meimama's 2018

04-09-2017 13:06 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven meimama's die zijn uitgerekend in de eerste helft van mei 2018.

:heart:
anoniem_354065 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 09:34
88.73% gewijzigd
put down the map and get wonderfully lost
Wat fijn de bevestiging Zojo! De rest lees ik later even terug, kwam net van de wc en met het afvegen had ik roze bloed/afscheiding... Op internet natuurlijk weer verschillende verhalen... Pff hier word ik onzeker van zeg :-[ :nooo: en zondag gaan we met vakantie
@Lolacola dat is bijzonder ook!

@Zojo wat fijn! En 18.09 is al snel..

@Yana die blokjes moet ik hard voor werken hoor. Ik hoop dat alles straks recht trekt maar heel eerlijk wil ik nu gewoon een levende gezonde baby in mei. De rest maakt me echt niet meer uit!
DAYS
heel veel sterkte, zo naar die onzekerheid zo. Maar alles is meer doorbloed dus heb je gebukt? Gesport? Sex gehad?
:jump: knuffel..
Onee Days, idd wat monstertje zegt: is er iets wat het veroorzaakt kan hebben?

Ga je ver weg op vakantie?

Sterkte!
Dat is schrikken Days!
Ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt, maar het hoeft niet direct negatief te zijn... Sterkte!
Days ik denk aan je hoor.. :hug: :hug:
Dankjewel meiden.. Schrok echt en moest het echt gelijk even van me afschrijven. Tot nu toe is het bij dat beetje gebleven. Enige wat ik kan bedenken is harde ontlasting waar ik erg m'n best voor deed (sorry niet zo'n lekker verhaal :facepalm:) Even aankijken maar, gaan naar Ibiza dus geen 'gek' land gelukkig dit keer.
Pfoe.....kan me voorstellen dat je schrok!
Hoe is het nu?
Fijne vakantie alvast! Ibiza.....heerlijk!
Zou best kunnen hoor, Days! Het is allemaal wat beter doorbloed en er kan makkelijk een adertje gesprongen zijn bij het persen! Probeer van je vakantie te genieten, daarna een echo denk ik?
Idd even schrikken Days, hoop dat het dan daarvan was!
Zeker als je op vakantie gaat. Wens je in elk geval veel plezier en dat het allemaal maar goed mag gaan!

Wat fijn, zojo, dat de bloedtest ook positief is! Fijn weer een stukje bevestiging.

@lolacola, leuk om mensen te verrassen :-)
Ik denk dat hier ook niet veel mensen, buiten mijn familie, het verwachten, zo snel een tweede in mijn eentje.

@monstertje, ja een gezonde baby is wel het belangrijkste. (En dat komt straks wel weer goed, snap wel als je daar hard voor traint het leuk zou zijn als het weer normaal wordt.)
Ahh ja gaat goed nu, al heb ik nog steeds zo m'n twijfels. Heb ook dat gerommel in m'n buik al een tijdje niet meer en die druk van steeds moeten plassen is ook weg dus in combinatie met dat van gisteren ga ik daar nu weer aan denken. Maak mezelf gek, i know terwijl ik normaal heel nuchter ben over alles! Let it goooo.... Zo nu weer positief denken :lol:

Wat leuk dat jullie ouders zo blij reageerden Yana en Zojo, fijn ook zeker dat het eruit is! En Tess dus ook al verteld inclusief shirtje, blijft toch het leukste om het zo te vertellen als je al kinderen hebt.

monstertje, blokjes toe maarrr haha, altijd al gewild, nu weer een goede reden om het niet te hebben :hihi: Klavertje, snap wel dat je het na de echo wilt vertellen, idd voor je kinderen 'makkelijker'. Is het al zover? :hyper:

Lolacola, extra leuk/spannend om te vertellen als ze het niet verwachten. Eerst even laten zitten is een goed plan!

Rozemarina, jij de VK nog gebeld, staat je afspraak al?
Fijn dat het nu goed gaat Days.
Ja, hier rommelt het ook niet meer.. voel me dan ineens niet zo zwanger, zo gek. Als ik niets voel ben ik bang, maar als ik pijn voel vind ik het ook weer eng.
Maarja, vorige zwangerschap had ik de eerste 2 weken nergens last van en dat ging ook goed.
Pfff, let it goooo, haha.
Yana wat toevallig dat je haast precies gelijk loopt met je vorige zwangerschap. Een mini buikje met de kerst :heart:
Ik had vorig jaar een new born met de kerst, ook leuk maar een mei kindje lijkt me ook super leuk

Klopt Days heb het inderdaad aan mn moeder verteld, maar dat is nog de enige. Vandaag kwam m'n pa even langs en lag het 9 maanden dagboek en 3 zwangerschapstesten pontificaal op de salontafel haha oeps.. gelukkig ziet ie dat soort dingen niet zo snel :facepalm:
Gelukkig heb je niet meer gebloed, ik voel ook geen gerommel hoor, maar geen kramp in combinatie met bloed is goed!

Fijn weekend allemaal!
Ja Tess, ik vind een mei kindje echt leuk.
Dan is het meestal nog niet TE warm, maar wel lekker weer.

Ik had het trouwens verkeerd geschreven, de echt mooie buik kwam pas met 30 weken, maar met 20 was het idd een mini buikje :)

Fijn dat je vader niet zo oplettend is, haha. Ik moet het hier ook regelmatig opgeruimd houden voor het geval er iemand op bezoek komt.

Ik kreeg vandaag ineens weer de vraag, zou je nog een 2de willen? Van de week ook al. Vooral door mensen die ik nog niet zo goed ken, of net ken. Pfff, ik denk dat ik die vraag niet meer stel aan mensen hoor, zo lastig.
Ga niet zeggen, ja ben net zwanger, maar liegen ben ik ook zooo slecht in.
Zeg toch maar iets van ja ooit zou ik nog wel een 2de willen.

Hoe gaat het met iedereen?
Hier wel rustig. Geen klachten, was van de week wel een keer zo moe dat ik om 21.00 uur al in slaap viel op de bank. Maar nu geen last van. Stiekem weer onzeker, zou het wel goed gaan. Maar dat zal wel blijven, die onzekerheid.
Hier alles rustig. Niet misselijk geweest vandaag. Misschien omdat ik genoeg heb gegeten? Wel echt doodmoe de hele dag op de bank gelegen. Nog 2,5 week tot de echo!

Mond houden, wijntje afslaan, die blikken. Iemand net zwanger in de familie dus de vraag "en jullie dan???" weg moeten wuiven. Volhouden dan maar!
Hier vandaag opeens veel minder misselijkheid. Dan wordt ik wel onzeker hoor; zou het wel goed gaan? Heb een week ook steeds wat steekjes gehad in onderbuik en dat is ook weg. Afwachten tot de echo maar... dinsdag nog wel de intake van MvM. Tijdens een eerdere zwangerschap er toen achter gekomen dat het mis was, blijft een beladen moment. Zie er dus nog niet perse naar uit.

Hadden vrienden te eten, dan zit ik dus niet aan de wijn. Gelukkig was er nog iemand die niet dronk ;-)
Even een heel kort berichtje van mij..

Days, hopelijk is alles gewoon goed. Probeer lekker van je vakantie te genieten!

Pff ik voel me beroerd. Laatste dagen gaat het echt niet lekker. Dag en nacht misselijk, buikpijn, moe. Hoop toch wel dat dit niet gaat aanhouden :(
Zojo, snap dat dat wel even een ding is ja.. Hoop voor je dat je dit keer gewoon kunt gaan beginnen. En minder klachten hoeft echt niks te zeggen! Al snap ik je gedachtes helemaal.
Zojo83, Begrijp je gevoel heel goed. Ik ben nu 6,5 week zwanger en ook steeds op mijn symptomen aan het letten. De afgelopen dagen wel minder symptomen gehad. Is echt eng. Vorige week zat ik in mijn dieptepunt en heb toen het ziekenhuis gebeld. Mocht gelijk komen voor een echo. Vruchtje zat er nog en het hartje klopt zelfs (met grote aangrenzende waarschijnlijkheid). Ik was zo opgelucht en voelde me gelijk een stuk beter en kon in eens weer genieten van mijn zwangerschap. Maar vandaag slaan de twijfels weer toe door de vermindering van de symptomen.

Een aantal tips:

- je kunt echt minder symptomen hebben. Je lichaam went aan de hormonen.
- je kunt ook zwanger zijn zonder symptomen te hebben. Niet iedereen heeft dezelfde symptomen
- maak een afspraak bij de vk of gyn en bespreek je probleem. Ze begrijpen je echt wel
- zo lang je geen bloed hebt zit je goed! Een klein beetje kan ook komen van een adertje die gesprongen is, of je baarmoedermond is goed doorbloed. Zelfs al heb je heel veel bloed (had ik) dan kan het ook nog goed zijn.

Ik wens je heel veel plezier op je vakantie en probeer te genieten. Als dat niet lukt: er komt vanzelf een eind aan het wachten. Of je nu thuis op de bank aan het wachten bent, of op vakantie. Dan kun je maar beter de dagen door brengen op je vakantie adres. Toch leuker dan thuis op de bank!

Hele dikke knuffel.
Days, fijne vakantie!

Eland, wat rot dat je zo beroerd bent! Hoop dat je je snel wat beter voelt!

Lieksie, Thanks. Wat fijn dat je inmiddels (waarschijnlijk) een hartje hebt gezien! Dat is zo'n opluchting!
Rationeel weet ik het allemaal wel hoor. Lastige is dat geen bloed bij mij niks zegt, omdat de medicatie die ik gebruik een bloeding tegen houdt. Daardoor wist ik het bij de vorige miskraam ook niet. Tijdens de zwangerschap van zoon eigenlijk constant wel wat misselijk geweest; en aan de andere kant weet ik echt niet meer of er dan dagen waren waarop het weg was. Gyn of vk heeft nog niet zoveel zin bij deze termijn (5 weken). Volgende week maandag staat de afspraak met de gyn en tot die tijd moet ik geduld hebben. Als zou het zomaar kunnen zijn dat ik er woensdagochtend als we thuis zijn nog even een testje tegenaan gooi :proud:
En ik probeer dan mijn oude huisarts maar in mijn hoofd te houden: iedere keer is er weer een andere onzekerheid.

Vandaag nog even de laatste dingen doen in vakantiehuis en de koffers inpakken, en dan morgen vroeg richting vliegveld. Hoewel ik het hier heel fijn heb, ook wel weer zin om naar huis te gaan. Donderdag start ik weer met werken, zaterdag de hele dag een vrijgezellenfeestje en zondag een verjaardag, en dan is het zo maar maandag. Ik hoop dat de tijd met werk wat sneller gaat ;-)
Dat is het hem ook. Rationeel is alles te begrijpen, maar je gevoel moet er ook aan toe zijn. Uit eindelijk komt het vanzelf. Op de 5 weken echo konden ze bij mij wel een rondje zien, vruchtzakje denk ik. Dat was voor mij in ieder geval een bevestiging dat ik geen miskraam had gehad met bloedverlies. Maar je moet doen wat goed voelt.

Geniet nog even van de laatste dagen vakantie!
Days; Ik heb inmiddels gebeld! 20-10 staat de afspraak. Intake + echo :D Ben dan iets meer dan 10 weken. Duurt nog wel lang hoor, had ook wel iets eerder van mij gemogen ;-)

-Eland-: Hoever ben jij? Jammer dat je zo beroerd bent! Sterkte ermee :hug:

Iemand nog een tip voor een leuk zwangerschapsdagboek? ik zie veel verschillende op internet..

Ik heb inmiddels 3 apps op m'n telefoon die ik elke dag bekijk, waarop de groei van de baby en tips enzo te lezen zijn. Heel leuk!
Ook lastig monstertje, al die blikken en vragen. Ik drink eigenlijk nooit, dus dat valt gelukkig niet op.

Snap je onzekerheid zojo, dat had ik dus ook. Maar het kan zo verschillen in symptomen en het zegt helemaal niets. Om gek van te worden soms. Succes alvast morgen bij de intake. Hoe kwam je daar vorige keer achter dan, door de test die ze deden?
Dat lijkt me echt heel moeilijk.

Wat vervelend eland dat je je zo beroerd voelt, zo vroeg al. Ik hoop dat het mee gaat vallen, maar de piek van misselijkheid (en hcg) moet nog komen..

Fijn dat je bevestiging kreeg Lieksie.
Ik heb je nog niet eerder gezien in dit topic (of heb ik iets gemist?) eigenlijk zitten we vol, maar van mij mag je nog wel blijven schrijven. Ik weet niet hoe de rest daarover denkt.
Misschien kun je wat meer over jezelf vertellen?

Goed dat je gebeld hebt rozemarina, lang wachten idd! Bij mij ook!
Een dagboek? Ik heb geen idee, ik had er eentje gekregen, was wel aardig, maar heb ik niet veel in geschreven omdat ik zo misselijk was en lezen maakte het erger. Ik weet zo even niet welke, hij ligt op de kamer waar de kleine nu in slaapt.. maar ik wilde hem sowieso nog tevoorschijn halen, miss dat het nu wel lukt om te schrijven. Zal morgen laten weten welke het is.

Ik heb maar 1 app op mijn mobiel, of eigenlijk een widget, kan ik zien hoe ver ik ben (met een plaatje erbij) :)
Verder hoef ik die info niet meer, heb er vorige zwangerschap zoveel gehad. In boeken / agenda's. Ook veel mails. Ik heb van 24baby, die krijg ik nu nog, die vond ik wel leuk. Babyblog heb ik ook nog gehad.
Misschien dat ik me toch nog aanmeld voor die van 24 baby :hihi:

Ik wilde eigenlijk graag nog een knaller test, zo'n mooie vette streep. Hoewel ik wel weet, een streep is een streep, maar van m'n vorige heb ik ook zo'n mooie. Dus vanochtend nog een test gedaan, mijn hoofd zei nog; niet doen!
Maar gelukkig had ik een hele mooie dikke streep, zelfs iets donkerder dan de controle streep! Zo mooi, dat was wel de laatste test die ik doe. Schijnt dat je na 6-7 weken niet meer moet testen, omdat hcg dan zo hoog is, dat het te veel is voor de test en deze dan lichter of zelfs negatief is. Ben blij met mijn knaller van vandaag, toch weer een stukje gerustgesteld.
Toen ook maar gelijk vk gebeld. Ik wilde graag bij dezelfde als vorige keer, maar die zat helaas een beetje vol. Dus nu een afspraak voor 16 oktober. Dan ben ik 10 weken. Duurt nog lang, maar dan kom ik tenminste wel bij iemand die ik ken en die ik heel erg fijn vind! Dat was voor mij even belangrijker dan een vroege echo. Nu hopen dat ik het wachten vol kan houden, hihi.
Bedankt.. gelukkig lijkt het na een paar dagen nu beter te gaan. Al blijft de misselijkheid wel vervelend. Ben benieuwd naar de piek dan, wanneer zou dat moeten zijn?

Rozemarina, ik ben 5,5/6 weken. Jij hebt precies een week na mij de echo. Spannend he! Ik kijk er zo naar uit :)

Yana, is die van 24baby leuk ja? Dan ga ik me daar denk ik ook voor aanmelden. Krijg nu helemaal niks, maar een beetje info is wel leuk!

Iemand anders nog tips voor leuke apps? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Nou, in de wachtkamer bij de gyn. Tijdens de vlucht voelde ik dat ik ging bloeden en krampen... Kijken wat er aan de hand is... In combinatie met de klachten die minder werden, heb ik er geen goed gevoel bij :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven