Uitgerekend 16-30 april 2018

15-08-2017 20:32 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Egeltje10 25 Eerste 20 april Meisje! :love: Bevallen op 29 maart :heart:
Oleander2017 38 Eerste 20 april Jongen! :love: Bevallen op 13 april :heart:
Esther93 24 Eerste 15 april Meisje! :love: Bevallen op 20 april :heart:
Richelle91 26 Eerste 22 april Meisje! :love: Bevallen op 24 april :heart:
XBarbabella 29 Derde 18 april Jongen! :love: Bevallen op 24 april :heart:
Marijeens25 31 Eerste 25 april Jongen! :love: Bevallen op 27 april :heart:
Squirrel8 24 april Jongen! :love: Bevallen op 30 april :heart:
Lievemas 30 Derde 29 april Meisje! :love: Bevallen op 7 mei :heart:
Waersmaedje1 28 Tweede 18 april Meisje! :duckie:
Moeder1980 36 Zesde 21 april nnb :heart:
Annii87 30 Eerste 22 april nnb :heart:
NinjaToby 30 Eerste 24 april Jongen! :duckie:
Roosje-Mila1980 37 Eerste 30 april Jongen! :duckie:
:hug: Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
Hi meiden is er nog plek voor 1 extra?

Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om mee te schrijven maar door alle verdrietige verhalen durfde ik niet echt. Merk dat ik heel erg de behoefte heb om met gelijk gestemde te praten over alles wat erbij komt kijken.

Ik ben vermoedelijk tussen de 5 en 6 weken zwanger. Doordat ik pcos heb en mijn laatste menstruatie meer dan 9 weken geleden is is het een beetje gok werk. Afgelopen zondag positief getest nadat ik al ruim 2/3 weken gekke symptonen had en een hormonaal kreng was. Zondag schoot de clearblue test direct naar zwanger en na een tijdje kwamen de weken die 2-3 aangaven. Dan was ik 4 tot 5 weken alleen waren de symptonen er al veel langer en best heftig al.

Ik ben vooral heel moe, zelfs al middagdutje dit weekend gedaan en mijn borsten zijn al flink gegroeid en doen ZEER! Verder merk ik een verandering in eet gedrag was net 6 weken bezig met anders eten geen suiker en koolhydraten maar mijn lijf schreeuwt om brood. Met vlagen licht misselijk en in de avonden duidelijk een opgezette buik. Helaas liggen mn darmen zo beetje compleet plat heeft er al iemand tips?

En ik ben benieuwd hebben jullie het al aan je omgeving verteld? Bij mij weten alleen een vriendin en mijn manager het. Twijfel om het vanavond aan mijn ouders te vertellen.

Veel sterkte voor de dames waarbij het er nu minder positief uit ziet :redrose:
Niets is wat het lijkt..
Welkom Poeziemauw, natuurlijk ben je welkom!
Heb de afgelopen tijd ook niet zo veel geschreven, maar vind het toch wel leuk om te kletsen, want bij ons weet nog niemand iets van de zwangerschap. Zou het zo graag van de daken willen schreeuwen, maar mijn man wil het iedereen pas met 12 weken vertellen, ook ouders. Zo lastig om niets tegen mijn moeder te zeggen en te vragen naar haar ervaringen!

Had vooral in het begin veel last van krampen in mijn buik. Voelde me daar wel iets onzeker over, omdat het voelde als een heftige menstruatie. Je hebt dan toch het idee dat het er een keer van moet komen. Gelukkig (nog) niets gebloed. De afgelopen dagen merk ik wel dat ik steeds misselijker wordt. Had gehoopt hier weinig last van te krijgen, maar helaas... Als ik dan bepaalde kasten open trek ga ik al bijna over mijn nek.. Haha kan even weinig hebben. Ik kijk wel heel erg uit naar de echo, duurt nog iets minder dan 3 weken... Het idee dat we pas over 6 weken willen vertellen aan familie en vrienden dat we zwanger zijn... Pfoe, voelt als 6 maanden!

Ik ben een beetje een regel tante en wil het liefst alles zo snel mogelijk geregeld hebben, moet mij daarom ook inhouden om niet alvast super veel dingen te gaan kopen voor de baby uitzet. Nu zijn we van het weekend wel langs de Zeeman gegaan, mijn man had me meegenomen om even te kijken. Hij zag daar ook hele leuke dingen, dus we hebben een broekje en shirt meegenomen. Wat is al die babykleding schattig! Zo klein! Zo raar om dit dan ook echt te kopen en te bedenken dat in April de baby daarin kan liggen.
Richelle, ben benieuwd hoe het bij de verloskundige was! In de tabel staat dat je alleen intake hebt, gaan ze ook een echo maken?
egeltje10 schreef:
30-08-2017 09:46
Richelle, ben benieuwd hoe het bij de verloskundige was! In de tabel staat dat je alleen intake hebt, gaan ze ook een echo maken?
Ik heb vandaag alleen een intake, ze wil kijken of ze mij volgende week ik kan plannen voor een vroege echo

Verder nog steeds alles rustig geen bloed meer geen koorts of iets.. gewoon normaal.als voorheen voor dat ik die bloeding kreeg...

Wel nog altijd heel moe en gevoel dat mijn borsten echt een knelling zijn in mijn bh momenteel na die uitdoen echt veel pijn...
Wou vanacht zo graag op de buik liggen maar door de pijn kon dat haast niet.

Verder niet misselijk wel loop ik te kokhalsen bij de flessen van moeders voor moeders waar ik maandag mee ben begonnen... ik draag dan ook een was knijper op mijn neus...

Afspraak heb ik straks om 11 uur
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Oh dat is wel lekker vroeg al een echo! Bij ons zal de intake met echo ongeveer een uur duren! Ben benieuwd wat er allemaal besproken gaat worden dat het zo lang duurt haha. Maar omdat het zo lang duurt, moet het helaas wel overdag. Niet heel erg handig, omdat we beide fulltime werken en dan een smoes moeten hebben.
Wel fijn dat het bloeden voorbij is, wordt je zo onzeker van. Vervelend van je borsten, heb er niet heel erg veel last van. Ben ook een zijslaper dus dat scheelt. Misschien toch tijd om andere bh's te kopen die prettiger aanvoelen.
Haha, ja dat is niet echt fijn. Zolang de wasknijper werkt!
Succes alvast voor straks
Egeltje die krampen herken ik. Heb ook zeker 3 weken gedacht dat ik ongesteld ging worden. Toen ik ook nog eens nu 2 weken geleden een inimini beetje bloed verloor dacht ik dat ik ook daadwerkelijk ongesteld ging worden. Naderhand is het innestelingsbloed geweest.
Nu al paar dagen alleen kramp als ik 's avonds ontspannen ga zitten wel doorlopend last van mn rug en helaas behoorlijk veel pijn in mijn liezen/heupen. Aangezien ik hypermobiel ben ben ik nu al een beetje bang voor bekkenklachten.

Vrijdag komt moeders voor moeders langs en dan wordt het hopelijk iets tastbaarder. Volgende week donderdagmiddag hebben wij de intake en 1e echo. Ze doen deze bij ons bij 7 weken al en verwachten dat ik volgende week ruim 6 weken en wellicht al 7 weken ben.

Vind het echt dood eng maar voel me per dag meer zwanger dus heb er maar vertrouwen in. Ik heb tot nu toe alleen een zwangerschapsdagboek gekocht en een hele mooie bedel van een speentje voor aan mijn armband van mijn vriend gehad. Durf deze alleen nog niet te dragen omdat hij best groot en opvallend is :|
Niets is wat het lijkt..
Konijntje en Skippybal heel veel sterkte!! :(

Ben supermisselijk de hele dag. Alle geuren zijn sterk en vooral parfums (in bodylotions enzo) maken me beroerd. Alleen 's avonds na flinke maaltijd voel ik me beter. Maar ja, om nou de hele dag zoveel te eten.. Ben wel beetje aan het grazen de hele dag: rijstwafels, brood.. Vk adviseerde gember(snoepjes) -mjam, moet ik nog gaan zoeken..- of munt(thee) tegen misselijkheid.

Welkom poeziemauw! Wb je darmen.. De cliché van veel vezels eten geldt denk ik nu ook.. Lepel lijnzaad in je yoghurt doen en genoeg drinken!
egeltje10 schreef:
30-08-2017 09:22
Welkom Poeziemauw, natuurlijk ben je welkom!
Heb de afgelopen tijd ook niet zo veel geschreven, maar vind het toch wel leuk om te kletsen, want bij ons weet nog niemand iets van de zwangerschap. Zou het zo graag van de daken willen schreeuwen, maar mijn man wil het iedereen pas met 12 weken vertellen, ook ouders. Zo lastig om niets tegen mijn moeder te zeggen en te vragen naar haar ervaringen!

Had vooral in het begin veel last van krampen in mijn buik. Voelde me daar wel iets onzeker over, omdat het voelde als een heftige menstruatie. Je hebt dan toch het idee dat het er een keer van moet komen. Gelukkig (nog) niets gebloed. De afgelopen dagen merk ik wel dat ik steeds misselijker wordt. Had gehoopt hier weinig last van te krijgen, maar helaas... Als ik dan bepaalde kasten open trek ga ik al bijna over mijn nek.. Haha kan even weinig hebben. Ik kijk wel heel erg uit naar de echo, duurt nog iets minder dan 3 weken... Het idee dat we pas over 6 weken willen vertellen aan familie en vrienden dat we zwanger zijn... Pfoe, voelt als 6 maanden!

Ik ben een beetje een regel tante en wil het liefst alles zo snel mogelijk geregeld hebben, moet mij daarom ook inhouden om niet alvast super veel dingen te gaan kopen voor de baby uitzet. Nu zijn we van het weekend wel langs de Zeeman gegaan, mijn man had me meegenomen om even te kijken. Hij zag daar ook hele leuke dingen, dus we hebben een broekje en shirt meegenomen. Wat is al die babykleding schattig! Zo klein! Zo raar om dit dan ook echt te kopen en te bedenken dat in April de baby daarin kan liggen.

Mijn vriend wil t ook pas aan zijn kant vertellen na 12 weken..
Hij zei wel wat jij aan jou kant doet moet je zelf weten

Ivm ik eerder met weghalen niemand heb ingelicht wat mij ook kwalijk is genomen.. had ik besloten dat nu wel te doen...
Paar vriendinnen weten het en mijn vader weet en zus met aanhang verder ook nog nieman daar wil ik ook nog mee wachten

Vanmorgen verloskundige geweest... heb de fotos van de bloeding laten zien en vertelde me dat het heel goed een instelling kon zijn...
We hebben af gesproken als er weer iets bloed komt dat we dan een tussen echo doen.. en anders is de termijn echo op 2 oktober
Wat ik raar vind, ik dacht altijd dat er éérst innesteling was en dat dan pas hcg kon stijgen??!! Nee? :D

welkom poeziemauw!
HCG wordt aangemaakt vanaf moment van bevruchting maar is pas na ongeveer 14 dagen hoog genoeg om meetbaar te zijn. Er zijn ook veel dames die pas veel later een kleine bloeding krijgen( vaak bruin bloed) wat dan de innesteling is geweest.
Ik heb begrepen dat je tot 13/14 weken nog best die bloeding kan krijgen. Bij mij was het echt minimaal 2 x een kloddertje bruin slijm en 1x bruin met afvegen.

Gekke vraag hebben jullie ook een kramp aanval na de seks? Ik ga echt bijna door de grond iemand herkenbaar of tips?
Niets is wat het lijkt..
Poeziemauw, oh oké, want ja ik ben zwanger met IVF dus bevruchting vindt eigenlijk al plaats voor het embryo in men lichaam komt, na 2 weken meten ze dan hcg om te kijken of er innesteling is? Vandaar dat ik dacht dat je pas hcg hebt na een innesteling, anders zou ik bij elke terugplaatsing hcg hebben aangezien het eitje al bevrucht is? Maar vermoedelijk verloopt het bij mij dan wel anders dan bjjj een normale bevruchting/ zwangerschap

Haha die kramp na seks herken ik niet eigenlijk 😁 bedoel je dan echt in je baarmoeder of?
Oh en betreffende het niet zeggen van de zwangerschap: denk dat bij ons al meer mensen het wel dan niet weten 😁 zou he, zeker voor men moeder, niet kunnen verzwijgen zolang! Bij ons wisten een aantal mensen dat we een terugplaatsing hadden dus deze weten nu ook dat het gelukt is ;) anders zouden ze wel denken: en en en??! ;)
Graag wil ik ook meeschrijven. Totaal onverwachts zwanger. Was aan de pil
maar de menstruatie bleef uit. Gisteren een zwangerschapstest gedaan de cleaurblue met indicator er daarstond zwanger 3+. Contact opgenomen met huisarts en verloskundige. Zaterdag kunnen wij voor een echo om te kijken hoelang wij in verwachting zijn. Heel spannend maar ook even een rollercoaster waar wij in terecht zijn gekomen.
Net zojuist toch de verloskundige weer gebeld en de echopraktijk.. 11 september vroege echo

Ivm donker bruine afscheiding wil ik het toch graag weten waar ik aan toe ben.. soms wat krampen maar verder op dat gebied voel ik me goed

Moe moe moe en nog eens moe en de zere borsten dat vind ik toch wel een groot minpunt hoor verschrikkelijk
Oh richelle wat zenuwslopend zeg! Hopelijk is het gewoon innestelingsbloed.

Hier zijn ze net voor moeders voor moeders langsgeweest. Nu wordt het al wat echter. Verder hang ik dood moe op de bank blij met mijn extra dag weekend.

Mijn ouders het woensdag verteld en tegen mijn verwachting in was mijn moeder ontroerd. Mijn ene broertje was in shock en de ander hebben we het net verteld. Merk dat het me wat rust geeft en nu kan ik er heerlijk over kletsen :proud:
Niets is wat het lijkt..
Voor het tabel.. mijn echo 12 /9 gynogloog
Poeziemauw schreef:
01-09-2017 11:33
Oh richelle wat zenuwslopend zeg! Hopelijk is het gewoon innestelingsbloed.

Hier zijn ze net voor moeders voor moeders langsgeweest. Nu wordt het al wat echter. Verder hang ik dood moe op de bank blij met mijn extra dag weekend.

Mijn ouders het woensdag verteld en tegen mijn verwachting in was mijn moeder ontroerd. Mijn ene broertje was in shock en de ander hebben we het net verteld. Merk dat het me wat rust geeft en nu kan ik er heerlijk over kletsen :proud:
Het is verschrikkelijk zaterdag avond flinke bloeding gehad toen paar dagen niks en zinds gisteren ochtens weer oud donker bruin bloed bij de afscheiding... het maakt je zo onzeker... mijn zus weet dit keer alles vanaf het begin eerste zw die beeindigd is in mij heb ik iedereen buiten gehouden daardoor met niemand kunnen praten en ging ik erg slecht met depressie enzo... me zus wist t pas naderhand... had al meteen besloten word ik snel weer zwanger dan komt ze het meteen te weten... eerste test positief en haar meteen ingeschakeld en me vader en vriend..

Zinds de bloeding van zaterdag kan ik heel goed met me zus erover praten.. ze zegt nu ook wel is bruin is oud bloed he dat is jou baarmoeder nog aan het afstoten van zaterdag bij de een gaat dag sneller als de ander...

Toch gebeld vandaag en kan pas 11 september terrecht voor een vroege echo dan pas weten gaat t goed klopt t of is er niks of leeft t niet... is zenuwslopend...

Ook merk ik mijn rechterborst is minder gevoelig aan het worden kan zijn door hele dag nog geen bh aan te hebben gehad maar als nog brengt dat nog meer angst op...

Nou zou je kunnen zeggen ruik aan de afscheiden of het anders ruikt... maar ook dat werkt niet me vingers ruiken zo sterk naar een sjalotje (ui) dat ik nog alleen maar ui ruik hahah
Richelle wat ontzettend naar en vervelend en zenuwslopend lijkt me!! Bloedverlies is altijd naar :( maar bij de meesten betekent het ook vaak niets!! Hopelijk zet het niet door en blijft het bij oud bloed...

Ik gisteren nogmaals hcg laten meten en was weer mooi gestegen!! 6059 nu op bijna 6 weken, was prima! Echo is vervroeg naar 9 september en uitgerekende datum 28 april!!
Breekt in...
ik schrijf mee in het topic van eerste helft april maar lees hier soms mee.

Richelle als ik je een tip mag geven, bel een andere verloskundige praktijk. Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk en onmenselijk dat ze je nog bijna 2 wkn laten rondlopen nadat je afgelopen zaterdag veel bloed bent verloren. Vanaf 6 wkn is er hartactiviteit dat is niet pas bij 8 wkn. Daarnaast kunnen ze nu al zien of er überhaupt nog iets zit of niet.
Ik heb zelf een missed abortion gehad bij 8 wkn waarbij vruchtje gestopt was bij ongeveer 6 wkn. Ik had ook een echo bij 5.5 wkn en daar was toen nog geen hartactiviteit te zien maar was nog wat vroeg dus kon nog alle kanten op.
Ik heb nu een vroege echo gehad bij 7 wkn ivm vorige keer en er was al heel veel te zien.
Sorry dat ik me er mee bemoei maar vind het echt naar om te lezen dat ze je gewoon laat wachten. Je bent toch verzekerd en hebt dus recht op zorg eis dat ook gewoon.
Heel veel sterkte en hoop op positief nieuws!

Breekt weer uit...
PKT schreef:
02-09-2017 17:26
Breekt in...
ik schrijf mee in het topic van eerste helft april maar lees hier soms mee.

Richelle als ik je een tip mag geven, bel een andere verloskundige praktijk. Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk en onmenselijk dat ze je nog bijna 2 wkn laten rondlopen nadat je afgelopen zaterdag veel bloed bent verloren. Vanaf 6 wkn is er hartactiviteit dat is niet pas bij 8 wkn. Daarnaast kunnen ze nu al zien of er überhaupt nog iets zit of niet.
Ik heb zelf een missed abortion gehad bij 8 wkn waarbij vruchtje gestopt was bij ongeveer 6 wkn. Ik had ook een echo bij 5.5 wkn en daar was toen nog geen hartactiviteit te zien maar was nog wat vroeg dus kon nog alle kanten op.
Ik heb nu een vroege echo gehad bij 7 wkn ivm vorige keer en er was al heel veel te zien.
Sorry dat ik me er mee bemoei maar vind het echt naar om te lezen dat ze je gewoon laat wachten. Je bent toch verzekerd en hebt dus recht op zorg eis dat ook gewoon.
Heel veel sterkte en hoop op positief nieuws!

Breekt weer uit...
De echo word gedaan in enschede bij echopraktijk... ze zeiden we doen niet eerder een echo als met 7 weken..

Tot nu toe gaat t goed t oude bloed is ook uit t slijm en is nu weer normaal van kleur
Als jjj je er ok bij voelt is het goed natuurlijk maar wilde je toch even wijzen op het feit dat elke verloskunde er anders over denkt. In Nederland moet je behoorlijk op je strepen staan soms. Ik wens je nog een goede 1,5 week toe met wachten en maar hopen dat het bloed weg blijft.
Hallo Dames,

Ik heb een aantal van jullie berichten gelezen (nog niet alles, want dat is een beetje veel).
Maar ik ben ook uitgerekend in de 2e helft van april.

Wij hebben 25 aug de intake en een (inwendige) echo gehad, hierbij ook een 'kloppend hartje' gezien.

Sinds gisteren weet 'iedereen' het (familie en vrienden, alleen op facebook willen we nog niet).

Ik ben ontzettend misselijk, maar hoef niet te spugen. Verder voel ik me redelijk goed.

Bij ons eerste kindje was ik ontzettend moe, gelukkig heb ik dit nu niet.

Hopelijk hebben jullie nog plek voor een gezellige kletsmajoor...ik zal proberen een beetje 'bij te lezen' de komende dagen.

xxx

ps. voor de tabel:

Naam
Waersmaedje1

Leeftijd: 28 Kindje: tweede Uitgerekend: nog niet bekend, precieze datum krijgen we 20 sept. Geslacht: onbekend Afspraken: 20 sept tweede afspraak vk
Spannend de eerste echo's komen steeds dichterbij!! Zelf 14 september. Daarna ook familie vertellen.

Welkom WaersMaedje1! Ik ben ook heel misselijk zonder over te geven. Zittend gaat het allemaal wel maar als ik wat langer sta hou ik het niet meer en moet ik echt even zitten.
Afgelopen zaterdag een (inwendige) echo gehad een kleine 6 weken zwanger en al een kloppend hartje! Vandaag de verloskundige gebeld 20 september intake spannend allemaal! Onwijs moe en af en toe misselijk maar nog goed te doen!

Kan iemand mij toevoegen in het tabel?

Leeftijd: 29, eerste kindje, uitgerekend nog niet bekend, afspraken 20 september verloskundige
Wauw WaersMaedje1, als je al een kloppend hartje had in augustus, ben je dan wel zeker voor tweede helft april uitgerekend? Met hoeveel weken had je echo dan al? Fijn hoor!!

Welkom aan alle nieuwe!! ;)

Richelle wat naar dat je geduld zo op de proef gesteld wordt en je jezelf waarschijnlijk zo verschrikkelijk voelt :( ... is er iets wat we kunnen doen? Heb je zelf nog contact gehad met ziekenhuis of iemand? Hoe staathet nu met je bloedverlies? Sterkte met het ellendige wachten!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven