Als enige single over

28-09-2017 21:54 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
lattemacciato44 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 22:24
99.65% gewijzigd
Lattemacciato44 schreef:
28-09-2017 22:31
@ Tiswa ik geef dates zeker een kans vins het vooral belangrijk dat het tijdens de eerste date gezellig is.

@Moiren ik heb vaak het idee dat manne van mijn leeftijd meer van de scharrels zijn dan van de serieuze relaties maar dit kan komen doordat ik mannen vaak opstap leer kennen. Ben in mijn vorige relatie best wel gekwetst en ben best wel bang om opnieuw gekwetst te worden.
Aha..Daar zeg je natuurlijk iets heel belangrijks. Jouw vorige relatie heeft toch wel jouw beeld vertroebeld over hoe mannen kunnen zijn. Waarschijnlijk ben je daarom zo serieus , omdat je gelijk wilt weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Logisch, maar niet realistisch. Mensen worden nu eenmaal gekwetst door anderen. Hoe meer liefde er speelt, hoe meer je gekwetst kunt raken. En dat is natuurlijk doodeng. Maar het lijkt mij enger om onvrijwillig single te blijven uit angst voor iets wat helemaal nooit hoeft te gebeuren.
@ Moiren dat denk ik niet ik begreep je verkeerd.
Lattemacciato44 schreef:
28-09-2017 22:35
@ Dakduif ik merk naarmate de meeste van mijn vrienden gesetteld zijn ik dat ook graag zou willen. Als stelletje heb je toch veel fijne momenten samen. Samen een weekendje weg, filmpje kijken, uiteten gaan, samen wakker worden in het weekend etc.

De angst zit hem in afgewezen te worden en bang zijn om alleen over te blijven.
Daar kan je wat aan gaan doen of er naar leven. Die keuze is aan jou.
Straks strandt een deel van die relaties van je vriendinnen en zijn ze terug vrijgezel.
Heel veel relaties zijn helaas niet "voor eeuwig".

Bovendien komen er op zulke manieren ook misschien weer leuke mannen vrij.
(Niet dat je die van je vriendinnen maar moet overnemen, maar midden 20 heb je nog meer dan tijd genoeg ...)
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 22:39
8.03% gewijzigd
Lattemacciato44 schreef:
28-09-2017 22:37
@ Moiren dat denk ik niet ik begreep je verkeerd.
Maar niet zomaar denk ik.
Lattemacciato44 schreef:
28-09-2017 22:35
@ Dakduif ik merk naarmate de meeste van mijn vrienden gesetteld zijn ik dat ook graag zou willen. Als stelletje heb je toch veel fijne momenten samen. Samen een weekendje weg, filmpje kijken, uiteten gaan, samen wakker worden in het weekend etc.

De angst zit hem in afgewezen te worden en bang zijn om alleen over te blijven.
Dat is ook eng, maar het goede nieuws is dat die potentiële date dat waarschijnlijk net zo voelt :)
En echt alleen overblijven kan denk ik alleen als je zelf onrealistische verwachtingen hebt van een totaalplaatje, wat niet weggelegd is.
MoirenPhae schreef:
28-09-2017 22:33
Maar waarom denk je dat het leven wat minder serieus nemen gelijk aan one night stands staat?
Ze zegt niet dat ze het leven serieus neemt maar "Ik ben iemand die relaties heel serieus neemt".
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
MoirenPhae schreef:
28-09-2017 22:38
Maar niet zomaar denk ik.
Ik begrijp waar je heen wilt. Ze zegt zoiets niet zomaar. Ik denk alleen dat ze zich er zelf niet van bewust is waarom ze dit dacht.
Nouschi schreef:
28-09-2017 22:41
Ze zegt niet dat ze het leven serieus neemt maar "Ik ben iemand die relaties heel serieus neemt".
En als e het wat minder serieus neemt neuk je toch niet gelijk rond?
Ik vraag me af waar die associatie vandaan komt.
Dakduif÷ schreef:
28-09-2017 22:41
Ik begrijp waar je heen wilt. Ze zegt zoiets niet zomaar. Ik denk alleen dat ze zich er zelf niet van bewust is waarom ze dit dacht.
Daarom vraag ik het :)
MoirenPhae schreef:
28-09-2017 22:42
Ik denk zomaar vanuit wat ze mee heeft gemaakt.
MoirenPhae schreef:
28-09-2017 22:43
Daarom vraag ik het :)
Ik vind het een hele valide vraag :)
Dakduif÷ schreef:
28-09-2017 22:43
Ik denk zomaar vanuit wat ze mee heeft gemaakt.
Of mss wel opvoeding en heeft ze daarom meegemaakt wat ze heeft meegemaakt.
Ik weet het niet. Wel dat er vaak hardnekkige denkbeelden onder dit soort dingen zitten (heeft iedereen trouwens, van die blauwdrukken).
Pas als je ze herkent kan je ze veranderen.
MoirenPhae schreef:
28-09-2017 22:42
Ze wil een serieuze relatie, geen one night stands. Prima toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
MoirenPhae schreef:
28-09-2017 22:45
Of mss wel opvoeding en heeft ze daarom meegemaakt wat ze heeft meegemaakt.
Ik weet het niet. Wel dat er vaak hardnekkige denkbeelden onder dit soort dingen zitten (heeft iedereen trouwens, van die blauwdrukken).
Pas als je ze herkent kan je ze veranderen.
Het is inderdaad vaak gecompliceerder dan zo op het eerste gezicht.
En inderdaad, herken de valkuilen bij jezelf, zodat je uiteindelijk andere keuzes leert maken die je wél brengen waar je wezen wilt.
@ allemaal, ik zeg dit inderdaad niet zomaar.op de middelbare school ben ik er gepest waardoor ik best wel bang ben om afgewezen te worden. Heb hiervoor hulp gezocht.

Ik heb van mijn 18e tot mijn twintigste een relatie gehad en hier ben ik zeker twee jaar kapot van geweest. Vervolgens ben ik met een aantal jongens gaan daten maar was het wel leuk maar kwam er nooit iets serieus uit voort en vorig jaar heb ik ook '"relatie" van vijf maanden gehad waarna ik behoorlijk van slag was toen dit over ging.

Ik probeer me open te stellen voor anderen. Vaak hoor ik opstap dat ik boos kijk terwijl ik absoluut geen chagrijnig persoon ben maar waarschijnlijk omdat ik zo onzeker ben geworden over mezelf kijk ik serieus/boos.
Nouschi schreef:
28-09-2017 22:49
Ik heb er helemaal geen mening over. Maar schijnbaar ben ik onduidelijk.

Ik stel voor iets minder serieus te doen.
TO zegt geen ons te willen.
Seks was nog niet eens in me opgekomen, ik bedoelde wat luchthartiger, daar refereer ik ook aan.. Dus vroeg ik me af waarom TO gelijk denkt dat ik bedoel dat ze moet gaan onsen, omdat ik denk dat dat niet zomaar in je opkomt als het ognergens over seks is gegaan.
Nouschi schreef:
28-09-2017 22:49
Natuurlijk is dat helemaal prima.
Ergens gaat er alleen iets niet helemaal goed op liefdesgebied zoals zij graag zou zien.
Misschien laat ze wel potentiële supermannen schieten ,omdat haar beeld gekleurd is wat mannen betreft.
Iemand die gekwetst is en dat nooit meer mee wil maken, kan onbedoeld de vetkeerde signalen afgeven op een date.
Misschien verteld TO daar wel over bv. tijdens de date. Wij weten helaas niet wat er mis gaat.
Lattemacciato44 schreef:
28-09-2017 22:31
@ Tiswa ik geef dates zeker een kans vins het vooral belangrijk dat het tijdens de eerste date gezellig is.

@Moiren ik heb vaak het idee dat manne van mijn leeftijd meer van de scharrels zijn dan van de serieuze relaties maar dit kan komen doordat ik mannen vaak opstap leer kennen. Ben in mijn vorige relatie best wel gekwetst en ben best wel bang om opnieuw gekwetst te worden.
uh????? leg eens uit. je zegt eerst dat iedereen in een relatie zit. en nu dat de mannen van jouw leeftijd alleen van de scharrels zijn. met wat voor mannen hebben je vriendinnen dan een relatie?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
MoirenPhae schreef:
28-09-2017 22:52
Ik heb er helemaal geen mening over. Maar schijnbaar ben ik onduidelijk.

Ik stel voor iets minder serieus te doen.
TO zegt geen ons te willen.
Seks was nog niet eens in me opgekomen, ik bedoelde wat luchthartiger, daar refereer ik ook aan.. Dus vroeg ik me af waarom TO gelijk denkt dat ik bedoel dat ze moet gaan onsen, omdat ik denk dat dat niet zomaar in je opkomt als het ognergens over seks is gegaan.
Stel je voor dat TO deze " denkwijze" ( niet negatief bedoelt) meeneemt naar een date, dan weet je al wat er mis gaat.
Ik denk inderdaad dat ik aan mijn uitstraling moet werken en er luchtig in moet staan. Ik heb sowieso niet zo veel dates omdat ik niet vaak gevraagd wordt en het sowieso wel spannend vind.
Lattemacciato44 schreef:
28-09-2017 22:59
Ik denk inderdaad dat ik aan mijn uitstraling moet werken en er luchtig in moet staan. Ik heb sowieso niet zo veel dates omdat ik niet vaak gevraagd wordt en het sowieso wel spannend vind.
Jij kan ook iemand vragen.
Misschien handig om te onderzoeken waar de behoefte om heel serieus te zijn vandaan komt. Kan je de controle loslaten?
Lattemacciato44 schreef:
28-09-2017 22:59
Er luchtig in moeten staan is natuurlijk alleen maar haalbaar als jij dat ook zo voelt. Je moet denk ik eerst voor jezelf het idee loslaten dat elke man je uiteindelijk zal kwetsen. Geef het verleden een plek en je toekomst een kans. Dan vakt alles vanzelf op zijn plek.
MoirenPhae schreef:
28-09-2017 23:00
Jij kan ook iemand vragen.
Misschien handig om te onderzoeken waar de behoefte om heel serieus te zijn vandaan komt. Kan je de controle loslaten?
Hele goede vraag.
Ik denk dat de angst om gekwetst/afgewezen te worden bij mij heel diep zit.

@Hamerhaai (sommige) mannen in de kroeg komen vaak op mij over alsof ze een beetje rond willen neuken met iedereen en verder niks. De vrienden van mijn vriendinnen zijn hartstikke lieve mannen. Heb laatst aan een vriendin gevraagd of zij een date/stapavond/kennismaking kon regelen met een vriend van haar vriend, hij leek me wel een leuke vent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven