Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.

zondag 15 oktober 2017 om 17:14
In T-shirt lopen is fijn maar een paar dagen warm weer en het is overal heel druk en veel herrie ook de bbq lucht heb ik geroken ik waande mij bijna in Juni/juli (met enige verschil dat het nu vroeg donker is)leeuwenwelp schreef: ↑15-10-2017 14:05Vies weer vandaag en morgen, zo warm. Wordt er onrustig van, mensen in T-shirts bah, ben blij als het weer koeler wordt !!
2 jaar geleden op 14 oktober 2015 was het hier 2 graden dat is al even abnormaal dan die 24 graden van vandaag en die 26 graden voor morgen
Maar ja nog eventjes nazomer en dan zal het wel weer herfstweer worden

zondag 15 oktober 2017 om 17:57
Nee hoor. Is heel logisch. Er is een heuse cycloon onderweg naar Ierland, en de bijbehorende luchtstroming neemt (hele) warme lucht mee uit het zuiden. Als die cycloon is aangekomen zal het leed wel geleden zijn.Kapitein_Haak schreef: ↑14-10-2017 16:53Zie dat het in mijn regio maandag 23 graden wordt en daar voel ik me al allesbehalve relaxed bij, maar serieus, lokaal 26? Wat ziekelijk.

zondag 15 oktober 2017 om 18:19
Hier was het buiten erg warm toen ik naar de Action liep maar toch blij dat ik er even uit ben geweest. Heb wel de ventilator aan voor een briesje maar de zon is nu weg dus die kan straks weer uit.
Toen de zon heel fel scheen deed ik wat ik vaak en graag doe: even de zon ontvluchten in mijn heerlijke slaapkamer die omgeven is door hoge gebouwen en waar dus nooit zon komt en waar het altijd lekker koel is. Smartphone met muziek erbij en genieten maar.
Zie ook niet echt bijzonder op tegen de komende dagen, trek het een stuk beter nu de zon eerder weg is en het eerder donker wordt.
Toen de zon heel fel scheen deed ik wat ik vaak en graag doe: even de zon ontvluchten in mijn heerlijke slaapkamer die omgeven is door hoge gebouwen en waar dus nooit zon komt en waar het altijd lekker koel is. Smartphone met muziek erbij en genieten maar.
Zie ook niet echt bijzonder op tegen de komende dagen, trek het een stuk beter nu de zon eerder weg is en het eerder donker wordt.
dinsdag 17 oktober 2017 om 02:15
Hopelijk wordt het nu gauw lekker koud. Ik heb er zin in! Vond het echt helemaal niks vandaag en collega's waren weer helemaal lyrisch.
Op het werk hadden ze het allemaal over BBQ-en. Zo geen zin meer in zomers weer.
Hier in de buurt is al een Kerstmarkt in het tuincentrum, ga ik binnenkort eens kijken
Op het werk hadden ze het allemaal over BBQ-en. Zo geen zin meer in zomers weer.
Hier in de buurt is al een Kerstmarkt in het tuincentrum, ga ik binnenkort eens kijken

dinsdag 17 oktober 2017 om 08:36
woensdag 18 oktober 2017 om 17:03
Zolang de temperatuur niet boven de 22 graden meer komt vind ik het ook best, maar ik vind het op zijn minst zorgwekkend dat we richting de 25 graden gaan in eind oktober.. ik weet dat er iets als "nazomer" bestaat, maar dat is volgens mij tot hooguit 20 graden en dat is eind september vaak al afgelopen. Volgens mij is het zelfs warmer dan september!

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
donderdag 19 oktober 2017 om 14:02
Dat je temperaturen boven de 22 graden niet kunt waarderen, geloof ik graag. Maar twee hittegolven in de afgelopen tien jaar zou ik toch nauwelijks 'continu' willen noemensebastiaan1234 schreef: ↑18-10-2017 17:06Verder hoop ik echt op een goede winter. In de zomer is het immers ook al vier jaar lang een "feest" met continu hittegolven en +22 graden![]()

vrijdag 20 oktober 2017 om 16:05
Dat klinkt zalig CarrieM, vooral met de katten die voor het raam zitten te kijken naar de waaiende bladeren!
Het is hier heerlijk grijs en overal liggen herfstbladeren in mooie tinten. Ben volop buiten geweest vandaag, ben naar de stad gelopen in plaats van gefietst om lekker extra te kunnen genieten van de wind en de bladeren
Ook naar de Action aan de overkant gewandeld voor Dove deodorant en toen bleef er zomaar een mooi kaarsenplateautje aan mijn vingers plakken en een blauwgrijze geurkaars. Ga hem straks uittesten.
Het is hier heerlijk grijs en overal liggen herfstbladeren in mooie tinten. Ben volop buiten geweest vandaag, ben naar de stad gelopen in plaats van gefietst om lekker extra te kunnen genieten van de wind en de bladeren

Ook naar de Action aan de overkant gewandeld voor Dove deodorant en toen bleef er zomaar een mooi kaarsenplateautje aan mijn vingers plakken en een blauwgrijze geurkaars. Ga hem straks uittesten.
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:32
Heerlijk dit inderdaad! Vanmorgen was ik al vroeg wakker en was vrij vandaag.
Vinden jullie dat ook zo fijn dat het dan nog donker is en regent en dat je de deur niet perse uit hoeft, ik kan daar zo van genieten hè, heb lekker mijn dekentje erbij gepakt, kopje thee
kat lag lekker te spinnen.
Vanmiddag naar de kapper geweest en vanavond ga ik weer precies hetzelfde doen als vanmorgen
Of trouwens, daar ga ik nu al mee beginnen
Vinden jullie dat ook zo fijn dat het dan nog donker is en regent en dat je de deur niet perse uit hoeft, ik kan daar zo van genieten hè, heb lekker mijn dekentje erbij gepakt, kopje thee

Vanmiddag naar de kapper geweest en vanavond ga ik weer precies hetzelfde doen als vanmorgen

Of trouwens, daar ga ik nu al mee beginnen

vrijdag 20 oktober 2017 om 19:50
blue_lagoon schreef: ↑20-10-2017 16:05Dat klinkt zalig CarrieM, vooral met de katten die voor het raam zitten te kijken naar de waaiende bladeren!
Die ga ik de volgende keer in de schoenenzaak gebruiken

Wat is het toch een prachtige herfst! Ik geniet er enorm van!

vrijdag 20 oktober 2017 om 19:53
yesss schreef: ↑20-10-2017 16:32Heerlijk dit inderdaad! Vanmorgen was ik al vroeg wakker en was vrij vandaag.
Vinden jullie dat ook zo fijn dat het dan nog donker is en regent en dat je de deur niet perse uit hoeft, ik kan daar zo van genieten hè, heb lekker mijn dekentje erbij gepakt, kopje theekat lag lekker te spinnen.
Vanmiddag naar de kapper geweest en vanavond ga ik weer precies hetzelfde doen als vanmorgen![]()
Of trouwens, daar ga ik nu al mee beginnen![]()
Ja dat had ik ook vanochtend. Niet met katten maar met baby. Heerlijk nog even samen in bed knuffelen

zondag 22 oktober 2017 om 19:10
Lokaal bedoel ikheavydrizzle schreef: ↑19-10-2017 14:02Dat je temperaturen boven de 22 graden niet kunt waarderen, geloof ik graag. Maar twee hittegolven in de afgelopen tien jaar zou ik toch nauwelijks 'continu' willen noemenhttps://www.knmi.nl/nederland-nu/klimat ... ittegolven

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.