Goed kan ik dat, he!
zondag 15 oktober 2017 om 19:40
Waarschijnlijk zongen ze met kopstem. Veel gregoriaanse muziek is voor kopstem geschreven.nlies schreef: ↑15-10-2017 19:27Ik herinner me dat we op de ULO, geleid door nonnen, ook soms moesten zingen Wij klaagden juist dat het te hoog was. Onzin volgens de zuster, die meende dat die liedjes voor kinderstemmen gemaakt waren. Even vergetend dat 12-16 jarigen toch geen kinderstemmen meer hebben. Heb trouwens nooit een non laag horen zingen
zondag 15 oktober 2017 om 19:42
Oh je hebt iets gevonden dat op mij van toepassing is. Fijn zeg, het topic is in ene een stuk beter te pruimen.
zondag 15 oktober 2017 om 19:43
zondag 15 oktober 2017 om 19:43
Mijn koor heeft een vrouwelijke tenor en een vrouwelijke bas.Lady*Voldemort schreef: ↑15-10-2017 16:53Die koordirigent wilde me eerst als lage alt, maar dat was me veel te hoog. En omdat ie toch mannen tekort kwam heeft ie me maar bij de bassen neergezet. Heel revolutionair was dat, een vrouw tussen de mannen, bij dat koor. Maar voor mij wel fijn want als alt kwam ik altijd zo schor als een kraai terug van de repetities (en dan playbackte ik de hoogste noten ook nog) en als bas kon ik lekker voluit meebleren.
zondag 15 oktober 2017 om 19:55
Ik vind dat knap.doornroosje9 schreef: ↑15-10-2017 19:52Ik kan mijn huis er laten uitzien alsof ik uren gespendeerd heb aan het huishouden in een kwartiertje tijd. Mooi, dat is toch iets.
zondag 15 oktober 2017 om 19:57
Heerlijk lijkt me dat, ik zing wel maar dan zegt de rest dat ik mijn mond moet houden. Gelukkig kon het mijn dementerende bejaarden nooit wat schelen dat het niet klonk.
zondag 15 oktober 2017 om 20:07
Ik kan zo mooi zingen. Mijn dochter huilde niet toen ze geboren werd, ze lag alleen maar stomverbaasd in het rond te kijken. Maar toen ik een liedje voor haar meende te moeten gaan zingen zette ze me een keel op, van jewelste. Dat was ontroering natuurlijk.
zondag 15 oktober 2017 om 20:12
Dat wil ik ook kunnen!doornroosje9 schreef: ↑15-10-2017 19:52Ik kan mijn huis er laten uitzien alsof ik uren gespendeerd heb aan het huishouden in een kwartiertje tijd. Mooi, dat is toch iets.
Ik kan trouwens ook heel goed afwassen. Ik heb gewoon een hekel aan vlekjes op mijn servies. Het duurt wel lang, maar hé, dan heb je ook wat. Ik wil ook geen vaatwasser, want die kan het nooit zo goed als ik dat kan. Ondanks dat ik er een gruwelijke hekel aan heb, maar dan ook echt een hekel aan heb!
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
zondag 15 oktober 2017 om 20:12
Dat moet het zijn geweest LV, zo door emoties overmand dat ze je stem eindelijk in het echt hoorde.Lady*Voldemort schreef: ↑15-10-2017 20:07Ik kan zo mooi zingen. Mijn dochter huilde niet toen ze geboren werd, ze lag alleen maar stomverbaasd in het rond te kijken. Maar toen ik een liedje voor haar meende te moeten gaan zingen zette ze me een keel op, van jewelste. Dat was ontroering natuurlijk.
zondag 15 oktober 2017 om 20:33
Ik kan dat andersom. Er uren over doen en het ziet eruit of ik het er in een kwartiertje doorheen heb gerost.doornroosje9 schreef: ↑15-10-2017 19:52Ik kan mijn huis er laten uitzien alsof ik uren gespendeerd heb aan het huishouden in een kwartiertje tijd. Mooi, dat is toch iets.
When in doubt, the auditor is always right!
zondag 15 oktober 2017 om 20:33
Ik hartje jouw nick en ava.Reep-Chocolade schreef: ↑15-10-2017 20:12Dat wil ik ook kunnen!
Ik kan trouwens ook heel goed afwassen. Ik heb gewoon een hekel aan vlekjes op mijn servies. Het duurt wel lang, maar hé, dan heb je ook wat. Ik wil ook geen vaatwasser, want die kan het nooit zo goed als ik dat kan. Ondanks dat ik er een gruwelijke hekel aan heb, maar dan ook echt een hekel aan heb!
Life is short. Eat dessert first.
zondag 15 oktober 2017 om 20:38
zondag 15 oktober 2017 om 21:09
Chocola eten kan ik heeeeel goed !
zondag 15 oktober 2017 om 21:20
zondag 15 oktober 2017 om 22:19
Wat ik zo leuk vind aan dit topic, is dat forumleden nu echt gaan leven voor mij. Ik zie bijvoorbeeld voor me:
- Blondie, in de spagaat een hoge C zingend
- Lady Voldemort moeiteloos kaartlezen, desnoods in spiegelbeeld terwijl Tarlin onderwijl met beide handen aantekeningen maakt
- Aeon of Winter die, op haar vingers fluitend, tegen de tuindeur aan keilt, zo hard brullend dat het raam van die tuindeur met terugwerkende kracht alsnog sneuvelt.
En de beelden blijven maar komen. Ik vermaak me nog wel even.
- Blondie, in de spagaat een hoge C zingend
- Lady Voldemort moeiteloos kaartlezen, desnoods in spiegelbeeld terwijl Tarlin onderwijl met beide handen aantekeningen maakt
- Aeon of Winter die, op haar vingers fluitend, tegen de tuindeur aan keilt, zo hard brullend dat het raam van die tuindeur met terugwerkende kracht alsnog sneuvelt.
En de beelden blijven maar komen. Ik vermaak me nog wel even.