Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Dreamer schreef:
18-09-2017 20:59
Lunchlover, we hebben nu 3x samen afgesproken met een klein groepje. Een erg gezellig klein groepje ;-)

Oh wat gezellig :hyper:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Nou, wel heel koud altijd in november.. maar ja.. wél gezellig :)
Later is nu
Dreamer schreef:
18-09-2017 21:10
Nou, wel heel koud altijd in november.. maar ja.. wél gezellig :)

Waarom eigenlijk november?
Ja ja, ik heb de eerste drie kaarten geschreven. :)
Dat idee van de hunebedden was echt wel goed, ik zag bij haar/zijn favorieten wel meer stenen bouwsels van oude culturen. Aangezien ik in Limburg woon, is het lastig om aan een hunebedkaart te komen. Maar ik heb iets gevonden wat waarschijnlijk ook wel in de smaak zal vallen en heb op de kaart over de hunebedden verteld. Na wat meer hier gelezen te hebben, blijkt dat de meesten graag volgeschreven kaarten krijgen, dus dan probeer ik dat ook maar te doen.

Vanmiddag trouwens naar de Read shop geweest, maar dat is niet de beste plek hè om kaarten te scoren. Bij Xenos lukte het al beter.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Kaartjes kopen vind ik ook altijd niet erg makkelijk. Pas was ik in Willemsstad en daar hadden ze leuke kaartjes. Dus vaak kijk ik in de grotere steden voor kaartjes. Nu woon ik als zeg ik het zelf vrij dichtbij grote steden met leuke kaartjes ( al zeg ik het zelf) Bij Scheveningen kaartjes van het koningshuis. Ook met de koets erop met prinsjesdag. Dacht das ook wel leuk als je iets heb met Koningshuizen. Verder kan je ook kijken bij sigarenboeren die hebben soms ook (in de steden) kaartjes.

Welkom Happy Owl! Neem gewoon je tijd. Bij mij heeft het ook een tijdje stil gestaan, langzaam zonder druk vooral een kaartje geschreven. Ben je er moe voor vooral niet doen, is een hobby he, geen verplicht iets. ( maar als je een kaartje ontvangt vinden mensen het wel fijn als je die registreerd :biggrin: )

Ben zelf nog nooit bij een meeting geweest... ( iets met onzekerheid, halve burnout enz...)
Ja kaartjes registreer ik ook altijd hoor, ik kreeg er laatst nog eentje, terwijl ik voorstond en al een hele tijd niets verstuurd had. Uiteraard meteen (of naja, toen ik terug kwam van vakantie, geen idee hoelang die er lag) geregistreerd. Daarom kreeg ik ook wel weer zin! Er zijn er al 3 op de bus, eentje moet ik nog schrijven.

Er zijn ook heel veel leuke kaartjes online te vinden als je niet in een stad woont waar veel is. Meestal vul ik met online aankopen mijn voorrraad aan, vooral verschillende thema's probeer ik op voorraad te hebben. Nu mag ik niet meer zoveel kopen want mijn voorraad is echt vreselijk groot, daarom moet ik van mezelf ook maar weer meer versturen. Af en toe als ik wat leuks zie koop ik wel maar dat zijn enkele kaartjes.

Voor iedereen die in de buurt van Deventer woont, daar is echt een hele grote kaartenwinkel. Wij zijn er met de meeting twee keer geweest, de eerste keer was het gewoon toeval dat we hem tegenkwamen. Maar enkelen van ons stonden bijna te hyperventileren :rofl:
Oh leuk royals! Daar wil ik ook wel kaarten van hebben. Helaas niet in de buurt van Deventer. Bij mij in de buurt is het ook goed zoeken. Maar ik lees van Xenos dus daar moet ik eens heen.
Ik heb 1 schoenendoos waar kaartjes om te versturen in mag. Het is een schoenendoos waar ballerina's in hebben gezeten dus geen grote doos..
Via internet koop ik liever geen kaartjes, wil ze liever in het echt zien.. ( ouderwets ben ik he..)

Ow en de kringloop heeft soms ook kaartjes braderieën ook wel...
HappyOwl234 schreef:
19-09-2017 10:49

Voor iedereen die in de buurt van Deventer woont, daar is echt een hele grote kaartenwinkel. Wij zijn er met de meeting twee keer geweest, de eerste keer was het gewoon toeval dat we hem tegenkwamen. Maar enkelen van ons stonden bijna te hyperventileren :rofl:
:hyper: :kwijl:
:$
Ik werd vannacht wakker en trok twee adressen na twee hurrays gisteren. Amerika en Rusland. Boring. :whip:
Heb gisteravond ( oke oke was rond 12 uur in de nacht...)kaartje getrokken.. Duitsland!! Echt he. Daar is al een kaartje onderweg.. Wat snappen ze niet van niet 2 kaartjes naar de zelfde land te gelijke tijd?!
Zomerelfje schreef:
20-09-2017 13:26
Heb gisteravond ( oke oke was rond 12 uur in de nacht...)kaartje getrokken.. Duitsland!! Echt he. Daar is al een kaartje onderweg.. Wat snappen ze niet van niet 2 kaartjes naar de zelfde land te gelijke tijd?!

Pas maar op, ik klaagde ook over Duitsland en nu heb ik er al 4 onderweg naar Rusland :cry:

Duitsland komt binnen week wel aan. Rusland duurt zeker een maand! :frusty:
Een jongedame uit Duitsland wilde graag een kaartje van beroemde schilders.. Dus Nijntje kijkend naar de nachtwacht vond ik wel een goede voor haar.

Wanneer komt mijn Hurray binnen.. Wil nu wel eens een leuker land trekken...
Jammer dat het nachtelijk adressen opvragen niet veel oplevert.

Ik heb (gewoon overdag) weer een nieuw adres opgevraagd. Dat werd Rusland. De Rus wil graag insecten! Okay, dat wordt weer een leuke uitdaging. :rolling:

Ik had vandaag twee blije Hurrays, uit de USA en uit Polen.
Ook had ik 3 leuke kaartjes in de brievenbus. :mail: Ik heb net de uitgebreide Hurrays geschreven.
Ik had een goede Postcrossingdag dus.
Insecten als kaartjes.. volgens mij heb ik die nog niet (vaak?) in de winkel gezien.. Succes met zoeken.

Net mijn mail binnen gekregen.. Duitslands met een kaartje van Dordrecht is aangekomen. En nu... kaartje trekken... Wil zo graag een leuk land trekken...zucht......

Ja nou het is Amerika geworden.... Oké is geen Duitsland of Rusland!

( kom net uit werk doe er een beetje lang over om thuis te komen met OV dus ja... Truste!
Nou ik heb zowaar toch insecten gevonden. :D
Ik wilde ze gistermiddag posten maar dat ben ik vergeten. :facepalm: Dus nu zitten er nog steeds insecten in mijn tas. ;-D
Het gaat om deze trouwens:
Afbeelding

Verder heb ik gisteren ook een nieuw adres getrokken. Een kat op een fiets is nu onderweg naar Zuid-Duitsland.
(...)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-09-2017 10:21
Reden: spam
98.30% gewijzigd
Chudo-v-peryax, ga ergens anders spammen.. Wij weten hier prima waar alle leuke kaartjes te koop zijn...

IIeeuuw labellei, je heb beestjes in je tas....
Zomerelfje schreef:
22-09-2017 09:42
IIeeuuw labellei, je heb beestjes in je tas....

Ieuw!! O_O

Hier is mijn kaartje naar Duitsland aangekomen. Beetje saaie hurray. Maar kaart getrokken naar Amerika
:cheer:
Ze houd van fairy tales dus mijn efteling kaarten komen van pas :yes:
Nou bij mij is Duitsland ook populair, inmiddels zijn 4 van de 8 kaartjes onderweg naar Duitsland. Mijn kaartje naar India was expired en mijn kaartje naar de usa ook bijna expired. Zou bijna denken dat ik de verkeerde postzegel heb geplakt ofzo. :(

Valt me ook op dat ik de laatste tijd veel kaartjes naar docenten/leraren stuur. Zijn dan vooral de kaartjes die naar Duitsland gaan. Herkenbaar...?
Appreciate the little things in life
Wat een leuk insectenkaartje Labellei, mooie vondst weer.

Vandaag heb ik ook wat adressen getrokken. En er is iets opvallends aan de hand. Eens kijken of jullie het zien.
Onderweg had ik (zijn nog onderweg): Oekraïne, Duitsland, usa en Taiwan.
Vandaag getrokken heb ik: Litouwen, Belgie, Tsjechie en India.

Wie ziet het?
Je hebt geen Rusland Happyowl?
Jaaaa, raar he! Ik verwacht steeds Rusland en hij komt maar niet. Heb nog een adres getrokken maar dat was Singapore.
Ik geloof dat ik gewoon maar net zolang doorga tot Rusland er tussen staat :) We moeten het Ruslandleed toch een beetje delen.
@ nurse, ik had er veel naar Duitsland maar herinner me niet specifiek leraren...
.
.
HappyOwl234 schreef:
23-09-2017 16:51
Vandaag heb ik ook wat adressen getrokken. En er is iets opvallends aan de hand. Eens kijken of jullie het zien.
Onderweg had ik (zijn nog onderweg): Oekraïne, Duitsland, usa en Taiwan.
Vandaag getrokken heb ik: Litouwen, Belgie, Tsjechie en India.

Wie ziet het?

Ik zie het niet. Ze zijn allemaal maar een ander land? :huh:

Hier heen postcrossing nieuws. Ik wacht op... :mail:
HappyOwl234 schreef:
23-09-2017 17:11
Jaaaa, raar he! Ik verwacht steeds Rusland en hij komt maar niet. Heb nog een adres getrokken maar dat was Singapore.
Ik geloof dat ik gewoon maar net zolang doorga tot Rusland er tussen staat :) We moeten het Ruslandleed toch een beetje delen.

Nee want die heb ik allemaal getrokken :steam:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven