Zuinige man

16-09-2017 10:41 363 berichten
Mijn man en ik beide veertigers hebben wel eens gesprekken over geld de laatste tijd.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.

Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.

Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.

Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.

Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.

Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.

Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.

Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.

Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.

Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.

We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...

Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.

Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.

Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.

Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.

Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.

Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.

Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.

Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.

Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.

Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.

Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.

Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.

Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 17:44
5.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
20-09-2017 12:42
Bedankt voor je bezorgdheid...
Zal aan je denken bij een eerst volgende sollicitatie.

:facepalm:
Je sarcasme is volkomen misplaatst.
Jij moet leven met deze man, wij niet.
Het maakt niet uit wat het Viva forum zegt, Als jij het niet ok vindt dan moet jij er wat aan doen. Je man gaat niet veranderen. Dus blijven en klagen helpt niet. Verongelijkt schoppen maar forrummers ook niet.
Het het heft in eigen hand nemen is het enige wat iets zal opleveren.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
20-09-2017 11:28
Zelfs na 6 weken de pas sporadisch gebruiken is om je kapot voor te schamen. Dat je die pas überhaupt hebt geaccepteerd.
Ik snap wel dat je TO zo verdedigt. Je handelt precies hetzelfde.
En Botox en tandenbleken normaal noemen is natuurlijk volstrekt bezopen, dan ben je echt even van het padje als je zo denkt.
Lezen graag, ik zeg niet dat het normaal is maar dat het niet zo duur is. En misschien om je gerust te stellen, ik heb veel meer vermogen dan mijn man. Ik verdedig haar niet, ik veroordeel haar man. Dat ik die pas accepteerde, had zijn redenen, die ik jou niet ga uitleggen want ik heb geen verantwoording aan jou of wie dan ook uit te leggen. Inmiddels is de situatie omgedraaid en heb ik mijn man een bedrag van 19.500 euro geleend. Shocking hè. Wat ben jij een ongelooflijke zuurpruim, echt te triest voor woorden. Mijn man zou een type vrouw als jou totaal niet waarderen. Misschien een verrassing voor je maar veel mannen, de meeste, vinden het fijn om iets voor hun partner te doen en zouden er totaal op afknappen als je alles maar zou weigeren. Net zoals ik het niet fijn zou vinden, als ik hem iets kado geef, dat dat geweigerd zou worden omdat hij zo nodig financieel alles zelf wil doen.

En dan nog even over het golddigger gen wat eerder werd genoemd. Ik heb altijd veel meer verdiend dan mijn partners, ook die vlieger gaat niet op. Aannames, aannames....

Maar goed, dit is verder niet relevant, want het gaat hier over TO en niet over jou of mij.
angelica1408 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 12:56
16.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Allemaal gebekvecht. Ondertussen maak jij ruzie hier terwijl je beter je eens kon afvragen of je zonder man niet een beter, gezelliger, ontspannener leven zou hebben. Want feit blijft dat hij niet gaat veranderen. Dus de flauwe discussies over geld gaan niet weg. En jij gaat het financieel nooit goed krijgen omdat hij zijn geld niet deelt met jou. Sterker nog, jij zult geen toelages krijgen omdat hij vermogend is en jullie getrouwd zijn. Ondertussen krijg jij niks van hem. Je zult in de toekomst op een houtje moeten bijten.
Ga weg bij hem en neem de regie over je eigen financiële leven.
Donna1971 schreef:
20-09-2017 12:37
Er werd gezegd dat dit meestal niet zo bij Turken gaat en dergelijke.

Wij zijn 15 jaar samen.

Mijn man begon over het geld vd tampons en of hij ze nou tampons, witte muisjes, of die watten met een touw noemde uit verlegenheid, hoe dan ook, Turks of niet, als het om geld gaat is de turkse gewoonte er even niet.

Dus ook het beste voor gasten voor schotelen is dan nvt.

Niet elke Turk is hetzelfde, ook niet elke Nederlander natuurlijk.
Waarom ben je nog bij hem?

A. je bent een wannabee golddigger
B. je hoooooudt van hem
C. je hoooooudt van klagen
D. je wil niet alleen zijn
angelica1408 schreef:
20-09-2017 12:50
Lezen graag, ik zeg niet dat het normaal is maar dat het niet zo duur is. En misschien om je gerust te stellen, ik heb veel meer vermogen dan mijn man. Ik verdedig haar niet, ik veroordeel haar man. Dat ik die pas accepteerde, had zijn redenen, die ik jou niet ga uitleggen want ik heb geen verantwoording aan jou of wie dan ook uit te leggen. Inmiddels is de situatie omgedraaid en heb ik mijn man een bedrag van 19.500 euro geleend. Shocking hè. Wat ben jij een ongelooflijke zuurpruim, echt te triest voor woorden. Mijn man zou een type vrouw als jou totaal niet waarderen. Misschien een verrassing voor je maar veel mannen, de meeste, vinden het fijn om iets voor hun partner te doen en zouden er totaal op afknappen als je alles maar zou weigeren. Net zoals ik het niet fijn zou vinden, als ik hem iets kado geef, dat dat geweigerd zou worden omdat hij zo nodig financieel alles zelf wil doen.

En dan nog even over het golddigger gen wat eerder werd genoemd. Ik heb altijd veel meer verdiend dan mijn partners, ook die vlieger gaat niet op. Aannames, aannames....

Maar goed, dit is verder niet relevant, want het gaat hier over TO en niet over jou of mij.
Iemand je bankpas geven na 6 weken en zelf in het buitenland zitten is toch niet tevergelijken met een kado of met 'iets voor je partner doen'? Als je zo krap zat had hij een bedrag voor je kunnen pinnen, of samen boodschappen kunnen inslaan. Een bankpas meegeven betekent iets anders namelijk. Daar zit veel meer achter.

Het is dus niet zo raar dat hij nu een lening bij jou heeft. Daarom leende hij jou na 6 weken al zijn bankpas. :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Achterlijke conclusie. Die totaal niet klopt. Die lening wordt overigens netjes maandelijks terugbetaald.

Misschien een idee om Steven Covey eens te lezen en dan met name het gedeelte over "never make assumptions".
angelica1408 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 13:22
34.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO, wat wil je nou eigenlijk met dit topic? Gewoon even klagen? Van anderen horen dat het belachelijk is dat je man zo doet? Denk je dat hij daardoor veranderd? Ga je bij hem weg als iedereen hier zegt dat hij veel te gierig is? Waarom heb je dit topic geopend?
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
19-09-2017 17:47
Serieus? @( Het zou niet in me opkomen om de pinpas van iemand anders te gebruiken voor mijn aankopen, zeker niet als ik hem of haar nog maar zo kort ken. Ik betaal liever zelf voor mijn eigen spullen. Volgens mij mis ik een golddiggergen of zo.
Ja idd! Ik begrijp dat niet. Als je langer samen bent en het een loopt soms over in het ander (bv tampons en een deo ;)), oke, maar zo kort en zeker als je (dus zij) eerder schrijft dat haar vermogen groter is dan dat van d'r man.

Mijn man heeft ook zo´n ex met dat gen. Die heeft tot de dag van haar nieuwe huwelijk geleefd van PA, terwijl ze al lang met ander was en samenwoonde maar nee hij moest tot het nieuwe huwelijk betalen (het zal je niet verbazen dat haar nieuwe man geld heeft). Dat dat nog in deze tijden voorkomt :facepalm: . De wetgever moet toch snel het e.e.a. aanpassen. Zo ook de mentaliteit van veel vrouwen.
anoniem_269939 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 13:50
17.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
20-09-2017 11:28
Zelfs na 6 weken de pas sporadisch gebruiken is om je kapot voor te schamen. Dat je die pas überhaupt hebt geaccepteerd.
Ik snap wel dat je TO zo verdedigt. Je handelt precies hetzelfde.
En Botox en tandenbleken normaal noemen is natuurlijk volstrekt bezopen, dan ben je echt even van het padje als je zo denkt.
:worship:
angelica1408 schreef:
20-09-2017 13:17
Achterlijke conclusie. Die totaal niet klopt. Die lening wordt overigens netjes maandelijks terugbetaald.

Misschien een idee om Steven Covey eens te lezen en dan met name het gedeelte over "never make assumptions".
Dat bedoelde Stephen heel anders.

Maar goed, jij weet het beste of jouw man nu steeds financiele support van je nodig heeft of niet.
Alle reacties Link kopieren
Zoals gezegd ik ga geen verantwoording afleggen of mij verdedigen. Als ik hier al neerzet, dat hij niet afhankelijk is van mij (totaal niet met o.a. een baan op zee), dan verdedig ik mij al en daar heb ik helemaal geen zin in of behoefte aan.

Ik stop nu met deze zinloze discussie, het gaat hier om TO en niet om jou of mij.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_355015 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 15:14
0.00% gewijzigd
angelica1408 schreef:
20-09-2017 14:05
Zoals gezegd ik ga geen verantwoording afleggen of mij verdedigen. Als ik hier al neerzet, dat hij niet afhankelijk is van mij (totaal niet met o.a. een baan op zee), dan verdedig ik mij al en daar heb ik helemaal geen zin in of behoefte aan.

Ik stop nu met deze zinloze discussie, het gaat hier om TO en niet om jou of mij.
Ja dat is waar.
Alle reacties Link kopieren
Een man mag best zuinig zijn maar aan zijn vriendin kan hij toch wel wat uitgeven?
Zou voor mij een no-go zijn hoor. Geld terugvragen voor een pakje tampons... Dat doe ik niet eens bij vrienden.

Niet dat die mij continue om een pakje tampons vragen. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
En TO ben je er al uit met je man?
Alle reacties Link kopieren
tampontouwtje schreef:
20-09-2017 13:01
Waarom ben je nog bij hem?

A. je bent een wannabee golddigger
B. je hoooooudt van hem
C. je hoooooudt van klagen
D. je wil niet alleen zijn
C

Want ze klaagt inderdaad maar wat doet ze er aan?
_Marana_ schreef:
20-09-2017 13:19
TO, wat wil je nou eigenlijk met dit topic? Gewoon even klagen? Van anderen horen dat het belachelijk is dat je man zo doet? Denk je dat hij daardoor veranderd? Ga je bij hem weg als iedereen hier zegt dat hij veel te gierig is? Waarom heb je dit topic geopend?
Dat was eerder ook mijn vraag. Maar ze hoewel ze verder wel reageerde op andere vragen, gaf ze hierop geen antwoord.
Alle reacties Link kopieren
emmetje2 schreef:
18-09-2017 00:58
Dus je kan zo aan het werk maar je teert liever op een WW uitkering?
Nou inderdaad. Waarom moeten wij eigenlijk überhaupt voor jouw uitkering betalen terwijl je gewoon een werkende man hebt?! Welke mafkees bij de sociale dienst heeft niet zitten opletten..
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
20-09-2017 20:35
Nou inderdaad. Waarom moeten wij eigenlijk überhaupt voor jouw uitkering betalen terwijl je gewoon een werkende man hebt?! Welke mafkees bij de sociale dienst heeft niet zitten opletten..
Pfff je haalt van alles door elkaar. WW betalen 'wij' niet voor, dat is de bijstand. Voor de WW draag je zelf maandelijks premie af als je werkt, als verzekering. Feitelijk heeft ze hier dus zelf voor gespaard toen ze nog werkte. Je krijgt pas WW als je je baan verliest (als je niet zelf ontslag hebt genomen). Ik ken genoeg mensen die pas weer gaan werken zodra hun WW afloopt.
appelientjex schreef:
20-09-2017 21:38
Pfff je haalt van alles door elkaar. WW betalen 'wij' niet voor, dat is de bijstand. Voor de WW draag je zelf maandelijks premie af als je werkt, als verzekering. Feitelijk heeft ze hier dus zelf voor gespaard toen ze nog werkte. Je krijgt pas WW als je je baan verliest (als je niet zelf ontslag hebt genomen). Ik ken genoeg mensen die pas weer gaan werken zodra hun WW afloopt.
Je draagt maandelijkse premie af voor alle sociale verzekeringen, en je betaalt belasting. Je betaalt dus ook voor de bijstand, ook al is dat een ander financieringssysteem.
appelientjex schreef:
20-09-2017 21:38
Ik ken genoeg mensen die pas weer gaan werken zodra hun WW afloopt.

En dat is dus misbruik maken van het systeem. Je krijgt namelijk een ww-uitkering op voorwaarde dat je er alles aan doet om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan. Het is ook geen 'verzekering' in de normale zin van het woord, en het is al helemaal niet zo dat je zelf 'spaart' voor je uitkering. Als dat zo zou zijn zou je om de zoveel jaar een paar jaar betaald thuis mogen gaan zitten, en dat lijkt me al helemaal niet de bedoeling. Als je dat wil spaar je er zelf maar voor, van je nettoloon.
Dit vindt ik echt niet normaal van je man. Ik zou met zo iemand niet kunnen leven. Een beetje zeuren over een lunch. Je kunt geld niet meenemen in je graf he.

Waarom wordt to zo aangevallen op het feit dat ze ww heeft. Ze geeft toch aan dat ze weer wil werken en dat ze gezondheidsklachte heeft.
_Marana_ schreef:
18-09-2017 13:05
Dat geld voor de tampons slaat ook nergens op, helemaal mee eens. Maar met haar ww en 15000 euro spaargeld kan ze haar levensstijl niet lang volhouden zonder dat hij meebetaald. Ze is op dit moment misschien niet erg afhankelijk van hem, maar dat is ze wel op het moment dat haar spaargeld op is, haar ww afgelopen en zij nog steeds huisvrouw wil zijn. Heeft hij daar ook nog iets over te zeggen?
Ja sorry hoor maar wat moet je met 2 ton op de bank als je niks gaat uitgeven. Wie heeft daar wat aan behalve de bank? Jeetje man, over 20 jaar heeft hij misschien 4 ton en dan gaat ie dood.
Ik zou echt niet met zo'n vrek kunnen leven. Wat heb je aan zo veel geld als je op een oud versleten bankstel gaat zitten, geen leuke dingen ervan doet zoals uit eten of op vakantie gaan en iets zo simpels als een nieuwe wasmachine die je toch echt nodig hebt een rib uit je lijf vinden. Morgen kun je dood zijn en dan had je veel geld maar je hebt er niks mee gedaan. Zo zonde.
Blondie456 schreef:
22-09-2017 08:44
Ik zou echt niet met zo'n vrek kunnen leven. Wat heb je aan zo veel geld als je op een oud versleten bankstel gaat zitten, geen leuke dingen ervan doet zoals uit eten of op vakantie gaan en iets zo simpels als een nieuwe wasmachine die je toch echt nodig hebt een rib uit je lijf vinden. Morgen kun je dood zijn en dan had je veel geld maar je hebt er niks mee gedaan. Zo zonde.
Precies. Eerder dit jaar overleed één van mijn beste vriendinnen. Ze was vanwege de 40.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
22-09-2017 08:44
Ik zou echt niet met zo'n vrek kunnen leven. Wat heb je aan zo veel geld als je op een oud versleten bankstel gaat zitten, geen leuke dingen ervan doet zoals uit eten of op vakantie gaan en iets zo simpels als een nieuwe wasmachine die je toch echt nodig hebt een rib uit je lijf vinden. Morgen kun je dood zijn en dan had je veel geld maar je hebt er niks mee gedaan. Zo zonde.
Helemaal mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven