Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!

dinsdag 3 oktober 2017 om 16:54

dinsdag 3 oktober 2017 om 20:04
Westworld, Little Cooperation is ook een leuk spel voor een kindje van 2.

Ik vind het ook qua vormgeving gewoon mooi.
Little Memo is uit dezelfde serie. Ook erg mooi maar voor net 2 nog wel moeilijk, zeker als een kind nog niet praat. Mijn zoon vond/vindt het ook gewoon leuk om met de dierfiguren te spelen.

Little Memo is uit dezelfde serie. Ook erg mooi maar voor net 2 nog wel moeilijk, zeker als een kind nog niet praat. Mijn zoon vond/vindt het ook gewoon leuk om met de dierfiguren te spelen.

dinsdag 3 oktober 2017 om 21:36
Leuke tips! Volgens mij heb je wel smaak. Heb je misschien nog meer tips voor 2 a 3 jaar. Merken? Webshops? Ik ben asn het oriënteren voor de sint. Ga proberen dit jaar niks last minute te kopen.NYC schreef: ↑03-10-2017 20:04Westworld, Little Cooperation is ook een leuk spel voor een kindje van 2.
![]()

woensdag 4 oktober 2017 om 13:19
@HasseSimonsdochter, NYC heeft op pagina 88 (redelijk onderaan) haar favoriete webshops prijs gegeven.
@MyLittle, in dit geval is grote broer haar halfbroer. Het kadootje zoekt hij uit en betaald zijn moeder.
Vroeger thuis kochten wij ook kadootjes voor siblings. Vanaf een jaar of 8 met eigen zakgeld. Dat wilde ik overnemen. Vanaf die leeftijd weten ze ook beter wat bedragen inhouden.
Maar ik weet nog niet goed hoe we dit tzt gaan oppakken. Moeder van broer denkt over zakgeld anders qua besteding dan dat ik doe, maar smartje krijgt nog geen zakgeld dus hebben nog even de tijd om er over na te denken.
@MyLittle, in dit geval is grote broer haar halfbroer. Het kadootje zoekt hij uit en betaald zijn moeder.
Vroeger thuis kochten wij ook kadootjes voor siblings. Vanaf een jaar of 8 met eigen zakgeld. Dat wilde ik overnemen. Vanaf die leeftijd weten ze ook beter wat bedragen inhouden.
Maar ik weet nog niet goed hoe we dit tzt gaan oppakken. Moeder van broer denkt over zakgeld anders qua besteding dan dat ik doe, maar smartje krijgt nog geen zakgeld dus hebben nog even de tijd om er over na te denken.
woensdag 4 oktober 2017 om 17:03
Lijstje van dochter die rond feestdagen 4 wordt:
Goula houten kalenderklok
CD K3
Electro basisschool
Smart games Roodkapje
Muisgeflipt gezelsschapsspel
rijgpuzzels
Houten cijfer stempels
Loopklossen
Leesboek
Min loco
Grote hits hier:
Spel Knibbel Knabbel knuistje. Als je het verkeerde snoepje pakt en de heks springt naar buiten moet je het snoepje weer terug geven.
Spel bunny Hop. Met konijntje loop je over het bord. Pas op dat je niet in een gat valt. Als je geluk hebt mag je een plankje pakken en kun je dit over het gat leggen.
Tegenvaller:
Poepie knor. Het varken draait niet. Het bord gaat snel stuk. Hij maakt geluid als dat niet hoeft. En het uithalen en neerleggen van een laagje modder in het badje gaat erg moeilijk.
Goula houten kalenderklok
CD K3
Electro basisschool
Smart games Roodkapje
Muisgeflipt gezelsschapsspel
rijgpuzzels
Houten cijfer stempels
Loopklossen
Leesboek
Min loco
Grote hits hier:
Spel Knibbel Knabbel knuistje. Als je het verkeerde snoepje pakt en de heks springt naar buiten moet je het snoepje weer terug geven.
Spel bunny Hop. Met konijntje loop je over het bord. Pas op dat je niet in een gat valt. Als je geluk hebt mag je een plankje pakken en kun je dit over het gat leggen.
Tegenvaller:
Poepie knor. Het varken draait niet. Het bord gaat snel stuk. Hij maakt geluid als dat niet hoeft. En het uithalen en neerleggen van een laagje modder in het badje gaat erg moeilijk.

woensdag 4 oktober 2017 om 17:57
Op pagina 88 zie ik geen lijstje staan maar ik ga zelf wel speuren.smart79 schreef: ↑04-10-2017 13:19@HasseSimonsdochter, NYC heeft op pagina 88 (redelijk onderaan) haar favoriete webshops prijs gegeven.

donderdag 5 oktober 2017 om 22:52
Zoon wordt 1 en ik wil zo'n duw/loopwagentje voor hem vragen.
We hebben er al 1 maar die 'glijdt' alleen maar over ons gladde laminaat. De wielen draaien niet, zeg maar.
Iemand ervaring met een blokkenkar of loopwagentje dat goed soepel over gladde vloer kan rijden? En liefst ook met voldoende weerstand voor een baby die net leert lopen?
We hebben er al 1 maar die 'glijdt' alleen maar over ons gladde laminaat. De wielen draaien niet, zeg maar.
Iemand ervaring met een blokkenkar of loopwagentje dat goed soepel over gladde vloer kan rijden? En liefst ook met voldoende weerstand voor een baby die net leert lopen?

vrijdag 6 oktober 2017 om 21:22
@Kwartje: wij hebben er een met een stroef rubber randje op de banden. Geen merk en uit een boetiekje dat niet meer bestaat, dus kan je geen linkje sturen of zo. Maar ik zou dus goed op de banden letten. Of zou er iets bestaan als "plak-rubber-op-rol" dat je voor de banden kan gebruiken?
Voor mezelf een vraag:
Mijn oudste van 4,5 heeft vandaag bij de BSO gespeeld met iets als dit:
https://www.lobbes.nl/speelgoed/buitens ... aan-45dlg-
Is dat wat qua kado voor de Sint?
Blijft dat langer leuk?
Is dit voldoende of zou ik voor een grotere doos met spul moeten gaan?
Kun je met zoiets ook wat varieren of is het een redelijk vaste baan?
Of zijn er betere/leukere alternatieven?
Ze kan overigens slecht langer met iets spelen, dus hoe leuk ik duurzame houten dingen ook vind, de prijs is het vaak niet waard voor mijn ongeconcentreerde monstertje.
Voor mezelf een vraag:
Mijn oudste van 4,5 heeft vandaag bij de BSO gespeeld met iets als dit:
https://www.lobbes.nl/speelgoed/buitens ... aan-45dlg-
Is dat wat qua kado voor de Sint?
Blijft dat langer leuk?
Is dit voldoende of zou ik voor een grotere doos met spul moeten gaan?
Kun je met zoiets ook wat varieren of is het een redelijk vaste baan?
Of zijn er betere/leukere alternatieven?
Ze kan overigens slecht langer met iets spelen, dus hoe leuk ik duurzame houten dingen ook vind, de prijs is het vaak niet waard voor mijn ongeconcentreerde monstertje.
vrijdag 6 oktober 2017 om 22:08
wij hebben ook zo iets. ik denk dat mijn dochter 4 was toen ze het kreeg. eerst moesten wij het opbouwen, daarna samen. als je precies het plaatje na wil bouwen is het lastiger maar je kan ook allerlei variaties maken waarbij knikkers heerlijk in een pijp verdwijnen.
als ze het echt geweldig vind, kan je het altijd uitbreiden maar 1 doos was hier tot nu toe voldoende. wij hadden een variant van intertoys oid. redelijke goede kwaliteit.
wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/knikkerbaan-de ... 011191522/. met iets meer stukken maar niet meer leverbaar
ja er zijn geweldige alternatieven met en een nog geweldiger prijs.........
als ze het echt geweldig vind, kan je het altijd uitbreiden maar 1 doos was hier tot nu toe voldoende. wij hadden een variant van intertoys oid. redelijke goede kwaliteit.
wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/knikkerbaan-de ... 011191522/. met iets meer stukken maar niet meer leverbaar
ja er zijn geweldige alternatieven met en een nog geweldiger prijs.........

zaterdag 7 oktober 2017 om 17:43
Wij hebben het niet zelf, maar als kind had mijn tante wel diertjes er van. Ik was er verlieft op, oh wat had ik zulke graag willen hebben. En na 2 kinderen die er vol mee gespeeld hadden waren zo nog als nieuw (twee nichten die al het huis uit waren toen ik oud genoeg was om daar te logeren). Dus als je dochter het leuk vond zou ik er zeker wat van kopen.xxrozeliefxx schreef: ↑07-10-2017 17:04Ons meisje werd vandaag in een speelgoed winkel in Antwerpen heel blij van spelen met Sylvanian speelgoed.
Zijn er hier ouders van kids die dat hebben?

zaterdag 7 oktober 2017 om 18:18
Oh Thanks.
Ja wij hadden er vroeger 2 beertjes van ofzo.
Ze is er eigenlijk nog wat klein voor, ze wordt 2. Maar ze was er nu al zo mee in de weer. Beestjes in bed/ op stoel/ babies in wagentjes etcetera.
(Duplo/ wobbel/ Smartmax/ boekjes/ spelletjes/ etc etc al in huis voor twee oudere kids)
Dus dit zou het maar zo eens kunnen worden voor verjaardag en sinterklaas.
Ja wij hadden er vroeger 2 beertjes van ofzo.
Ze is er eigenlijk nog wat klein voor, ze wordt 2. Maar ze was er nu al zo mee in de weer. Beestjes in bed/ op stoel/ babies in wagentjes etcetera.
(Duplo/ wobbel/ Smartmax/ boekjes/ spelletjes/ etc etc al in huis voor twee oudere kids)
Dus dit zou het maar zo eens kunnen worden voor verjaardag en sinterklaas.
zaterdag 7 oktober 2017 om 18:47
Van de bordspellen is HABA een heel goed merk voor kinderspellen. herkenbaar aan de gele doosjes.
Dier op dier is vanaf 4 jaar, maar daar hebben wij als volwassenen ook nog plezier mee gehad
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 7 oktober 2017 om 21:53

zaterdag 7 oktober 2017 om 22:01
xxrozeliefxx schreef: ↑07-10-2017 17:04Ons meisje werd vandaag in een speelgoed winkel in Antwerpen heel blij van spelen met Sylvanian speelgoed.
Zijn er hier ouders van kids die dat hebben?

Vroeger had ik er een paar beertjes van. Smartje lijkt niet erg geïnteresseerd, maar dat kan natuurlijk nog komen.
Laatst hadden ze bij intertoys een apart speelgoedgidsje liggen van Sylvanian. Heb het meegenomen voor mezelf

zaterdag 7 oktober 2017 om 22:13
Oooh die sylvanians wilde ik als kind zo graag hebben, maar kreeg ze nooit
zal wel te duur zijn geweest. Helaas heb ik zelf zoontjes met hele andere interesses, anders had ik zeker een flinke set gekocht!
Heeft iemand een ervaringstip voor een smartgame. Mijn zoon van 3.5 is vrij pienter, maar heeft een hekel aan bouwen en legpuzzels. Duplo, blokken en puzzels doet hij echt niets mee. Letters/cijfers, Mini Loco en spelletjes vindt ie wel leuk.
Om logica/ruimtelijk inzicht te stimuleren, wil ik een smartgame proberen maar hij moet het natuurlijk ook leuk vinden. Ik hoor en lees veel over Camelot Jr en Roodkapje, maar ik vraag me af of dat niet teveel op bouwen en puzzelen lijkt? Iemand ervaring?

Heeft iemand een ervaringstip voor een smartgame. Mijn zoon van 3.5 is vrij pienter, maar heeft een hekel aan bouwen en legpuzzels. Duplo, blokken en puzzels doet hij echt niets mee. Letters/cijfers, Mini Loco en spelletjes vindt ie wel leuk.
Om logica/ruimtelijk inzicht te stimuleren, wil ik een smartgame proberen maar hij moet het natuurlijk ook leuk vinden. Ik hoor en lees veel over Camelot Jr en Roodkapje, maar ik vraag me af of dat niet teveel op bouwen en puzzelen lijkt? Iemand ervaring?
nootboek wijzigde dit bericht op 07-10-2017 22:26
0.35% gewijzigd