Goed kan ik dat, he!

14-10-2017 21:40 210 berichten
(naar mijn jongste, die geen last heeft van zelfkritiek en graag hardop uitspreekt hoe geweldig ze de dingen doet die ze doet)

Wat kun jij heel goed? Welk onbekend talent heb je? Mag groot zijn, of klein, maar welke bijzondere vaardigheid heb jij?
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Ik denk dat ik goed ben in mensen verrassen en laten lachen, organiseren & plannen, leerstof uit boeken tot me nemen en onthouden (ik kan snel lezen en onthoud het snel). Ik vind het ook heel fijn om me op iets nieuws te kunnen storten, dus iets maken/organiseren/leren en daar helemaal in op gaan. Weet niet of dat meetelt als talent :p

Helaas geen enkel talent voor orientatie en het onthouden van de weg ergens heen.. en ook niet voor het onthouden van gezichten, pas na meerdere keren zien kan ik iemand onthouden. Niet altijd handig in mijn werk waarin ik veel mensen zie en moet onthouden.
Ik kan met mijn oren klapperen, leven zonder verwijten en de dood accepteren
Goed inparkeren, kaartlezen, route onthouden (ik rij 1x ergens naartoe en weet het voor een volgende keer), vind het leuk om 1x per jaar pompoenen uit te snijden voor Halloween (elk jaar weer nieuwere uitdaging zoeken en dus beter), fotograferen (hou van mooie luchtfoto's), ijzig kalm blijven in stresssituaties (al voel ik dat innerlijk niet altijd zo, ik ga in de emotie-uitschakelmodus op het moment zelf), weet heel goed de angel te halen (vaak ff humor erin om het ijs te breken) uit boze klantgesprekken en constructief door te gaan.
wij slapen nooit.
Ik kan ontzettend goed ruiken.. (niet altijd even fijn )

Goed cijfers onthouden.tel.nr. rekeningnummer.pincode.tevens van mijn man want die slaat niks op..
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik hoef maar een klein stukje van een nummer (een 'song') te horen, en ik weet wie de artiest is.
Ik verbaas me er zelf soms over
Ik kan goed nummers (iban, mijn bsn) en wachtwoorden onthouden.
Ik kan, zeker schrijvend, heel precies formuleren.

En ik kan ook heel goed hoofd- en bijzaken scheiden.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik kan heel goed vroeg opstaan en vrolijk en energiek aan de dag beginnen. Ik kan heerlijk koken en ik kan goed onbewust netwerken. (Lees: niet op netwerkbijeenkomsten, maar ongemerkt, in het dagelijks leven.) Ik ben ook goed in het thuis kneitergezellig maken.
Ik kan heel goed en snel een lit-jumeaux dekbed in de daarvoor bestemde hoes doen. In mijn eentje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat een leuk topic!

Ik kan (inmiddels) heel goed breien en haken, vooral voor mijn kinderen. hoe onduidelijk ook geschreven of ingewikkeld ontworpen kom ik er nu altijd wel uit.

En ik kan heel goed on the spot een zelfverzonnen liedje inzetten, vaak over gebeurtenissen die dag die dan in een hysterische musical stijl, emotionele ballad of kneuterig kinderliedje vertaald moeten worden. Vaak op eigen melodie en dan rijmt het nog ook, voor mezelf ook altijd een verassing hoe het eindigt .:)

Ik zou die laatste overigens best willen ruilen voor kaartlezen.. :p
Ik kan heel goed out-of-the-box denken. Erg jammer dat ik het zo'n jeukterm vind.
Eigenlijk bij alles wat (vrijwel) iedereen vanzelfsprekend vindt zet ik vraagtekens.
Persoonlijk vind ik dat een talent, maar helaas is niet iedereen het daarmee eens (ik noem zwemles maar even als voorbeeld ;-) ).
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik ben heel perfectionistisch en dat is ook tegelijk mijn valkuil.
Ik onthoud alles tot in details.
Ik kan heel goed maar gewoon van alles doen ook al lijkt het eng want het ''moet''. Moeten speelt een grote rol in mijn leven. Dingen horen zo en zo zal ik ze uitvoeren. Ik wil graag aan een beeld voldoen, maar dat kan ik niet.
O, ik ben goed in het accepteren van mijn psychische gezondheid.
Ik kan trouwens ook heel goed relativeren. Maar dat is niet echt een vaardigheid waar je veel aan hebt :-)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik denk dat je dan jezelf een compliment wil geven, en dat doe je alleen als je dat nodig hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dansen
Spider solitaire.
Studeren
Ohja, amper uitleg gehad of gelezen vroeger, maar kan volgens mijn omgeving erg lekker koken. Ik verzin ter plekke of op het laatste moment.

Ik heb nooit zoveel met andermans kinderen, maar de meeste babies moeten altijd (glim)lachen om mij. Ook heb ik ontdekt dat ik goed kan uitleggen en kinderen luisteren ook aandachtig.

Ik kan goed te laat komen. Ik vind het verschrikkelijk en soms met veel moeite lukt het me om op tijd te komen.
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik onthoud alle verjaardagen. Van de overbuurvrouw tot een collega die jaren geleden een blauwe maandag heeft gewerkt. Ik weet ook nog alle 30 verjaardagen van mijn basisschoolklasgenoten van 20 jaar geleden

Helaas is dat ook het enige waar ik goed in ben
retrostar schreef:
15-10-2017 08:59
Ik denk dat je dan jezelf een compliment wil geven, en dat doe je alleen als je dat nodig hebt.

Wat een sneue calvinistische reactie.
Vooral niet trots zijn op (simpele) dingen waar je goed in bent.. :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Last minute pakken als ik op vakantie ga, zonder lijstje en niets vergeten.
Ontwijken, dat ik na 2 tellen iemands naam al lang weer vergeten ben.
Afspraken onthouden, zonder ze op te schrijven, al wordt dat met 3 kinderen lastiger.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik kan jongleren. Wel grappig, daar maak je al snel indruk mee :-)
Jongleren kan ik ook ja.

Topografie. Ik weet heel veel landen zo aan te wijzen, en ik weet ook heel veel hoofdsteden. Moet dat wel bijhouden, want het zakt wel weer redelijk snel weg.

Geheugen voor nutteloze dingen. Ik weet nog van heel veel klasgenootjes van de basisschool wanneer ze jarig waren. Ik weet ook precies in welk jaar we waar op vakantie waren (als kind).

Ik kan wel vrij goed schrijven en spellen (hoewel dat altijd een gevaarlijke bewering is hier natuurlijk :proud: ).

Op tijd komen.
Oja en ik kan razendsnel blind typen (zonder ooit een typcursus te hebben gedaan). Op mijn vorige werk was iedereen daar altijd van onder de indruk.
Stemmen herkennen, van voice-overs bijvoorbeeld. Ik hoor dan meteen 'oh, dat is die-en-die'.

Genoeg ego-tripperij, op naar het andere topic! :bye:
Ik kan de spagaat, op mijn handen staan en radslag. Overslag en flikflak doe ik niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven