Zuinige man

16-09-2017 10:41 363 berichten
Mijn man en ik beide veertigers hebben wel eens gesprekken over geld de laatste tijd.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.

Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.

Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.

Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.

Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.

Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.

Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.

Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.

Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.

Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.

We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...

Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.

Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.

Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.

Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.

Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.

Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.

Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.

Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.

Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.

Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.

Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.

Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.

Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 17:44
5.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week werd iemand die na 3 jaar huwelijk wou scheiden en iets vroeger over PA alom verketterd en golddigger genoemd. Ik vind deze mevrouw, die ondanks haar ww wil botoxen, een nieuwe bank, wasmachine en televisie wil, op vakantie wil gaan, etc etc, veel meer een golddigger...
_Marana_ schreef:
18-09-2017 11:33
Afgelopen week werd iemand die na 3 jaar huwelijk wou scheiden en iets vroeger over PA alom verketterd en golddigger genoemd. Ik vind deze mevrouw, die ondanks haar ww wil botoxen, een nieuwe bank, wasmachine en televisie wil, op vakantie wil gaan, etc etc, veel meer een golddigger...
Ik weet het niet hoor. Ik vind het niet zo raar dat ze de kosten voor een nieuwe bank of wasmachine wil delen. Dat ze zich laat botoxen wil toch niet zeggen dat de dan ook maar de volle mep moet betalen van de wasmachine?

Dat hij niet wil meebetalen aan haar botox t.b.v tanden begrijp ik wel, maar daar vraagt ze dan ook niet om.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij is zuinig, op het gierige af. Maar als je geen inkomsten hebt (ja ze heeft ww maar dat houdt een keer op he), dan is het niet verstandig om zoveel wensen te hebben. Een wasmachine moet. Maar een nieuwe tv als je oude het nog doet, of een bank (TO zegt dat de veren erdoor steken, maar is dat werkelijk zo?), dat zijn dingen die ik persoonlijk zou uitstellen tot ik weer werk had. Ik zou dan ook nooit zeggen dat ik het liefst huisvrouw zou zijn. Kom op zeg, waarom jezelf zo afhankelijk maken van zijn geld? Zie jij een andere reden waarom ze nog bij hem is (gezien haar eerdere topics)?
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
18-09-2017 11:43
Ja, hij is zuinig, op het gierige af. Maar als je geen inkomsten hebt (ja ze heeft ww maar dat houdt een keer op he), dan is het niet verstandig om zoveel wensen te hebben. Een wasmachine moet. Maar een nieuwe tv als je oude het nog doet, of een bank (TO zegt dat de veren erdoor steken, maar is dat werkelijk zo?), dat zijn dingen die ik persoonlijk zou uitstellen tot ik weer werk had. Ik zou dan ook nooit zeggen dat ik het liefst huisvrouw zou zijn. Kom op zeg, waarom jezelf zo afhankelijk maken van zijn geld? Zie jij een andere reden waarom ze nog bij hem is (gezien haar eerdere topics)?
Ze betaald steeds de helft.
Ze is niet afhankelijk van hem. Dat lees ik nergens.
Afhankelijk van een man die tampongeld wil terug hebben?
Ik ga nog steeds stuk. :biggrin:
Hij krijgt een kick van een dikke portemonnee. Jaaa, ik ook hahaha maar ik zou er wel wat mee doen.
Ik zou ook zeker mijn naasten verwennen als ik dat had.
Wat een hokjesdenken.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Dat geld voor de tampons slaat ook nergens op, helemaal mee eens. Maar met haar ww en 15000 euro spaargeld kan ze haar levensstijl niet lang volhouden zonder dat hij meebetaald. Ze is op dit moment misschien niet erg afhankelijk van hem, maar dat is ze wel op het moment dat haar spaargeld op is, haar ww afgelopen en zij nog steeds huisvrouw wil zijn. Heeft hij daar ook nog iets over te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Maar hij is toch altijd al zo geweest, al tijdens haar werkende leven, niet alleen nu ze WW heeft.
Wat een afknapper zo een gierige vent.
YagaBaba schreef:
18-09-2017 11:40
Ik weet het niet hoor. Ik vind het niet zo raar dat ze de kosten voor een nieuwe bank of wasmachine wil delen. Dat ze zich laat botoxen wil toch niet zeggen dat de dan ook maar de volle mep moet betalen van de wasmachine?

Dat hij niet wil meebetalen aan haar botox t.b.v tanden begrijp ik wel, maar daar vraagt ze dan ook niet om.

Als er niks aan hem deugt, waarom is ze dan nog bij hem? Ze hebben geen kinderen samen. Zijn vermogen heeft hij voor haar tijd opgebouwd schrijft ze, waarom is ze daar dan zo mee bezig over hoeveel hij bezit? Hij heeft een zoon van 18. Daar gaat toch ook geld inzitten.

Ik vraag me af of ze wel getrouwd zijn. Was hij daar dan niet te gierig voor?
Ik vraag mij zelfs af of ze wel samenwonen met een inwonende zoon van 18.

De samenvatting:

Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf. Ook voor zichzelf, typerend!

Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.

Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.

Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-)

We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...

Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.

Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.


Zij wil gewoon zijn geld uitgeven. In het begin van de relatie heeft ze blijkbaar steeds gedaan alsof het niet om zijn geld ging en accepteerde ze zijn cententellerij. En nu ze lekker thuis wil huisvrouwen, vindt ze het vervelend dat hij zo is. Als je naar haar uitgavenpatroon kijkt en dan willen huisvrouwen of eventueel parttime werken dan begrijp je wel waarom ze het vervelend vindt dat hij op zijn geld zit.

Je zou denken dat TO bezig is met een soort pre-pensioen, maar ze zijn veertiger. Ze moet nog 20 - 30(?) jaar werken. Zoals ze nu met haar 'spaargeld' omgaat, waar blijkbaar ook haar vakantie en reparatie auto uitbetaald moet worden (dan is het geen spaargeld), begrijp ik haar man echt wel.

Dream on TO.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
16-09-2017 10:53
Je snapt het inderdaad niet.





Je spaargeld en ww zijn niet onbegrensd. Misschien heeft hij door dat jij liever huisvrouw bent en niet wil werken en past hij ervoor om jou te onderhouden.

Dit was ook wel iets wat ik dacht: Hoe kun je nu gaan leven van een WW en maar 15 duizend op de bank? Is dit in overleg gegaan, ik zou namelijk niet blij zijn als mijn vriend opeens zou stoppen met werken en ik mocht lekker doorploeteren

Je zegt: Ik ben gul. Maar kaarsjes en bloemen kopen, of een nieuwe tv is natuurlijk niet gul. Gul ben je naar een ander toe

Knap dat hij zoveel kan sparen met een gewoon salaris, maar wat jammer dat hij er niet van geniet. Een reis laten schieten omdat het te duur is, Italie is niet echt ver en ook geen duur land, dus ik kan me niet voorstellen dat het een hele dure vakantie is

Ik zou dat niet willen, alles precies delen. Mijn vriend heeft ook veel op de bank, maar die geniet ervan. En ik geniet mee, maar dan nog betaal ik de ene keer een lunch en hij de volgende keer een etentje. Of als ik boodschappen doe om bij hem te kopen vraagt hij altijd wat hij van me krijgt, maar die betaal ik uiteraard. En de volgende keer neemt hij weer een set schroevendraaiers voor me mee bij de gamma

Lijkt me vreselijk om op een ouwe bank te zitten terwijl dat nergens voor nodig is, of inderdaad een vakantie te laten schieten
Geld over de balk smijten is niet nodig, maar een keer mooie dingen kopen is toch heerlijk? Kunnen jullie de bank ook niet samsam doen?
Het benzine geld is natuurlijk van de zotte.............
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
18-09-2017 13:05
Dat geld voor de tampons slaat ook nergens op, helemaal mee eens. Maar met haar ww en 15000 euro spaargeld kan ze haar levensstijl niet lang volhouden zonder dat hij meebetaald. Ze is op dit moment misschien niet erg afhankelijk van hem, maar dat is ze wel op het moment dat haar spaargeld op is, haar ww afgelopen en zij nog steeds huisvrouw wil zijn. Heeft hij daar ook nog iets over te zeggen?
Dat is nog niet eens aan de orde.
Iets wat niet is gebeurd bestaat niet.
Misschien werkt ze volgende maand wel weer. Het gaat om het nu. Hij is nog geen cent aan haar kwijt. Lijkt eerder andersom. :biggrin:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Als je haar OP nog eens leest wordt het steeds duidelijker.

Haar man is niet gierig. Hij is gewoon in paniek en houdt daarom alles strikt gescheiden en overal de rem op. Ze wil van alles kopen, maar is gestopt met werken, en wil huisvrouw zijn of parttime werken.


Door haar hele OP heen zie je dat ze nonchalant met geld om gaat. Ze begrijpt de definitie van spaargeld niet eens.

Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.
Spaart ze nu nog steeds? Of gaat ze in de loop der jaren weer wat sparen?

Tegen het einde van het topic is die 15K nog circa 10K als ze al die uitgaven doet die ze wil doen. En dat in zo een korte tijd. :O

Terwijl ze doet alsof ze er warmpjes bij zit. Dit kan ze betalen, dat kan ze betalen, spaarrekening geplunderd hier gul gedaan daar.

En dan niet meer willen werken, of parttime (huh?, hoe ziet ze dat dan voor zich?).

Die man is gewoon bang. Hij trapt op de rem. Hij voelt de bui al hangen. Weg zorgvuldig opgebouwde vervroegd pensioen, weg studiekosten voor zijn zoon. Weg spaargeld. Alles weg.

https://www.youtube.com/watch?v=ySuIApK ... RLyNp2u6N0
Alle reacties Link kopieren
tampontouwtje schreef:
18-09-2017 13:32
Als je haar OP nog eens leest wordt het steeds duidelijker.

Haar man is niet gierig. Hij is gewoon in paniek en houdt daarom alles strikt gescheiden en overal de rem op. Ze wil van alles kopen, maar is gestopt met werken, en wil huisvrouw zijn of parttime werken.


Door haar hele OP heen zie je dat ze nonchalant met geld om gaat. Ze begrijpt de definitie van spaargeld niet eens.

Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.
Spaart ze nu nog steeds? Of gaat ze in de loop der jaren weer wat sparen?

Tegen het einde van het topic is die 15K nog circa 10K als ze al die uitgaven doet die ze wil doen. En dat in zo een korte tijd. :O

Terwijl ze doet alsof ze er warmpjes bij zit. Dit kan ze betalen, dat kan ze betalen, spaarrekening geplunderd hier gul gedaan daar.

En dan niet meer willen werken, of parttime (huh?, hoe ziet ze dat dan voor zich?).

Die man is gewoon bang. Hij trapt op de rem. Hij voelt de bui al hangen. Weg zorgvuldig opgebouwde vervroegd pensioen, weg studiekosten voor zijn zoon. Weg spaargeld. Alles weg.

https://www.youtube.com/watch?v=ySuIApK ... RLyNp2u6N0
:biggrin:

Dat oude bankstel ook? En doorgezakte bed? :rofl:
eslarealidad wijzigde dit bericht op 18-09-2017 21:03
0.04% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
17-09-2017 23:45
Wat zitten er een hoop reactie met aannames en onzin tussen.

Was vandaag gewoon bij mijn schoonmoeder ivm mantelzorg.

Waarom ik in een ander door mijn geopend topic amper reageer is omdat iemand in het begin wees op t feit dat er al zo'n soort topic is dus daar gelezen.

Oogleden laten doen ivm medische indicatie, wilde het al dus was blij toen ik het vergoed kreeg.
Gratis en voor niks dus.
Botox betaal ik zelf eens per 5 maanden zonder problemen.
Idem voor tanden laten bleken in een natuurlijk witte kleur dus geen Joling tegeltjes 1 x gedaan voor nu).
Vakantie Italië kan ivm mijn spaargeld.
Dit jaar ook niet vakantie geweest sowieso.
Italië zou geen luxe reisje worden.

Ik heb WW, eigen spaargeld en als ik morgen aan de slag wil dan kan dat gezien mijn branche.

Huisvrouw zijn doe ik nu omdat ik daar zin in heb nu, het geld nu heb en ik een angststoornis heb waar ik nog niet zolang bovenop ben.
Werken kan als ik dat wil en niet pas als mijn spaargeld op is maar dat bepaal ik zelf..

Elke maand houd ik geld over en wil iets opzij zetten voor zoals ik zei een bank, of ineen keer kopen afhankelijk van de prijs of als het een tweedehands is.
Mijn man houdt ook geld over maar de bank is vindt hij niet nodig ook al prikken de veren door je gat.
Bed met diepe ligkuilen en waarbij de bodem voelbaar is, stokoud wil hij ook niet vervangen want dat kost geld.

Als dat best is tja dan vraag ik me waarom ik in het logeerbed lig ten tijden bij last van constant woelen.

De tampons issue ook heel vreemd mijns inziens.
Man was al zuinig/ gierig dus niet sinds mijn huisvrouw periode.
Zelf neem ik wel lekkers mee zonder bonnen te vragen of koop een overhemd of lekker geurtje voor man en zoon.
Niet vaak meer ivm dit.

Mijn man is ook gierig naar zijn zoon ja maar omgekeerd ook...

Hiernaast hebben wij ook 2 honden, mijn wens echter zijn we beide gek op ze.
Ik betaal 2/3 of vaker meer of alles voor de hondjes.
Argument van man is; ' jij wilde honden schat'.
Zonder mokken betaal ik voer, kluiven, honden school.en dierenarts kosten zo nodig.
Of ik dit normaal vind, nee.

Overigens bespaar ik sowieso in make up vanwege schoonheidsbehandelingen, draag HEMA dagcreme en mascara al sinds mijn puberteit.
Kapper 3 x per jaar, ( halflang en dik haar).
Kleding nieuw en tweedehands.
Echter maar 1 plank kleding en een half kastje hangende kleding al incl.

Ben geen luxe paardje, alleen m'n huid, ogen en tanden wil ik verzorgd.

Heb vroeger in flinke armoede gezeten, was jong moeder en later alleenstaand en ken de waarde van geld maar ook van echte belangrijkere ' dingen' die er toe doen.

Mijn man houdt van zijn geld ook in zijn zak een dik pak om tegen zijn been te voelen zitten..dit weet ik omdat hij dat heeft gezegd..
Maar gelukkig geen luxepaardje. behalve dat je geen zin hebt om te werken :rofl:

Ik kan trouwens het hebben van een angststoornis niet helemaal rijmen met het wel durven liften, botoxen en tanden bleken. Als er nu ergens wel eens wat misgaat is het bij dat soort behandelingen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
18-09-2017 13:05
Dat geld voor de tampons slaat ook nergens op, helemaal mee eens. Maar met haar ww en 15000 euro spaargeld kan ze haar levensstijl niet lang volhouden zonder dat hij meebetaald. Ze is op dit moment misschien niet erg afhankelijk van hem, maar dat is ze wel op het moment dat haar spaargeld op is, haar ww afgelopen en zij nog steeds huisvrouw wil zijn. Heeft hij daar ook nog iets over te zeggen?
Maar daar tegenover staat dat haar man OOK niet kan blijven leven zonder haar, want zij betaalt immers de helft. En als ze uit elkaar zouden gaan, dan zou hij de volle bak moeten betalen aan woonkosten, aan boodschappen en alles. Dat overleeft hij vast niet. Dan is hij 2x zo veel kwijt als dat hij nu kwijt is.
Volgens mij dient To slechts voor de neuk en de helft van de vaste lasten in dit huwelijk.
De man heeft vast een eigen agenda. Want welke man vraagt de vrouw van wie hij houdt nou om tampon en benzine geld.
Alle reacties Link kopieren
tampontouwtje schreef:
18-09-2017 13:32
Als je haar OP nog eens leest wordt het steeds duidelijker.

Haar man is niet gierig. Hij is gewoon in paniek en houdt daarom alles strikt gescheiden en overal de rem op. Ze wil van alles kopen, maar is gestopt met werken, en wil huisvrouw zijn of parttime werken.


Door haar hele OP heen zie je dat ze nonchalant met geld om gaat. Ze begrijpt de definitie van spaargeld niet eens.

Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.
Spaart ze nu nog steeds? Of gaat ze in de loop der jaren weer wat sparen?

Tegen het einde van het topic is die 15K nog circa 10K als ze al die uitgaven doet die ze wil doen. En dat in zo een korte tijd. :O

Terwijl ze doet alsof ze er warmpjes bij zit. Dit kan ze betalen, dat kan ze betalen, spaarrekening geplunderd hier gul gedaan daar.

En dan niet meer willen werken, of parttime (huh?, hoe ziet ze dat dan voor zich?).

Die man is gewoon bang. Hij trapt op de rem. Hij voelt de bui al hangen. Weg zorgvuldig opgebouwde vervroegd pensioen, weg studiekosten voor zijn zoon. Weg spaargeld. Alles weg.

https://www.youtube.com/watch?v=ySuIApK ... RLyNp2u6N0
Zo met je eens Tampontouwtje
Alle reacties Link kopieren
tampontouwtje schreef:
18-09-2017 13:32
Als je haar OP nog eens leest wordt het steeds duidelijker.

Haar man is niet gierig. Hij is gewoon in paniek en houdt daarom alles strikt gescheiden en overal de rem op. Ze wil van alles kopen, maar is gestopt met werken, en wil huisvrouw zijn of parttime werken.


Door haar hele OP heen zie je dat ze nonchalant met geld om gaat. Ze begrijpt de definitie van spaargeld niet eens.

Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.
Spaart ze nu nog steeds? Of gaat ze in de loop der jaren weer wat sparen?

Tegen het einde van het topic is die 15K nog circa 10K als ze al die uitgaven doet die ze wil doen. En dat in zo een korte tijd. :O

Terwijl ze doet alsof ze er warmpjes bij zit. Dit kan ze betalen, dat kan ze betalen, spaarrekening geplunderd hier gul gedaan daar.

En dan niet meer willen werken, of parttime (huh?, hoe ziet ze dat dan voor zich?).

Die man is gewoon bang. Hij trapt op de rem. Hij voelt de bui al hangen. Weg zorgvuldig opgebouwde vervroegd pensioen, weg studiekosten voor zijn zoon. Weg spaargeld. Alles weg.

https://www.youtube.com/watch?v=ySuIApK ... RLyNp2u6N0
Wat een onzin. Al zou TO te makkelijk zijn met geld uitgeven, dan kan hij ook gewoon een normale grens aangeven van wat hij wel en niet betaalt. Mijn man is ook erg zuinig en verdient veel meer dan ik. Stel dat ik bedenk mezelf vol te laten spuiten met Botox of elke week meerdere keren onnodig naar de andere kant van het land te rijden op zijn kosten, dan gaat hij dat echt niet betalen. Hij vindt vaak ook erg laat dat er iets als een nieuwe bank of keuken nodig is. Onze badkamer is een afthans geval van 25 jaar oud en hij wacht net zolang tot de boel uit elkaar valt. Maar is het eenmaal nodig, dan betaalt hij die badkamer en steken de veren uit het bed, dan gaat hij echt niet zeggen dat ik zelf een nieuw bed moet betalen.
Laatst kreeg ik een bekeuring en die had hij al betaald voordat ik hem ook maar onder ogen had gekregen, dat soort dingen.

Dus zoveel geld hebben en nog geld voor een pakje tampons terugvragen van je vriendin vind ik echt belachelijk. Wat een kniepert.
Alle reacties Link kopieren
In paniek raken om een paar tampons en een lunch???? JA hoor, daar heb je Tamponvrouwtje weer in de bocht!
WW ontvangen terwijl je niet van plan bent om te werken en morgen aan de slag zou kunnen is niet alleen not done, het is ook illegaal en immoreel. Stop daarmee! De WW is een vangnet om tussen twee banen in ook nog te kunnen leven, niet een gefinancierde eerste fase van een overstap naar een nieuwe carrière als onbetaalde huisvrouw.
iones schreef:
18-09-2017 18:47
In paniek raken om een paar tampons en een lunch???? JA hoor, daar heb je Tamponvrouwtje weer in de bocht!
Is dat echt wat je leest uit mijn verhaal?
Mijn man verdient meer dan ik (en dan echt 3 keer zo veel, terwijl ik ook niet slecht verdien), We dragen in verhouding ongeveer allebei evenveel bij aan het huishouden en de spaarrekening. We werken ook allebei fulltime, ik vind het onzin om minder te gaan werken (terwijl we geen kinderen hebben) omdat hij toch genoeg verdient. Ik heb er lang moeite mee gehad dat hij veel meer kan bijdragen, hij vond dat geen enkel probleem. "We zijn getrouwd, wat van jou is is van mij". Ik ben er intussen aan gewend, maar ga echt niet vrijelijk met zíjn geld om!

We beslissen dingen samen, nieuwe bank ja of nee. En daar gaat het hier mis. Wij kunnen het altijd eens worden, bij dit stel lijkt dat onmogelijk. Ik zou het moeilijk vinden om zo samen te leven. Aan wie het ook ligt.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
16-09-2017 11:11
15000 euro. Die WW houdt vanzelf op, mevrouw werkt niet maar wil wel een nieuwe bank, vakanties, luxe. Als die man niet voor haar wil zorgen, zal ze het zelf moeten doen.
Wat onaardig. Ze had psychische problemen en is daarom tijdelijk gestopt. Ze wil weer werken. 15.000 spaargeld vind ik superveel trouwens.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
18-09-2017 21:19
Wat onaardig. Ze had psychische problemen en is daarom tijdelijk gestopt. Ze wil weer werken. 15.000 spaargeld vind ik superveel trouwens.
Waar lees jij dat ze weer wil werken? Dat heeft ze meerdere keren ontkent ("als ik wil heb ik morgen weer werk, in mijn branche").

Ik vind 15.000 euro persoonlijk niet veel geld, als je de rest van je leven niet meer wilt werken. Tenzij de rest van je leven ongeveer 8 maanden duurt.
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
18-09-2017 21:49
Waar lees jij dat ze weer wil werken? Dat heeft ze meerdere keren ontkent ("als ik wil heb ik morgen weer werk, in mijn branche").

Ik vind 15.000 euro persoonlijk niet veel geld, als je de rest van je leven niet meer wilt werken. Tenzij de rest van je leven ongeveer 8 maanden duurt.
Precies. Hoe de man van TO de vinger op de knip houdt klinkt in mijn oren echt niet gezond. Maar we lezen zijn verhaal hier niet. In haar verhaal is bovenstaande tekenend: ik wil vanalles in mijn leven, van vrij zijn tot geld krijgen en man vult dat helemaal niet aan... boehboeh. Ze zegt herhaaldelijk met veel dedain dat ze kan werken maar dat ze wil genieten van huisvrouw zijn en echt wel nog 3 dagen vrijwilligers werk doet hoor! Ik vind inderdaad wat van die instelling. En wat eerder geschreven werd dat hij zonder haar ook 'arm' is is bullshit. Als klopt wat TO hier schrijft en man meerdere panden gekocht en verkocht heeft, dan is de kans levensgroot dat ze in zijn huis woont dat waarschijnlijk afbetaald is. Zij betaalt een deel van de 'verbruikskosten'. Lijkt me niet meer dan fair en geen bijdrage die man in de problemen brengt als hij die zou moeten derven. 15.000 reserve, WW en geen intententie om inkomsten te generen is m.i. een prinsessen attitude waar nu de gemeenschap voor opdraait en waar man voor opdraait als WW afgelopen is. Ze kan anders maar kiest voor dit leventje omdat ze het wel lekker vindt. Alleen heeft ze het probleem dat die knieperT niet meewerkt aan haar plan. Zelden dat ik zo graag het verhaal van de andere kant had willen lezen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
18-09-2017 21:49
Waar lees jij dat ze weer wil werken? Dat heeft ze meerdere keren ontkent ("als ik wil heb ik morgen weer werk, in mijn branche").

Ik vind 15.000 euro persoonlijk niet veel geld, als je de rest van je leven niet meer wilt werken. Tenzij de rest van je leven ongeveer 8 maanden duurt.
In de OP.
En ze mag toch doen met haar geld wat ze wil? Zolang je maar geen schulden maakt.
Ik vind haar man een gierigerd waar ik niet gelukkig van zou worden. Je gaat toch zeker geen benzinegeld vragen. Gaat ie ook zo met zijn vrienden om? Hou ik helemaal niet van.
Ik zou ook geen tampons voor haar betalen. Je geeft haar 1 tampon en ze wil een nieuwe bank.

De liefde spat er trouwens vanaf. Waarom blijft ze bij hem. Dat vind ik de hamvraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven