Zuinige man
zaterdag 16 september 2017 om 10:41
Mijn man en ik beide veertigers hebben wel eens gesprekken over geld de laatste tijd.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.
Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.
Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.
Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.
Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.
Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.
Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.
Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.
Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.
Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.
We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...
Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.
Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.
Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.
Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.
Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.
Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.
Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.
Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.
Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.
Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.
Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.
Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.
Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.
Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.
Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.
Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.
Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.
Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.
Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.
Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.
Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.
Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.
We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...
Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.
Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.
Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.
Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.
Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.
Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.
Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.
Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.
Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.
Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.
Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.
Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.
Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 17:44
5.71% gewijzigd
maandag 18 september 2017 om 06:27
Ga je lekker, met je gescheld? Tampontouwtje heeft gelijk. Je bent zelf met deze man getrouwd, terwijl je wist hoe hij is. En je laat je toch lekker door de staat (en je man) onderhouden, als je zogenaamd elk moment een baan zou kunnen vinden?
maandag 18 september 2017 om 06:45
maandag 18 september 2017 om 07:33
Volgens mij schrijft ze dat ze niet werkt ivm een angststoornis, niet vanwege luiigheid. Als je contract afloopt of er hierdoor uitgegooid wordt krijg je WW, anders ziektewet. Nou, nu is het toevallig WW.tampontouwtje schreef: ↑18-09-2017 06:49Reageer je nu zo omdat je door de mand valt of omdat het anders is dan dat ik schets?
Dat ze aan de slag zou KUNNEN lijkt me in dit geval niet dat ik het aan zou raden en ik vind dat je eerst moet zorgen dat je weer Oké bent voor je weer aan de slag gaat. Maar daar moet dan natuurlijk wel aan gewerkt worden.
Als jij dan voortdurend blijft mekkeren dat ze profiteert omdat ze WW heeft kan ik me voorstellen dat dat haar raakt!
maandag 18 september 2017 om 08:11
Ze schrijft dat ze alweer kan werken. Ze is er boven op en heeft zo werk in haar branche, maar ze kiest ervoor om nog huisvrouw te zijn en Steun te trekken.Donna1971 schreef: ↑17-09-2017 23:45Wat zitten er een hoop reactie met aannames en onzin tussen.
Was vandaag gewoon bij mijn schoonmoeder ivm mantelzorg.
Waarom ik in een ander door mijn geopend topic amper reageer is omdat iemand in het begin wees op t feit dat er al zo'n soort topic is dus daar gelezen.
Oogleden laten doen ivm medische indicatie, wilde het al dus was blij toen ik het vergoed kreeg.
Gratis en voor niks dus.
Botox betaal ik zelf eens per 5 maanden zonder problemen.
Idem voor tanden laten bleken in een natuurlijk witte kleur dus geen Joling tegeltjes 1 x gedaan voor nu).
Vakantie Italië kan ivm mijn spaargeld.
Dit jaar ook niet vakantie geweest sowieso.
Italië zou geen luxe reisje worden.
Ik heb WW, eigen spaargeld en als ik morgen aan de slag wil dan kan dat gezien mijn branche.
Huisvrouw zijn doe ik nu omdat ik daar zin in heb nu, het geld nu heb en ik een angststoornis heb waar ik nog niet zolang bovenop ben.
Werken kan als ik dat wil en niet pas als mijn spaargeld op is maar dat bepaal ik zelf..
Elke maand houd ik geld over en wil iets opzij zetten voor zoals ik zei een bank, of ineen keer kopen afhankelijk van de prijs of als het een tweedehands is.
Mijn man houdt ook geld over maar de bank is vindt hij niet nodig ook al prikken de veren door je gat.
Bed met diepe ligkuilen en waarbij de bodem voelbaar is, stokoud wil hij ook niet vervangen want dat kost geld.
Als dat best is tja dan vraag ik me waarom ik in het logeerbed lig ten tijden bij last van constant woelen.
De tampons issue ook heel vreemd mijns inziens.
Man was al zuinig/ gierig dus niet sinds mijn huisvrouw periode.
Zelf neem ik wel lekkers mee zonder bonnen te vragen of koop een overhemd of lekker geurtje voor man en zoon.
Niet vaak meer ivm dit.
Mijn man is ook gierig naar zijn zoon ja maar omgekeerd ook...
Hiernaast hebben wij ook 2 honden, mijn wens echter zijn we beide gek op ze.
Ik betaal 2/3 of vaker meer of alles voor de hondjes.
Argument van man is; ' jij wilde honden schat'.
Zonder mokken betaal ik voer, kluiven, honden school.en dierenarts kosten zo nodig.
Of ik dit normaal vind, nee.
Overigens bespaar ik sowieso in make up vanwege schoonheidsbehandelingen, draag HEMA dagcreme en mascara al sinds mijn puberteit.
Kapper 3 x per jaar, ( halflang en dik haar).
Kleding nieuw en tweedehands.
Echter maar 1 plank kleding en een half kastje hangende kleding al incl.
Ben geen luxe paardje, alleen m'n huid, ogen en tanden wil ik verzorgd.
Heb vroeger in flinke armoede gezeten, was jong moeder en later alleenstaand en ken de waarde van geld maar ook van echte belangrijkere ' dingen' die er toe doen.
Mijn man houdt van zijn geld ook in zijn zak een dik pak om tegen zijn been te voelen zitten..dit weet ik omdat hij dat heeft gezegd..
maandag 18 september 2017 om 08:15
Beter lezen.Stefke schreef: ↑18-09-2017 07:33Volgens mij schrijft ze dat ze niet werkt ivm een angststoornis, niet vanwege luiigheid. Als je contract afloopt of er hierdoor uitgegooid wordt krijg je WW, anders ziektewet. Nou, nu is het toevallig WW.
Dat ze aan de slag zou KUNNEN lijkt me in dit geval niet dat ik het aan zou raden en ik vind dat je eerst moet zorgen dat je weer Oké bent voor je weer aan de slag gaat. Maar daar moet dan natuurlijk wel aan gewerkt worden.
Als jij dan voortdurend blijft mekkeren dat ze profiteert omdat ze WW heeft kan ik me voorstellen dat dat haar raakt!
maandag 18 september 2017 om 08:32
Ik zou het Spaans benauwd krijgen als ik leefde van WW met maar 15.000 spaargeld in deze relatie.
WW is eindig, deze relatie lijkt zijn einde te naderen, en dan is 15.000 echt niet veel. Het idee dat je zo weer kunt gaan werken als je er zin in hebt is nog niet bewezen. Ik zou geen onnodig dubbeltje meer kunnen uitgeven.
Ik denk ook zo maar dat het geen huwelijk is in gemeenschap van goederen dus een scheiding levert TO dan niks op (op financieel gebied).
WW is eindig, deze relatie lijkt zijn einde te naderen, en dan is 15.000 echt niet veel. Het idee dat je zo weer kunt gaan werken als je er zin in hebt is nog niet bewezen. Ik zou geen onnodig dubbeltje meer kunnen uitgeven.
Ik denk ook zo maar dat het geen huwelijk is in gemeenschap van goederen dus een scheiding levert TO dan niks op (op financieel gebied).
maandag 18 september 2017 om 08:49
Als jouw man zo zuinig is, omdat hij een statement richting jou wil maken, dan kan hij dat ook gewoon zeggen ipv zich zo passief agressief op te stellen.
Als je kiest voor niet werken, terwijl je kinderen al groot zijn, dan zou ik zelf extreem zuinig gaan leven, uit schuldgevoel.
Kleren kopen bij de kringloop, niet of nauwelijks naar de kapper en weinig op vakantie en dichtbij.
Of het zelf betalen van mijn spaargeld.
Een angststoornis is rot en kan een grote weerslag hebben op je leven, gelukkig gaat het nu beter.
De definitie dat je dus thuis zit niets te doen als je geen betaald werk verricht, is vaak grote onzin, misschien zit to wel dagelijks te mantelzorgen bij schoonmoeder, omdat man daar zelf geen tijd voor heeft vanwege zijn werk en dat stiekem wel best vindt. We weten het niet.
Of probeer ze dmv intensieve therapieën haar angststoornis te overwinnen.
Praten, praten, praten met je man, to en jullie wederzijdse verwachtingen maar naar elkaar uitspreken.
Als je kiest voor niet werken, terwijl je kinderen al groot zijn, dan zou ik zelf extreem zuinig gaan leven, uit schuldgevoel.
Kleren kopen bij de kringloop, niet of nauwelijks naar de kapper en weinig op vakantie en dichtbij.
Of het zelf betalen van mijn spaargeld.
Een angststoornis is rot en kan een grote weerslag hebben op je leven, gelukkig gaat het nu beter.
De definitie dat je dus thuis zit niets te doen als je geen betaald werk verricht, is vaak grote onzin, misschien zit to wel dagelijks te mantelzorgen bij schoonmoeder, omdat man daar zelf geen tijd voor heeft vanwege zijn werk en dat stiekem wel best vindt. We weten het niet.
Of probeer ze dmv intensieve therapieën haar angststoornis te overwinnen.
Praten, praten, praten met je man, to en jullie wederzijdse verwachtingen maar naar elkaar uitspreken.
maandag 18 september 2017 om 09:52
Ik heb ook ooit een relatie gehad met zo'n soort man. We woonden niet samen, overigens. Toen we op vakantie gingen, met zijn auto, naar Frankrijk betaalde ik veelal het eten en drinken en hij de benzine. Hij had een fors inkomen, ik niet want ik was aan het freelancen in de crisistijd. Dat ging nog goed, maar op een dag vroeg hij mij een paar euro voor de tolweg. Really??? En dit nadat we met zijn vrienden hadden geborreld de avond ervoor en hij zo opstapte met zijn vrienden en mij liet zitten met best wel een forse drankrekening. Tegen de tijd dat ik afgerekend had waren zij al bijna weer in het vakantiehuisje. Heb nog moeten rennen om ze bij te houden.
De relatie ging ook uit tijdens die vakantie en hij heeft me naar het vliegveld gereden. Vlak voordat ik uitstapte smeet ik nog 50 euro op het dashboard 'voor de benzine'. Ik had eigenlijk verwacht dat hij het terug zou geven, dat zou ik zelf gedaan hebben nl. Maar nee hoor, hij zei: 'oh super, dankjewel!'. Compleet afgeknapt.
De relatie ging ook uit tijdens die vakantie en hij heeft me naar het vliegveld gereden. Vlak voordat ik uitstapte smeet ik nog 50 euro op het dashboard 'voor de benzine'. Ik had eigenlijk verwacht dat hij het terug zou geven, dat zou ik zelf gedaan hebben nl. Maar nee hoor, hij zei: 'oh super, dankjewel!'. Compleet afgeknapt.
maandag 18 september 2017 om 10:07
oke dat je op je geld let oke dat je een beetje spaart mits mogelijk oke maar zo extreem! Man man dat zou op elk front een giga afknapper zijn ik zou echt seksloos er van worden niets aantrekkelijk en geen greintje romantiek niet een klein beetje jou het gevoel geven dat hij je graag ziet nee dat hoeft niet met kadootjes maar jezus ik zou dit wel bij je therapie neerleggen ...
Maar TO een ding moet je ik wel mee geven ik ben meervoudig getraumatiseerd en daar hoort helaas angsstoornis bij ik werk en studeer deeltijd er naast mijn man is arbeidsongeschikt wel hebben het erg krap maar vraagt nooit geld terug geen van beide partijen. Het je goed doen om zelf weer te gaan werken geeft positieve afleiding je bent onder de mensen en je komt er echt niet paranoid uit jullie moeten allebei inleveren.
Maar TO een ding moet je ik wel mee geven ik ben meervoudig getraumatiseerd en daar hoort helaas angsstoornis bij ik werk en studeer deeltijd er naast mijn man is arbeidsongeschikt wel hebben het erg krap maar vraagt nooit geld terug geen van beide partijen. Het je goed doen om zelf weer te gaan werken geeft positieve afleiding je bent onder de mensen en je komt er echt niet paranoid uit jullie moeten allebei inleveren.
maandag 18 september 2017 om 10:31
Dankjewel StefkeStefke schreef: ↑18-09-2017 07:33Volgens mij schrijft ze dat ze niet werkt ivm een angststoornis, niet vanwege luiigheid. Als je contract afloopt of er hierdoor uitgegooid wordt krijg je WW, anders ziektewet. Nou, nu is het toevallig WW.
maandag 18 september 2017 om 10:37
Dat schrijf ik nav jouw soort reakties.tampontouwtje schreef: ↑18-09-2017 08:11Ze schrijft dat ze alweer kan werken. Ze is er boven op en heeft zo werk in haar branche, maar ze kiest ervoor om nog huisvrouw te zijn en Steun te trekken.
Steun trekken, pardon??
Dit bedoel ik nou met onzin.
Mevrouw aanname.
In mijn branche is altijd werk dus hoef mij geen zorgen te maken of ik straks aan de bak kom, snap je?
maandag 18 september 2017 om 10:38
maandag 18 september 2017 om 10:42
maandag 18 september 2017 om 10:44
Ik vind ook dat haar man karakter heeft, hij blijft bij zijn eigen ideeen over hoe je met geld en spullen om moet gaan.tampontouwtje schreef: ↑18-09-2017 08:23Haar man heeft wel karakter op meerdere fronten. Respect taaie rakker. #thuglife
maandag 18 september 2017 om 10:52
Donna,
afgezien van zijn gierige karakter, is hij voor de rest ook geen leuke man. Je was een paar maanden geleden nog op zoek naar een woning alleen voor jezelf? In een andere topic van je. Dus je bent al langere tijd niet meer gelukkig met hem. En als ik me goed herinner had je ook ooit geschreven dat je man het normaal vond dat zijn zoon onrespectvol tegen je was. Dus een optel sommetje van al deze dingen maakt dat jullie heel erg verschillen van elkaar.
afgezien van zijn gierige karakter, is hij voor de rest ook geen leuke man. Je was een paar maanden geleden nog op zoek naar een woning alleen voor jezelf? In een andere topic van je. Dus je bent al langere tijd niet meer gelukkig met hem. En als ik me goed herinner had je ook ooit geschreven dat je man het normaal vond dat zijn zoon onrespectvol tegen je was. Dus een optel sommetje van al deze dingen maakt dat jullie heel erg verschillen van elkaar.
suicideblond wijzigde dit bericht op 18-09-2017 12:13
0.65% gewijzigd
maandag 18 september 2017 om 11:24
Daarmee is alles wel gezegd. Kan TO nog zo hard roepen dat ze niet 'onderhouden wordt door man', dat hoeft ook niet want ze laat zich al onderhouden door de maatschappij. Wel zo makkelijk en het illustreert een mentaliteit.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 18 september 2017 om 11:30
Hoe noem jij WW krijgen dan? Dat is steun krijgen van de maatschappij. En dat is goed als je zelf door ziekte of omstandigheden buiten je eigen wil om geen inkomen kan genereren. Maar je schrijft letterlijk dat je er nu voor KIEST om te huisvrouwen en op elk moment je eigen inkomen kan generen. Wat zou je er van zeggen om dat vanaf vandaag een keer te doen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras