Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
donderdag 30 november 2017 om 13:23
@taart Maak je je niet té druk? Volgens mij ben jij wel een bikkel, komt echt goed! Achteraf gezien valt het (meestal) mee. Mooie score aan follikels, dat levert vast een goede opbrengst op. Niet gek dat je dat in je buik voelt zitten, 14 van zulke grote knikkers!
@Miekje Ik testte positief toen het embryo 12 dagen oud was. Het was 4 dagen oud bij terugplaatsing, dus 8 dagen na terugplaatsing getest.
@Duufje Yes jij ook naar de punctie toe!! Ik hoop op een recordopbrengst voor jou.
@wachtbankje Gaat het goed daar dames?
@Miekje Ik testte positief toen het embryo 12 dagen oud was. Het was 4 dagen oud bij terugplaatsing, dus 8 dagen na terugplaatsing getest.
@Duufje Yes jij ook naar de punctie toe!! Ik hoop op een recordopbrengst voor jou.
@wachtbankje Gaat het goed daar dames?

Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
donderdag 30 november 2017 om 14:44
Windmolen & Labgeek nee helaas wat ik dacht het is gistermiddag al doorgebroken. Gelukkig was ik al bepakt en bezakt.
Windmolen fijn dat je nu gerustgesteld bent, dat scheelt een hoop. Spannend vandaag krijg je het telefoontje dus.
Duufje wat fijn 6 mooie follikels, en wie weet groeien er nog wel wat mee voor de punctie. Ik duim voor je dat je veel bevruchtingen mag hebben en ook wat eskimootjes! Oh jij doet het korte protocol lees ik.
Selin Nu mag je weer rust pakken, sterkte hoopt dat het je lukt. En morgen alweer een echo, ik duim voor een mooie echo!
Doces haah wat bijzonder zeg en met een volle blaas is altijd spannend vond ik ook idd vooral als ze op je buik gaan drukken. Haha snap heel goed dat je daar bang voor bent, maar ik denk dat je met zo’n inbrenghuls niet ver genoegd komt hoor. Ik heb de laatste keer ook een inbrenghuls gebruikt en vond het juist fijn, want ik vond dat vingerwerk echt 10x niks en dacht ook dat ik het altijd niet ver genoeg inbracht.
Miekje jeuujj wat fijn!
Baggal succes met de werkdrukte!
Windmolen fijn dat je nu gerustgesteld bent, dat scheelt een hoop. Spannend vandaag krijg je het telefoontje dus.
Duufje wat fijn 6 mooie follikels, en wie weet groeien er nog wel wat mee voor de punctie. Ik duim voor je dat je veel bevruchtingen mag hebben en ook wat eskimootjes! Oh jij doet het korte protocol lees ik.
Selin Nu mag je weer rust pakken, sterkte hoopt dat het je lukt. En morgen alweer een echo, ik duim voor een mooie echo!
Doces haah wat bijzonder zeg en met een volle blaas is altijd spannend vond ik ook idd vooral als ze op je buik gaan drukken. Haha snap heel goed dat je daar bang voor bent, maar ik denk dat je met zo’n inbrenghuls niet ver genoegd komt hoor. Ik heb de laatste keer ook een inbrenghuls gebruikt en vond het juist fijn, want ik vond dat vingerwerk echt 10x niks en dacht ook dat ik het altijd niet ver genoeg inbracht.
Miekje jeuujj wat fijn!

Baggal succes met de werkdrukte!
Shine bright like a diamond

donderdag 30 november 2017 om 15:28
Vanochtend op controle geweest bij de arts. Ik heb geen medicijnen meer voorgeschreven gekregen die het traject in de weg staan. Alleen een antischimmelzalf die ik nog een maand moet gebruiken. De wonden zagen er goed uit. Dus ik ga er voorzichtig vanuit dat ik met kerst voor het laatst een wijntje drink en 27-12 start met prikken.
Baggal wat een druk werkschema. Denk je wel een beetje om jezelf. Pittig hoor.
Baggal wat een druk werkschema. Denk je wel een beetje om jezelf. Pittig hoor.
donderdag 30 november 2017 om 16:51
Wat zijn jullie lief meiden! Dankjewel voor de lieve berichten!
Allereerst @Selin: Jaaaa een kloppend hartje!! Wat geweldig!! Helemaal niet schuldig voelen hoor dat je het hier deelde op dat moment, goed en slecht nieuws ligt nou eenmaal vlakbij elkaar. Voor jou super happy! Wel vervelend zeg dat je weer bloedverlies hebt gehad en zoveel rust moet houden
.
@Tinkerbell: Hoe is de punctie vandaag gegaan??
@Duufje: Ik hoop dat er morgen minimaal 6 en liever meer eicellen worden gevonden. Het is je zo gegund. En een goede score wb embryo's. Heel veel succes!! Hoop zo op goed nieuws, helemaal nu B. bijna een jaar geleden is geboren...
@MssF: Eigenlijk heb je wel gelijk: het heeft ook geen zin om die kwaliteit elke keer te weten. Het zegt uiteindelijk niks inderdaad. Maar krijgen jullie ook geen foto mee? Dan kun je het wel een beetje zien vind ik. Weten jullie al zeker dat dat tweede embryo is ingevroren?
Bij mij gaat het wel op de wachtbank, heb geen zin in het testmoment en alle teleurstelling weer. Ik voel weer niks in ieder geval.
@Doces: Yes, een tp gehad! Haha ik moest wel lachen om hoe die tp is uitgevoerd ook (en hoe je het schrijft).
@Mangoest: Wat een goede score zeg!! 3 cryo's! Vriezen ze die bij jullie op dag 3 of 5 in?
@MwStippel: Klinkt heel vervelend die operatie!! Vooral ook de pijn en dat je zo weinig kunt doen in en om huis. Zou niks voor mij zijn haha, al heb je weinig keus. Heerlijk dat nu vast staat dat je 27-12 kunt beginnen met prikken!!
@Baggal: Succes met alle drukte! Knap hoor hoe je het doet met SA en alles erom heen. Gelukkig kun je uitkijken naar de vrije weken, ook zeker verdiend!!
@Windmolen: Ben je vandaag al teruggebeld door het 'opperhoofd' van de gynaecologie? Hoop dat ze de juiste beslissing maken. Wel fijn te weten dat de endometriose niet erger geworden is.
@Miekje: Veel succes en plezier morgen met de tp!! Ik vind het altijd fijn van een cryo dat je minder lang hoeft te wachten met testen haha.
Na het bericht van dinsdag er weer echt even flink doorheen gezeten en dat is ook nog niet helemaal weg. Gisteren ging ik huilend naar het werk. Mijn man vond dat ik me ziek moest melden, maar voel me dan zó lullig, uiteindelijk gaat het dan wel maar ik merk dat ik niks extra's erbij kan hebben.
Ik ben nog erg teleurgesteld over het feit dat we (wéér) geen cryo's hebben. 3x op rij een vrij slechte score lijkt mij geen toeval meer. Ik ga nog wel navragen inderdaad op welke dag de deling mis lijkt te gaan. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de morfologie van de zaadcellen toch te slecht is en daar zou de IMSI techniek bij kunnen helpen. Maarja, dat is eigenlijk ook maar wat ik hoop...
Verder zie ik heel erg op tegen het testmoment. Ik wil geen hoop hebben en word een beetje boos op mezelf soms als ik wél hoop heb. Het moeilijkste vind ik dat we dan weer opnieuw een poging in moeten en met al die onzekerheid moeten omgaan.
Gisteren had mijn man toen ik thuis kwam een heel lief kaartje, bos bloemen en een cadeautje voor mij liggen
. Hij steunt mij zo goed!
Allereerst @Selin: Jaaaa een kloppend hartje!! Wat geweldig!! Helemaal niet schuldig voelen hoor dat je het hier deelde op dat moment, goed en slecht nieuws ligt nou eenmaal vlakbij elkaar. Voor jou super happy! Wel vervelend zeg dat je weer bloedverlies hebt gehad en zoveel rust moet houden

@Tinkerbell: Hoe is de punctie vandaag gegaan??
@Duufje: Ik hoop dat er morgen minimaal 6 en liever meer eicellen worden gevonden. Het is je zo gegund. En een goede score wb embryo's. Heel veel succes!! Hoop zo op goed nieuws, helemaal nu B. bijna een jaar geleden is geboren...
@MssF: Eigenlijk heb je wel gelijk: het heeft ook geen zin om die kwaliteit elke keer te weten. Het zegt uiteindelijk niks inderdaad. Maar krijgen jullie ook geen foto mee? Dan kun je het wel een beetje zien vind ik. Weten jullie al zeker dat dat tweede embryo is ingevroren?
Bij mij gaat het wel op de wachtbank, heb geen zin in het testmoment en alle teleurstelling weer. Ik voel weer niks in ieder geval.
@Doces: Yes, een tp gehad! Haha ik moest wel lachen om hoe die tp is uitgevoerd ook (en hoe je het schrijft).
@Mangoest: Wat een goede score zeg!! 3 cryo's! Vriezen ze die bij jullie op dag 3 of 5 in?
@MwStippel: Klinkt heel vervelend die operatie!! Vooral ook de pijn en dat je zo weinig kunt doen in en om huis. Zou niks voor mij zijn haha, al heb je weinig keus. Heerlijk dat nu vast staat dat je 27-12 kunt beginnen met prikken!!
@Baggal: Succes met alle drukte! Knap hoor hoe je het doet met SA en alles erom heen. Gelukkig kun je uitkijken naar de vrije weken, ook zeker verdiend!!
@Windmolen: Ben je vandaag al teruggebeld door het 'opperhoofd' van de gynaecologie? Hoop dat ze de juiste beslissing maken. Wel fijn te weten dat de endometriose niet erger geworden is.
@Miekje: Veel succes en plezier morgen met de tp!! Ik vind het altijd fijn van een cryo dat je minder lang hoeft te wachten met testen haha.
Na het bericht van dinsdag er weer echt even flink doorheen gezeten en dat is ook nog niet helemaal weg. Gisteren ging ik huilend naar het werk. Mijn man vond dat ik me ziek moest melden, maar voel me dan zó lullig, uiteindelijk gaat het dan wel maar ik merk dat ik niks extra's erbij kan hebben.
Ik ben nog erg teleurgesteld over het feit dat we (wéér) geen cryo's hebben. 3x op rij een vrij slechte score lijkt mij geen toeval meer. Ik ga nog wel navragen inderdaad op welke dag de deling mis lijkt te gaan. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de morfologie van de zaadcellen toch te slecht is en daar zou de IMSI techniek bij kunnen helpen. Maarja, dat is eigenlijk ook maar wat ik hoop...
Verder zie ik heel erg op tegen het testmoment. Ik wil geen hoop hebben en word een beetje boos op mezelf soms als ik wél hoop heb. Het moeilijkste vind ik dat we dan weer opnieuw een poging in moeten en met al die onzekerheid moeten omgaan.
Gisteren had mijn man toen ik thuis kwam een heel lief kaartje, bos bloemen en een cadeautje voor mij liggen

donderdag 30 november 2017 om 16:55
@Selin: de gynaecoloog zei bij mij dat ik wel had mogen werken als ik alleen zittend werk had en dan voor halve dagen bijv. Maar bij mijn werk kan ik wel iets meer achter de computer werken, maar gaat dat nog altijd samen met patientencontact en bij onze doelgroep is er veel agressie, dus ik mag de rest van mijn zwangerschap niet werken. Best apart hoor, krijg nu 'gratis geld'
En trouwens, je werkgever is verzekerd voor zwangerschapsgerelateerde ziekte en krijgt volledige vergoeding. Er is voor mij al iemand anders aangenomen zelfs, omdat ik pas halverwege 2018 terugkom. Ow weet natuurlijk niet of in België dat op dezelfde manier gaat. Maar in ieder geval niet schuldig voelen tegenover je werkgever!
En ik ben idd ook wel blij dat ze zo goed op me letten. Controle was vandaag gelukkig goed, kindje was goed gegroeid en loopt iets voor. Placenta ligt nog steeds compleet over de baarmoedermond. Dus ik moet zo doorgaan en bij max 37 weken keizersnede. Hopelijk halen we dat!
@Duuf: Dankje! Jij ook heel veel succes gewenst, wat een spannende tijd. Hopelijk wordt jullie huis ondertussen steeds mooier en krijg je er energie van. Ik ben 2 weken nadat we verhuisden (na een jaar verbouwen) zwanger geraakt. Wie weet....

En trouwens, je werkgever is verzekerd voor zwangerschapsgerelateerde ziekte en krijgt volledige vergoeding. Er is voor mij al iemand anders aangenomen zelfs, omdat ik pas halverwege 2018 terugkom. Ow weet natuurlijk niet of in België dat op dezelfde manier gaat. Maar in ieder geval niet schuldig voelen tegenover je werkgever!
En ik ben idd ook wel blij dat ze zo goed op me letten. Controle was vandaag gelukkig goed, kindje was goed gegroeid en loopt iets voor. Placenta ligt nog steeds compleet over de baarmoedermond. Dus ik moet zo doorgaan en bij max 37 weken keizersnede. Hopelijk halen we dat!
@Duuf: Dankje! Jij ook heel veel succes gewenst, wat een spannende tijd. Hopelijk wordt jullie huis ondertussen steeds mooier en krijg je er energie van. Ik ben 2 weken nadat we verhuisden (na een jaar verbouwen) zwanger geraakt. Wie weet....
donderdag 30 november 2017 om 17:36
Fijn dat ik iedereen even aan het lachen heb gemaakt
Vandaag gewoon weer de Utrogestan ingebracht met de inbrenghuls hoor
@Miekje: lekker, een zak kruidnoten is altijd welkom! Ik zit prima. Gisteravond had ik veel gerommel in mijn buik (en het waren niet m'n darmen of maag)
Vanochtend op de fiets naar mijn werk voelde ik wat steken en krampen in mijn baarmoeder. Verder de rest van de dag niets gevoeld, niets opvallends.
(Toevoeging: heb wel enorm zere borsten! Maar ik weet dat dat waarschijnlijk van de Utrogestan komt
)
Ik heb een embryo van 4 dagen oud teruggeplaatst gekregen. Van het ziekenhuis mag ik pas 14 dagen na terugplaatsing testen. Dat is woensdag 13 december. Dan is het embryo dus 18 dagen oud. Van anderen lees ik dat ze al (veel) eerder testen, maar ik weet niet of ik dat durf...

@Miekje: lekker, een zak kruidnoten is altijd welkom! Ik zit prima. Gisteravond had ik veel gerommel in mijn buik (en het waren niet m'n darmen of maag)

(Toevoeging: heb wel enorm zere borsten! Maar ik weet dat dat waarschijnlijk van de Utrogestan komt

Ik heb een embryo van 4 dagen oud teruggeplaatst gekregen. Van het ziekenhuis mag ik pas 14 dagen na terugplaatsing testen. Dat is woensdag 13 december. Dan is het embryo dus 18 dagen oud. Van anderen lees ik dat ze al (veel) eerder testen, maar ik weet niet of ik dat durf...
doces wijzigde dit bericht op 30-11-2017 20:25
6.89% gewijzigd

donderdag 30 november 2017 om 19:26
donderdag 30 november 2017 om 21:05
Hier na lange tijd weer bericht van mij. Zal zo goed en kwaad als het kan proberen bij te lezen maar ben nu nog niet helemaal bij
@flipje :gefeliciteerd
Met mij gaat het slecht. Ben 1 okt uit het ziekenhuis ontslagen na de overstimulatie. Ben inmiddels wel weer aan het werk op mijn nieuwe baan en dst bevalt goed.
Helaas is mijn buik nog steeds opgezet en ik heb steken in de lever streek. Bij ivf centrum willen ze me niet meer zien want het kan volgens hun niet meer door overstimulatie komen.
Huisarts heeft bloed laten prikken en dat was in orde. Maandag overleg ok met hem wat nu want ik voel me niet goed en heb nog elke dag pijn. Zelfs met lopen vanaf de tramhalte verergert mijn pijn.
Ik voel me mentaal ook erg kut. Sommigen van jullie weten van mijn problemen met mijn familie. Toen ik in het ziekenhuis lag heb ik ze wel op de hoogte gesteld. Enkel mijn moeder is gekomen. Verder van niemand van familie wat gehoord. Ben ook daar kapot van.
Onderaan loopt mijn cyclus weer goed maar ik wil me nog niet melden voor terugplaatsing wantwoord wil mezelf ook een goede start geven.
Iemand ervaring met overstimulatie en naslaan?
Vandaag de vu gebeld en de verpleegkundige zei;meld je gewoon aan als je ongesteld worst, je krijgt toch een uitgangsecho en dan zie je dan verder.
Maar ergens voel ik dat het niet oke is! Voel me in de steek gelaten door de artsen,mijn lijf en mijn fsmilie. Ben ook helemaal klaar met 2017
Sorry voor de ego post. Ga ook nog morgen op kraambezoek
@flipje :gefeliciteerd
Met mij gaat het slecht. Ben 1 okt uit het ziekenhuis ontslagen na de overstimulatie. Ben inmiddels wel weer aan het werk op mijn nieuwe baan en dst bevalt goed.
Helaas is mijn buik nog steeds opgezet en ik heb steken in de lever streek. Bij ivf centrum willen ze me niet meer zien want het kan volgens hun niet meer door overstimulatie komen.
Huisarts heeft bloed laten prikken en dat was in orde. Maandag overleg ok met hem wat nu want ik voel me niet goed en heb nog elke dag pijn. Zelfs met lopen vanaf de tramhalte verergert mijn pijn.
Ik voel me mentaal ook erg kut. Sommigen van jullie weten van mijn problemen met mijn familie. Toen ik in het ziekenhuis lag heb ik ze wel op de hoogte gesteld. Enkel mijn moeder is gekomen. Verder van niemand van familie wat gehoord. Ben ook daar kapot van.
Onderaan loopt mijn cyclus weer goed maar ik wil me nog niet melden voor terugplaatsing wantwoord wil mezelf ook een goede start geven.
Iemand ervaring met overstimulatie en naslaan?
Vandaag de vu gebeld en de verpleegkundige zei;meld je gewoon aan als je ongesteld worst, je krijgt toch een uitgangsecho en dan zie je dan verder.
Maar ergens voel ik dat het niet oke is! Voel me in de steek gelaten door de artsen,mijn lijf en mijn fsmilie. Ben ook helemaal klaar met 2017
Sorry voor de ego post. Ga ook nog morgen op kraambezoek
donderdag 30 november 2017 om 21:12
Oh Twin, wat een verdrietig bericht... Fijn dat we weer wat van je horen, maar je verdriet spat hier van het scherm...
Wat een ongelooflijke teleurstelling dat je zo weinig reactie van je familie kreeg (krijgt) toen je zo ziek was. Dat ze je bij het IVF centrum niet meer kunnen helpen vind ik ook erg vervelend voor je. Goed dat je bij de huisarts aan de bel hebt getrokken. Bij pijn in de leverstreek denk ik meteen aan een bezoek aan de MDL-arts (maag-, darm-, leverarts). Ik ben hier i.v.m. met mijn leverziekte inmiddels kind aan huis. Misschien kan je huisarts je doorverwijzen? Hopelijk kun je snel terecht bij iemand die je verder kan helpen. Ik heb verder geen ervaring met overstimulatie en de nasleep daarvan. Veel sterkte!

vrijdag 1 december 2017 om 07:48
Oh twin wat een naar berichtje
ik hoop dat 2018 een beter jaar mag worden voor jou.. kan me voorstellen dat dit niet was hoe je het in gedachten had
en dan op een moment dat je alle steun en hulp kan gebruiken lijken ze je allemaal ind e steek te laten... begrijp je verdriet heel erg goed
en begrijp ook dat je je zorgen maakt om wat er dan wél aan de hand is, toch maar even laten doorverwijzen inderdaad!
Sef, oh ik wist niet dat dat zo werkte met vergoeding voor werkgever! Goed om te weten, want inderdaad, ik voel me erg slecht en schuldig tov men werkgever en collega's en natuurlijk weet ik dat dit x keer belangrijker is dan mijn werk maar ergens voelt het ook alsof ik niet gemotiveerd ben en hun in de steek laat..
Lieve boulu, fijn om weer wat van je te lezen, maar jammr genoeg gaat het dus nog niet helemaal goed
begrijpelijk ook.. neem je tijd om dit te verwerken, kan me voorstellen dat dit de zoveelste klap was. Hoeveel kan een mens hebben hé?! Wat lief dat je man je zo steunt en verwent, dat heb je ook echt wel nodig nu! Neem je tijd, en hé, ook wat je werk betreft, je gezondheid en welzijn gaat voor!! Als je je niet goed in je vel voelt en er nie tkan bij zijn met je gedachten is dat ook niet bevorderlijk voor je werk, dus als het niet gaat gaat het niet lieve boulu..

Sef, oh ik wist niet dat dat zo werkte met vergoeding voor werkgever! Goed om te weten, want inderdaad, ik voel me erg slecht en schuldig tov men werkgever en collega's en natuurlijk weet ik dat dit x keer belangrijker is dan mijn werk maar ergens voelt het ook alsof ik niet gemotiveerd ben en hun in de steek laat..
Lieve boulu, fijn om weer wat van je te lezen, maar jammr genoeg gaat het dus nog niet helemaal goed

vrijdag 1 december 2017 om 09:54
Twin wat een verdrietig bericht. Wat een ellende meid. Ik hoop dat je gehoor vind bij de huisarts en goed door verwezen wordt. Heb je nog wel vertrouwen in het ivf centrum?
Ik weet nog dat je bij het stimuleren zo enorm veel follikels had dat ik vond dat er een behoorlijk risico voor je gezondheid genomen werd. Ik wens je een beter 2018. En gelukkig heb je veel cryo's in de vriezer.
Tinkerbell ik ben ook benieuwd naar de punctie. En ook voor Duufje en Taart. Spannende weken in aantocht, fingers crossed voor jullie.
Boulu hang in there meid. Ik denk aan je. Dikke knuffel.
Sef wat een moeilijke zwangerschap. Veel sterkte met rusten.
Piene volgens mij ben jij de volgende die gaat bevallen. Ik ben 9 jaar geleden ook bevallen van mijn dochter. December is altijd een maand waarin ik daar melancholisch aan terug denk.
Fruity lieverd ik ben vergeten op jou te reageren. Fijn om weer even van je te horen. Ik hoop dat 2018 een beter jaar voor je wordt.
Selin jij had vandaag een echo toch? Ik hoop op positief nieuws.
Voor mij mag het ook snel 2018 worden. Nieuw jaar, nieuwe kansen.
Ik weet nog dat je bij het stimuleren zo enorm veel follikels had dat ik vond dat er een behoorlijk risico voor je gezondheid genomen werd. Ik wens je een beter 2018. En gelukkig heb je veel cryo's in de vriezer.
Tinkerbell ik ben ook benieuwd naar de punctie. En ook voor Duufje en Taart. Spannende weken in aantocht, fingers crossed voor jullie.
Boulu hang in there meid. Ik denk aan je. Dikke knuffel.
Sef wat een moeilijke zwangerschap. Veel sterkte met rusten.
Piene volgens mij ben jij de volgende die gaat bevallen. Ik ben 9 jaar geleden ook bevallen van mijn dochter. December is altijd een maand waarin ik daar melancholisch aan terug denk.
Fruity lieverd ik ben vergeten op jou te reageren. Fijn om weer even van je te horen. Ik hoop dat 2018 een beter jaar voor je wordt.
Selin jij had vandaag een echo toch? Ik hoop op positief nieuws.
Voor mij mag het ook snel 2018 worden. Nieuw jaar, nieuwe kansen.

vrijdag 1 december 2017 om 10:02
Succes vandaag Duufje en Taart, al wordt het hierna natuurlijk pas echt spannend.
Jeetje Twin wat een rotsituatie. Heel goed dat je druk blijft zetten voor hulp, jij kent je lichaam het beste. Verder ontzettend k*t dat je familie er niet voor je is, wat zul je je alleen hebben gevoeld.
Doces, ik moest ook wel om je opmerking lachen. Maar het is ook zo herkenbaar, ik denk steeds dat ik het er uit druk als ik te veel druk zet tijdens het plassen (en dat terwijl ik 2x een MA heb gehad wat nog een hele klus was om er uit te krijgen).
Ik mag trouwens ook pas 14 dagen na terugplaatsing testen maar was ook van plan om het een dagje eerder te doen, maar meer vanuit praktisch oogpunt (die dag heb ik niets)
Boulu, wat rot dat je er weer doorheen zit. Begrijpelijk ook, je wilt per behandeling gewoon zo veel mogelijk kansen en je weet dat het kan maar je hebt er wel een paar terugplaatsingen voor nodig gehad. Laat je maar lekker verwennen door je vriend
Hier gaat het, vandaag niet zo'n goede dag en denk dat het niet gelukt is. Merk dat ik toch behoorlijk symptomen loop te tellen, maar ja je kunt er geen pijl op trekken.
Vraagje: hoe precies zijn jullie met die tijden van de utrogestan? Volgens mijn schema zit er 6, 8 en 10 uur tussen. Nou had ik gisteren iets waardoor ik heel moeilijk even weg kon en dus heb ik het later ingebracht (8 uur na de vorige dosis ipv 6 uur, ik dacht dat dat wel kon omdat er volgens het schema ook 10 uur tussen zit soms) en nu maak ik me toch zorgen dat ik het heb verprutst
Verder kregen we gisteren een brief dat ze onze andere embryo gelukkig hebben kunnen invriezen, dus dat geeft dan in ieder geval nog een mini kansje extra
Jeetje Twin wat een rotsituatie. Heel goed dat je druk blijft zetten voor hulp, jij kent je lichaam het beste. Verder ontzettend k*t dat je familie er niet voor je is, wat zul je je alleen hebben gevoeld.

Doces, ik moest ook wel om je opmerking lachen. Maar het is ook zo herkenbaar, ik denk steeds dat ik het er uit druk als ik te veel druk zet tijdens het plassen (en dat terwijl ik 2x een MA heb gehad wat nog een hele klus was om er uit te krijgen).
Ik mag trouwens ook pas 14 dagen na terugplaatsing testen maar was ook van plan om het een dagje eerder te doen, maar meer vanuit praktisch oogpunt (die dag heb ik niets)
Boulu, wat rot dat je er weer doorheen zit. Begrijpelijk ook, je wilt per behandeling gewoon zo veel mogelijk kansen en je weet dat het kan maar je hebt er wel een paar terugplaatsingen voor nodig gehad. Laat je maar lekker verwennen door je vriend

Hier gaat het, vandaag niet zo'n goede dag en denk dat het niet gelukt is. Merk dat ik toch behoorlijk symptomen loop te tellen, maar ja je kunt er geen pijl op trekken.
Vraagje: hoe precies zijn jullie met die tijden van de utrogestan? Volgens mijn schema zit er 6, 8 en 10 uur tussen. Nou had ik gisteren iets waardoor ik heel moeilijk even weg kon en dus heb ik het later ingebracht (8 uur na de vorige dosis ipv 6 uur, ik dacht dat dat wel kon omdat er volgens het schema ook 10 uur tussen zit soms) en nu maak ik me toch zorgen dat ik het heb verprutst

Verder kregen we gisteren een brief dat ze onze andere embryo gelukkig hebben kunnen invriezen, dus dat geeft dan in ieder geval nog een mini kansje extra
vrijdag 1 december 2017 om 10:06
Doces bij mijn in het zkh zeggen ze ook 16 dagen na tp, maar ik houd gewoon altijd 2 weken na Tp aan. Dus gewoon doe waar jij goed bij voelt toch?
Mevrstippel wat fijn dus je kunt in december weer beginnen. Hopelijk blijft het goed gaan.
Twin jeetje wat verdrietig om jou bericht te lezen
, kan mij heel voorstellen dat je je zo voelt en door iedereen in de steek gelezen. Ondanks het gedoe met je familie, verwacht je toch wel dat ze op bezoek komen wanneer je in het zkh ligt, wat heftig allemaal. Een dikke knuffel
Mssn dat je tegen die tijd dat je ms begint er wel anders over denkt? Anders zou ik je eigen gevoel ook kenbaar maken in het zkh. Sterkte met alles meid.
Duufje heel veel succes met de punctie vandaag ik duim voor een mooie opbrengst.
Taart ook heel veel succes met de punctie meid!
Mevrstippel wat fijn dus je kunt in december weer beginnen. Hopelijk blijft het goed gaan.
Twin jeetje wat verdrietig om jou bericht te lezen

Duufje heel veel succes met de punctie vandaag ik duim voor een mooie opbrengst.
Taart ook heel veel succes met de punctie meid!
Shine bright like a diamond
vrijdag 1 december 2017 om 10:34
@Miekje Fijn! Dat we maar succesvol van het wachtbankje mogen komen!
@Twin84 Veel sterkte, hoop op een mooier 2018 voor jou!
@Duufje en @Taart1 Succes met de punctie!
@Baggal hoe gaat het met jou? Alweer aan het werk lees ik?
@Windmolen wij zaten ook samen op de wachtbank vorige keer, hoop dat je snel weer kunt aansluiten!
Nog even een vraagje, hoe bereken je je DPO na een cryo tp? Maandag 27 november is een 8 cellige cryo teruggeplaatst, deze is op dag 3 ingevroren. Hoe tel ik dan verder?
@Twin84 Veel sterkte, hoop op een mooier 2018 voor jou!
@Duufje en @Taart1 Succes met de punctie!
@Baggal hoe gaat het met jou? Alweer aan het werk lees ik?
@Windmolen wij zaten ook samen op de wachtbank vorige keer, hoop dat je snel weer kunt aansluiten!
Nog even een vraagje, hoe bereken je je DPO na een cryo tp? Maandag 27 november is een 8 cellige cryo teruggeplaatst, deze is op dag 3 ingevroren. Hoe tel ik dan verder?
vrijdag 1 december 2017 om 10:59
Duufje en taart heel veel succes en vooral daarna op het wachtbankje
!!
Hier vanmorgen inderdaad echo gehad, erwtje zit nog steeds op z'n plaats en gyn zegt dat ie zich niets aantrekt van wat er rond hem/haar gebeurt
inmiddels bijna 1 cm groot! Moet wel verder rust houden, sowieso tot woensdag zegt ze, maar eerlijk gezegd weet ik niet of ik tot woensdag ga thuisblijven, ik ga kijken hoe het maandag gaat, maar wil men baas echt niet zolang in de steek laten, we zijn een klein bedrijfje en een andere collega is ook al langdurig ziek wat inhoudt dat men baas daar nu alleen zit met nog 1 collega van mij ... dus ik ga heel misschien toch gewoon werken volgende week...

Hier vanmorgen inderdaad echo gehad, erwtje zit nog steeds op z'n plaats en gyn zegt dat ie zich niets aantrekt van wat er rond hem/haar gebeurt