Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Afbeelding
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 12:07
62.71% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
DEATH schreef:
22-09-2017 11:52
Star&Siofra :cheers:
Zo beter Solomio?
:thumbsup:
Even hier herhalen wat ik in het modtopic heb getypt, voor het geval het gewist wordt (oh ironie) en ik me later ga afvragen of ik iets ergs heb gezegd (nee dus).
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
ModeratorViva schreef:
22-09-2017 14:43
Beste Bruise,

Het is niet toegestaan om een OP te verwijderen dus deze zetten we inderdaad altijd terug.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Schande, en ik hoop dat iemand het lef heeft om hiervan melding te maken bij instanties die zich bezighouden met privacy op internet. Volgens mij mogen jullie dit namelijk helemaal niet doen. Zelfs Google moet soms dingen verwijderen vanwege het recht op vergeten.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ach het klopt sowieso niet. Ze zetten helemaal niet altijd de OP terug. Eerder nooit.
Mocht ik een dezer dagen ineens verdwenen zijn, dan is het hierom. Voor het eerst in al die forumjaren overweeg ik serieus om op anoniem te gaan. Voorgoed.
Ik vind het een beter idee om de OP gewoon helemaal niet te kunnen verwijderen door een forummer, zoals het op andere fora ook vaak is.

Mocht er een echt privacy issue zijn kan een mod dat wel laten verdwijnen, gewoon opverzoek forummer. Misschien zelfs een heel topic... zoals nu al best vaak gebeurt.
Vind ik geen slechte van Fee-de-Goede, nu wordt er nog de illusie gewekt dat een OP zomaar verwijderd mag worden door een forumgebruiker, wat dus niet het geval blijkt te zijn.
Siofra schreef:
22-09-2017 15:43
Vind ik geen slechte van Fee-de-Goede, nu wordt er nog de illusie gewekt dat een OP zomaar verwijderd mag worden door een forumgebruiker, wat dus niet het geval blijkt te zijn.
Het kon gewoon tot van de week wel altijd. Al zolang ik hier lees. Wat ik best bijzonder vond altijd.

Zeg zeker al 10 jaar en daarvoor kunnen de echte fossielen vast wel beamen dat het altijd heeft gekund en dat er nog nooit eerder een OP terug gezet is.

Blijkbaar is het beleid veranderd maar zijn ze dat vergeten te melden. Of er zit een nieuwe Mod die helemaal niet weet hoe het hier werkt en maar wat doet en beweert.
Dana schreef:
22-09-2017 15:30
Even hier herhalen wat ik in het modtopic heb getypt, voor het geval het gewist wordt (oh ironie) en ik me later ga afvragen of ik iets ergs heb gezegd (nee dus).

Nee jij bent niet degene die onzin post. De mod daarentegen....
Fee-de-Goede schreef:
22-09-2017 15:36
Ik vind het een beter idee om de OP gewoon helemaal niet te kunnen verwijderen door een forummer, zoals het op andere fora ook vaak is.

Mocht er een echt privacy issue zijn kan een mod dat wel laten verdwijnen, gewoon opverzoek forummer. Misschien zelfs een heel topic... zoals nu al best vaak gebeurt.
Eens
Ik wil graag zelf de controle houden op wat ik wel en niet verwijder - en daar niet eerst met een mod over hoeven bakkeleien over of het 'privacy' is of niet. Dat maak ik zelf wel uit.
Als ik vandaag een topic open dat ik boerenkool ga eten en graag tips wil hoe ik dat moet klaarmaken - en me morgen realiseer dat ik dat ook aan een collega had gevraagd en dat die mij weleens kan herkennen aan die boerenkoolvraag, dan wil ik mijn boerenkoolpost weg kunnen halen. Simpel als wat.
Arme mods. Jarenlang is er geschreeuwd over dat irritante verwijderen van OP's, en nou doen ze er eindelijk wat aan en nou is het weer niet goed :rofl: .
:rofl: BGB, ouwe volhoudert! Zullen we het ooit nog meemaken dat er nieuws komt over het antiracismebeleid hier? Ik bewonder je doorzettingsvermogen.
Dana schreef:
22-09-2017 15:48
Ik wil graag zelf de controle houden op wat ik wel en niet verwijder - en daar niet eerst met een mod over hoeven bakkeleien over of het 'privacy' is of niet. Dat maak ik zelf wel uit.
Als ik vandaag een topic open dat ik boerenkool ga eten en graag tips wil hoe ik dat moet klaarmaken - en me morgen realiseer dat ik dat ook aan een collega had gevraagd en dat die mij weleens kan herkennen aan die boerenkoolvraag, dan wil ik mijn boerenkoolpost weg kunnen halen. Simpel als wat.

Dat kan. Maar op veel fora kan dat dus helemaal niet.
En dat weet je dan voor het plaatsen van de OP. Niks mis met even nadenken voor je een topic opent. Vind dat verwijderen van de OP namelijk gewoon irritant en vaak ook onbeschoft.

En mocht er wat zijn moet je kunnen mailen en toch iemand die OP laten verwijderen of het topic. Zoals nu ook best vaak gebeurt.
Maar dat is mijn mening.

Mocht dit inderdaad een nieuw beleid zijn is het wel handig om zulke verandereingen te melden aan de forummers.
Duidelijk. Is namelijk nogal wat.
Lady*Voldemort schreef:
22-09-2017 15:51
Arme mods. Jarenlang is er geschreeuwd over dat irritante verwijderen van OP's, en nou doen ze er eindelijk wat aan en nou is het weer niet goed :rofl: .

Het interesseert me niks of een OP al dan niet leeg wordt gehaald, maar verkondig geen onzin.
Lady*Voldemort schreef:
Ik heb daar ontelbare malen, terwijl ik er zelf soms moe van werd, tegen teruggeschreeuwd dat ik dat een schande zou vinden. Dus ik voel me niet medeverantwoordelijk voor het zieligheidsgehalte van de mods in dezen. ;)
Ik denk trouwens dat het helemaal geen nieuw beleid is maar een nieuwe en zeer slecht ingewerkte Mod.
Lady*Voldemort schreef:
haha dit ja.
Dana schreef:
:rofl: BGB, ouwe volhoudert! Zullen we het ooit nog meemaken dat er nieuws komt over het antiracismebeleid hier? Ik bewonder je doorzettingsvermogen.
Ik ben ook trots op mezelf.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Fee-de-Goede schreef:
Dat kan. Maar op veel fora kan dat dus helemaal niet.
En dat weet je dan voor het plaatsen van de OP. Niks mis met even nadenken voor je een topic opent. Vind dat verwijderen van de OP namelijk gewoon irritant en vaak ook onbeschoft.

En mocht er wat zijn moet je kunnen mailen en toch iemand die OP laten verwijderen of het topic. Zoals nu ook best vaak gebeurt.
Maar dat is mijn mening.

Mocht dit inderdaad een nieuw beleid zijn is het wel handig om zulke verandereingen te melden aan de forummers.
Duidelijk. Is namelijk nogal wat.
Juist. Want bijv. voor mij is het wel degelijk een reden geweest om hier lid te zijn en niet van die fora waar het verwijderen niet kan.

Ik vind het mekkeren over verwijderde op's juist irritant en onbeschoft. ;)
Wat hier nu gebeurt is op meerdere fronten raar: gewiste OP's worden blijkbaar zonder pardon teruggeplaatst, en hoe irritant het verwijderen van een OP voor de medeforummers soms ook is maar je kunt er niet onderuit dat iemand best wel een hele goeie reden kan hebben om zijn OP te verwijderen.

En wat ook raar is is dat dit soort beleidswijzigingen blijkbaar stilzwijgend doorgevoerd kan worden. Hoewel dat bij Viva nou ook weer niet zo raar is, in ieder geval niet raar in de zin van ongebruikelijk.
Sinds wanneer ben jij geen fossiel, Lady V? Ik heb het idee dat jij hier al over Ernst Jansz schreef toen hij nog haar had bij de Slumberland Band zat.
Fee-de-Goede schreef:
22-09-2017 15:47
Het kon gewoon tot van de week wel altijd. Al zolang ik hier lees. Wat ik best bijzonder vond altijd.

Zeg zeker al 10 jaar en daarvoor kunnen de echte fossielen vast wel beamen dat het altijd heeft gekund en dat er nog nooit eerder een OP terug gezet is.

Blijkbaar is het beleid veranderd maar zijn ze dat vergeten te melden. Of er zit een nieuwe Mod die helemaal niet weet hoe het hier werkt en maar wat doet en beweert.
Ik hou ook niet van zulke "verrassingen". Maar dit is toch tegen dovemansoren? Tegen de huisregels zelfs? Beleid = Taboe?
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 16:00
1.29% gewijzigd
Dana schreef:
22-09-2017 15:55
Ik vind het mekkeren over verwijderde op's juist irritant en onbeschoft. ;)
Naja, soms is het wel heel erg duidelijk dat iemand zijn OP verwijdert omdat de reacties hem/haar/het niet bevallen, en dan vind ik het wel irritant ja. Maar niet irritant genoeg om dit nieuwe beleid dan maar normaal te vinden of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven