Straf van de Wehkamp
zaterdag 28 oktober 2017 om 11:37
zaterdag 28 oktober 2017 om 13:24
Ja, raar. Maar misschien geven ze die optie niet meer, nadat je 1x een andere keuze hebt gemaakt??
Ik heb dus alleen nog de ideal-optie.
zaterdag 28 oktober 2017 om 13:48
Ik zat even te denken. Je hebt best veel mensen die dan iets bestellen en achteraf betalen kiezen en dan die kleding een keer dragen naar een feestje of shoot of iets en het dan weer terug sturen. Hebben ze er geen kosten aan en lijkt het alsof ze een prachtig outfit gescoord hebben.
Denk dus dat wanneer je te vaak iets terug stuurd, ze je in die groep mensen plaatsen en denken nou betaal maar lekker eerst.
Heb het meegemaakt ooit bij een shoot. Die fotograaf had voor iets van 3000 euro kleding ingeslagen en ging het de dag erna allemaal weer terugbrengen
Denk dus dat wanneer je te vaak iets terug stuurd, ze je in die groep mensen plaatsen en denken nou betaal maar lekker eerst.
Heb het meegemaakt ooit bij een shoot. Die fotograaf had voor iets van 3000 euro kleding ingeslagen en ging het de dag erna allemaal weer terugbrengen
zaterdag 28 oktober 2017 om 14:07
zaterdag 28 oktober 2017 om 14:15
Een andere mogelijkheid is dat retourgestuurde stukken niet meer compleet waren of meer in goede staat verkeerden. Als je dan niet betaald hebt dan zullen ze je zending toch wel moeten accepteren, terwijl je, als je wel betaald hebt, zij dat artikel rustig weer aan jou terug kunnen sturen omdat je zending niet verkoopbaar meer is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 28 oktober 2017 om 14:19
ja, ik ook.. maar niet om teveel terug sturen. Ik heb 1x iets bij Zalando besteld, meteen met Ideal betaald en nu mag ik alleen met Ideal betalen.... erg lastig als je die stijlpakketten wilt ontvangen, want die kun je alleen achteraf betalen.mimarr schreef: ↑28-10-2017 11:59Tja, ik mag om dezelfde reden bij Zalando niet meer achteraf betalen en ook niet meer met creditcard. Alleen nog vooraf per bankoverschrijving (want ideal hebben ze dan weer niet). Heb het weleens nagevraagd bij de klantenservice, en die gaven aan niet te snappen waarom dat niet kon. Betaalde altijd keurig op tijd, nooit te laat. Kleding werd altijd ruim binnen de termijn weer terug gestuurd.. Het enige wat ze daar konden bedenken was dat ik te vaak iets had terug gestuurd inderdaad.
Dus nu bestel ik niets meer bij hun, het is graag of niet.
zaterdag 28 oktober 2017 om 14:31
Met achteraf betalen lijken mensen aanzienlijk meer te bestellen.paper-clip schreef: ↑28-10-2017 14:23Maar als je als je alleen vooruit mag betalen kan je toch ook nog alles retourneren en dan moeten ze je toch gewoon je geld terugstorten ?
Dan maken ze toch die 15 euro kosten per item, of je nu vooruit of achteraf betaald of zie ik dat verkeerd ?
Ik bestel niet bij webshops waar je achteraf kunt betalen, dus ik heb dit zelf nooit.
Maar ik lees hier dat mensen soms maar 1 item houden! Ik koop alles met de intentie om het te houden, niet om te kijken of er wat leuks tussen zit. Dat is prima, maar een webshop mag natuurlijk besluiten dat het even welletjes is.
zaterdag 28 oktober 2017 om 14:44
Soms is het lastig te voorspellen welke van twee maten je het beste zullen passen en om een beetje op te schieten bestel je dan twee maten.
Maar de goede maat is niet het enige criterium. Soms blijkt de stof heel anders te vallen dan je dacht, soms is de kleur toch niet helemaal wat je dacht (op de foto leek het jasje bij een herfsttype te horen maar in werkelijkheid flatteert het toch een zomertype beter) of soms blijkt een stijl je toch niet zo goed te staan. Te hip of niet classy.
Maar de goede maat is niet het enige criterium. Soms blijkt de stof heel anders te vallen dan je dacht, soms is de kleur toch niet helemaal wat je dacht (op de foto leek het jasje bij een herfsttype te horen maar in werkelijkheid flatteert het toch een zomertype beter) of soms blijkt een stijl je toch niet zo goed te staan. Te hip of niet classy.
zaterdag 28 oktober 2017 om 14:48
zaterdag 28 oktober 2017 om 15:27
Bij Zalando kiest ie volgens mij dan gewoon de manier waarmee je de laatste keer betaald hebt, met het 'potloodje' bij de betaalwijze kun je deze wijzigen.MinionX schreef: ↑28-10-2017 14:19ja, ik ook.. maar niet om teveel terug sturen. Ik heb 1x iets bij Zalando besteld, meteen met Ideal betaald en nu mag ik alleen met Ideal betalen.... erg lastig als je die stijlpakketten wilt ontvangen, want die kun je alleen achteraf betalen.
Dus nu bestel ik niets meer bij hun, het is graag of niet.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
zaterdag 28 oktober 2017 om 16:10
Welke leeftijdsgroep? Daar begeef je je echt op glad ijs, haha! Dat is toch echt een kwestie van smaak en je zal als winkel wel gek zijn om je publiek daarin te sturen in de omschrijving. Het wordt natuurlijk wel gedaan door middel van styling en marketing er omheen.
Overigens zie ik bij webshops juist altijd heel uitgebreide info over materiaal en samenstelling en maten enzo. Ook wat de maat van de fabrikant was als het andere maten waren. Is dat bij wehkamp niet zo? Ik Google het item ook altijd om te kijken of er nog foto’s van andere sites of bloggers zijn.
zaterdag 28 oktober 2017 om 16:15
zaterdag 28 oktober 2017 om 16:29
zaterdag 28 oktober 2017 om 16:41
Maar je kunt toch retouren als het niet goed is? Ik snap ‘t probleem niet.Anoniem123456123456 schreef: ↑28-10-2017 16:35Als ik niet meer achteraf kan betalen bij Wehkamp of Zalando, zal ik er ook nooit meer iets bestellen, of ik moet heel zeker weten dat een item mij perfect staat en ik meteen de juiste maat bestel. Dat achteraf betalen is de enige reden waarom ik er nu bestel.
zaterdag 28 oktober 2017 om 17:51
Daar heb je gelijk in maar dat wordt de kans op retouren veel groter.LizBakker schreef: ↑28-10-2017 16:10Welke leeftijdsgroep? Daar begeef je je echt op glad ijs, haha! Dat is toch echt een kwestie van smaak en je zal als winkel wel gek zijn om je publiek daarin te sturen in de omschrijving. Het wordt natuurlijk wel gedaan door middel van styling en marketing er omheen.
zaterdag 28 oktober 2017 om 17:52
zaterdag 28 oktober 2017 om 18:30
Dat is toch ook niet zo gek? Winkels geven goede vaste klanten vaak ook voordeeltjes. Als je standaard 75% terugstuurt, ben je geen interessante klant. Of in ieder geval geen klant die ze ook nog willen belonen met extra service als achteraf betalen zodat je wel weer terugkomt. Klanten zat, degenen die vooral geld kosten zou ik ook ontmoedigen als ik hen was.
zaterdag 28 oktober 2017 om 18:42
Echt? Ik bestel regelmatig bij wehkamp, betaal altijd vooraf en stuur ook echt wel eens wat terug. Werkelijk nooit problemen gehad met geld terug krijgen. Gaat ook nog best snel.
zaterdag 28 oktober 2017 om 19:25
Ik heb dit nog nooit gehad. Ik bestel regelmatig op Wehkamp en dan ook voor een heel groot bedrag (500/600 euro). Niet omdat ik zo veel kleren nodig heb, maar ik bestel altijd alles in drie maten, omdat dit nog wel eens wisselt. Ik stuur dan ook heel veel terug, maar houd altijd wel een paar dingen (tussen de 60 en 100 euro) dus misschien dat ze er daarom geen probleem van maken... Zou verder niets kunnen bedenken.
Don't waste your time or time will waste you.