Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
De knoop is al doorgehakt en de loopfiets is al besteld! Ben benieuwd wat ze ervan vindt. De puky daar hoor je ook veel goede verhalen over! Wat schattig zeg dat je zoontje alles op de fiets wilde doen :).
Bettie, wat verdrietig :hug:
Ik snap dat je afstand van het topic neemt. Neem vooral je tijd om dit te verwerken meis.
Laat je af en toe misschien even weten hoe het met je gaat?

Gms, oh spannend zeg allemaal! Komt nu wel heel dicht bij. Grappig van je zoontje, misschien voelt hij het inderdaad wel. Ze pikken natuurlijk ook snel dingen op.
Geniet van je verlof!

Mayo, fijn van je echo :)
Leuk dat jullie al zo ver zijn met alles inrichten van jullie nieuwe huis, hoe vind je zoontje alles?
Ik ben ook wel benieuwd naar fee's voorspelling hihi.

Es, al bijna verlof, lekker zeg! Nog plannen voor je verlof of gewoon echt rustig aan doen?
Welk loopfietsje heb je gezien? Hier ze ze ook wel binnenkort toe aan een grotere.

Wortel, we zitten indedaad heel dicht bij elkaar, gefeliciteerd met je mooie echo!! Geeft een goed gevoel lijkt mij en je bent zelfs verder dan je dacht toch? :)
Ga jij nog de NIPT doen? Wij wel.

Hier: gisteren termijnecho gehad en uitgerekende datum blijft op 18 maart. Alles ziet er goed uit en mini was lekker druk aan het bewegen, zo leuk!
Morgen alweer 11 weken :)

Misselijkheid wordt iets minder, maar nog wel echt aanwezig. Dus voorlopig Zofran blijven slikken.
Nienemunt, ik heb er eigenlijk nog niet heel erg over nagedacht! Is sowieso anders met een kleine om je heen. Al ben ik wel van plan haar gewoon naar de opvang te laten gaan. Ik denk ook lekker een keertje naar de kapper, nagels laten doen etc. Beetje de luxe dingen! En verder natuurlijk alles weer in orde maken voor de baby :). We hebben de Veloretti loopfiets gekocht!

Wat fijn dat je een goede echo gehad hebt, blijft bijzonder he?! En de tijd gaat snel! Balen dat je nog misselijk bent, maar wel fijn dat het afneemt. Werkt zoiets als Zofran goed?
Es, als je haar gewoon na de opvang laat gaan heb je ook wat tijd voor jezelf, dat lijkt mijn inderdaad wel lekker met die laatste loodjes. Jezelf ook beetje verwennen, klinkt als een goed plan :-D

Oh die fietsjes vind ik ook leuk! Grappig, die heb ik ook op het oog voor 2e verjaardag :) mooi zijn zijn!

Ja het blijft zeker bijzonder, zo'n mini mensje in je buik terwijl aan mijn buik verder niets te zien in.
Ook pept het wat op, omdat ik mij door die misselijkheid soms ook flink somber voel. Af en toe vergeet ik dan dat het door de zwangerschap komt, dus nu weet ik weer waarvoor ik het met liefde doe.
Zofran krijg je vaak alleen maar naar opname zoals bij mij, wordt zelfs bij chemo's gebruikt. Sterk spul dus. Meestal krijg je ook eerst andere zetpillen (werkten bij mij niet)
Toch haalt het de misselijkheid niet weg, het is alleen wat beter te doen. Vooral het verschil van 15x per dag overgeven naar hooguit 1 of 2x en soms ook helemaal niet. Dus voor mij zeker nodig, want zonder gaat het nog mis. Gekukkig wordt wel wat beter, dus ik hoop dat het langzaam samen met de hormonen af gaat nemen.
Juist dat dacht ik ook! Alleen al die tijd voor jezelf is zo luxe! Nu ben ik vrijwel nooit thuis zonder haar, tenzij mijn vriend even met haar naar buiten is bijvoorbeeld. Maar eigenlijk nooit een hele dag. En dan heb ik 2 dagen in een week! Ik denk ook een dag gebruiken om het hier weer even goed schoon te maken, kijk ik mijn moeder ook even lief aan :D. Ja he?!

Oh echt, toevallig! Wij hebben hem gister besteld! Ze zien er zo stoer uit! Welke kleur heb je op het oog?

Het is super bijzonder! Lijkt me ook heftig hoor, die misselijkheid.. Jeetje dat is dan inderdaad sterk spul! Maar nog steeds vrijwel dagelijks overgeven dus, lijkt me echt zo naar. Ik hoop ook zo voor je dat het over een paar weken gewoon helemaal verdwenen is. Dat maakt het genieten ook net iets makkelijker!
Hoi iedereen, snelle reactie van mij, de wolk is nog helemaal oogverblindend en we zijn lekker veel op pad geweest deze week met de mooie dagen.

Wel een borstontsteking gehad, dat is dus echt niet niet niet grappig maar godzijdank na een dag lijden te hanteren. Dochter groeit als kool, gelukkig want ik had nauwelijks maat 50 kleertjes dit keer;) en laat nu steeds wat langer tussen de voedingen dus ik kan zowaar mijn oogwit weer door de wallen heen zien! ( Dat was ik echt even vergeten van de eerste). Zoon is nu lekker z'n middagslaapje aan het overslaan maar hij krijgt verplichte rust in bed alsnog anders trek ik het zelf niet haha!

Wat lief Bettie dat je nog op iedereen persoonlijk hebt gereageerd, hoop stiekem dat we snel weer van je horen.

En wat fijn de goede echo's, schiet al onwijs op, wortel!!

@ gms, zoon was twee dagen voor de vliezen breken super aanhankelijk, dus of ik nou iets uitstraalde?

@nien, fijn dat de misselijkheid onder controle is met medicatie, hoop dat het snel verder afzwakt.

@ Mayo ik ga zeker nog kaartje leggen, verklap inderdaad je gevoel nog even niet!!

@ es, slim de opvang door laten gaan, kan je je toch lekker voorbereiden op de kleine en zelf je ontspanning pakken

Sorry als ik iemand vergeet, dochter meldt zich!:)
Fijn die goede echo Nienemunt! En jeetje wat een heftige medicatie, fijn wel dat het overgeven er minder door wordt. Kan me helemaal voorstellen dat je je soms afvraagt waar je dit voor doet. Hopelijk wordt het snel beter!

Aj Fee een borstontsteking, niet fijn! Vriendin van mij had het ook doordat zoontje één middag sliep en hij 5u tussen de voeding had gelaten :-o

Es ik laat de opvang ook gewoon doorlopen. We zijn toen zoon 1,5 was van opvang gewisseld (door de verhuizing), het heeft zo lang geduurd voordat hij gewend was. Terwijl hij het er wel heel leuk vindt, maar als ze ook maar ergens mama zeiden of een liedje met mama er in zongen dan zette hij het op een brullen en hij wilde heel veel bij de leidsters zitten. Ik ben bang dat als hij 4 maanden bij mama is, dat we dan weer terug bij af zijn. Het is ook echt een mama's kindje. Ook zal hij nog gewoon bij opa/oma gaan spelen omdat hij dat leuk vindt (neefjes zijn er ook). Dan breng ik hem alleen niet twee hele dagen in de week.

En GMS nog steeds zo aanhankelijk of is de bevalling al begonnen ;-)

Ik heb het trouwens gisteren even geteld, nog 15 weken werken. Nog niet echt iets om af te tellen dus 🙄
Fee wat klink je toch heerlijk ontspannen! En wat een lekker weer om leuke uitstapjes te doen. Alleen die borstontsteking, ik hoor zo vaak dat dat zo pijnlijk is.. Hoe gaan de nachten en slaapt ze overdag ook een beetje? Dan kun je de rust van je zoontje ook wel gebruiken, begrijpelijk!

Oh nee ik snap je angst Mayolijn, ik zou het dan ook lekker voortzetten. Oh nee 15 weken is nog niet echt iets om af te tellen, maar zodra het onder de 10 weken komt, gaat het zo snel! Ik vind de weken sowieso al snel gaan.

Zijn jullie allemaal al uit de naam trouwens? En zijn jullie al bezig met geboortekaartjes of al iets gevonden?
Namen zijn we uit! Grappig genoeg wel een andere meisjesnaam dan we bij ons zoontje hadden en jongensnaam zijn we paar weken geleden nog geswitched. De meisjesnaam die we nu hebben vond ik eerder al leuk, maar toen vond man het niet zo en bij de jongensnaam andersom :proud:

Geboortekaartje willen we een beetje hetzelfde als bij zoontje, heel simpel mooi printje en naam voorop. Voor nu hetzelfde idee maar dan ander printje, dus niet veel zoekwerk hier.
Zijn jullie er al uit?
@ es, ze slaapt alleen maar joh ik weet niet wat me overkomt. En het liefst in haar eigen bed. Draagdoek is ze onrustiger in.
Heel apart , al die theorieën over slapende babies en wakker tijden blijken bij haar zowaar te kloppen. Dat is echt fantastisch herstellen en geeft zoon ook heel veel rust. Soms heb ik wel zoiets, oh my, krijgt ze wel genoeg aandacht maar daarin vind ik borstvoeding echt heel fijn, onze momentjes, kunnen niet intiemer:)

Borstontsteking is denk ik ook in de hand gewerkt omdat ik steeds maar 1 borst gaf, had zoveel melk, ze kwam niet aan de tweede toe. Nu weer op twee per voeding.

Kaartje hadden wij trouwens ook in zelfde stijl ( dieren bos) maar bij zoon met mint en nu met dochter een reliëf parel print. Dus wel zelfde thema maar andere look.
Wat rustgevend Mayolijn om er al uit te zijn! Grappig dat je smaak/mening dan toch kan veranderen he?! Wij zijn ook uit de naam en het geboortekaartje ben ik nu zelf aan het ontwerpen, hebben al een proefdruk ontvangen en waren heel tevreden. Nog wat kleine aanpassingen en dan denk ik dat we eruit zijn. Heel fijn! Ook wij wilden het in dezelfde stijl als bij onze dochter, ik schrok alleen zo van de prijzen! Dus nu zelf aan de slag gegaan en het is echt wel vergelijkbaar.

Fee dat klinkt echt heerlijk! Ik zou ook echt niet weten wat me overkomt, ons meisje heeft de 1e 10 maanden zo slecht geslapen en ook nu moeten we er nog regelmatig uit. Al zitten er ook hele goede periodes tussen hoor. Lijkt me echt fijn herstellen.
Oh ja dan zou ik nu ook iedere keer 2 aanbieden, alles om het maar te voorkomen!
Wauw wat heerlijk zeg, ik hoop dat ons jongetje ook zo'n slaper is. In de buik is hij de afgelopen dagen erg rustig geweest dus daar maakte ik mij een beetje zorgen om, maar vandaag was weer als vanouds.

Fijn dat de misselijkheid minder is nienemunt! En van je goede echo!

Slim om de opvang door te laten lopen Es, echt fijn om een dagje voor jezelf te hebben.

Leuk Mayolijn dat je uit de naam bent!

Oudste is nog steeda erg aanhankelijk, maar nog geen bevalling in zicht :mrgreen:
@Fee, wat klinkt het nog steeds heerlijk bij jou (nou ja, op de borstontsteking na dan.. )

@gms, haha, het afhankelijk zijn is dus nog niet echt een voorbode.. sterkte met de laatste loodjes!

@Mayolijn, fijn dat jullie eruit zijn met de namen. Hier gaan we denk ik pas echt over namen praten na de 20 weken echo als we het geslacht weten (dat willen we dus wel weten). Schoonmoeder heeft al laten blijken dat ze heel blij zou zijn met nog een meisje (Verder vooral jongetjes in de familie), maar ik geloof dat ik zelf met een tweede manneke ook heel erg blij zou zijn, het maakt me niet zoveel uit. Alleen voor een jongetje wordt het dus wat lastiger om een naam te verzinnen, denk ik.

@Nienemunt, ja, we gaan ook voor de NIPT. Morgen bloed laten prikken (dan ben ik precies 11 weken) en dan als het goed is binnen twee weken de uitslag. Vind ik toch ook wel even spannend. Wij zullen een zwangerschap bij een kindje met down syndroom waarschijnlijk afbreken..

@Es, leuk dat de loopfiets is besteld! En fijn dat je bijna verlof hebt!

@opvang; Ik ben ook van plan de opvang door te laten lopen tijdens mijn zwangerschapsverlof, lijkt me inderdaad heerlijk om weer even een dag echt voor mezelf te hebben (nou ja, tot de baby er is dan he..). Gister heb ik op mijn mamadag wel even even lekker een middagdutje gedaan toen zoontje ook sliep, maar de rest van de dag ben ik dan best druk met achter hem aan rennen, vooral onze tuin is nog niet helemaal dreumes-proof.

Verder hier nog maar 3 daagjes werken en dan lekker vakantie! We gaan naar Oostenrijk, hopelijk lekker aan de wandel met ons zoontje in de rugzak (die mag mijn vriend dan dragen). Zin in! Na mijn vakantie ben ik dan al weer 14 weken zwanger en ga ik het ook op het werk vertellen (maar ik verwacht eigenlijk ook dat het dan wel echt zichtbaar gaat zijn..)
Worteltaart, inmiddels dus al bloed laten prikken en nu dus wachten op de uitslag. Kan me voorstellen dat dat toch even spannend is.
Morgen je laatste dagje werken en dan dus op vakantie naar Oostenrijk, wat heerlijk! Lekker ontspannen en genieten met je gezin. Is het nu al zichtbaar bij je of nog niet?
Nee, het is nog niet zichtbaar. Althans, ik vind zelf wel dat ik een buikje begin te krijgen, maar onder mijn kleren zie je er nog niks van..
Wat is het rustig hier! Hoe gaat 't met iedereen?
Hier nog geen baby, gaat ook nog wel even duren denk ik :-|
Ooh GMS! Geen hoop meer op een aanstaande bevalling?

Hier gaat alles z'n gangetje eigenlijk, niet zoveel te melden.
Het is inderdaad rustig hier!

Nog geen baby, wachten wachten wachten dus Gms...

Mayolijn, fijn dat alles z'n gangetje gaat.

Hier gaat het ook allemaal goed. We zijn bezig met wat meer ruimte te creeeren op onze slaapkamer zodat er voldoende ruimte is voor de baby de eerste periode. Verder hoeft er niet zo heel veel te gebeuren, allemaal wat kleine dingen! Voel me ook goed, ben aan het aftellen met werk, de tijd vliegt.
Ja Mayo!!!

Van harte!!! :heart: Voel je jezelf goed? Hapt hij goed aan?:)

:applause:

Geniet er van, zo heerlijk dat je hem gezond in je armen hebt!

Bleken de kaarten toch goed te zitten, dacht dat ik meisje had gezegd:p of was dat toen meer je eigen gevoel?
:fortune: nu staat de score toch wel op 3 goede geslachts voorspellingen tegen 56 :mrgreen:
Hoi

Eens kijken wat het voorspellen doet:

Is Mayolijn28 in verwachting van een jongen of een meisje?

Tijdens het leggen gelijk het gevoel: Een jongen!

Kaarten: Boek+Kind+Beer

Kennis/geheimen/onthullen+ Kind/zoon/dochter+ Krachtig/sterk/machtig

De laatste kaart van de beer staat traditioneel voor een moeder of oma, maar ik vind dat de kaarten echt zeggen dat het geheim van geslacht onthuld wordt en het sterke geslacht gaat tonen;) En laten we nu niet heel feministisch gaan doen, ik denk dus een jongen haha. Ben super benieuwd!

Daarnaast ook 2 zwarte en 1 rode kaart, mannelijk overheerst.
anoniem_195604 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 06:14
35.67% gewijzigd
O Fee volgende week al weer werken? Dat gaat snel zeg!
Fijn dat alles zo zijn gangetje gaat. Ik hou mijn hart soms vast als ik denk aan de baby erbij. Maar dat zal vast goed komen.

En oo een jongen ja? Man en ik hebben allebei het gevoel dat het een meisje is ;-D
Ik ben benieuwd wie er gelijk krijgt!
mayolijn28 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 21:54
0.33% gewijzigd
Nou, ik ben benieuwd of je voorspelling voor mayo klopt fee! En wat heerlijk dat je meisje zo lekker slaapt!

@gms, hoe gaat het met jou? De uitgerekende datum komt nu hard dichterbij!

Hier lekker op vakantie. Vandaag wel een regendag, maar zoontje zit lekker met een bak duplo te spelen.
Fee, wat klinkt jou kraamperiode nog steeds heerlijk! Echt een roze wolk! En het geeft goede hoop, het klinkt bijna perfect he? Wij hebben een hele moeilijke slaper, dus ik heb hoop! En mijn gevoel zei al dat dit kindje beter gaat slapen, ik hoop dat ik ook vol verbazing ben straks. Wat schattig, het eerste lachje! Dan smelt je toch weer helemaal?!

Geniet nog van je vakantie Worteltaart!!
Oh shit Mayo echt? Daar kan ik nooit tegen op, moeder instinct, misschien zegt de beer dat wel;)

@ wortel, altijd goed Duplo hè. Hier is zo'n magnetisch tekenbord ook een succes en heb een egel met allemaal gaten er in en houten fruit wat je door de egel kan rijgen via Ali express. Aanrader:) wisselen jullie bepaald speelgoed ook af om het een beetje interessant te houden?

@ Mayo en es, is zeker een droom kraamtijd en dat maakt het zoveel makkelijker, ze "glijdt" echt een beetje ons leven in. Voor zoon is het daardoor ook echt goed te behappen en overzichtelijk en het valt me zo ontzettend mee. Naar 1 kind vond ik veel heftiger, ineens 24/7 ter beschikking staan van een mini mens.

@nipt uitslagen, spannend ook dat die er aan komen, kan dat tegenwoordig gewoon via Nederland?
O, ja, had het nig niet gemeld, maar deze week een goede nipt uitslag gekregen. De Nipt kan sinds april idd gewoon via Nederland.

@speelgoed, we hebben op vakantie maar heel weinig mee: twee puzzels, een stapeltoren, een speelgoedtelefoon en potloden en papier. Maar bij deze vakantieboerderij zit een speelkamer en daar hadden ze de duplo en ook nog genoeg ander speelgoed, dus dat komt helemaal goed. En er zijn kippen, geiten en konijnen bij de boerderij, dus even bij de beesten kijken doet het ook goed. Thuis heb ik tot nu toe het speelgoed in de kamer nog niet echt afgewisseld, geen dingen tijdelijk niet aangeboden ofzo. Maar misschien is dat wel een idee om hem iets gerichter met 1 ding te laten spelen.
Klinkt als een leuk vakantieadres Worteltaart!
Fijn dat de nipt goed is.
Diertjes doen het hier ook altijd goed en tractors en oogstmachines ook. Haha valt het op dat wij landelijk wonen?

Fee, we gaan het zien wie er gelijk heeft :)

Ik heb eigenlijk ook nog geen speelgoed gewisseld. We zijn gezegend met een speelkamer en zoontje speelt eigenlijk vanzelf heel afwisselend met het een en dan weer een tijdje met het ander. Ik heb wel wat babyspeelgoed weg gezet waar hij dan ineens naar vraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven