Als enige single over
maandag 2 oktober 2017 om 15:39
Ik heb in mijn leven 1 weekend samen met een man doorgebracht, mijn toenmalige FWB. Slecht bevallen. Daarvoor en daarna spraken we alleen overdag af. Nou wat een weekend. Constant overleggen wat we gaan doen, hoe laat en wanneer we gaan eten. We hadden een erg verschillend dagritme. Hij was een ochtendmens en ik een avondmens. Onze etenstijden lagen ver uit elkaar. We pakten dan een beetje de middenweg. Al was het voor hem dan nog vrij laat en voor mij vroeg. Het enige leuke was dat we even naar de stad gingen. Voor de rest heb ik me dood verveeld en me ongemakkelijk gevoeld in mijn eigen huis. Het feit dat er constant iemand bij me was en waar ik rekening mee moest houden. We verschilden ook veel in interesses. Soms vielen er pijnlijke stiltes. Constant had ik het gevoel: Wat moet ik hier nu mee? Ik vond er geen bal aan. Het was een eye-opener en ik ben mede om die reden ook nooit gaan daten. Misschien ben ik gewoon écht niet gemaakt om samen te zijn met iemand.
maandag 2 oktober 2017 om 15:50
Dat vond ik bij mn laatste 'date'/beginnende (maar mislukte) relatie ook erg lastig, totaal andere gewoonten en ritmes. (En dat laatste is killing voor mij, ik ben licht chronisch vermoeid, ik heb mijn rust echt nodig)hondenmens schreef: ↑02-10-2017 15:39Ik heb in mijn leven 1 weekend samen met een man doorgebracht, mijn toenmalige FWB. Slecht bevallen. Daarvoor en daarna spraken we alleen overdag af. Nou wat een weekend. Constant overleggen wat we gaan doen, hoe laat en wanneer we gaan eten. We hadden een erg verschillend dagritme. Hij was een ochtendmens en ik een avondmens. Onze etenstijden lagen ver uit elkaar. We pakten dan een beetje de middenweg. Al was het voor hem dan nog vrij laat en voor mij vroeg. Het enige leuke was dat we even naar de stad gingen. Voor de rest heb ik me dood verveeld en me ongemakkelijk gevoeld in mijn eigen huis. Het feit dat er constant iemand bij me was en waar ik rekening mee moest houden. We verschilden ook veel in interesses. Soms vielen er pijnlijke stiltes. Constant had ik het gevoel: Wat moet ik hier nu mee? Ik vond er geen bal aan. Het was een eye-opener en ik ben mede om die reden ook nooit gaan daten. Misschien ben ik gewoon écht niet gemaakt om samen te zijn met iemand.
maandag 2 oktober 2017 om 15:53
Samen zijn kan overigens ook vast heel gezellig zijn, maar niet altijd 24/7.
Als je alleen bent hoef je met niemand rekening te houden en je kan doen wat je wil.
Echter problemen moet je ook helemaal zelf oplossen, maar daar wordt je ook sterker van.
maandag 2 oktober 2017 om 16:25
Beiden. We waren gewoon goede vrienden. Omdat we onszelf te lang maagd vonden, erg nieuwsgierig waren en beiden ook einzelgängers zijn we FWB's geworden. Geen zin in de verplichtingen van een relatie. Seks hadden we al een tijdje voor die logeerpartij. Alleen hadden we nog nooit samen overnacht en wilden dat proberen.
maandag 2 oktober 2017 om 16:38
Leuk voor de kidsGemalto schreef: ↑02-10-2017 16:01Eerlijk gezegd denk ik gewoon dat jullie niet bij elkaar pasten of niet echt verliefd waren.
Toen ik mijn huidige vriendin leerde kennen, hebben we eerst enkele dates gehad die op een avond doorgingen (geen sex, maar wel veel gevoelens, wat knuffels en een kusje), maar onze vijfde date was van vrijdagavond tot maandagavond aan één stuk door (toevallig een lang weekend en beiden toevallig zonder onze kids); het was gewoon zaaaalig, het voelde aan alsof we dit ons hele leven zouden kunnen doen; we hadden het ook niet op voorhand afgesproken dat we die drie dagen met elkaar zouden doorbrengen, het gebeurde gewoon.
Tegenwoordig, meer dan een jaar verder, kunnen we 2x à 3x per week samen zijn, soms mét en soms zonder kids; de weekendjes zonder kids voelen nog steeds aan als een feest.
maandag 2 oktober 2017 om 16:41
maandag 2 oktober 2017 om 19:20
VesperLynd schreef: ↑02-10-2017 16:25Ha, er kan wel een apart topic worden geopend over de voordelen van single zijn als ik dit allemaal zo lees!
Een soort sneue single ouwehoer topic
maandag 2 oktober 2017 om 20:08
Nee dat is niet heel erg logisch..VesperLynd schreef: ↑02-10-2017 19:36Ik stem ook voor, maar ga hem als ex-single uiteraard niet starten, haha! Ik wil uiteraard wel input geven als: 'geniet er maar van dat je de kachel zo hoog kan zetten als je wil' en 'een schoonmoeder onverwachts op de koffie als je lekker uit wil slapen, is ook niet altijd leuk'.
maandag 2 oktober 2017 om 20:13
Alicereturns schreef: ↑02-10-2017 20:08Nee dat is niet heel erg logisch..![]()
(sorry ik onthoud ff niet wie single is en wie niet. Snorry..)
dinsdag 3 oktober 2017 om 09:35
Dan pasten jullie duidelijk niet goed bij elkaar. Wel erg rigoureus dat je dan na een zo'n ervaring besluit om nooit met iemand te gaan daten en de conclusie trekt dat je niet gemaakt bent om met iemand samen te zijn.hondenmens schreef: ↑02-10-2017 15:39Ik heb in mijn leven 1 weekend samen met een man doorgebracht, mijn toenmalige FWB. Slecht bevallen. Daarvoor en daarna spraken we alleen overdag af. Nou wat een weekend. Constant overleggen wat we gaan doen, hoe laat en wanneer we gaan eten. We hadden een erg verschillend dagritme. Hij was een ochtendmens en ik een avondmens. Onze etenstijden lagen ver uit elkaar. We pakten dan een beetje de middenweg. Al was het voor hem dan nog vrij laat en voor mij vroeg. Het enige leuke was dat we even naar de stad gingen. Voor de rest heb ik me dood verveeld en me ongemakkelijk gevoeld in mijn eigen huis. Het feit dat er constant iemand bij me was en waar ik rekening mee moest houden. We verschilden ook veel in interesses. Soms vielen er pijnlijke stiltes. Constant had ik het gevoel: Wat moet ik hier nu mee? Ik vond er geen bal aan. Het was een eye-opener en ik ben mede om die reden ook nooit gaan daten. Misschien ben ik gewoon écht niet gemaakt om samen te zijn met iemand.
Zelf ben ik iemand die veel ruimte voor mezelf nodig heeft. Als ik bijvoorbeeld op vakantie ga met een groep, dan voel ik heel sterk de behoefte me regelmatig terug te trekken. Toch kan ik prima samenwonen met mijn man, omdat hij hetzelfde in elkaar zit en we elkaar heel vaak ons eigen ding laten doen.
Ik denk echt dat het een kwestie is van iemand vinden die bij je past.
dinsdag 3 oktober 2017 om 09:48
Het moet allemaal wel een beetje vanzelf gaan. Dingen als "geen seks op de eerste date want..." geloof ik niet in. Het gaat zoals het gaat. Ik sleurde mijn vriend op de eerste date een park in omdat ik dolgraag seks met hem wilde. Vrij grote slettenactie. Maar we zijn inmiddels bijna 5 jaar erg gelukkig samen. En kritisch zijn mag ook best. "Don't settle for less" is altijd mijn motto geweest (niet alleen in relaties). Allemaal goed gekomen. Het leven is te kort om voor middelmatig te gaan.
dinsdag 3 oktober 2017 om 09:51
Ik vind overigens vrijgezelle vrienden/kennissen/collega's meestal een stuk gezelliger om mee af te spreken. Gaat het niet over hypotheken, kinderen, schoonfamilie en andere "stelletjes" dingen. Helemaal rampgesprekken worden het als het gaat over mensen die nog vrijgezel zijn (met afkeurende ondertoon). Op 1 of andere manier voelen veel gesettelde (vrouwen) de behoefte om het daar over te hebben. Vreselijk.
dinsdag 3 oktober 2017 om 11:37
Coco ik ben onder de indruk van wat je zegt, het zet me aan het denken.
Ik zal bekennen dat ik een ongelooflijke controlfreak ben. Ik begin in te zien dat allemaal regeltjes maken voor jezelf alleen maar zorgt, bij mij althans, dat ik vooral met mezelf in gevecht ben.
Schiet niemand wat mee op, en idd het leven is te kort voor onzin...
m.a.w in Bridget Jones overdrijven ze niet erg w.b. stelletjes? Nou dan ben ik blij dat ik nauwelijks zulke mensen ken/in vriendenkring heb...
Ik zal bekennen dat ik een ongelooflijke controlfreak ben. Ik begin in te zien dat allemaal regeltjes maken voor jezelf alleen maar zorgt, bij mij althans, dat ik vooral met mezelf in gevecht ben.
dinsdag 3 oktober 2017 om 14:16
Haha nou niet alle stellen zijn zo hoorAlicereturns schreef: ↑03-10-2017 11:37Coco ik ben onder de indruk van wat je zegt, het zet me aan het denken.
m.a.w in Bridget Jones overdrijven ze niet erg w.b. stelletjes? Nou dan ben ik blij dat ik nauwelijks zulke mensen ken/in vriendenkring heb...
![]()
woensdag 4 oktober 2017 om 22:39