Napraattopic Deel 91
vrijdag 8 september 2017 om 19:05
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 15 september 2017 om 23:48
Het is gelukkig ten goede gekeerd.Solomio schreef: ↑15-09-2017 23:46Ik heb een zoon, die is een kloon van mijn broer.
Mijn broer maakte een eind aan zijn leven op zijn 30e, nadat ie op alle vlakken 'mislukt' was.
Mijn kind krijgt veel begeleiding en zal op zijn 30e hopelijk een verl positiever zelfbeeld hebben dan mijn broer, hoewel mijn kind ook niet meekan in onze maatschappij.
Natuurlijk.
Maar iemand die vroeger niet mee kon komen ging op zijn 14 de als knecht aan de slag op de boerderij, bij oom die schilder is of een neef die timmerman was.
Dat lukt nu gewoon niet meer.
Ja, dan zijn we als maatschappij gelukkig wel een stuk verder in denken en handelen.Solomio schreef: ↑15-09-2017 23:46Ik heb een zoon, die is een kloon van mijn broer.
Mijn broer maakte een eind aan zijn leven op zijn 30e, nadat ie op alle vlakken 'mislukt' was.
Mijn kind krijgt veel begeleiding en zal op zijn 30e hopelijk een verl positiever zelfbeeld hebben dan mijn broer, hoewel mijn kind ook niet meekan in onze maatschappij.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 15 september 2017 om 23:49
Och jee, wat erg. Ik hoop dat je zoon meer zijn draai zal vinden, wat zal je daar een zorgen om hebben, zeg.Solomio schreef: ↑15-09-2017 23:46Ik heb een zoon, die is een kloon van mijn broer.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 15 september 2017 om 23:49
Zo hier en daar lukt dat echt nog wel. Vooral in kleine dorpsgemeenschappen.MoirenPhae schreef: ↑15-09-2017 23:48Natuurlijk.
Maar iemand die vroeger niet mee kon komen ging op zijn 14 de als knecht aan de slag op de boerderij, bij oom die schilder is of een neef die timmerman was.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 15 september 2017 om 23:50
Ik had geen crush op JD hoor. Die zou mijn moeder namelijk vast goedgekeurd hebben, weet je nog? Liever dan nog iemand met een tattoo op zijn voorhoofd, dan iemand met zo'n schoonzoonkapsel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 15 september 2017 om 23:51
Ik steiger dan ook meteen als ik de indruk krijg dat iemand (Bruise) ook maar enigszins anti-labeltjes is.
Die labels zijn de redding voor mijn kinderen.
En dan zie ik ook nog best de nadelen van de labels, maar die vallen in het niet bij de voordelen.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
blijfgewoonbianca schreef: ↑15-09-2017 23:50Ik had geen crush op JD hoor. Die zou mijn moeder namelijk vast goedgekeurd hebben, weet je nog? Liever dan nog iemand met een tattoo op zijn voorhoofd, dan iemand met zo'n schoonzoonkapsel.
Ghehehehe. John Denver was dan ook echt wel een fossiel. Zelfs op jouw leeftijd.blijfgewoonbianca schreef: ↑15-09-2017 23:50Ik had geen crush op JD hoor. Die zou mijn moeder namelijk vast goedgekeurd hebben, weet je nog? Liever dan nog iemand met een tattoo op zijn voorhoofd, dan iemand met zo'n schoonzoonkapsel.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 15 september 2017 om 23:52
Daar ben ik dan blij om.
vrijdag 15 september 2017 om 23:52
Het helpt wellicht maar zoals je in wat Solomio schrijft kan lezen is het ook nodig. Dieptriest dat 30 jaar geleden sommige mensen zo alleen stonden die tegenwoordig begeleiding hadden kunnen krijgen.
vrijdag 15 september 2017 om 23:53
Ja, precies.MoirenPhae schreef: ↑15-09-2017 23:48Natuurlijk.
Ik begrijp die weerstand ook nooit zo.
Zonder diagnose was ik allang dood geweest.
Die kennis was er toen niet, er werd geen onderzoek naar gedaan wat de kinderen die 'anders' waren, nodig hadden.
vrijdag 15 september 2017 om 23:54
Ja, eens.MoirenPhae schreef: ↑15-09-2017 23:50Moet het wel lukken om de vca te halen.
Het is voor de buitenbeentjes een stuk lastiger en dan kan een diagnose helpen om de juiste indicatie te krijgen.
Ik doelde dan ook op het 'kijken naar' ; het is niet slecht om de mens te blijven zien.
vrijdag 15 september 2017 om 23:55
Dat mag, steigeren.
Maar dat label heeft hier als enige voordeel dat ze hem met rust laten. En dan ook echt. Stichting MEE komt misschien 2 keer per jaar langs wanneer ik ze weer een ellenlange mail heb geschreven. Met als resultaat, niks.
Dus neen, ik zie er zeker niet altijd het voordeel van in.
vrijdag 15 september 2017 om 23:56
Mwoah... voor jou en velen hier wel. Niet voor iedereen.
vrijdag 15 september 2017 om 23:56
Voordat mijn zoon zijn etiket kreeg ben ik overladen met kritiek op hoe ik hem opvoedde: van vriendinnen tot school, vrijwel iedereen vond dat ik de problemen veroorzaakte.
En ja, ik deed dingen vaak niet 'volgens de boekjes', omdat ik allang gemerkt had dat het bij mijn kind anders werkte.
Maar pas met een etiket kreeg ik wat meer 'erkenning' en ging bijv school ineens mee in mijn 'onorthodoxe' aanpak.
Dat is veel belangrijker nog dan geld.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
vrijdag 15 september 2017 om 23:58
fashionvictim schreef: ↑15-09-2017 23:51Ghehehehe. John Denver was dan ook echt wel een fossiel. Zelfs op jouw leeftijd.
vrijdag 15 september 2017 om 23:58