Zwanger van ex vriend
dinsdag 5 september 2017 om 15:37
Lieve allemaal,
Het is sinds een paar weken uit met mijn vriend. We hadden (op het eind) geen stabiele relatie meer en hoeveel we ook van elkaar hielden, samen verder konden we niet en dat zit er in de toekomst ook niet meer in. Ik heb het hier op het begin best moeilijk mee gehad, maar nu gaat het weer goed met me. Tot vandaag.
Deze week moest ik ongesteld worden, maar het bleef maar uit. Het heeft weleens vaker op zich laten wachten en zeker door de stress van afgelopen tijd, dacht ik dat het gewoon daardoor kwam. Maar toch speelt het al een weekje en ging er zo nu en dan door mijn hoofd "wat als?"..
Ik heb deze gedachte vandaag mijn met ex vriend gedeeld en hij zei dat ik maar beter een test kon doen. Iets wat ik zelf had uitgesteld - soort van ontwijkend gedrag. Ik had nog een test van de Action liggen. En wat denk je: Twee strepen, duidelijke ook. Positief.
Ik barstte in huilen uit, want het was niet iets waar ik op zit te wachten. Ik ben 24, heb wel een kinderwens, maar niet op deze manier. Mijn ex vriend is een paar jaar jonger.
Maar nu komt het: Mijn ex vriend toont geen enkel medeleven. Hij wilt dat ik het weg haal en hij is zelfs boos op me dat ik mijn pil niet goed heb bijgehouden. Terwijl ik dat wél heb gedaan, ben er weleens een vergeten, maar dan wel binnen 36 uur nog ingenomen. Maar hij is er altijd van op de hoogte geweest wanneer ik er eentje wat later in had genomen.
Hij eist dat ik het weg laat halen, maar weigert er voor me te zijn.
Ik heb gezegd dat ik naar de huisarts ga, daar een test laat doen en daarna pas mijn beslissing neem. Als ik het houd, wil hij er niets mee te maken hebben. Hij is ook nog wel erg jong natuurlijk, maar van zijn boze reactie begrijp ik geen reet.
Ik heb een van mijn beste vriendinnen in vertrouwen genomen nu en ook daar is hij pissig om nu. Ik gooi niet heel graag mijn problemen op het internet, maar gezien dit anoniem is en ik niemand ermee durf te belasten vraag ik om jullie hulp.. Wat moet ik doen?
Het is sinds een paar weken uit met mijn vriend. We hadden (op het eind) geen stabiele relatie meer en hoeveel we ook van elkaar hielden, samen verder konden we niet en dat zit er in de toekomst ook niet meer in. Ik heb het hier op het begin best moeilijk mee gehad, maar nu gaat het weer goed met me. Tot vandaag.
Deze week moest ik ongesteld worden, maar het bleef maar uit. Het heeft weleens vaker op zich laten wachten en zeker door de stress van afgelopen tijd, dacht ik dat het gewoon daardoor kwam. Maar toch speelt het al een weekje en ging er zo nu en dan door mijn hoofd "wat als?"..
Ik heb deze gedachte vandaag mijn met ex vriend gedeeld en hij zei dat ik maar beter een test kon doen. Iets wat ik zelf had uitgesteld - soort van ontwijkend gedrag. Ik had nog een test van de Action liggen. En wat denk je: Twee strepen, duidelijke ook. Positief.
Ik barstte in huilen uit, want het was niet iets waar ik op zit te wachten. Ik ben 24, heb wel een kinderwens, maar niet op deze manier. Mijn ex vriend is een paar jaar jonger.
Maar nu komt het: Mijn ex vriend toont geen enkel medeleven. Hij wilt dat ik het weg haal en hij is zelfs boos op me dat ik mijn pil niet goed heb bijgehouden. Terwijl ik dat wél heb gedaan, ben er weleens een vergeten, maar dan wel binnen 36 uur nog ingenomen. Maar hij is er altijd van op de hoogte geweest wanneer ik er eentje wat later in had genomen.
Hij eist dat ik het weg laat halen, maar weigert er voor me te zijn.
Ik heb gezegd dat ik naar de huisarts ga, daar een test laat doen en daarna pas mijn beslissing neem. Als ik het houd, wil hij er niets mee te maken hebben. Hij is ook nog wel erg jong natuurlijk, maar van zijn boze reactie begrijp ik geen reet.
Ik heb een van mijn beste vriendinnen in vertrouwen genomen nu en ook daar is hij pissig om nu. Ik gooi niet heel graag mijn problemen op het internet, maar gezien dit anoniem is en ik niemand ermee durf te belasten vraag ik om jullie hulp.. Wat moet ik doen?
dinsdag 5 september 2017 om 15:42
Blijven denken en zeer zeker geen overhaast besluit nemen nu....laat je zeker tot niets dwingen.
Ik spreek uit ervaring, het kan moeilijk zijn, maar weeg alsjeblieft alle voor- en nadelen goed af. Ook als je besluit dat het niet kan, blijft het moeilijk, voor de rest van je leven blijf je dit met je meedragen. Sterkte met het nemen van een beslissing.
Ik spreek uit ervaring, het kan moeilijk zijn, maar weeg alsjeblieft alle voor- en nadelen goed af. Ook als je besluit dat het niet kan, blijft het moeilijk, voor de rest van je leven blijf je dit met je meedragen. Sterkte met het nemen van een beslissing.
dinsdag 5 september 2017 om 15:43
Zelf beslissen, jouw lijf, jouw leven. Je ex heeft niks te eisen. Hij kan kiezen om geen deel te zijn van zijn kind's leven. Maar jij maakt de keuze. Had hij zijn kwakje niet in je moeten lozen. Een pil is nooit 100% betrouwbaar, dat weet hij ook. Dus niks eisen.
anoniem_37973 wijzigde dit bericht op 05-09-2017 15:46
0.38% gewijzigd
Natuurlijk neem je een goede vriendin in vertrouwen.
Daar kan hij wel pissig om zijn maar dat is dan natuurlijk ook zijn probleem.
Het is niet zomaar iets om abortus te doen, niet iedere vrouw kan dat zonder er emotioneel aan onderdoor te gaan.
Zeker niet als je een sterke kinderwens hebt.
Verder weet ik te weinig van jouw situatie om echt iets zinnigs te zeggen nu, behalve:
sterkte en: volgens mij heb je niet zo veel aan hem.
Daar kan hij wel pissig om zijn maar dat is dan natuurlijk ook zijn probleem.
Het is niet zomaar iets om abortus te doen, niet iedere vrouw kan dat zonder er emotioneel aan onderdoor te gaan.
Zeker niet als je een sterke kinderwens hebt.
Verder weet ik te weinig van jouw situatie om echt iets zinnigs te zeggen nu, behalve:
een baby heb je je hele leven ´last´ van, een abortus niet hoorCastor1975 schreef: ↑05-09-2017 15:42Ook als je besluit dat het niet kan, blijft het moeilijk, voor de rest van je leven blijf je dit met je meedragen. Sterkte met het nemen van een beslissing.
dinsdag 5 september 2017 om 15:45
Ik heb ook een weloverwogen abortus gehad en hier nooit spijt van gehad. Of moeilijk mee gehad. Het was de juiste beslissing.Castor1975 schreef: ↑05-09-2017 15:42Blijven denken en zeer zeker geen overhaast besluit nemen nu....laat je zeker tot niets dwingen.
dinsdag 5 september 2017 om 15:47
Wat een gevoelloze reactie..
Een kind heb je voor het leven maar het beslissen om het weg te laten halen neem je ook je hele leven met je mee.
Luister goed naar je hart en neem de beslissing waarbij jij je goed bij voelt. Heel veel stertkte bij deze moeilijke keuze
Be happy and smile!
dinsdag 5 september 2017 om 15:51
dinsdag 5 september 2017 om 15:52
en als de baby komt, heeft hij rechten en plichten, of hij dat nou wil of niet
(en of jij dat nou wil of niet)
dinsdag 5 september 2017 om 15:52
Als je zo trouw de pil neemt, vind ik het apart dat je een zwangerschapstest in huis had liggen, maar goed daar heb je nu niets aan.
Qua abortus kan niemand je dwingen of dit van je eisen - ook je ex vriend niet. Wat ik verder in jouw verhaal mis zijn jouw omstandigheden. Zou je financieel voor een kind kunnen zorgen? Zou je hulp hebben van je ouders? En zou je dit willen? Dit zijn allemaal dingen waar jij over na kan denken. Verder kun je contact opnemen met bijvoorbeeld het FIOM en kunnen zij je verder begeleiden. Sterkte.
Qua abortus kan niemand je dwingen of dit van je eisen - ook je ex vriend niet. Wat ik verder in jouw verhaal mis zijn jouw omstandigheden. Zou je financieel voor een kind kunnen zorgen? Zou je hulp hebben van je ouders? En zou je dit willen? Dit zijn allemaal dingen waar jij over na kan denken. Verder kun je contact opnemen met bijvoorbeeld het FIOM en kunnen zij je verder begeleiden. Sterkte.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 5 september 2017 om 15:53
Castor1975 schreef: ↑05-09-2017 15:52In jouw geval misschien niet. Iedereen zit anders in elkaar....
Kijk even naar je eigen post dan dus. Jij kan dat net zo goed niet zo stellig beweren.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 05-09-2017 15:57
0.00% gewijzigd
dinsdag 5 september 2017 om 15:55
waarom ben jij dan zelf zo stellig?Castor1975 schreef: ↑05-09-2017 15:52In jouw geval misschien niet. Iedereen zit anders in elkaar....
dinsdag 5 september 2017 om 15:57
Jezelf niet laten dwingen door je ex om de baby weg te laten halen maar er gewoon heel, heel, heel goed over nadenken en kijken of dit is wat je wilt. Het zal best lastig worden om een kind in je eentje op te voeden maar als dat is wat jij wilt moet je dat gewoon doen!
Als je ex echt niets met het kind te maken wil hebben is dat zijn keuze; er groeien genoeg kinderen op zonder beide ouders.
Als je ex echt niets met het kind te maken wil hebben is dat zijn keuze; er groeien genoeg kinderen op zonder beide ouders.
dinsdag 5 september 2017 om 16:03
Verder TO: ik zou me in jouw omstandigheden niet zo druk maken over de reactie van je ex vriend. Ik denk dat je wel belangrijkere zorgen hebt: je zwangerschap en alles dat daarbij komt kijken en de beslissingen die jij hierover moet nemen.
Lilalinda: Als ik me niet vergis was jouw abortus nadat jij al kinderen had. Ik denk dat het best wel een verschil maakt. En bovendien weet ik niet of het voor iedereen hetzelfde is: sommige vrouwen hebben jaren later nog spijt terwijl andere vrouwen het beter kunnen verwerken.
Lilalinda: Als ik me niet vergis was jouw abortus nadat jij al kinderen had. Ik denk dat het best wel een verschil maakt. En bovendien weet ik niet of het voor iedereen hetzelfde is: sommige vrouwen hebben jaren later nog spijt terwijl andere vrouwen het beter kunnen verwerken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 5 september 2017 om 16:03
Als je af en toe een pil vergeet en die binnen 36 uur alsnog inneemt dan ga je niet zorgvuldig met de pil om.
Dan ga je erg slordig met de pil om. Als je zorgvuldig met de pil omgaat dan vergeet je er niet één. Dan neem je ze elke dag dat je ze in moet nemen in op ongeveer het zelfde tijdstip.
Heel logisch dus dat je vriend kwaad op je is. En verbazingwekkend dat jou dat verrast.
Dan kan je wel zeggen ja maar hij wist dat ik af en toe een pil niet had geslikt.
Tja je vriend vertrouwde jou. Als jij aangeeft dat het veilig is om alsnog later die pil in te nemen gaat hij dus niet uitgebreid de bijsluiter zitten lezen om te kijken of jij de waarheid vertelt of liegt. Hij vertrouwde jou en dat vertrouwen heb jij geschaad.
Iemand die zorgvuldig met de pil omgaat en er dus vanuit gaat dat ze niet zwanger wordt heeft ook geen zwangerschapstesten in huis liggen.
Maar ja niemand kan je dwingen tot abortus.
Maar als jij over een aantal jaar je vriendinnen moeder ziet worden en ziet hoe hun man er bij betrokken is dan krijg je nog wel spijt dat jij het zo nodig in je eentje door moest drukken en dus ook overal alleen voorstaat.
Dan krijg je spijt dat je niet kon wachten tot je een partner had gevonden die er ook aan toe was.
Dan ga je erg slordig met de pil om. Als je zorgvuldig met de pil omgaat dan vergeet je er niet één. Dan neem je ze elke dag dat je ze in moet nemen in op ongeveer het zelfde tijdstip.
Heel logisch dus dat je vriend kwaad op je is. En verbazingwekkend dat jou dat verrast.
Dan kan je wel zeggen ja maar hij wist dat ik af en toe een pil niet had geslikt.
Tja je vriend vertrouwde jou. Als jij aangeeft dat het veilig is om alsnog later die pil in te nemen gaat hij dus niet uitgebreid de bijsluiter zitten lezen om te kijken of jij de waarheid vertelt of liegt. Hij vertrouwde jou en dat vertrouwen heb jij geschaad.
Iemand die zorgvuldig met de pil omgaat en er dus vanuit gaat dat ze niet zwanger wordt heeft ook geen zwangerschapstesten in huis liggen.
Maar ja niemand kan je dwingen tot abortus.
Maar als jij over een aantal jaar je vriendinnen moeder ziet worden en ziet hoe hun man er bij betrokken is dan krijg je nog wel spijt dat jij het zo nodig in je eentje door moest drukken en dus ook overal alleen voorstaat.
Dan krijg je spijt dat je niet kon wachten tot je een partner had gevonden die er ook aan toe was.
dinsdag 5 september 2017 om 16:05
Hij heeft het volste recht om het kind niet te willen, net als jij het recht hebt om het kind wel of niet te houden. Ongeacht of je er geen reet van snapt, is het helaas de werkelijkheid, dus ik zou er maar alvast aan wennen.smartphone schreef: ↑05-09-2017 15:37Ik heb gezegd dat ik naar de huisarts ga, daar een test laat doen en daarna pas mijn beslissing neem. Als ik het houd, wil hij er niets mee te maken hebben. Hij is ook nog wel erg jong natuurlijk, maar van zijn boze reactie begrijp ik geen reet.
dinsdag 5 september 2017 om 16:06
let opBaggal schreef: ↑05-09-2017 16:03
Ik beweer nergens dat vrouwen NOOT last hebben van een abortus
Ik reageer alleen op de stelligheid dat vrouwen dat hun hele leven mee dragen, en dat is echte onzin
35.000 abortussen per jaar in NL, die vrouwen zijn echt niet allemaal emotionele wrakken
dinsdag 5 september 2017 om 16:08
Ik ben een beetje een stresskip, het is eens vaker gebeurd dat mijn ongesteldheid op zich liet wachten en dan doe ik toch gewoon liever een testje om mezelf gerust te stellen. En de pil is niet 100% betrouwbaar en er zijn altijd factoren die invloed hebben (zoals diarree, braken, etc) op de werking ervan.
Maar bedankt voor alle reacties tot nu toe! Ik zeg inderdaad dat ik een kinderwens heb, maar niet op deze manier. Hiermee bedoel ik: Een kind wil ik heel graag. Echt heel graag. Maar natuurlijk liever niet als alleenstaande moeder. Ik weet niet of ik dat kan. Met hem wil ik niet meer samen zijn, dus daar naartoe werken is geen van de opties.
Wat voor mij heel erg meespeelt is dat ik het hém gewoon niet aan wil doen. Maar aan de andere kant behandelt hij me nu zo respectloos, geen medeleven, niets, dat ik me afvraag of ik nog wel naar zijn mening moet luisteren.. Daarnaast, hij zegt dat als ik het wil houden hij het niet erkent. Dus dat is ook geen punt eigenlijk.
dinsdag 5 september 2017 om 16:09
dinsdag 5 september 2017 om 16:09
ook als hij het niet erkent, moet hij gewoon betalen hoor. Wat dacht je, dat het leven zo eenvoudig was?smartphone schreef: ↑05-09-2017 16:08
Wat voor mij heel erg meespeelt is dat ik het hém gewoon niet aan wil doen. Maar aan de andere kant behandelt hij me nu zo respectloos, geen medeleven, niets, dat ik me afvraag of ik nog wel naar zijn mening moet luisteren.. Daarnaast, hij zegt dat als ik het wil houden hij het niet erkent. Dus dat is ook geen punt eigenlijk.