Kinderen van hetzelfde geslacht

13-10-2017 07:00 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zoontje en ben zwanger van...een jongetje. Ik ben hier hartstikke blij mee :). Een meisje had ik even goed leuk gevonden: ik wilde graag nog een kindje en het geslacht maakt me niet uit. Nou lijken mensen om me heen daar anders over te denken. Als ik vertel dat we nog een zoontje krijgen, zeggen ze dingen als "ach, als het maar gezond is" of "wie weet komt er ooit nog een meisje" . Is dit voor jullie herkenbaar? En hebben vrouwen met meerdere dochters dit ook?
Pfff soms denk ik dat ik er extra bij moet gaan benoemen dat ik echt heel blij ben met twee zoontjes!
Wat ik het meest irritant vind zijn 'jongensmoeders' (zeldzame hoor ) die mij vertellen dat ik echt wat mis omdat ik enkel meisjes heb. Want jongens zijn nu eenmaal veel liever voor hun moeder...

En dan daarachter....maar ja..dat zal jij nooit weten....

Ik lach dan vriendelijk en zeg niets en ga er maar vanuit dat het jaloezie is omdat ze geen dochters hebben ofzo.
Sophles schreef:
13-10-2017 08:34
3 zoons en ik vind het alleen maar leuk. Ze hebben altijd iemand om mee te spelen en min of min dezelfde interesses. Waren dit jaar op vakantie met broer en zijn 2 kinderen (jongen en meisje met ook nog wat leeftijdsverschil) en ik zag dat dit soms best wel lastig was. Heel verschillende interesses (..gaan we raften, neehee naar 't stadje..) terwijl die van mij lekker samen aan het klooien waren in het bos met takken en hutten. Alles heeft z'n voors en tegens maar ik vind het zelfde geslacht juist erg leuk voor de kinderen.
Hier twee zoons die elkaar bijna letterlijk naar het leven stonden toen ze kleiner waren. Nu zijn ze 16 en 19 en tolereren ze elkaar.
Op gedeelde intersses heb ik ze nog nooit kunnen betrappen.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Wij hebben drie zonen. Bij de derde wilde ik heel graag een zoon. Leek mij zo leuk met drie van die knullen. Nog steeds krijg ik de vraag of ik niet toch liever een meisje had gehad.
Sophles schreef:
13-10-2017 08:34
3 zoons en ik vind het alleen maar leuk. Ze hebben altijd iemand om mee te spelen en min of min dezelfde interesses. Waren dit jaar op vakantie met broer en zijn 2 kinderen (jongen en meisje met ook nog wat leeftijdsverschil) en ik zag dat dit soms best wel lastig was. Heel verschillende interesses (..gaan we raften, neehee naar 't stadje..) terwijl die van mij lekker samen aan het klooien waren in het bos met takken en hutten. Alles heeft z'n voors en tegens maar ik vind het zelfde geslacht juist erg leuk voor de kinderen.
Het ligt echt aan het karakter van het kind. Je hebt ook meisjes die het heerlijk vinden om de hele dag in het bos hutten te maken en jongens die liever binnen blijven.

Of kinderen leuk met elkaar spelen heeft vooral met hun interesses en karakters te maken en niet met het geslacht.
absor schreef:
13-10-2017 08:42
Wat ik het meest irritant vind zijn 'jongensmoeders' (zeldzame hoor ) die mij vertellen dat ik echt wat mis omdat ik enkel meisjes heb. Want jongens zijn nu eenmaal veel liever voor hun moeder...

En dan daarachter....maar ja..dat zal jij nooit weten....

Ik lach dan vriendelijk en zeg niets en ga er maar vanuit dat het jaloezie is omdat ze geen dochters hebben ofzo.
Inderdaad flauw. Aan de andere kant krijgen jongensmoeders vaak te horen dat de andere moeder er niet aan zou moeten denken om zoons te hebben, want jongens zijn zo luidruchtig en spelen niet leuk.

Het is dat ze een vriendin van me is en verder een leuk mens, maar laatst zei ze tegen mij dat zij en haar man "echte meisjesmoeder en echte meisjesvader" zijn. Ze moesten er niet aan denken om jongens te hebben want blaablaablaa, maar die van mij vonden ze wel leuk. Het zal vast goed bedoeld zijn, maar eerlijk gezegd kon ik er niets mee. Ik mompelde nog iets over dat het allemaal wel meeviel en dat zij ook echt veel van hun kinderen hadden gehouden als ze jongetjes wareng geweest, maar verdere blaaaaaat! Zij maken namelijk geen jongens, alleen meisjes.

Echt. Jezus.
Bladiebladiebla2016 schreef:
13-10-2017 08:44
Wij hebben drie zonen. Bij de derde wilde ik heel graag een zoon. Leek mij zo leuk met drie van die knullen. Nog steeds krijg ik de vraag of ik niet toch liever een meisje had gehad.
Oh gut ja. En als je zegt dat je echt graag een derde jongetje wilde, dan ben je in ontkenning en wilde je stiekem toch een meisje. Tenminste, dat is mij wel eens verteld. Ik was me nergens van bewust.
Ik heb twee dochters en wilde dat stiekem ook het liefst. Ik kreeg juist heel vaak te horen dat het zo leuk is, twee meisjes. Zelf had ik vroeger een klein broertje en dat vond ik verschrikkelijk (inmiddels niet meer hoor ;) ). Dus na 1 meisje hoopte ik op nog een.
Ach, mensen moeten ook wat zeggen hè. Wat vind je dan van deze (toen de tweede ook een jongen bleek) : "nou meid, als je jongens hebt hoef je in elk geval geen apen te houden!"
Moet ik nog steeds om grinniken. :P
TO, gefeliciteerd :daisy:

Ik heb 2 zoons, 2de kwam na een aantal miskramen en moeilijk zwanger worden, en nog vonden mensen die dit wisten het nodig mij te vragen of ik niet liever een meisje had gehad.
Ik was gvd al lang blij dat ik eindelijk nog een kindje kreeg, wat kon mij het geslacht schelen :facepalm:
Toen ik na de geboorte trots met de wandelwagen rondliep viel er bij vage bekenden soms een ongemakkelijke stilte als ik kinds naam noemde, zo van 'oh, geen meisje...'

Toen ik jaren later 2 stiefzoons kreeg, ben ik de opmerkingen voor geweest door overal vrolijk te gaan roepen dat ik als enige vrouw in huis nooit bang hoef te zijn dat mijn kleding of make-up 'geleend' wordt.
Nooit opmerkingen gekregen over al mijn mannen, al hoorde ik wel via via dat sommigen het toch wel zielig vonden voor mij :bonk:
Ik heb een dochter en een zoon... het leek mij toen zeker leuk om 2 van elk te hebben (" Verzamel ze allemaal!") maar Uiteindelijk zegt zo'n geslacht maar weinig. Mijn dochter is stoer en wil alles blauw, nooit iets roze en kan absoluut niet met poppen of Barbies spelen, haren tutten is ook nooit haar ding geweest , ze is nu 8 en bij een feestje wil ze tegenwoordig toch ook een beetje lipstift omdat ik dat doe. Mijn zoon van 4 is gek op tutten, is heel gevoelig, danst en verkleed zich graag als Batman of koningin en geeft mij 1000 kusjes hopend dat de lipstift afgeeft ;) we proberen al een hele poos om een 3e te krijgen en ik kan eerlijk zeggen dat ik absoluut geen voorkeur heb voor welk geslacht. Ons huishouden lijkt sowieso een beetje anti-stereotype te zijn want mijn man kookt, dat kan ik niet en ik ben de voetballer ;)
En wat de omgeving betreft: ene oor in andere uit, of lul lekker met ze mee en som alle stereotypen op tot het absurd word :puh:
Just do it
Mijn zus en haar vriend hebben twee meisjes en het valt me op dat vooral haar vriend daar veel opmerkingen over krijgt in de trend van: 'Wat jammer daar kun je niet mee voetballen', of dat ze het sneu vinden dat hij nu met al die vrouwen in huis zit en dat dit wel een kippenhok zal worden.

Ik merk dat het me echt stoort dit soort opmerkingen. Zegt zoveel over hoe die mensen denken over jongens/meisjes. Ik vind het best triest dat je dit projecteert op kinderen die nog niet eens 4 zijn.
Heel herkenbaar. Al hadden wij het geslacht bij de tweede voor onszelf gehouden. Toen hij eenmaal geboren was kreeg ik op dezelfde dag een telefoontje van mijn tante; ja ik wist wel dat het een jongetje zou worden hoor, je was helemaal niet blij tijdens de zwangerschap. Maar man boft maar met twee jongens.
En van een oom, zelf vader van een zwaar gehandicapte zoon; het perfecte gezin bestaat eigenlijk wel uit een zoon en een dochter.
Een vriendin die zei; ik weet het zeker, jullie gaan nog wel voor een derde (terwijl ik altijd gezegd heb niet meer dan 2 te willen) Dat allemaal in de kraamweek. Terwijl wij zo blij waren met ons mooie prachtige manneke erbij.

Eerlijk is eerlijk; ik was blij met een tweede zoon omdat ik de illusie had dat ze zo leuk zouden spelen samen. (Ik speelde ook veel met m'n zus) maar dat is dus niet zo. Veel haat en nijd. Hopelijk draait dit nog bij als ze ouder worden. (Nu 5 en 2)
SweetChili schreef:
13-10-2017 09:25
Mijn zus en haar vriend hebben twee meisjes en het valt me op dat vooral haar vriend daar veel opmerkingen over krijgt in de trend van: 'Wat jammer daar kun je niet mee voetballen', of dat ze het sneu vinden dat hij nu met al die vrouwen in huis zit en dat dit wel een kippenhok zal worden.

Ik merk dat het me echt stoort dit soort opmerkingen. Zegt zoveel over hoe die mensen denken over jongens/meisjes. Ik vind het best triest dat je dit projecteert op kinderen die nog niet eens 4 zijn.
Yup, herkenbaar. Ik heb twee dochters, en mijn man dus ook, en dan zegt zijn zus 'ja er zijn ridderspelen vandaag, maar daar zullen jullie wel 'minder mee hebben' he?

Tuurlijk, mijn dochters van 2 en 4 houden niet van rondrennen en vechten, laten we ze ook vooral niet leren dat dat leuk is. Daar moet je echt een minipiemeltje voor hebben, tsssk.
Hier twee meiden waar we super blij mee zijn. Het blijft hier ook bij twee, na zware zwangerschappen met heel veel misselijkheid. Toen mijn man dit tijdens de tweede zwangerschap aan zijn ouders vertelde. Vroegen die: "en als het nou weer een meisje wordt, dan gaan jullie toch wel voor een derde?" (we wisten niet wat het zou worden). Ze vonden/vinden het zo sneu voor mijn man dat we geen jongetje hebben. Man heeft er overigens zelf geen moeite mee.
De moeder van mijn gk, jongen, is in verwachting van weer een jongen.
Super leuk en ze zijn er heel blij mee.

Ze gingen het bekend maken bij familie.
Nou de stemming was meteen bedrukt.
In plaats van blij voor hen te zijn kregen ze :oh jammer zeg, weer een jongen.
"Nou leuk voor *naam kind* maar wel jammer voor jullie he"

Ze was er de dag erna zichtbaar van van de kaart. Ik vond het sneu.
Hou die opmerkingen lekker voor je en wees blij voor de aanstaande ouders.
Toen ik zwanger was van de derde na twee jongens vroegen ook zat mensen of we door waren gegaan voor een meisje? Of ze zeiden: "nu maar hopen dat het een meisje is want je hebt al twee jongens". Toen ook de derde een jongen bleek heb ik heel wat medelijdende blikken gehad en opmerkingen over hoe jammer het toch was. Terwijl ik helemaal niet zo nodig een meisje hoefde, ik wilde graag een kind en als ik dan toch een voorkeur mag hebben een gezond kind.

Veel mensen hebben een voorkeur voor beide geslachten. Mensen die twee kinderen van hetzelfde geslacht hebben nemen vaker een derde dan mensen die al twee kinderen van verschillende geslachten hebben. Dus zo gek is het idee dat iemand doorgaat voor een jongen/meisje niet, zat mensen die dat doen. Alleen vind ik dat dat een privé zaak is tussen de ouders waar de rest van de wereld zich niet mee te bemoeien heeft. Ik vind het eigenlijk ook heel raar om tegen een zwangere of pas bevallen vrouw te zeggen dat ze vast niet zo blij is met (het geslacht van) haar kind. Zal ook wel de tijdsgeest zijn waarin veel mensen denken dat het leven tot op grote hoogte maakbaar is.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik heb 3 jongens en de opmerkingen zijn wel herkenbaar maar ik heb het nooit erg gevonden. Vind het ergens ook wel een beetje jammer dat ik geen meisje heb maar zo is het nu eenmaal.

Ik ben ook de laatste van het vrouwelijke geslacht die in de familie is geboren. Mijn moeder is wel doorgegaan tot ze een meisje kreeg. Daarom heb ik ook 6 broers 😂
Ik heb beide keren gekregen wat ik wilde, een meisje. Van een derde had ik het wel leuk gevonden als het een jongen was geweest, maar die is er nooit gekomen. Mijn ex heeft drie dochters (incl een van mij) en zijn zus drie zoons. Op de een of andere manier lijken mensen drie (of meer meiden) leuker te vinden dan drie jongens, want zij krijgt er veel vaker opmerkingen over.
Ja herkenbaar, maar dan andersom. Of ik toch niet ook nog graag een zoonhad gewild. Jahoor, maar liever 2 meisjes en een jongen, dan 1 jongen en 1 meisje, of 2 jongens. Dat laatste lijkt me niet zo leuk.

Maar ja, dat is zo persoonlijk. Lekker laten kletsen.
Als je zwanger bent of kinderen hebt dan lijken mensen je opeens overal ongevraagd commentaar op te moeten geven. Zelfs op het geslacht van je kinderen.
Ik was zelf vroeger meer een tomboy dan een meisje-meisje dus ik voel mij ook makkelijker thuis als jongensmoeder dan als meisjesmoeder, maar had ik alleen maar meisjes gehad dan leken ze vast op mij en was het ook prima geweest. Zo niet, dan hadden ze misschien mijn nagels willen lakken en mijn hoofd willen volsmeren met maskertjes en was het nog wat geworden met mijn vrouwelijkheid. Nu doe ik samen met mijn zoons mee met mudruns, dus eigenlijk maakt het niet zo veel uit,uiteindelijk word ik linksom of rechtsom volgesmeerd met modder :-D
LoveDobby schreef:
13-10-2017 07:58
Mijn kinderen zijn uit de tijd, dat het nog niet gewoon was dat je het geslacht van te voren wist, maar ook ik kreeg na 2 zoons te horen, je hoopt nu zeker op een meisje... Terwijl ik altijd zei, graag jongens te willen, een moeder schijnt nou eenmaal een meisje te moeten willen.
Ja ik denk dat mensen denken dat vrouwen graag dochters willen. Hier is het weer anders; wij hebben 2 meiden, soms vragen mensen of er dan nog een 3de komt. maar als ik dan zeg dat ik geen derde meer wil, krijg ik vaak de reactie; wil je geen jongen? Nou nee, ik wilde kinderen en 2 is goed zo. als het 2 jongens waren geweest was het dat ook geweest.
Don't cry, buy a bag and move on.
Wij hadden al een zoon en een dochter
Toen was ik weer zwanger. Opmerkingen als ‘meer smaken zijn er niet hoor’, ‘hoezo je hebt toch allebei al’ hebben we meer dan eens gekregen
Echt waar bemoeien mensen zich mee...

Ronduit onbeschoft vind ik het als anderen denken er een mening over te moeten hebben
En jij zal straks vast nog wel eens de opmerking krijgen ‘zo nu gaan jullie zeker nog voor een meisje?’

Elk kindje is bijzonder, ongeacht het geslacht
Heerlijk twee broertjes! Maar twee zusjes of een broertje en zusje is ook fantastisch
Ik heb ook twee zoons, maar gelukkig maar weinig opmerkingen daarover gekregen. Ik ben met allebei hartstikke gelukkig. Een meisje was ook harstikke welkom geweest, maar (gelukkig) heb je dat niet voor het kiezen. Trek je er niets van aan, als je er zelf maar blij mee bent! En qua doorschuiven van kleding etc vind ik het ook best praktisch.
En de enkeling die wel iets zei over 'hierna zeker nog een meisje' oid is gewoon een lomperik die zich met zijn eigen zaken moet bemoeien. Ik kreeg die opmerking van iemand met zelf twee dochters trouwens, dus ook geen koningskoppel ;-)
oooh wat leuk, gefeliciteerd! Ik ben zwanger van een jongetje en nog een zoontje lijkt me ook hartstikke leuk. Uiteraard lijkt me een meisje ook erg leuk :) Mensen reageren sowieso soms apart, dus niets van aantrekken. Toen ik al vrij vroeg vertelde dat ik zwanger ben, kreeg ik ook reacties als 'oh dat je dat nu al verteld, er kan van alles misgaan'. Haha, nou ook bedankt. Dat snap ik zelf toch ook wel. Mensen hebben vaak niet door hoe het bij een ander over kan komen.
Vossenest schreef:
13-10-2017 09:22
Ik heb een dochter en een zoon... Mijn zoon van 4 is gek op tutten, is heel gevoelig, danst en verkleed zich graag als Batman of koningin en geeft mij 1000 kusjes hopend dat de lipstift afgeeft ;)
:flirting: :hihi: te schattig!

Hier ook 2 jongens en ik raak al geïrriteerd over de vraag an sich of er een derde komt. En wanneer ik nee antwoord dan standaard te horen krijg “wil je geen meisje?”
Het is ook wat je gewend bent, ik heb nu 2 jongens en mocht er een derde komen dan lijkt een jongen me dan juist fantastisch omdat ik niet anders ken.

Heb trouwens zelf ook wel eens gedacht bij een gezin dat voor de vierde keer zwanger was (na 3 jongens) of ze misschien door gingen voor een meisje. Dus ben zelf ook wel eens schuldig aan zulke gedachtes bij anderen maar zal het nooit uitspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven