Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wilde vandaag de gewenste kado’tjes via Lobbes.nl bestellen. Bleek helaas de helft van mijn verlanglijstje niet meer leverbaar. Ben dan toch blijkbaar te laat geweest.
Gelukkig kan het meeste, voor dezelfde prijs, via bol.com ook geleverd worden.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
ingelke_kepringelke schreef:
03-11-2017 20:27
Wilde vandaag de gewenste kado’tjes via Lobbes.nl bestellen. Bleek helaas de helft van mijn verlanglijstje niet meer leverbaar. Ben dan toch blijkbaar te laat geweest.
Dat is irritant zeg !! Maar volgens mij heeft Lobbes ook niet super veel voorraad
03-11-2017 20:27
Hier hetzelfde probleem, wat had jij allemaal uitgezocht? Heb er nu spijt van dat ik niet eerder heb besteld.
zucht... schoonmoeder wil de kado's gaan bestellen voor haarzelf en de 2 oma's om op de verjaardag te geven

of ik nog iets wist en of er nog iets is wat ze heeeel graag wil.. pfff
Pieps2016 schreef:
03-11-2017 20:59
Hier hetzelfde probleem, wat had jij allemaal uitgezocht? Heb er nu spijt van dat ik niet eerder heb besteld.
O.a. een poppenstoeltje en PlayDoh.
Onlangs ben ik bevallen van onze tweede dochter. Nu krijg ik regelmatig de vraag van kraamvisite of ik nog wensen heb.
Eerlijk gezegd kom ik niet veel verder dan een kado-bon of kleding (ondanks dat ze alles van dr grote zus aan kan lijkt het me ook wel leuk om haar soms wat nieuws aan te kunnen trekken).

Zijn er meer moeders van twee kinderen van hetzelfde geslacht die wellicht nog een gouden tip hebben om te vragen aan de kraamvisite?

Niet persé een speelgoed-gerelateerde vraag, maar goed.
04-11-2017 13:27
Onlangs ben ik bevallen van onze tweede dochter. Nu krijg ik regelmatig de vraag van kraamvisite of ik nog wensen heb.
Eerlijk gezegd kom ik niet veel verder dan een kado-bon of kleding (ondanks dat ze alles van dr grote zus aan kan lijkt het me ook wel leuk om haar soms wat nieuws aan te kunnen trekken).

Zijn er meer moeders van twee kinderen van hetzelfde geslacht die wellicht nog een gouden tip hebben om te vragen aan de kraamvisite?

Hier "maar" een dochter maar heb toen alleen maar cadeaubonnen gevraagd. Anders krijg je veel dingen die toch je smaak niet zijn of al hebt.
Dus... gewoon voor de bonnen gaan

Hier twee meiden.

Leuke dingen die nr. 2 kreeg waren o.a.:

- fietshelm
- massageolie
- badponcho met naam (wel op de groei)
- boeken (ik liet de gever er wat inschrijven)
- spaarpot
- bedelarmbandje dat aangevuld kon worden bij verschillende gelegenheden
Twee dochters dicht op elkaar. Wij vroegen ook veel cadeaubonnen, en wat dingen met haar naam of geboortekaartje: een stoeltje, een badcapeje (beiden heeft de oudste ook) en een houten kist om herinneringsdingetjes in te doen. Verder ook veel prentenboeken gehad en wat mooi houten speelgoed. Oh ja en een goede draagzak ook gevraagd.

Van de bonnen hebben we speelgoed gekocht en kleding. Juist omdat dat er van de oudste nog was kocht ik dat het liefst zelf, meestal per maat 2-3 nieuwe setjes. Van de oudste waren er nl altijd wel 2-3 setjes die niet mooi meer waren of de jongste niet mooi stonden.
Vandaag goed geslaagd bij de lidl voor het houten speelgoed.
Een keukentje, houten weegschaal, houten vlees / vis keuken Accesoires en nog een leuk houten memory spel. Kost geen drol en ziet er allemaal goed uit.

Gaat wel hard zei de meneer van de lidl.

Heeft iemand dat keukentje toevallig al uit de doos gezien?
Heeft iemand van jullie ervaring met Haba poppen of Rubens Barn poppen? Ik zit voor Sinterklaas voor jongste zoon (dan 1,5 jaar) te denken aan een zachte (jongens)pop. Volledig zacht, dus ook geen plastic hoofdje, en met kleertjes die aan en uit kunnen.

Zowel Haba als Rubens hebben er die er op het plaatje erg leuk uit zien. De voorkeur ging vanwege de prijs vooralsnog uit naar Haba (die zijn nog duur zat...) maar toen ik ze vandaag 'live' ging bekijken in de winkel vond ik ze zo ontzettend klein, ik had ze een stukje groter verwacht.

Welke hebben jullie, en bevalt die? Is hij zacht genoeg en groot genoeg om mee te knuffelen? Suggesties voor andere merken ook zeer welkom!
Appeltje, dochter heeft pop Mette van Haha gekregen voor haar eerste verjaardag.

Een zachte pop, met ondeugend koppie. Is inderdaad zacht om mee te knuffelen. De jurk kan uit en de schoenen ook. Voordeel daarvan is dat ze vrij groot zijn en dus niet snel kwijt raken.

Op haar 2e verjaardag heeft ze een babyborn gekregen. Ze speelt (nu 4 jaar) nog steeds met beiden.

Hier 3 jongens dicht op elkaar (2014,2015,2016) en echt bij de derde wist ij het echt niet meer. Sowieso ben ik al iemand die echt overal blij mee is maar nieuwe kleertjes vond ik leuk, verzorgingsproducten, en dingen met zijn naam erop.
smart79 schreef:
04-11-2017 18:14
Appeltje, dochter heeft pop Mette van Haha gekregen voor haar eerste verjaardag.

Een zachte pop, met ondeugend koppie. Is inderdaad zacht om mee te knuffelen. De jurk kan uit en de schoenen ook. Voordeel daarvan is dat ze vrij groot zijn en dus niet snel kwijt raken.

Op haar 2e verjaardag heeft ze een babyborn gekregen. Ze speelt (nu 4 jaar) nog steeds met beiden.
Ahhh, die Mette is ook snoezig zeg. Had die toen ze de pop kreeg ook een beetje de goede maat? Ik had ze echt groter in gedachten en toen ik ze nu in de winkel zag staan vond ik ze allemaal zo priegelprutsig voor een kleine dreumes.
appeltjesgroen schreef:
04-11-2017 17:54
Heeft iemand van jullie ervaring met Haba poppen of Rubens Barn poppen? Ik zit voor Sinterklaas voor jongste zoon (dan 1,5 jaar) te denken aan een zachte (jongens)pop. Volledig zacht, dus ook geen plastic hoofdje, en met kleertjes die aan en uit kunnen.

Zowel Haba als Rubens hebben er die er op het plaatje erg leuk uit zien. De voorkeur ging vanwege de prijs vooralsnog uit naar Haba (die zijn nog duur zat...) maar toen ik ze vandaag 'live' ging bekijken in de winkel vond ik ze zo ontzettend klein, ik had ze een stukje groter verwacht.

Welke hebben jullie, en bevalt die? Is hij zacht genoeg en groot genoeg om mee te knuffelen? Suggesties voor andere merken ook zeer welkom!
Dochter van drie heeft pop Mali van Haba. De pop is ongeveer 30 cm en zacht genoeg om mee te knuffelen. Ze geeft echter de voorkeur aan haar Corolle pop. Die heet Corolle Premier Bebe Calin Naima en heeft een zacht lijfje met vinyl armpjes, beentjes en hoofdje. Het is een schattig popje. In het echt nog leuker dan op de foto. Ze ruikt een beetje naar vanille. Dit popje is ook ongeveer 30 cm, en echt te schattig om dochter met haar te zien rondsjouwen!
Wij hadden voor dochter een Baby Stella pop
Ook die zijn ontzettend schattig, van stof en je kan er diverse kleding voor kopen en andere accessoires.
Ze is nu 8 jaar maar ze vindt deze pop nog steeds leuk
Ahh, die Corolle premier bebe en Stella baby zijn ook wel heel schattig ja. Het wordt er niet makkelijker op zo :) .

Ik neig op het moment naar de Haba Fritzi, en dan met het Ikea poppenbedje erbij :heart:

Of toch Rubens Barn Jonathan. Of toch zo'n baby stella jongenspopje. Pfffff... Keuzes keuzes keuzes....
appeltjesgroen schreef:
05-11-2017 13:47
Ahh, die Corolle premier bebe en Stella baby zijn ook wel heel schattig ja. Het wordt er niet makkelijker op zo :) .

Ik neig op het moment naar de Haba Fritzi, en dan met het Ikea poppenbedje erbij :heart:

Of toch Rubens Barn Jonathan. Of toch zo'n baby stella jongenspopje. Pfffff... Keuzes keuzes keuzes....
Hahahaha erg he al die Keuzes.
Ik weet alleen maar dat we hier veel plezier hebben gehad van de baby stella. Maar moet eerlijk zeggen dat er 7 jaar geleden volgens mij lang niet zoveel keuze was als nu !!!

Zit zelf nog steeds te denken wat schoonouders nou nog kunnen kopen voor dochters verjaardag
en schoonmoeder wil ook gelijk iets kopen voor de 2 andere oma's (de overgroot omas )
Van mij krijgt zoon (8) playmobil twee setjes en Play-doh set in totaal deze drie cadeautjes al 90 euro..
Van mijn ouders krijgt hij nog een groot cadeau van LEGO wat hij erg graag wilde.
Maar echt ik vind al t speelgoed vreselijk duur.. en dan krijgt hij ook nog voor kerst rond de 40 euro van me.
appeltjesgroen schreef:
04-11-2017 17:54

Rubens Barn heeft mijn neefje van ons gehad, de Bobbo. Leuke pop, hij is er gek mee. Groot genoeg ook en net iets minder duur dan de andere modellen.
Sunny2017 schreef:
05-11-2017 19:33
Van mij krijgt zoon (8) playmobil twee setjes en Play-doh set in totaal deze drie cadeautjes al 90 euro..
Van mijn ouders krijgt hij nog een groot cadeau van LEGO wat hij erg graag wilde.
Maar echt ik vind al t speelgoed vreselijk duur.. en dan krijgt hij ook nog voor kerst rond de 40 euro van me.
Ja playmobil is ook gewoon niet te betalen... Lego eigenlijk ook niet, maar laten we eerlijk zijn, de kwaliteit is wel echt top en het lijkt soms wel onverwoestbaar !!!

Speelgoed hoeft niet perse duur te zijn, gewoon ontzettend goed op acties letten.
Doe ik ook, zo heb ik van de week leuke barbie kortingen weten te scoren
en kruidvat was ook weer aan het stunten zag ik (en die hebben ook playmobil en lego)
Sunny2017 schreef:
05-11-2017 19:33
Playmobil is inderdaad erg duur. Ik koop het daarom vaak tweedehands voor een derde tot de helft van de nieuwprijs (afhankelijk van of het helemaal compleet en met doos is). Het is zulk goed spul dat je het er niet aan af ziet dat het niet nieuw is. Als ik het wel nieuw koop dan meestal bij Amazon.de (ik kijk altijd even op Playmowatch).

Ik vind verder lang niet al het speelgoed duur als je goed oplet en strategisch inkoopt, dan hoef je vaak niet de volle prijs te betalen. Ik heb voor onze kinderen meer dan 10 cadeaus in totaal voor minder dan 100 euro. Daar zit bijv. het spel Doolhof Junior bij van het Kruidvat (8 euro), een piratenhoed en pijl & boog (samen 8,35 euro bij Lobbes en goede beoordelingen, dus geen flutcadeaus) en Playmobil en Tiptoi van Marktplaats.

En voor 30-40 euro koop je (ook nieuw) toch geen setje maar een flinke doos? Als je er dan zelfs 2 krijgt en nog een Play-doh set erbij en van opa en oma een grote doos Lego en met kerst opnieuw een cadeau voor 40 euro dan heb je het in mijn ogen goed getroffen als kind! Als je elk jaar zoiets krijgt en met je verjaardag ook nog dan heb je op een gegeven moment een enorme verzameling opgebouwd.
Nog een tip: bij bol.com hebben ze nu hoge kortingen op Hasbro spellen. Ik heb Monopoly Junior besteld voor 12,72 euro (normale prijs is 20-25 euro). Nog even bedenken of ik het al voor Sinterklaas ga geven of op zoons verjaardag. Ze hebben ook gewone Monopoly, Risk, Cluedo, Twister, Dokter Bibber en Levensweg met soortgelijke korting.
Opvulcadeautjes: kinderparalu's scoren hier altijd.
Ik heb twee jaar terug voor €10,-- een kindersjoelbak gekocht voor beide kinderen samen voor Sinterklaas. Erg leuk, mijn zussen geven altijd meer en grotere cadeaus dan ik (en dan afgesproken, mijn persoonlijke ergernis) en alle kinderen hebben de hele avond staan kijken voor wie dat grote cadeau nu zou zijn. En eenmaal uitgepakt ook een succes.

Nu ben ik op zoek naar betaalbare houten tunnels en werkmaterieel (vooral een grote hijskraan) voor bij de houten treinbaan. Wij hebben een brio achtig iets, een deel van de verzameling komt bij Zeeman vandaan, mijn kinderen (6 en 8) spelen er nog regelmatig mee. Iemand tips?
Heb van de week trouwens een bestelling van Lobbes binnengekregen, sommige dingen (kleurboek, experimenten setje) waren niet helemaal wat ik er van verwacht had, lastig te beoordelen via internet. De doos waar alles in zat was onwijs leuk, stond een kasteel e.d. op afgebeeld, zoon is er direct in gaan zitten en aan de slag gegaan met zijn stiften :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven