Gezond afvallen deel 2
maandag 2 oktober 2017 om 20:16
Zoals afgesproken een vers topic zodat de tabel weer bijgehouden kan worden
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdiëten, maar we veranderen onze levensstijl.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Heel veel succes allemaal!

In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdiëten, maar we veranderen onze levensstijl.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Heel veel succes allemaal!
Naam | Lengte | Startdatum | Start | Vorig | Vorig | Huidig | Streef | Totaal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Thankyouforthedays | 1.77 | 12-04-2017 | 71,5 | 65 | 64,8 | 65,5 | 60 | -6 |
Treurniet12 | 1.67 | 15-07-2017 | 63,2 | 56,7 | --- | --- | 56 | -6,5 |
Lievezuster | 1.70 | 14-08-2017 | 75,0 | 69,3 | 68,9 | 69,2 | 65 | -5,8 |
Misslotus17 | 1.79 | 21-08-2017 | 73,2 | 69,7 | 69,5 | --- | 69 | -3,7 |
Spiritinthesky | 1.80 | 28-08-2017 | 82,6 | 82,3 | --- | --- | 75 | -0,3 |
Afya | 1.78 | 28-08-2017 | 92,1 | 89,5 | --- | --- | 78 | -2,6 |
Bam_1984 | 1.69 | 29-08-2017 | 92,9 | 88,5 | 84,8 | 80 | 75 | -12,9 |
Creatief1989 | 1.76 | 04-09-2017 | 80,9 | 73,1 | 71,7 | 70,6 | 69 | -10,3 |
Kyreza | 1.70 | 11-09-2017 | 59,7 | 59,1 | --- | --- | ?? | -0,6 |
s1981 | ?? | ??-09-2017 | 92,5 | 92 | --- | --- | ?? | -0,5 |
Pinktowel | 1.72 | ??-09-2017 | 72 | 71,4 | --- | --- | 65 | -0,6 |
Aardbei-banaan | 1.63 | 10-10-2017 | 73,5 | 72,4 | 72,1 | --- | 62 | -1,4 |
Mikka | 1.69 | 16-10-2017 | 96? | 95 | 94,5 | --- | --- | -1,5 |
Tiramisuusje | 1.66 | 15-10-2017 | 65 | 64 | 62 | --- | 55 | -3 |
bam_1984 wijzigde dit bericht op 02-03-2018 09:21
38.34% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
maandag 23 oktober 2017 om 10:13
Volgens mij moet je nu geen 'dieet' gaan volgen, maar als je gewoon gezond eet (waarbij je voldoende calorieën binnenkrijgt), en daardoor wat afvalt, kan dat geen kwaad lijkt me. Volgens mij mag sporten/bewegen ook gewoon, ik dacht dat de regel daarbij was dat je het niet te warm mag krijgen en je hartslag moet zo blijven dat je een gesprek kan blijven voeren. Je kan ook even de huisarts bellen! Succes!tessakarels schreef: ↑23-10-2017 09:47Vraagje, mag je afvallen als je zwanger bent, Ik ben inmiddels 8 maanden en wel 25kg bij gekomen, nou zou ik in de laatste maand iets proberen aftevallen. Mag dat?
maandag 23 oktober 2017 om 13:01
Tessa, ik zou nu alleen opletten op wat je eet. Gewoon gezond eten en niet te veel.. afvallen kan na de zwangerschap altijd nog.. en als je borstvoeding gaat geven zou ik het ook rustig aan doen.. maar je valt dan vaak vanzelf al af.
Ik ben bij de 1e zwangerschap 30 kg aangekomen. Heb me er nooit druk omgemaakt en na half jaar na de geboorte was het er allemaal weer af.. maak je niet druk.. en geniet
Ik ben bij de 1e zwangerschap 30 kg aangekomen. Heb me er nooit druk omgemaakt en na half jaar na de geboorte was het er allemaal weer af.. maak je niet druk.. en geniet
maandag 23 oktober 2017 om 17:45
Yesss, vandaag 71.4 kg. Gaat niet snel, maar heb nu echt de knop te pakken. Ga in december shoppen en hoop dan een maatje kleiner te kunnen.
@tessakarels, zou inderdaad gewoon gezond eten, maar zeker niet minder! Eet wat je je kindje gunt, eet waar je jezelf soms even extra mee verwent, en de rest komt daarna wel!
@tessakarels, zou inderdaad gewoon gezond eten, maar zeker niet minder! Eet wat je je kindje gunt, eet waar je jezelf soms even extra mee verwent, en de rest komt daarna wel!

maandag 23 oktober 2017 om 18:55
Ik woog vanmorgen 95.0. Het eten in het weekend is goed gegaan. Ik denk dat ik wel ben afgevallen afgelopen week, maar ik weet dus niet hoeveel omdat ik geen startgewicht had.
In het weekend op een verjaardag de taart in ieder geval afgeslagen. Ik noteer ook alles in de food app. Mijn grootste uitdaging wordt om deze keer eens langer vol te houden dan een paar weken.
In het weekend op een verjaardag de taart in ieder geval afgeslagen. Ik noteer ook alles in de food app. Mijn grootste uitdaging wordt om deze keer eens langer vol te houden dan een paar weken.
maandag 23 oktober 2017 om 22:30
Hier ook weer aan de bak vanaf vandaag! Maar ben erg blij niet heel veel te zijn aangekomen. Nu hopen dat ik de motivatie nog ff vast kan houden tot ik onder de 70 kilo zit.
Maaaaaar manlief denkt dat ik het kan dus heb alvast een cadeautje gekregen
een nachtje weg met hem zonder de kids eind december. Dat vind ik wel superlief!
Succes komende week!!!
Maaaaaar manlief denkt dat ik het kan dus heb alvast een cadeautje gekregen
Succes komende week!!!

woensdag 25 oktober 2017 om 04:52
hoi iedereen,
ik denk dat ik me hier ook maar even aan kom melden als dat mag. Ik heb behoefte aan een groep om mij 'on track' te houden
Ik heb geen weegschaal, dus weet niet precies hoeveel ik weeg. Ik denk dat ik rond de 65 weeg.
Ik was vroeger altijd heel slank en mooi gespierd, toen had ik nog geen kinderen en had ik genoeg tijd om 6 keer per week een hiit te doen.
2 zwangerschappen met HG, en twee keer borstvoeding op een streng dieet ivm allergien hebben ervoor gezorgd dat ik wat periodes van extreem afvallen en weer snel aankomen heb gehad de laatste jaren wat weer leidde tot een erg verstoord metabolisme en slechte eetgewoontes.
Ik heb sinds kort mijn eetpatroon aangepast en ben gestopt met snoepen (vooral het lekkers bij de koffie). Ik merkte dat ik nog steeds niet echt af viel, dus ben nu ook meer op mijn portiegroottes aan het letten.
Ik sport ongeveer 2 a 3 keer per week, meestal een hiit video die ik thuis doe 's avnods als iedereen naar bed is, of ik probeer af en toe wat hard te lopen of te zwemmen als ik de tijd kan vinden.
Ik probeer me te wegen als het kan, maar baseer mijn succes eigenlijk vooral op hoe mijn lichaam er uit ziet en voelt. en of ik mijn kleding pas, wat op dit moment nog niet echt het geval is
nog even wat stats:
Lengte: 1.66
startdatum: 15 Oktober
Start gewicht: 65 kg
Streefgewicht: 55 kg
ik denk dat ik me hier ook maar even aan kom melden als dat mag. Ik heb behoefte aan een groep om mij 'on track' te houden

Ik heb geen weegschaal, dus weet niet precies hoeveel ik weeg. Ik denk dat ik rond de 65 weeg.
Ik was vroeger altijd heel slank en mooi gespierd, toen had ik nog geen kinderen en had ik genoeg tijd om 6 keer per week een hiit te doen.
2 zwangerschappen met HG, en twee keer borstvoeding op een streng dieet ivm allergien hebben ervoor gezorgd dat ik wat periodes van extreem afvallen en weer snel aankomen heb gehad de laatste jaren wat weer leidde tot een erg verstoord metabolisme en slechte eetgewoontes.
Ik heb sinds kort mijn eetpatroon aangepast en ben gestopt met snoepen (vooral het lekkers bij de koffie). Ik merkte dat ik nog steeds niet echt af viel, dus ben nu ook meer op mijn portiegroottes aan het letten.
Ik sport ongeveer 2 a 3 keer per week, meestal een hiit video die ik thuis doe 's avnods als iedereen naar bed is, of ik probeer af en toe wat hard te lopen of te zwemmen als ik de tijd kan vinden.
Ik probeer me te wegen als het kan, maar baseer mijn succes eigenlijk vooral op hoe mijn lichaam er uit ziet en voelt. en of ik mijn kleding pas, wat op dit moment nog niet echt het geval is

nog even wat stats:
Lengte: 1.66
startdatum: 15 Oktober
Start gewicht: 65 kg
Streefgewicht: 55 kg
maandag 30 oktober 2017 om 09:45
maandag 30 oktober 2017 om 11:12
Inderdaad stil hier! Is van mij ook een slecht teken. Ik weeg me wel, maar blijft rond de 65 schommelen. Kan ook niet sporten nog, dus zal wel zo blijven (als ik tenminste niet aankom). Ik let wel op mijn eten maar dat alleen zet niet echt zoden aan de dijk. Herstel verloopt wel heel goed, ziet er mooi uit en heb geen pijn. Wel vorige week per ongeluk één van de sneetjes opengehaald, dat is wel balen want die zal daardoor wel minder mooi onopvallend genezen. Maar ik prijs me gelukkig dat het verder zo voorspoedig is gegaan!
Succes allemaal weer deze week!
Succes allemaal weer deze week!

maandag 30 oktober 2017 om 22:00
oh jee, we lijken het allemaal even wat moeilijker te hebben. Kom op meiden, we kunnen het!
Hier is het in het weekend ook een stuk minder gegaan. Naar een BBQ geweest en een avondje afhaaleten, en ik was veel te moe om te sporten. Ik heb de schade nog neit opgenomen, maar er zal wel weer wat bijgekomen zijn.
Als ik werk, of alleen ben met de kinderen vind ik het veel makkelijker om op mijn eten te letten. Het zijn de sociale ontmoetingen met anderen waarbij het lastig is om steeds eten af te wijzen. Hopelijk kan ik deze week nog even wat sporten om de schade te herstellen...
Hier is het in het weekend ook een stuk minder gegaan. Naar een BBQ geweest en een avondje afhaaleten, en ik was veel te moe om te sporten. Ik heb de schade nog neit opgenomen, maar er zal wel weer wat bijgekomen zijn.
Als ik werk, of alleen ben met de kinderen vind ik het veel makkelijker om op mijn eten te letten. Het zijn de sociale ontmoetingen met anderen waarbij het lastig is om steeds eten af te wijzen. Hopelijk kan ik deze week nog even wat sporten om de schade te herstellen...

woensdag 1 november 2017 om 11:49
Mijn gewicht was maandag 94,5. Hm, ik weet niet hoe ik mijn gewicht vetgedrukt krijg op telefoon ?
Er is minder af dan ik gehoopt had, het is mij niet goed gelukt om van de taart af te blijven met een verjaardag thuis en dan naar merk ik direct dat mijn discipline weg is en ik dus ook makkelijker aan een wijntje en de zoutjes zit.
Er is minder af dan ik gehoopt had, het is mij niet goed gelukt om van de taart af te blijven met een verjaardag thuis en dan naar merk ik direct dat mijn discipline weg is en ik dus ook makkelijker aan een wijntje en de zoutjes zit.

donderdag 2 november 2017 om 13:43
Als je er maar goed van hebt genoten! Ik krijg mezelf ook totaal niet op de rit, ben ook hormonaal en rammel de hele dag van de honger. Alles is al langsgekomen, stroopwafels, chips, tosti's, frietjes, shoarma..en dan sta ik de volgende dag op de weegschaal, en blijft het exact 65 kilo rond. Heel apart, zonder te sporten. Nou is het bij mij wel zo dat het vet wat ik ben bijgekomen, kwam door medicatie. Mijn 'natuurlijke' gewicht lag veel lager. Ik denk dus dat nu ik de medicatie niet meer slik, mijn metabolisme weer top is, waardoor ik niet aankom. Het vet wat er toen bij is gekomen is echter echt moeilijk om eraf te krijgen, en lukt alleen met hard trainen. Wel fijn dat het in ieder geval niet meer terugkomt!MissLotus17 schreef: ↑01-11-2017 13:25Ik heb gisteren yoghurt chocolade kruidnoten gegeten.![]()
Had een baaldag, en blijkbaar een zwak moment. Zucht. Maar ze waren wel lekker!
Nu weer goed bezig.
Ook al ben ik qua eten even niet zo goed bezig, ben ik wel ultiem gelukkig met het resultaat van mijn operatie. Ik heb vandaag al mijn kleren staan passen voor de spiegel, en alles staat zoveel mooier zonder zwembandje dat over de rand hangt! Heb van mezelf al een heel platte buik, dus als ik weer kan sporten denk ik dat ik redelijk snel mijn abs zichtbaar kan maken