Mode & Beauty alle pijlers

Straf van de Wehkamp

28-10-2017 11:37 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wehkamp adverteert groots met het 'gemak van achteraf betalen'. Wat ze er niet bij zeggen is dat je niet teveel terug mag sturen. Want dan mag je ineens niet meer achteraf betalen.

Die voorwaarde maken ze niet duidelijk vooraf. Vreemd toch?! Heeft iemand dat nog meer gemerkt?
mimarr schreef:
28-10-2017 11:59
Alleen nog vooraf per bankoverschrijving (want ideal hebben ze dan weer niet).
Ik betaal bij Zalando altijd met ideal.
Jejoue schreef:
28-10-2017 13:03
Ik betaal bij Zalando altijd met ideal.
Bij mij staat de optie iDeal er ook niet meer bij, zal er dus wel mee te maken hebben dat we teveel retour gestuurd hebben. Vind het maar raar!
knopper schreef:
28-10-2017 13:20
Bij mij staat de optie iDeal er ook niet meer bij, zal er dus wel mee te maken hebben dat we teveel retour gestuurd hebben. Vind het maar raar!
Ja, raar. Maar misschien geven ze die optie niet meer, nadat je 1x een andere keuze hebt gemaakt??

Ik heb dus alleen nog de ideal-optie.
Ik zat even te denken. Je hebt best veel mensen die dan iets bestellen en achteraf betalen kiezen en dan die kleding een keer dragen naar een feestje of shoot of iets en het dan weer terug sturen. Hebben ze er geen kosten aan en lijkt het alsof ze een prachtig outfit gescoord hebben.
Denk dus dat wanneer je te vaak iets terug stuurd, ze je in die groep mensen plaatsen en denken nou betaal maar lekker eerst.
Heb het meegemaakt ooit bij een shoot. Die fotograaf had voor iets van 3000 euro kleding ingeslagen en ging het de dag erna allemaal weer terugbrengen 😱
Ik dacht een keer te horen dat retourverwerking in totaal 15 euro kost per item dus als iemand voortdurend retourstuurt en ze verliezen er teveel op dan zouden ze kunnen ingrijpen op deze manier (denk ik).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als nieuwe klant moest ik vooraf betalen. Wat ik heb teruggestuurd werd binnen enkele dagen teruggestort op mijn rekening. Ik stuurde het wel terug op de manier die zij aangeven.
Ipv achteraf betalen kun je het toch ook gewoon op de credit card zetten? Zowel bij Zalando als Wehkamp heb ik mijn geld altijd heel snel terug gestort gekregen. Ik snap het probleem niet zo.
Een andere mogelijkheid is dat retourgestuurde stukken niet meer compleet waren of meer in goede staat verkeerden. Als je dan niet betaald hebt dan zullen ze je zending toch wel moeten accepteren, terwijl je, als je wel betaald hebt, zij dat artikel rustig weer aan jou terug kunnen sturen omdat je zending niet verkoopbaar meer is.
mimarr schreef:
28-10-2017 11:59
Tja, ik mag om dezelfde reden bij Zalando niet meer achteraf betalen en ook niet meer met creditcard. Alleen nog vooraf per bankoverschrijving (want ideal hebben ze dan weer niet). Heb het weleens nagevraagd bij de klantenservice, en die gaven aan niet te snappen waarom dat niet kon. Betaalde altijd keurig op tijd, nooit te laat. Kleding werd altijd ruim binnen de termijn weer terug gestuurd.. Het enige wat ze daar konden bedenken was dat ik te vaak iets had terug gestuurd inderdaad.
ja, ik ook.. maar niet om teveel terug sturen. Ik heb 1x iets bij Zalando besteld, meteen met Ideal betaald en nu mag ik alleen met Ideal betalen.... erg lastig als je die stijlpakketten wilt ontvangen, want die kun je alleen achteraf betalen.
Dus nu bestel ik niets meer bij hun, het is graag of niet.
Maar als je als je alleen vooruit mag betalen kan je toch ook nog alles retourneren en dan moeten ze je toch gewoon je geld terugstorten ?
Dan maken ze toch die 15 euro kosten per item, of je nu vooruit of achteraf betaald of zie ik dat verkeerd ?
paper-clip schreef:
28-10-2017 14:23
Maar als je als je alleen vooruit mag betalen kan je toch ook nog alles retourneren en dan moeten ze je toch gewoon je geld terugstorten ?
Dan maken ze toch die 15 euro kosten per item, of je nu vooruit of achteraf betaald of zie ik dat verkeerd ?
Met achteraf betalen lijken mensen aanzienlijk meer te bestellen.

Ik bestel niet bij webshops waar je achteraf kunt betalen, dus ik heb dit zelf nooit.

Maar ik lees hier dat mensen soms maar 1 item houden! Ik koop alles met de intentie om het te houden, niet om te kijken of er wat leuks tussen zit. Dat is prima, maar een webshop mag natuurlijk besluiten dat het even welletjes is.
Soms is het lastig te voorspellen welke van twee maten je het beste zullen passen en om een beetje op te schieten bestel je dan twee maten.

Maar de goede maat is niet het enige criterium. Soms blijkt de stof heel anders te vallen dan je dacht, soms is de kleur toch niet helemaal wat je dacht (op de foto leek het jasje bij een herfsttype te horen maar in werkelijkheid flatteert het toch een zomertype beter) of soms blijkt een stijl je toch niet zo goed te staan. Te hip of niet classy.
Als ze meer gegevens bij het kledingstuk zouden zetten, zoals kleurtype, exacte maten in centimeters, stijl, bij welke leeftijdsgroep kleding het staat, bij welke gelegenheid e.d. dan zou dat ook minder retouren opleveren. Maar ook dat kost geld.
MinionX schreef:
28-10-2017 14:19
ja, ik ook.. maar niet om teveel terug sturen. Ik heb 1x iets bij Zalando besteld, meteen met Ideal betaald en nu mag ik alleen met Ideal betalen.... erg lastig als je die stijlpakketten wilt ontvangen, want die kun je alleen achteraf betalen.
Dus nu bestel ik niets meer bij hun, het is graag of niet.
Bij Zalando kiest ie volgens mij dan gewoon de manier waarmee je de laatste keer betaald hebt, met het 'potloodje' bij de betaalwijze kun je deze wijzigen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
retrostar schreef:
28-10-2017 14:48
Als ze meer gegevens bij het kledingstuk zouden zetten, zoals kleurtype, exacte maten in centimeters, stijl, bij welke leeftijdsgroep kleding het staat, bij welke gelegenheid e.d. dan zou dat ook minder retouren opleveren. Maar ook dat kost geld.
Welke leeftijdsgroep? Daar begeef je je echt op glad ijs, haha! Dat is toch echt een kwestie van smaak en je zal als winkel wel gek zijn om je publiek daarin te sturen in de omschrijving. Het wordt natuurlijk wel gedaan door middel van styling en marketing er omheen.

Overigens zie ik bij webshops juist altijd heel uitgebreide info over materiaal en samenstelling en maten enzo. Ook wat de maat van de fabrikant was als het andere maten waren. Is dat bij wehkamp niet zo? Ik Google het item ook altijd om te kijken of er nog foto’s van andere sites of bloggers zijn.
Bij Perfectly Basics staan bij elk artikel de exacte afmetingen (dus niet algemeen van het merk). Heb daar nog nooit iets gekocht wat niet paste. Materiaal staat er bij de meeste webshops ook wel op. En zo niet, dan koop ik het uberhaupt niet.
Lady_Day schreef:
28-10-2017 16:15
Bij Perfectly Basics staan bij elk artikel de exacte afmetingen.

Ja, PB doet dat echt heel goed. Maar ASOS en Orangebag ook. Ik bestel ook veel rechtstreeks bij het merk en ook bij internationale sites. Ik weet vaak wel wat voor maat ik heb bij een merk.
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:55
0.00% gewijzigd
Anoniem123456123456 schreef:
28-10-2017 16:35
Als ik niet meer achteraf kan betalen bij Wehkamp of Zalando, zal ik er ook nooit meer iets bestellen, of ik moet heel zeker weten dat een item mij perfect staat en ik meteen de juiste maat bestel. Dat achteraf betalen is de enige reden waarom ik er nu bestel.
Maar je kunt toch retouren als het niet goed is? Ik snap ‘t probleem niet.
LizBakker schreef:
28-10-2017 16:10
Welke leeftijdsgroep? Daar begeef je je echt op glad ijs, haha! Dat is toch echt een kwestie van smaak en je zal als winkel wel gek zijn om je publiek daarin te sturen in de omschrijving. Het wordt natuurlijk wel gedaan door middel van styling en marketing er omheen.

Daar heb je gelijk in maar dat wordt de kans op retouren veel groter.
Heel gek, wilde laatste bij een winkel waar ik wel vaker had besteld een keer achteraf betalen en dat kon niet. Zelfde voor Wehkamp, daar heb ik ook regelmatig wat besteld en kan het ook niet.
Heeft dat met de wijk te maken? Mijn wijk grenst wel aan een slechte wijk..
montblanc schreef:
28-10-2017 12:50
Heb ik ook, bij Wehkamp en Zalando. Ik bestel veel, in verschillende maten, en stuur meestal 75% weer terug. Na een tijd kon ik ook opeens niet meer achteraf betalen, maar nergens staat waarom. Ik denk ook dat het komt doordat ik teveel heb geretourneerd.
Dat is toch ook niet zo gek? Winkels geven goede vaste klanten vaak ook voordeeltjes. Als je standaard 75% terugstuurt, ben je geen interessante klant. Of in ieder geval geen klant die ze ook nog willen belonen met extra service als achteraf betalen zodat je wel weer terugkomt. Klanten zat, degenen die vooral geld kosten zou ik ook ontmoedigen als ik hen was.
-Julia- schreef:
28-10-2017 12:58
Vooraf betalen doe ik echt niet, zie bij Wehkamp maar 's je geld terug te krijgen. Daar heb ik heel erg slechte ervaringen mee bij hun.
Dus als achteraf niet meer kan, bestel ik niks meer bij ze.
Echt? Ik bestel regelmatig bij wehkamp, betaal altijd vooraf en stuur ook echt wel eens wat terug. Werkelijk nooit problemen gehad met geld terug krijgen. Gaat ook nog best snel.
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:55
0.00% gewijzigd
Ik heb dit nog nooit gehad. Ik bestel regelmatig op Wehkamp en dan ook voor een heel groot bedrag (500/600 euro). Niet omdat ik zo veel kleren nodig heb, maar ik bestel altijd alles in drie maten, omdat dit nog wel eens wisselt. Ik stuur dan ook heel veel terug, maar houd altijd wel een paar dingen (tussen de 60 en 100 euro) dus misschien dat ze er daarom geen probleem van maken... Zou verder niets kunnen bedenken.
Don't waste your time or time will waste you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven