Moeite met begin relatie

11-09-2017 14:51 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een lange tijd gedate met een enorm leuke jongen, hier afgelopen weekend het "wat zijn we" gesprek mee gestart waar uit kwam dat we dus een stelletje zijn, hoera !!

Enkel is dit geen hoera voor mij.. Toen wij aan het daten waren was ik erg laid-back, erg "chill" naar hem toe en het boeide me eigenlijk niet heel erg wanneer ik hem weer zou zien "want misschien word het toch niks" , dus ik hield veilig afstand van de binding.

Nu we dus officieel samen zijn ben ik veranderd in een controlefreak, ik wil weten wanneer ik hem weer zie, of we samen slapen, hoe het gaat, wat hij aan het doen is.. Maar krijg hier vreemde reacties op terug zoals: "Ja we kijken wel even, drukke week dus zie je niet veel" waardoor bij mij allemaal rare alarmbellen gaan rinkelen dat hij mij niet leuk genoeg zou vinden.. Dit had ik in onze datingsfase absoluut niet.

Ik heb hem ook verteld dat ik een enorme controlefreak ben en graag dingen geplant heb voor de week.. Hij reageerde hier op met: Ik niet, ik hou van ongeplant dingen doen en van mijn vrijheid.. Nou ja dat snap ik wel

Nou heb ik heel de dag al niks van hem gehoord terwijl we voor we "officieel" waren elk uur wel iets van hem hoorde.. Hij is constant online op whatsapp en ik zie weer gigantische beren op de weg..

Mijn vriendinnen zeggen dat ik het "over me heen" moet laten komen maar dat vind ik heel lastig, want ik heb geen duidelijkheid in wanneer we elkaar weer zien en dergelijke..
Het lijkt alsof ik ineens de grip over mijn gevoelens kwijt ben en ik niet meer realistisch na kan denken

Ik ben trouwens in de 20, hij ook.

Herkent iemand zich hier in, en hebben jullie tips?
anoniem_338073 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:52
Reden: Toevoeging
3.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 16:42
Nouja heb dus reactie op mn appje.. Hij heeft issues op zn werk en morgen een sollicitatie want hij wilt er weg.. Ik heb erop gereageerd dat ik het rot voor hem vind en hoe of wat met die sollicitatie.. Krijg ik terug: Lang verhaal.

Nouja echt happy word ik daar ook niet van natuurlijk
Huh? Hoezo "natuurlijk"?

Ik vind het een doodnormaal antwoord, ik snap er echt niks van hoe je in 1 dag al deze gedachten in dit topic kunt hebben, ik krijg het spaans benauwd van jouw logica.

Ingewikkelde verhalen zijn mondeling veel beter, sneller en duidelijker te vertellen. Om dat allemaal via whatsapp te gaan zitten uittypen slaat nergens op. Echt, je flipt om helemaal niks. Pas maar op dat je je nieuwe vriend niet in no time verstikt.
Alle reacties Link kopieren
noekske74 schreef:
11-09-2017 16:54
Wat is er mis met zijn antwoordt dan?
Naar mijn idee is het een beetje kort en onpersoonlijk.. Ik heb er ook verder niet meer op gereageerd..
Het gaat mij meer om het feit dat hij steeds online is maar mij niks verteld ondanks dat ik zijn vriendin ben, en ondanks dat hij nu zoveel gaande heeft en dit dus volgens mij met iemand anders wel wilt bespreken..
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog maar 2 dagen officieel zijn vriendin. En misschien wilt hij je hier niet mee belasten tijdens deze prille fase van jullie relatie? Dit zijn ook meer zaken die je bespreekt als je elkaar "live" ziet.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
11-09-2017 17:00
Waarom zou je in godsvredesnaam elk uur berichtjes willen krijgen? Heb je niks te doen ofzo?

Beslis voor jezelf wat voor jou minimaal nodig is aan aandacht op een dag, zeg 1 berichtje ofzo met een lief smileytje erbij, en hou je daar dan aan. Zelfverzekerdheid begint bij jeZELF tenslotte, je kunt niet iemand anders verantwoordelijk maken voor je geluk.

Tenslotte; niet de beginperiode van daten gaan vergelijken met wat 'normaal' is in een relatie want dat loopt zelden echt lang zo, en maar goed ook anders zou iedereen sterven van uitputting....
Ik heb veel te doen, maar heb meestal mijn telefoon wel bij.. Ik ben gewend om elk uur een berichtje te krijgen van hem dus vind ik het gek na een weekend vol leuks ineens amper wat te vernemen van elkaar, vooral nu het "aan" is..
Wat ik ook verneem van vriendinnen en collega's is dat hun ook veel en constant met hun partners appen en voordat wij officieel waren appte we ook de hele dag door, bijna alsof de wereld is omgedraaid sinds we wat hebben
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij overdrijven je vriendinnen en collega's.....
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
kerol schreef:
11-09-2017 17:01
Huh? Hoezo "natuurlijk"?

Ik vind het een doodnormaal antwoord, ik snap er echt niks van hoe je in 1 dag al deze gedachten in dit topic kunt hebben, ik krijg het spaans benauwd van jouw logica.

Ingewikkelde verhalen zijn mondeling veel beter, sneller en duidelijker te vertellen. Om dat allemaal via whatsapp te gaan zitten uittypen slaat nergens op. Echt, je flipt om helemaal niks. Pas maar op dat je je nieuwe vriend niet in no time verstikt.
Daar heb je gelijk in, maar het is niet dat ik heb binnenkort zie.. Hij heeft al aangegeven het druk te hebben met werk en familie, maar ik wacht nu gewoon een appje van hem af..

Die natuurlijk is omdat ik normaal andere reactie van hem krijg, niet een "lang verhaal.".. Meestal legt hij me uit wat er is en noem het maar op, maar nu niet terwijl hij wel bezig is met een ander op wapp.. Dan denk ik van: Maar ik ben je vriendin, eerst deelde je datsoort dingen en waarom nu dan ineens niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 17:03
Naar mijn idee is het een beetje kort en onpersoonlijk.. Ik heb er ook verder niet meer op gereageerd..
Het gaat mij meer om het feit dat hij steeds online is maar mij niks verteld ondanks dat ik zijn vriendin ben, en ondanks dat hij nu zoveel gaande heeft en dit dus volgens mij met iemand anders wel wilt bespreken..
Je verwart je eigen behoeften en verwachtingen met die van een ander. Je bent zijn gevoel aan het invullen met jouw eigen gevoelens en wensen. Echt, hij hoeft niet ineens 24 uur per dag jouw raad en advies nodig te hebben omdat jij nu zijn vriendin bent, je slaat volkomen op hol. Hij is een man, mannen lossen graag hun problemen zelf op, hij doet niks raars, hij heeft niet de behoefte om elke scheet te delen en te bespreken. Laat dat los, hij heeft niet ineens de verplichting om jou de godganse dag van alles op de hoogte te houden omdat hij je zijn vriendin noemt.
Alle reacties Link kopieren
noekske74 schreef:
11-09-2017 17:09
Volgens mij overdrijven je vriendinnen en collega's.....
volgens mij ook, en wat dan nog trouwens... je moet er maar zin in hebben
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo lastig, omdat ik gewoon weg niet weet waar ik nu aan toe ben.
Het feit dat hij eerst zo actief was met berichten, langskomen, lief doen.. Naar opeens afstandelijke reacties, niks laten weten en mij negeren ondanks dat ik hem niet veel gestuurd heb vind ik zo raar..

Ik weet over het algemeen niet wat mannen verwachten in een relatie en ik weet niet hoe ik mezelf moet gedragen (vooral op dit moment) tegenover hem.. Ik zal bijna de neiging hebben aan hem te vragen of we inderdaad echt een stelletje zijn, ondanks dat hij dat gister nog gezegd heeft maar dit puur om hoe hij zich vandaag heeft opgesteld tegenover mij..

Het eerste wat ik nu zoiezo ga doen is wachten op een berichtje van hem en niks meer uit mezelf sturen.. best vervelend dat ik hem alsnog constant online zie komen, vraag me af of ik überhaupt vandaag nog wat van hem te horen krijg...
Als het nu zo gecompliceerd is, lijkt het niet echt een match.
Misschien wil hij toch geen relatie en heeft hij spijt van de beslissing.

Jullie zijn nog zo jong.
Zou je geen rustiger leven hebben zonder hem?
anoniem_63c133d68dbd4 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 17:28
31.86% gewijzigd
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 12:47
99.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik bedacht me ineens. Hij heeft toch een slechte dag op werk en wil ergens anders gaan solliciteren. Dat betekent dus dat hij dus niet zo'n leuke dag heeft en misschien gestrest en geïrriteert is waardoor hij niet echt let op een leuk appje naar je sturen en je er misschien ook niet mee lastig wil vallen.
Alle reacties Link kopieren
Maar.....hij je negeert je helemaal niet.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Ajb zeg, niet weer dat gezeik over dat iemand ff niet appt.
Die jongen heeft waarschijnlijk meer te doen.
Je bent toch geen 12...

NIVEA 😉 (niet invullen voor een ander) !
Niet meer dan eerlijk dat als je een stelletje bent je afspraken maakt. Als hij dat niet wil dan is het geen verkering, of in ieder geval niet wat jij daarvan verwacht. Mijn motto: als het niet goed voelt of stroef gaat, dan blijft dat zo. Wil je daar in blijven zitten.. ? Als het echt klikt gaan deze dingen min of meer vanzelf. Wel met irritaties af en toe, dat voorkom je ook in een goede relatie niet.
Alle reacties Link kopieren
Marina24 schreef:
11-09-2017 17:28
Ik bedacht me ineens. Hij heeft toch een slechte dag op werk en wil ergens anders gaan solliciteren. Dat betekent dus dat hij dus niet zo'n leuke dag heeft en misschien gestrest en geïrriteert is waardoor hij niet echt let op een leuk appje naar je sturen en je er misschien ook niet mee lastig wil vallen.
Dat is denk ik ook wel het geval.. Maar ik trek alles heel snel naar mezelf toe, dan denk ik van: Oh maar misschien heb ik iets fouts gezegt, ondanks dat ik al mijn appjes goed bedoel naar hem.. Ook net dat appje of hij het druk had op werk bedoel ik enkel goed.. Ik weet dat hij heel chagrijnig kan worden als iets niet lukt zoals hij wilt want hij is ook enorm koppig.. Maar meestal komt hij wel naar mij toe met zijn issues over werk e.d. en nu ineens niet meer
Alle reacties Link kopieren
Alicereturns schreef:
11-09-2017 17:33
Ajb zeg, niet weer dat gezeik over dat iemand ff niet appt.
Die jongen heeft waarschijnlijk meer te doen.
Ik snap je punt. Maar hij is wel de hele tijd online zei ze...
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 17:36
Dat is denk ik ook wel het geval.. Maar ik trek alles heel snel naar mezelf toe, dan denk ik van: Oh maar misschien heb ik iets fouts gezegt, ondanks dat ik al mijn appjes goed bedoel naar hem.. Ook net dat appje of hij het druk had op werk bedoel ik enkel goed.. Ik weet dat hij heel chagrijnig kan worden als iets niet lukt zoals hij wilt want hij is ook enorm koppig.. Maar meestal komt hij wel naar mij toe met zijn issues over werk e.d. en nu ineens niet meer
Ik zei al eerder dat ik je gevoelens en gedachtegang wel snap. Alleen dit hoef je echt niet op jezelf te betrekken. Het komt nu echt door z'n werk.
Alle reacties Link kopieren
Marina24 schreef:
11-09-2017 17:38
Ik snap je punt. Maar hij is wel de hele tijd online zei ze...
Klopt, hij is heel de tijd online offline online offline.. En zijn laatst gezien is altijd max. 10 min geleden zegmaar.. Wat betekend dat hij dus wel actief met een ander zit te appen, afgelopen 5 uur lang
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 17:40
Klopt, hij is heel de tijd online offline online offline.. En zijn laatst gezien is altijd max. 10 min geleden zegmaar.. Wat betekend dat hij dus wel actief met een ander zit te appen, afgelopen 5 uur lang
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Marina24 schreef:
11-09-2017 17:38
Ik snap je punt. Maar hij is wel de hele tijd online zei ze...
Ja jeetje dat kan 100 redenen hebben...
Het is is zo onzinnig om daar een drama van te maken, bovendien schiet je daar geen zak mee op.
Alle reacties Link kopieren
Alsjeblieft zet dat laatst gezien gewoon UIT. Je maakt jezelf helemaal gek zo. Laat hem nou geen spijt krijgen.
Let it gooooo and go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 17:40
Klopt, hij is heel de tijd online offline online offline.. En zijn laatst gezien is altijd max. 10 min geleden zegmaar.. Wat betekend dat hij dus wel actief met een ander zit te appen, afgelopen 5 uur lang
Jezus. Echt Jezus. Hier krijgt een mens toch aambeien van. Jijzelf al ten eerste, hij als hij dit zou weten. Stel nou, hij appt met zijn vader / vriend / collega over dit hele werkgebeuren. Ik herken jouw angst gedachtes van mezelf vroeger. Ook in therapie geweest voor verlatingsangst. Die groep waar je in zit gaat jou denk ik niet helpen. Want het zit diep, je bent er de hele dag mee bezig, je overlegt met vrienden / collega's noem t maar op. Dit is niet gezond. Laat. Het. Los. Kalmeer jezelf, zet je mobiel uit. Stel hij appt je en denkt 'hè, het komt niet aan.' Dan zeg je dat je telefoon was uitgevallen. Kijk je naar zijn reactie en jij hebt een avond RUST. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij voorstellen dat het frustrerend is dat het app gedrag ineens zo anders is. Mijn man liet ook niet zoveel van zich horen toen we net verkering hadden, hij moest ook een beetje wennen aan het idee heeft hij eerlijk gezegd (was niet negatief bedoeld).

Probeer het los te laten en vooral niet op jezelf betrekken!
In het begin van de relatie stuurden wij ook best veel berichtjes maar op een gegeven moment moet je ook allerlei andere dingen doen, zoals werken, dingen regelen, vrienden en familie even een kort berichtje sturen. Dan weten zij ook nog dat je leeft, nietwaar?

Jij voelt meteen enorme paniek. Waarom?
Dus als hij je de hele dag door berichtjes stuurt, is hij dol op je en anders niet? Wat denk je dan van al die andere relaties die goed zijn maar die echt geen tijd hebben om de hele tijd met hun liefje berichtjes te sturen? Doe even chill! Stop die paniek.

Je moet niet allerlei dingen voor hem gaan invullen. Weet jij veel waar hij allemaal mee bezig is als hij nota bene ook nog eens op het werk zit! Jij bent het type dat de hele dag door, ook tijdens werk kennelijk berichtjes stuurt naar anderen. Nou, ik niet. Daar heb ik echt geen tijd voor, en velen met mij ook niet.

Misschien appt hij nu met collega's over de problemen op het werk, die NU spelen, die misschien NU moeten worden besproken of opgelost. Misschien is er een vriend die hem eventueel aan een andere baan kan helpen, en heeft je vriend vandaag daarover contact gehad (spoed, dus belangrijk). Misschien is er iemand die hem goede sollicitatietips voor morgen heeft gegeven.

En serieus, als ik op het werk problemen zou hebben, dan ga ik daar echt geen halfuur Whatsapp-berichten over sturen naar m'n vriend. Zoiets belangrijks bespreek ik dan 's avonds wel. Zeker als het een lang of complex verhaal is, gaat dat bij mij niet via WA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven