Reactie- en Bugtopic 3

25-11-2015 18:55 3291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 13-12-2016, 11:00:

De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Gottegot, het is haast niet meer te doen hier. Wat een handelingen allemaal alleen maar om dit bericht te plaatsen!

Waarom zit die Toon meer knop op elke pagina? Ik klik niet voor niets op de volgende pagina, dan wil ik dus meer lezen.
Wat is überhaupt het nut van die knop? Hij zit al na één post!

En de knop bovenaan, Plaats een reactie, doet het nu dus niet meer. Als ik nog niet Toon meer heb aangeklikt en dan Plaats een reactie klik, ga ik helemaal naar boven op de pagina. Dus niet naar een reageervenster.
Ik moet nu dus eerst naar beneden scrollen voor Toon meer, dan weer naar boven voor Plaats een reactie, dan ga ik naar beneden en kan dan eindelijk iets typen.
Mocht ik dan nog zin hebben...
Ceylon schreef:
27-10-2017 23:06
EHR, ´mijn laatste reacties´ werkt inmiddels.

Dat wil zeggen, gisteren deed ie het nog ;-D

En waar kunnen we hem vinden?
Het kost me intussen al 7 (!) keer klikken om het laatstgeplaatste bericht in een topic te lezen.
- topic aanklikken in lijst
- kom dan op de pagina waar ik eerst gereageerd heb, terug naar boven (safari)
- klik op laatste pagina
- naar beneden-knop
- ivm de 'toon meer' blijf ik hangen
- terug naar boven
- naar beneden-knop

Echt, wáárom?! :bonk:

Komt hier trouwens ook wel eens iemand reageren/de keuzes uitleggen?
CarmiggelT schreef:
28-10-2017 07:46
Echt, wáárom?! :bonk:

Heel simpel: het zijn allemaal kliks. Hoe meer kliks, des te aantrekkelijker voor adverteerders, want die denken dan dat het forum een veelvoud van de werkelijke bezoekersaantallen heeft. Sanoma vindt haar adverteerders belangrijker dan haar bezoekers/forummers, maar neemt tegelijkertijd wel diezelfde adverteerders gigantisch in de maling met gemanipuleerde bezoekersaantallen.
Vreselijk, ik krijg er Viva-rsi van. Of Viva-KANS, zoals het tegenwoordig heet.
Tr0tter schreef:
28-10-2017 08:46
Heel simpel: het zijn allemaal kliks. Hoe meer kliks, des te aantrekkelijker voor adverteerders, want die denken dan dat het forum een veelvoud van de werkelijke bezoekersaantallen heeft. Sanoma vindt haar adverteerders belangrijker dan haar bezoekers/forummers, maar neemt tegelijkertijd wel diezelfde adverteerders gigantisch in de maling met gemanipuleerde bezoekersaantallen.
De adverteerders kun je facebooken. En publique. Zijn ze erg gevoelig voor 🤑
Geen bijzonderheden
Ik dacht echt dat het niet vervelender kon worden, tot de 'toon meer'-knop opdook.
Het keert zich vanzelf tegen Sanoma, want ik merk nu al dat ik minder meelees/schrijf door al het geklik en gescroll. En ik ben ongetwijfeld niet de enige.
EHR schreef:
27-10-2017 23:02
Ik blijf het irritant vinden dat als ik op een topic reageer waarin ik eerder een reactie heb geschreven ik dan op pagina zoveel kom en niet gewoon bij de laatste reactie. Waarom niet daar eens aandacht aan besteden bij een update?
Ja dat is heel irritant!
Hele tijd weer scrollen, laatste pagina selecteren, weer de lees ook balk wegklikken, pfftt...
S0LEIL schreef:
27-10-2017 23:19
En de knop bovenaan, Plaats een reactie, doet het nu dus niet meer. Als ik nog niet Toon meer heb aangeklikt en dan Plaats een reactie klik, ga ik helemaal naar boven op de pagina. Dus niet naar een reageervenster.
Ik moet nu dus eerst naar beneden scrollen voor Toon meer, dan weer naar boven voor Plaats een reactie, dan ga ik naar beneden en kan dan eindelijk iets typen.
Mocht ik dan nog zin hebben...
.
.
Er is toch ook duidelijk vermeld dat er nu de update minder gescrold hoeft te worden ?
Niet geschoten is altijd mis
weet je.. ik kan nog leven met de zijbalk met reclames die je moet wegklikken ( elke keer ), dat is 1 klik mee,.. maar de bewegende reclames of flikkerende reclames vind ik zoooooo irritant. Statisch kan ik nog gewoon negeren, maar dat geflikker.... :whip:
EHR schreef:
Ik blijf het irritant vinden dat als ik op een topic reageer waarin ik eerder een reactie heb geschreven ik dan op pagina zoveel kom en niet gewoon bij de laatste reactie. Waarom niet daar eens aandacht aan besteden bij een update?
+1
EHR schreef:
Wat voor voordeel hebben de adverteerders daarbij? :proud:
'Lees ook' doet ook rare dingen met topictitels. Wanneer dat horrording is uitgeklapt wordt bijvoorbeeld de topictitel 'omgaan met drankprobleem man' opeens afgekort tot 'omgaan met drankprobleem'. Krijg ik toch een ander idee bij.
Corona67 schreef:
28-10-2017 11:38
Wat voor voordeel hebben de adverteerders daarbij? :proud:

Meer kans dat je per ongeluk erop klikt, denk ik
Bitje93 schreef:
28-10-2017 11:06
.
.
Er is toch ook duidelijk vermeld dat er nu de update minder gescrold hoeft te worden ?
Maar dat is toch niet zo?
KyloRen schreef:
28-10-2017 12:50
En niet te vergeten dat de meeste mensen die via een pc/laptop bezoeken AdBlocker geïnstalleerd hebben vanwege deze reclames. Hebben ze nog geen inkomsten :hihi:

Niet alleen op een pc of laptop hoor. Ik forum altijd via mijn telefoon en gebruik ook gewoon een adblocker. :twisted:
Tr0tter schreef:
28-10-2017 12:55
Niet alleen op een pc of laptop hoor. Ik forum altijd via mijn telefoon en gebruik ook gewoon een adblocker. :twisted:
+1
Tr0tter schreef:
28-10-2017 12:55
Mag ik vragen welke ad-blocker je voor de telefoon (android) gebruikt?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alixane schreef:
28-10-2017 16:02
Mag ik vragen welke ad-blocker je voor de telefoon (android) gebruikt?
Afbeelding

Ik gebruik deze
Corona67 schreef:
28-10-2017 16:25
Afbeelding

Ik gebruik deze
Yes! Hij werkt super, thanks! :cheer:
Weet je ook zo'n dergelijke adblocker voor de iPad?
Alixane schreef:
28-10-2017 17:00
Yes! Hij werkt super, thanks! :cheer:
Weet je ook zo'n dergelijke adblocker voor de iPad?
Ff in de playstore kijken?
Ik heb geen idee (en geen ipad)
Corona67 schreef:
28-10-2017 17:30
Ff in de playstore kijken?
Ik heb geen idee (en geen ipad)
Ik heb AdBlock voor Safari er op gezet. Hij blokkeert alle advertenties👍🙂
Alixane schreef:
28-10-2017 17:49
Ik heb AdBlock voor Safari er op gezet. Hij blokkeert alle advertenties👍🙂
Heel goed! :-)
Voorheen was ik nog braaf zoals sanoma hetgraag ziet : adblockerloos. Maar dankzij de actuele veranderingen hier is er geen lol meer aan. Dus blokkeer ik nu de advertenties.
Ik heb niet alles gelezen (goh)

Forummers die op anoniem zijn gegaan kun je nog steeds loepen.
Dat lijkt me niet de bedoeling, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven