flip, ik hoop zo dat het ontdooien en doordelen van jullie laatste embryo goed gaat. Ik gun het jullie zo!

Baggal, ik dacht en (hoop nog steeds) dat ik na een positieve test nauwelijks nog angst zal hebben. Maar zo te lezen is er na een positieve test altijd angst op de achtergrond. Ook na de bevalling maak je je volgens mij altijd zorgen om je kindje. Ook als het 35 jaar oud is ;-) Ik vraag me wel eens af hoe vrouwen dat deden toen er nog geen echo's waren. Zoals bijv een MA, die lost zichzelf niet op, anders is het geen MA, maar wanneer komt dat dan wel? En over 100 jaar vragen hebben ze medelijden met ons, want is iedereen snel zwanger door de dan gebruikte technieken (hoop ik)
Mevr Stippel, wachten duurt altijd lang, maar ik vind wel dat jullie echt lang moeten wachten... Sterkte meid! Er komt een dag en dan mag je starten!
Duufje, ik zou ook gewoon een intake in Dusseldorf plannen. Dan hoor je ook pas welke onderzoeken ze jullie adviseren, en hoeveel tijd daarover heen gaat. Ik kon destijds vrij snel starten na de intake. Alleen het nk cellen onderzoek duurt even (hoewel die wachttijd nu ook alweer inloopt), maar ik vraag me ook af of ze jou dat onderzoek adviseren, aangezien het probleem meer bij bevruchten/doordelen lijkt te zitten toch? Volgens mij had ik toen in september de intake en in november een poging. Sterkte en heel veel succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven