Niet uitgenodigd
zondag 22 oktober 2017 om 19:34
Mijn zoontje is niet uitgenodigd voor een verjaardag door een vriendje en erg verdrietig. Ik heb de moeder gebeld die aangeeft dat mijn kindje een druktemaker is.
Ik snap hier helemaal niets van. Ik heb gevraagd hoe ze dit bedoelt. Nou die van mij zou op meubels springen bij het bij elkaar spelen. Dat heb ik tot nu toe nooit gehoord?
Ergste is dat de andere jongetjes uit de klas wel zijn uitgenodigd en praten over dat ze deze vakantie naar het piratenfeestje gaan... terwijl mijn zoon zo leuk met de bijna jarige speelt.
Mijn zoon is zo verdrietig.
Ik snap hier helemaal niets van. Ik heb gevraagd hoe ze dit bedoelt. Nou die van mij zou op meubels springen bij het bij elkaar spelen. Dat heb ik tot nu toe nooit gehoord?
Ergste is dat de andere jongetjes uit de klas wel zijn uitgenodigd en praten over dat ze deze vakantie naar het piratenfeestje gaan... terwijl mijn zoon zo leuk met de bijna jarige speelt.
Mijn zoon is zo verdrietig.
maandag 23 oktober 2017 om 10:45
Je hebt de ouders gebeld? Dat is best sneu, als je dat doet!
Tuurlijk is het verdrietig als je kind niet is uitgenodigd, maar dit zijn dingen die gebeuren, hoe moeilijk voor jouw zoon.
Even uithuilen en weer doorgaan, niks meer en niks minder.
Mijn zoon wordt ook niet vaak uitgenodigd. En ook door een jongen waar hij vaak mee speelde werd hij niet uitgenodigd. Ik heb nooit gebeld om te vragen waarom niet, daar zullen ze hun redenen voor hebben. En natuurlijk vraag ik me weleens af waarom niet en natuurlijk zouden we liever hebben dat hij niet wordt uitgenodigd, maar ja. Gelukkig zijn er nog een paar vriendjes over die hem uitnodigen en andersom.
Tuurlijk is het verdrietig als je kind niet is uitgenodigd, maar dit zijn dingen die gebeuren, hoe moeilijk voor jouw zoon.
Mijn zoon wordt ook niet vaak uitgenodigd. En ook door een jongen waar hij vaak mee speelde werd hij niet uitgenodigd. Ik heb nooit gebeld om te vragen waarom niet, daar zullen ze hun redenen voor hebben. En natuurlijk vraag ik me weleens af waarom niet en natuurlijk zouden we liever hebben dat hij niet wordt uitgenodigd, maar ja. Gelukkig zijn er nog een paar vriendjes over die hem uitnodigen en andersom.
Ozo.
maandag 23 oktober 2017 om 12:01
De vraag is....hoe kaart je dat aan zonder én als bemoeial gezien te worden (zie dit topic hoe men reageert) én de waarheid boven tafel te krijgen (zeggen ouders dit eerlijk en open?) én je eigen kind niet neer te zetten als doelpunt voor anderen wanneer je het gedrag bespreekbaar maakt en daardoor anderen mogelijkerwijs alert maakt op iets wat nog niet bekend was?iones schreef: ↑22-10-2017 20:15Vind ik ook! Ik ben erg verbaasd over de reacties van de andere moeders, weinig begrip vol. Stelletje heksen. Als hún kind thuis zit te huilen om dezelfde reden, piepen ze wel anders.
Wat ik me afvraag, is of die moeder van de aanstaande jarige mogelijk een punt heeft. Ik zou eens proberen er achter te komen hoe andere moeders haar zoontje ervaren. Stel dat het zo is, dan zal ze haar zoontje moeten opvoeden en uitleggen dat dit een gevolg is van zijn eigen gedrag.
Wanneer je gaat vragen of je kind echt zo druk is zouden enkele ouders namelijk ook kunnen rondbazuinen dat je kind te boek staat als druktemaker. Ik ken dat soort ouders. Info via de één beland via het roddelcircuit bij tig anderen. Met eigen invulling en eigen interpretatie van die mensen er bij als gratis geschenk.
Ik zou er not amused over zijn.
maandag 23 oktober 2017 om 12:20
Mee eens.positivodo schreef: ↑23-10-2017 09:55Misschien, misschien..... Tjah. Dat kan zeker de reden zijn en dat is dan prima. Maar juist het wel spelen en geen uitnodiging voelt onverwacht wordt hier uitgelegd. Natuurlijk zijn verwachtingen hier de onderliggende oorzaak van het gevoel van onvrede. Maar om deze af te stemmen en bij te stellen is een vraag gewoon een vraag. En geen 'ik roep je ter verantwoording en druk je m'n kind door de voordeur'
En springen op de bank? Dan zou ik dat gewoon aangeven tijdens het spelen. Kinderen mogen dat leren denk ik dan. En dan vergeten ze nog wel eens wat, tijdens het opgaan in het spel. Het gaat over een jong kind, niet over een uit de kluiten gewassen puber ofzo. Tenzij het kind van TO stelselmatig alle huisraad bij vriendjes sloopt, dat lees ik echter niet.
Bekrompen gedachte om alles wat anderen raar vinden maar te laten. Ze had ook op het VF een post kunnen schrijven met de strekking 'mijn kind is niet welkom, hoe zou dat komen?' Dan waren de glazen bollen uit de kast getrokken of had ze gehoord dat het onlogisch is dat dit aan ons gevraagd wordt terwijl alleen de andere moeder de reden weet.
Waarom vind je een open en eerlijke vraag van een andere ouder zo raar?
maandag 23 oktober 2017 om 12:23
Je blijft dus rondlopen met die vraag.hallekie schreef: ↑23-10-2017 10:45Je hebt de ouders gebeld? Dat is best sneu, als je dat doet!
maandag 23 oktober 2017 om 12:28
maandag 23 oktober 2017 om 12:29
Dat weet je helemaal niet. Bepaald aantal plekken in de auto kan er bijvoorbeeld al voor zorgen dat het kind niet al zijn vriendjes kan uitnodigen.
maandag 23 oktober 2017 om 13:19
De openingspost is natuurlijk heel beknopt dus ik ik antwoord naar mijn interpretatie hiervan. Ze geeft aan er niets van te snappen en sluit af met de emoties van haar kind. Ik krijg hierdoor het gevoel dat ze hier graag wilt horen dat wij er ook niets van snappen en haar begrijpen en dat haar zoontje zielig is. Enerzijds vind ik het sterk om het gesprek aan te gaan maar anderzijds moet je dit soms ook juist niet doen. Verwachtingen worden eenmaal niet altijd waargemaakt, beloftes niet altijd na gekomen. Kinderen krijgen mettertijd steeds lastigere situaties waar ze mee om moeten leren gaan. Dat hele kinderfeestjes-gebeuren sluit mooi aan op de belevingswereld van een schoolkind. Zo kan hij nu mooi oefenen voor steeds ingewikkelder wordende situaties waar hij in de toekomst ook mee geconfronteerd wordt.
maandag 23 oktober 2017 om 13:49
Daarom moet het geverifieerd worden toch?Troeteltje schreef: ↑23-10-2017 12:01De vraag is....hoe kaart je dat aan zonder én als bemoeial gezien te worden (zie dit topic hoe men reageert) én de waarheid boven tafel te krijgen (zeggen ouders dit eerlijk en open?) én je eigen kind niet neer te zetten als doelpunt voor anderen wanneer je het gedrag bespreekbaar maakt en daardoor anderen mogelijkerwijs alert maakt op iets wat nog niet bekend was?
Wanneer je gaat vragen of je kind echt zo druk is zouden enkele ouders namelijk ook kunnen rondbazuinen dat je kind te boek staat als druktemaker. Ik ken dat soort ouders. Info via de één beland via het roddelcircuit bij tig anderen. Met eigen invulling en eigen interpretatie van die mensen er bij als gratis geschenk.
Ik zou er not amused over zijn.
Is dit een onterechte beschuldiging? Dan moet dat worden rechtgezet en de roddelaar geconfronteerd worden.
Maar als de beschuldiging niet terecht is, dan moet het kind worden gecorrigeerd en opgevoed. Het kind de hand boven het hoofd houden en het gedrag vergoelijken, daar help je het kind niet mee. Een kind wordt gewoon net als alle kinderen afgerekend op diens wangedrag. Ongeacht wat de oorzaak is. Want de oorzaak wordt namelijk niet gezien door de buitenwacht. Als je kind leert hoe hij zich moet gedragen, dan is hij overal welkom. En anders niet.
maandag 23 oktober 2017 om 13:54
Er staat dat de andere jongetjes uit de klas wel zijn uitgenodigd, begrijp ik dan goed dat hij het enige jongetje uit de klas is dat niet uitgenodigd is? Dat vind ik ook niet erg aardig. Ik kan me voorstellen dat dat echt niet leuk is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 23 oktober 2017 om 17:25
Mee eens!Koffiekop schreef: ↑23-10-2017 13:50Precies! Daarom moet je nu het goede voorbeeld geven in hoe je ermee om gaat als je met vragen en een rotgevoel achterblijft in een situatie. Net doen alsof er niks aan de hand is en 'de wereld is nou eenmaal oneerlijk, wen er maar aan', vind ik een rare boodschap.
Ja, de wereld is soms oneerlijk, maar het kan heel helpend zijn voor jezelf om dan toch even het gesprek aan te gaan, al is het maar om daarna samen weer goed verder te gaan. En wie weet valt het mee, is het allemaal niet zo bedoeld, of krijg je opbouwende tips over welke indruk jij soms achterlaat waardoor je niet wordt uitgenodigd. Dan kan je er wat mee, of niet. Maar dan zit je niet zo in het duister te tasten en je zelf van alles aan te praten.
maandag 23 oktober 2017 om 17:48
Zoon werd vaak niet uitgenodigd omdat hij niet óók op voetbal zat.
Jongens die twee keer per week samen trainen en elke week samen een wedstrijd spelen gaan nu eenmaal voor. Logisch.
Ik heb er nooit mee gezeten, de keren dat hij wel werd uitgenodigd waren dan extra leuk.
Wij deden altijd thuisfeestjes met zes genodigden. Groep 6 en 7 disco met alle jongens uit de klas (geen meiden, dat geeft alleen maar geouwehoer) en in groep 8 Stripmuseum+pizzeria voor drie genodigden, meer pasten niet in de auto.
Jongens die twee keer per week samen trainen en elke week samen een wedstrijd spelen gaan nu eenmaal voor. Logisch.
Ik heb er nooit mee gezeten, de keren dat hij wel werd uitgenodigd waren dan extra leuk.
Wij deden altijd thuisfeestjes met zes genodigden. Groep 6 en 7 disco met alle jongens uit de klas (geen meiden, dat geeft alleen maar geouwehoer) en in groep 8 Stripmuseum+pizzeria voor drie genodigden, meer pasten niet in de auto.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"