Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Hier hebben we ook slaap . Bojan is snachts ook een spookje. Afgelopen nacht is hij om half 4 in slaap gevallen. Gelukkig sliep hij toen tot half 8, zodat ik ook 4 uurtjes kon slapen. Hij was overdag best veel wakker geweest, dus dan zou je toch denken dat ie moe moest zijn? Nu heeft ie overdag veel geslapen, hopenlijk kan ie vannacht nog slapen. Hij wil snachts heel graag bij mij zijn. Liefst aan de borst en dan lekker snacken. Heeeeel gezellig, maar ik vind het tijdstip niet zo leuk.

Wij zitten hier op 7/8/9/10 voedingen. Hebben niet echt een schema. Voor overdag wel, maar 's avonds en 'snachts komt hij vaker voor een voeding. Ik ga hem ook niet laten huilen als hij honger heeft, maar ik was niet echt blij vannacht toen ie om het uur aan mijn borst wilde en tussendoor ook niet sliep. Hij heeft ook echt wel honger dan, neemt grote slokken.

Vandaag zijn we voor het eerst buiten geweest. Mijn man was weg en ik zat thuis met 2 huilende kinderen, dus zijn we de eenden even brood gaan brengen. Huuuh er zaten een stel enthousiaste ganzen bij die gingen blazen enz. Arme Milena was helemaal onder de indruk en heeft de rest van deweg over de boze ganzen gepraat. Errug leuk om zo met zijn drietjes buiten te lopen!

Als Bojan huilt, dan gaat ze speelgoed voor hem zoeken . Lief is dat. Verder wil ze hem iedere dag wel even op schoot. Het gaat best goed hier met de acceptatie

Bagheera, jeujj dat je ene plek hebt! Mijn zusje woont in Utrecht en daar is het ook een drama schijnt. Zij staat nu 2 jaar op de wachtlijst voor de groep tot 18 maanden

Hey Floor, ik ga het doorgeven aan mijn zusje!

Bokito, niet teveel plannen he, want je bevalling kan ineens beginnen . ik had ook nog dit en dat gepland en werd echt zo door mijn bevalling overvallen .

Hoe zou het met Meike zijn. En Lady is vast ook bevallen inmiddels!

Sjaanie, leuk kaartje!!

Ik vind het wel leuk om te lezen hoeveel voedingen jullie geven. Ik ben dat dus echt allemaal helemaal vergeten van Milena Al zat ik toen met haar nu midden in een bvdrama, dus dat telt dan toch niet denk ik. De kraamzorg die ik had was nogal streng met de om de drie uur voeden, terwijl ik zelf van het voeden op verzoek ben (en dat het dan af en toe mijn verzoek is ).
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hey DN spannend!!!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hi meiden,

Vrijdag 13 februari om 10.05 uur zijn wij de supertrotse ouders en broer geworden van de allermooiste dochter op de aarde

Ze heet Merle is gezond en woog 3910 gram.

Ik ben nu in het kraamhotel en eindelijk een beetje bijgekomen. De BV komt maar langzaam op gang, dus wordt hard aan gewerkt.

Hidde moet wel wennen, maar is gelukkig superlief voor zijn zusje.

Ga vlug nog even bijlezen wie er allemaal bevallen zijn en wie nog moeten!

Ik in iedergeval nooooooit meer

Ik tel bij deze mijn zegeningen!! 2 gezonde kids pfffffff
Jihaaa Barrel!! Weeeeer 1tje erbij!! Gefeliciteerd!! Ook al zo'n leuke naam!!

En weer een meisje he.. De jongetjes moeten nog een beetje komen geloof ik... (ach.. hebben ze ruim keus he..)

Frans, het is idd drama hier in de omgeving.. Misschien moet ik maar een eigen kdv beginnen, ik heb het zo vol denk ik.. (tis dat ik er de papieren niet voor heb, anders had ik het nog serieus overwogen..)
*** op de tribune met een appeltje ***

Barrel gefeliciteerd met je meisje. En nu dus een jongen en een meisje. Hartstikke leuk. Geniet er lekker van! En laat je maar lekker verwennen.

*** daalt weer af naar eigen topic***
Met slapen heb ik geen moeite mee, het is het wakker worden waar ik meer een probleem mee heb.

@Barrel van harte gefeliciteerd met Merle.....wat een bijzondere naam. Is het een afgeleide van Merlijn?

En een flinkerdje met dat gewicht! En ik vond Fenna al zo zwaar!

@Frans, ik weet het ook niet meer van Mayte. Maar ik denk dat ze wel meer voedingen kreeg omdat ze lichter was dan Fenna nu is (scheelde 500 gram bij geboorte) HIer ook voeden op verzoek. s' Nachts komt ze idd ook vaker, terwijl we haar dan langer mogen laten slapen. We hoeven haar dan niet om de 4 uur wakker te maken voor een voeding (ikblijf momenteel hopen dat ze een keer langer slaapt dan die 4 uur) Maar ze heeft vandaag overdag zo veel geslapen en elke keer maar 1 borst.......ben benieuwd hoe dat vannacht gaat.

Morgen is m'n eerste dag alleen thuis, terwijl Lief aan het werk is. Mayte gaat dan morgenochtend naar de oppas en Lief heeft de auto mee (is dan bijtijds thuis) Als ik Mayte om 12.00 weer ga ophalen, dan moet ik Fenna hooguit 15 minuutjes alleen laten. Kan ik dat met zo'n kleintje eigenlijk wel doen? Realistisch bekeken is het niet onoverkomelijk. Als ik Mayte vande psz ga halen en het is rotweer, dan neem ik Fenna ook niet mee. Dit is met de fiets en ben echt max 15 minuten van huis. Lief kan ook met het OV zodat ik de auto heb. Maar dan moet Fenna noodgedwongen in de pyama mee in de auto, weer terug (hoopgesleep en gedoe met de maxicosi) en Lief is veel later thuis met eten (met auto rond 17.00 met OV pas tegen 18.00 zonder vertragingen en gemiste bussen) *zucht*
Ringelding, ikzelf zou mijn baby nooit alleen in huis laten, zelfs geen 5 minuten. Hoeveel geregel het ook zou zijn om de baby mee te nemen...
Barrel gefeliciteerd!! Mooie naam en wat een flinke dame zeg! Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal

OP zich vind ik het niet erg dat hij snachts vaker komt voor een voeding, alleen slaapt hij tussen die voedingen niet. Hij gaat pas om een uur of 3/4 slapen :(

Vandaag nieuwe tactiek. Hij heeft net gegeten en ligt nu op bed. Af en toe een huiltje. Het liefst zou ik dan naar hem toerennen en bij me nemen. Maar net tijdens het eten viel hij na een kwartier met af en toe een huiltje, heerlijk voor 3 uur in slaap. Dat hoop ik nu dus ook, maar ik vind het wel heel moeilijk om hem even te laten huilen.
Barrel: Mooie naam zeg, en gefeliciteerd hoor. Hopelijk komt de BV snel op gang.

Ringelding: Is er niet even een buurvrouw die op kan passen. cq waar je even de babyfoon kan brengen? Zo helemaal alleen is ook niet alles toch?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hmm blijft huilen, dus hij is al weer beneden. Watje ben ik

Ringel lastig regelen he met 2 kindjes. Misschien inderdaad de babyfoon bij de buurvrouw zetten?
he meiden even een officieel berichtje vanaf hier.

Vrijdagavond om 21.58 uur zijn wij na een supersnelle bevalling de trotse ouders geworden van Yenthe.

Ze is een klein poppetje van 3225 gram. Meer info volgt later via hyves

meiden die ook net zijn bevallen: Gefeliciteerd!!
Loewyz en Barrel gefeliciteerd met jullie dochters!

Wat een leuke namen allemaal.

Lady en Meike succes!

Ben benieuwd of jullie nu bezig zijn.
Lady en Meike hoe gaat het met jullie?!

Mientje en Mara, waar zijn jullie?!

Barrel GEFELICITEERD!!! Hele mooie naam ook!

Frans succes vannacht...

Ringel zou ook voor de zekerheid de babyfoon even bij de buren zetten als dat kan. Ga zelf ook altijd de kinderen van school halen als zoon op bed ligt maar dan weet ik dat hij slaapt of net wakker is. Hoe doe je dat als Fenna wakker is?

Zou even de oppas bellen dat je eraan komt en vragen of ze dan Maytes jas alvast aan kan doen. Dan ben je helemaal zo terug!

Maar toch, het is wel lastig!

Ben super zenuwachtig voor morgen, als ik nog geen ontsluiting heb kán ik niet eens gestript worden en het idee (nou ja meer feit) dat er 2 vingers bij me naar binnen gaan... Auwtsjjj....

Nou ik ben beneden bijna klaar, heb lekker gedweild en eigenlijk moeten alleen de plankjes in de keuken nog gedaan worden. Maar daar heb ik nu geen zin meer in!

Ben ook weer een stukje verder in het boekje van de baby, hoef nog 'maar' 8 weken bij te schrijven!

Heel fijn dat de tribune zo vol zit! Voel me wel eens een beetje zielig, al die kersverse moeders en ik zit hier nog met m'n dikke buik.. hahaha!

Weltrusten!
Mijn gevoel zegt ook niet doen. Probleem is alleen we hebben (nog) geen babyfoon en de buurvrouw is op die tijden dat ik Mayte moet halen d'reigen kinderen naar of van school brengen.....(en m'n andere buurvrouw wil ik niet vragen, want die vind ik eng maar is ook d'r zoon brengen of halen) verder wonen er geen mensen in ons blok die ik hier mee lastig wil vallen en Fenna's schema is momenteel wel zo dat ze slaapt rond de breng en haaltijden.......

Ik waag het er gewoon op vandaag(Wle met briefje in jaszak dat er een baby ligt te slapen entel nr van lief erop) maar weet het andere ook ff niet.

Loewyz van harte met je dochter! ben benieuwd!

en een goede morgen allemaal!

Bokito, succes vandaag. volgensmij moet je baarmoedermond rijp zijn om te kunnen strippen, je hoeft niet perse ontsluiting te hebben. Zo ben ik nl ook gestript.
Yeaahhhhh Loewyz gefeliciteerd met je dochter. Inderdaad een schitterende naam. En ook alweer een turbo bevalling. Niet alles op Hyves hoor want de tribune is ook geinteresseerd

En ook spannend dat al die meiden met meldplicht er niet zijn. Succes maar weer iedereen en zet m op.
Loewyz en Barrel~ GEFELICITEERD!!!!! Wat gaat het snel hier! Zo spannend... Hoop dat alle kleintjes en mama's zich goed voelen, en natuurlijk ook de zwangeren die nog zitten te wachten. Meike, is er al nieuws?

Hier op de tribune staat de koffie op. Iemand zin in een koffie verkeerd met ontbijtkoek?
Van harte niewe mama's! Geweldig he, al die verschillende namen, verhalen, verschil in gewicht ed. Eerste echte volledige dag zonder man en met 2 kinderen. Jake heeft gelukkig goed geslapen(van de week 2 keer een nacht gespookt, pppfff.echt NIET leuk meer met 2 kinderen want als de 1 stil is, begint de ander vanwege voeden oid) Heb boven al opgeruimd, meisje slaapt, we hebben ontbeten, een nieuwe werkster gescoord(ze komt woensdag op proef, jiehaaa!!) Jake is lief aan het spelen met een kindercdtje op. Draagdoek alvast om mn buik geknoopt voor als het onverhoopt niet lukt, kan Kate er meteen in. (ziet er wel wat raar uit haha zo zonder kind erin)

Nu even beneden opruimen, want dat schiet er nu savonds wel bij in. Dan is het: Jake naar bed, wij naar bed, Kate voeden en slapen! Kate heeft nu voor de tweede nacht 6 uur tussen de voedingen gehad (savonds/snachts) nog niet de hele ruk ertussen geslapen, duurt altijd even voordat ze slaapt savonds. Maar toch, zijn we heeeeeeeeeeeel blij. Maar tja...uit ervaring weten we dat het slaapschema nog zoooo vaak gaat veranderen....dat ik niet teveel hoop wil krijgen. Meis is nog geen twee weken oud.

ben benieuwd wie de volgende wordt met een pasgeboren babytje!
Uhm njb is die site niet een beetje te privé?. Je weet nooit wie er hier meeleest. Ik zou hem even op jullie Hyves zetten hoor.
Goedemorgen meiden,

Hier een opgewekte engel. Alles gaat lekker en goed gelukkig en engeltje doet 't ook goed.

Loewyz en Barrel: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters wat een aparte namen hebben jullie uitgekozen, heel erg leuk! Geniet lekker van jullie kraamtijd en laat jullie lekker verwennen!

Ringel: woont er geen kindje bij jullie in de buurt zodat die moeder Mayte even bij jullie kan afzetten. Ik zou het zelf geen fijn idee vinden om engeltje alleen te laten.

Bokito: succes vandaag

Heeft iemand trouwens een tip over confortabel maandverband, ik ben normaal een tampon gebruiker en heb geen idee wat ik moet gebruiken. Heb nu nog een pak libresse night, die zijn wat langer. Ik vloei echt weinig en tampons kan ik nog niet gebruiken.

Fijne dag Engel
Sorry Engel, kan ik je niet mee helpen, gebruik ook nooit maandverband, maar ben wel benieuwd naar de tips, dan kan ik het ook vanmiddag nog even in huis halen. Fijn ook dat Engeltje het zo goed doet. Ook leuk om te lezen dat Fenna en Bojan en alle andere kleintjes goed gaat, sommige vrouwen wel wat veel bloed verloren tijdens bevalling las ik, maar geen ernstige complicaties gelukkig. Laten we dat zo houden.

Alle dames die bevallen zijn, supergefeliciteerd, het is bijna niet bij te houden zo snel het hier gaat.

Hier alles nog rustig als altijd, net bij de VK geweest, lage bloeddruk, hartje baby ook mooi rustig, gelukkig inmiddels wel voldoende ingedaald dat ik niet meteen plat hoef als de vliezen breken en moet verder nog maar even doorwaggelen. Wel steeds heel chagerijnig (schrijf je dat zo?) op mijn vriend, hij doet niks goed, denkt alleen aan zichzelf enz... Zijn logische reactie is; Jeetje, moet je ongesteld worden ofzo??? Kortom, de hormonen waren afgelopen maanden vrij rustig, maar zijn weer volop in beweging. Zo heb ik sinds verleden week in de kop dat er een nieuwe auto moet komen en ik ga niet eerder bevallen dan dat die er is!!!! Dus vandaag proefritje maken, laten nakijken door een bevriende monteur en voor het eind van deze week staat hier een andere auto voor de deur. Punt uit!! Heb nu een heel klein Opel corsaatje, zonder stuurbekrachtiging en 3-deurs, dus als de kleine er straks is, dan kan er 2 volwassenen in en een maxicosi, maar geen kinderwagen, of 1 volwassene, maxicosi en kinderwagen en dan moet vriend dus thuisblijven want die heeft geen rijbewijs. Dus kunnen we het eerste halfjaar niet met z'n drietjes op stap. Oke, genoeg over mijn autodrama momenteel.

Tot later.
Hihi, Skoempie, herkenbaar van die hormonen op het laatst..

Hier gaat ook alles goed. Hebben jullie ook dat als de kleine in slaap valt, op het moment van net wel, net niet slapen, dat ze dan af en toe een hele harde krijs (echt een paar x een flinke harde huil) geven? Hier wel, is dat normaal? (voor zover je van normaal kan spreken)

Skoemp, wij gaan ook waarschijnlijk wel kijken voor een andere auto. Heeft iemand hier ervaring met zo'n klik-systeem voor in de auto waar je de maxicosi op kan klikken? Onze gordel achter is namelijk te kort. (hoe dat kan snap ik eigenlijk niet echt.. maar voor met de airbag uit gaat nu ook nog prima..). We hebben nu dus ook een 3deurs, best ruim verder (nieuw model seat ibiza) maar heel handig is het niet.. Alleen vriend is niet zo enthousiast over een andere auto..

Bokito: je mag alleen terugkomen op het forum met baby..

Engel: Hier het goedkoopste huismerk, libresse en allways werd afgeraden door vk, omdat er allerlei synthetische (zwetende) stoffen inzitten. En dan gewoon van huismerk. Heb die van de c1000 al gehad, maxi verband met 2 druppels zeg maar (groen pak) en heb nu die van newway (ook een huis/goedkoop merk). Het gaat er volgens mij om dat het iig van die gewatteerde verbanden zijn. Ik ben normaal ook tampons gewend, dus moet er ook erg aan wennen. Vind het af en toe maar broeierig..

Ringel: is het allemaal gelukt?

Njb: leuke site van Kate zeg.. Wat een koppie met haaaaaaar, net als Marianne haar zoontje!! Hebben jullie misschien dezelfde kapper?

Nou, ik gaat ff plat, Linn slaapt en ik wil straks nog ff wandelen naar de buurtsuper..
Hallo meiden!

Hier dan eindeljik weer een berichtje van een inmiddels ontzettende trotse moeder!!!

Vrijdagavond om 20:06 uur ben ik bevallen van een zoon, Timo. Hij woog 3580 gram.

Het verhaal dan maar...

Het ging allemaal zo snel in eens.

Vrijdagochtend waren de weeën begonnen. Die van om de 20 minuten in eens naar om de 12 minuten gingen! Vervolgens in eens om de 7 minuten. Gelukkig was manlief inmiddels thuis, die heeft me wat regels overtreden, maar goed...

Rond half 12 had ik de vk gebeld dat het begonnen was, volgens mij. Dat ik bloed verloren had en mn weeën om de 9 tot 12 minuten kwamen. En dat ik ontzettend misselijk was.

Na een bezoek aan het toilet en flink wat spugen (wat is dat klote als je tegelijk een wee krijgt zeg!!!) kwamen de weeën rond 3 uur in eens ipv om de 7 om de 3-4 minuten. Mezelf afgezonderd met mn kotsbak in de keuken. Om kwart voor 4 belde manlief de vk, die eraan kwam. Bij voelen bleek ik ontsluiting van 4-5 cm, dus ziekenhuis gebeld.

In tegenstelling tot de rijstijl van manlief over het algemeen reed hij echt heel relaxt naar het ziekenhuis, thank god!!

Kon gelijk naar de kraamsuite (dat suite niet te letterlijk nemen hoor!!!) Daar wederom gekeken, was inmiddels 17:15 uur. Vliezen door geprikt, waardoor mn weeën nog heftiger werden en ik nog misselijker.

Om 7 uur zouden de verloskundigen van dienst wisselen, dus die vertrok om half 7. De weeën werden steeds heftiger en het enige wat ik tegen manlief kon zeggen was "ik moet poepen hoor!!!". Waarna hij op het belletje drukte. De verpleegkundige die kwam zou kijken hoe mijn wee was en zei dat ik absoluut nog geen persdrang had!! Dat ik wel mocht douchen, maar niet persen. Ik kon dat mens wel wat aan doen!

Onder de douche voelde ik me weer wat beter, na een kwartiertje had ik het idee dat ik echt alle kracht die ik nog had moest gebruiken om die kleine binnen te houden. Zo`n pijn! Maar... ik mocht NIET persen van die verpleegster!!!

Toen mijn verloskundige kwam zei die gelijk, toen ze mijn gezicht zag "kom onder die douche uit, ik droog je af en dan wil ik kijken hoeveel ontsluiting je hebt!" Zo gezegd zo gedaan, en ja hoor 9 cm!!! Zij ging haar dingen klaar zetten en ik kon gaan persen.

In totaal 40 minuten geperst, super snel! En toen werd ons kleine mannetje op mijn buik gelegd. Tranen van geluk, zowel bij papa als bij mij. Alles zit erop en eraan, de longetjes doen het uitstekend!

Hij is echt zo gemakkelijk. Hij eet/drink goed (borstvoeding), slaapt uitstekend, komt om de ± 3 uur, `s nachts soms al om de 4 of 5 uur. Wij hebben echt geen klagen!!!

De kraamhulp is net weg. Ik ga zo nog eventjes liggen. Hoewel van slapen niet heel erg veel komt. Maar goed, dat doe ik zelf...

Voor alle andere meiden die inmiddels bevallen zijn, gefeliciteerd!!! Geniet van jullie kleintje!

En voor alle meiden die nog moeten, heel veel succes... Het is echt super allemaal!

Liefs, Lady
Haha, Zo herkenbaar Skoempie wat je schrijft over hoe je tegen dat soort dingen aan kunt kijken. Bij mij moet het dan ook direct gebeuren en stoor me dan ook heel erg als mijn vriend een hele andere planning heeft Nu heb ik dat niet met auto's want daarin rem ik de boel zelfs een beetje. We zouden wel een stationwagen willen maar niet binnen een week.

Barrel en Loewyz, wat een geweldige namen hebben jullie je dochters gegeven!!! Gefeliciteerd, ben benieuwd naar jullie uitgebreide verhalen.

Ik lees met verwondering jullie verhalen over slaap- en voedingsschema's en probeer het allemaal op te slaan voor straks.

Verder regent het hoer al de hele dag en word ik helemaal niet getriggerd om even naar buiten te gaan. Bah, het lijkt wel herfst.

Voel me vandaag lichamelijk wel ok maar zit er wel even doorheen. Tranen zitten me hoog en kan dat gevoel nog niet erg van me afschudden. Misschien straks maar even slapen en dan wel met mijn goede been uit bed stappen
In tussentijd mooi nieuws van Lady Gefeliciteerd met Timo!!! Mooie naam..stond op nummer 2 van mijn lijstje. Goh dat je de gehele bevalling zo misselijk bent geweest. Dat is dan wel even afzien maar je klinkt nu super gelukkig en volop genietend!!
Jeetje, drie bevallingen toch nog op vrijdag 13e!

Gefeliciteerd Loewyz, Barrel en Lady!

Irritant he Lady dat ze dan zegt dat je niet mag persen terwijl je zo'n persdrang hebt! Dat vond ik ook een heel naar gevoel.

Ik gebruik maandverband van het kruidvat, maxi night en normal. De maxi night heb ik vooral de eerste paar dagen gebruikt, nu gebruik ik normal. Ik ben allergisch voor heel veel soorten maandverband maar van deze heb ik gelukkig geen last.

Leuk om te lezen hoe de baby's het allemaal doen. Ben nog steeds blij dat ik er geen rond heb lopen maar ooit wordt dat ook voor ons de waarheid.

Wij zijn vandaag ook weer naar de supermarkt geweest met ons drieen. Best lekker om eruit te zijn maar ik was naderhand doodmoe. Die bloedarmoede voel ik nog best, ik moet echt rustig aan doen.

Wachtende dames, nogmaals succes!

Volgens mij wilde ik op nog meer reageren maar ben even kwijt wat het was en manneke huilt voor een natte luier, gok ik. Want ik weet nog lang niet bij elk huiltje wat het betekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven