Na 25 jaar is het over
zaterdag 2 december 2017 om 04:21
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
vrijdag 8 december 2017 om 08:50
Oei dat van viva ziet hij dan ook ja. Die opmerking is wel erg scherp. Daarop kan hij wel inspelen. Ik ben heel onhandig met geschiedenis en google. Maar viva vond ik het met gemak terug.
Mijn vriend was een phatalogische leugenaar. Ik zat in een soort proces zoals jou; nietswetend, vermoedens, via een vriend nog meer vermoedens, keiharde leugens in mijn gezicht (zelfs opmerkingen over een overleden persoon om zijn hachje te redden), nog meer leugens terwijl ik de waarheid wist, etc.
Daarom is het zo belangrijk dat je niet alles analyseerd,maar op je gevoel gaat vertrouwen ook.
Mijn gevoel was niet erg duidelijk,maar ik duwde hem constant weg, hadden heel veel ruzies om niks, ik voelde wantrouwen, noem maar op. Maar ik kon mijn vinger er niet op leggen.
Pas toen we in rustig vaarwater kwamen vielen letterlijk alle puzzelstukjes op hun plek. Ik had nu alle leugens van toen door. En nu weet ik wanneer er gelogen wordt. Ik ga dan analyseren, ben flink geiiriteerd, boos, wantrouwend, etc. En daar moet ik op leren vertrouwen. Ik kan haarfijn aanvoelen als iemand niet eerlijk is,maar ik ben zo met het verstand opgevoed. Alles dus overdenken, de waarheid uitpluizen, alles moet kloppen,maar het kan gewoon niet altijd kloppend zijn. Hoe logisch het ook klinkt.
En dat is wat ons verstand wilt. Die wilt rust, geen chaos,wilt dat alles logisch is,zodat je er grip op kunt krijgen. Maar soms zijn dingen gewoon onlogisch en niet te beredeneren. En dat is onwijs lastig.
Maar echt volg je gevoel. Je weet dat hij makkelijk kan praten. Maar voelt dit goed voor jou,omdat het veilig is? Of omdat het voor jou als waarheid voelt?
Mijn vriend kon zo perfect liegen. En ik wilde hem diep van binnen geloven,want dat was fijner en makkelijker. Maar uiteindelijk ben ik zijn leugens eruit gaan pikken en pak hem daar meteen op. Gelijk waarheid. Geen praatjes,nee hij moet er meteen aan werken.
Wat anders is tussen ons;
Vriend heeft verlatingsangst,waardoor ik meer in de dominante rol zit. Niet goed natuurlijk, werken we beiden aan. Maar hierdoor weet hij dat hij mij kwijtraakt als hij blijft liegen. Er zijn duidelijke grenzen.
Echt zonder die grenzen was hij niet veranderd. Dan bleef hij prachtige praatjes houden. Door zijn verleden heeft hij leren manipuleren en leren liegen. Dus dat heeft tijd nodig,maar hij moet echt eraan werken. Vertrouwen is 1 in een relatie.
Vriend is alleen digitaal vreemdgegaan en was drugsverslaafd. Dat is ook een verschil. En wij zijn veel korter bij elkaar.
En jullie zijn natuurlijk twee totaal andere personen.
Maar ik denk wel wat patronen te herkennen.
Ik geloof voor 100% dat je eigenwaarde hebt! Je klinkt zelfverzekerd, rustig en bekwaam.
In een rollercoaster kan je jezelf redelijk verliezen,daarom is het voor jou belangrijk om uiteindelijk weer bij jezelf te komen.
Dus nu alles analyseren is heel logisch (deed ik ook). Maar zie de valkuilen!
Je gaat dan op je emoties af en niet je gevoel. Je gaat op zijn woorden af en niet zijn handelen.
Je voelt je angstig en handelt uit angst.
Je hebt altijd al aangevoeld dat hij vreemdging. Volg dat gevoel...vertrouw daar op.
Mijn vriend was een phatalogische leugenaar. Ik zat in een soort proces zoals jou; nietswetend, vermoedens, via een vriend nog meer vermoedens, keiharde leugens in mijn gezicht (zelfs opmerkingen over een overleden persoon om zijn hachje te redden), nog meer leugens terwijl ik de waarheid wist, etc.
Daarom is het zo belangrijk dat je niet alles analyseerd,maar op je gevoel gaat vertrouwen ook.
Mijn gevoel was niet erg duidelijk,maar ik duwde hem constant weg, hadden heel veel ruzies om niks, ik voelde wantrouwen, noem maar op. Maar ik kon mijn vinger er niet op leggen.
Pas toen we in rustig vaarwater kwamen vielen letterlijk alle puzzelstukjes op hun plek. Ik had nu alle leugens van toen door. En nu weet ik wanneer er gelogen wordt. Ik ga dan analyseren, ben flink geiiriteerd, boos, wantrouwend, etc. En daar moet ik op leren vertrouwen. Ik kan haarfijn aanvoelen als iemand niet eerlijk is,maar ik ben zo met het verstand opgevoed. Alles dus overdenken, de waarheid uitpluizen, alles moet kloppen,maar het kan gewoon niet altijd kloppend zijn. Hoe logisch het ook klinkt.
En dat is wat ons verstand wilt. Die wilt rust, geen chaos,wilt dat alles logisch is,zodat je er grip op kunt krijgen. Maar soms zijn dingen gewoon onlogisch en niet te beredeneren. En dat is onwijs lastig.
Maar echt volg je gevoel. Je weet dat hij makkelijk kan praten. Maar voelt dit goed voor jou,omdat het veilig is? Of omdat het voor jou als waarheid voelt?
Mijn vriend kon zo perfect liegen. En ik wilde hem diep van binnen geloven,want dat was fijner en makkelijker. Maar uiteindelijk ben ik zijn leugens eruit gaan pikken en pak hem daar meteen op. Gelijk waarheid. Geen praatjes,nee hij moet er meteen aan werken.
Wat anders is tussen ons;
Vriend heeft verlatingsangst,waardoor ik meer in de dominante rol zit. Niet goed natuurlijk, werken we beiden aan. Maar hierdoor weet hij dat hij mij kwijtraakt als hij blijft liegen. Er zijn duidelijke grenzen.
Echt zonder die grenzen was hij niet veranderd. Dan bleef hij prachtige praatjes houden. Door zijn verleden heeft hij leren manipuleren en leren liegen. Dus dat heeft tijd nodig,maar hij moet echt eraan werken. Vertrouwen is 1 in een relatie.
Vriend is alleen digitaal vreemdgegaan en was drugsverslaafd. Dat is ook een verschil. En wij zijn veel korter bij elkaar.
En jullie zijn natuurlijk twee totaal andere personen.
Maar ik denk wel wat patronen te herkennen.
Ik geloof voor 100% dat je eigenwaarde hebt! Je klinkt zelfverzekerd, rustig en bekwaam.
In een rollercoaster kan je jezelf redelijk verliezen,daarom is het voor jou belangrijk om uiteindelijk weer bij jezelf te komen.
Dus nu alles analyseren is heel logisch (deed ik ook). Maar zie de valkuilen!
Je gaat dan op je emoties af en niet je gevoel. Je gaat op zijn woorden af en niet zijn handelen.
Je voelt je angstig en handelt uit angst.
Je hebt altijd al aangevoeld dat hij vreemdging. Volg dat gevoel...vertrouw daar op.
vrijdag 8 december 2017 om 09:05
Ik denk dat er oeverloos over praten ook niet gaat helpen, je vindt daarin geen rust TO. Ik herinner me van jaren geleden een verhaal (titel en schrijver weet ik niet), het ging over een man die was vreemdgegaan. Zijn vrouw had het hem op een of andere manier vergeven, ze waren bij elkaar gebleven, maar ze kwam er niet los van. Ze bleef hem maar vragen over dat vreemdgaan stellen, ze kon er simpelweg niet mee stoppen. Ze bleef hem vragen naar de kleinste details, ook toen de tijd al flink verstreken was.
Het was fictie, maar zo ontzettend realistisch beschreven.
In jouw geval (rekening houdend met jullie situatie en hoe je er zelf in staat) zou ik voorlopig samen in het huis blijven wonen, maar dan relationeel los van elkaar. Dit vooral vanwege jullie kind.
Persoonlijk zou ik er niet mee kunnen leven, ik zou ook niet meer met hem in een huis willen wonen. Voor mij zou de relatie afgelopen zijn, ondanks de 25 jaar ervoor.
Het was fictie, maar zo ontzettend realistisch beschreven.
In jouw geval (rekening houdend met jullie situatie en hoe je er zelf in staat) zou ik voorlopig samen in het huis blijven wonen, maar dan relationeel los van elkaar. Dit vooral vanwege jullie kind.
Persoonlijk zou ik er niet mee kunnen leven, ik zou ook niet meer met hem in een huis willen wonen. Voor mij zou de relatie afgelopen zijn, ondanks de 25 jaar ervoor.
vrijdag 8 december 2017 om 09:32
Bedankt voor jullie inzichten, ik waardeer ze echt hoor, ook degene die misschien nu niet in mijn straatje passen. Ja, het kan dat hij dit topic heeft gevonden. Ja het kan dat zowel hij als zij keihard in mijn gezicht door blijven liegen, om hun beider hachje te redden. Dat hij sommige details wel verteld, om geloofwaardig over te komen. Dat is het kloterige van de hele situatie, wat is de waarheid en kan ik ooit weer vertrouwen hebben dat hij de waarheid zal vertellen? Ik merk en vóel ook dat hij op alle fronten heel erg zijn best doet. Dat merk Je natuurlijk aan honderd kleine dingetjes, die heel moeilijk te omschrijven zijn. Net zo moeilijk als die kleine dingetjes waardoor je voelt dat iemand wel van je wegdrijft. Die dingetjes kunnen jullie niet zien en voelen. Ik snap en weet dat ik in deze situatie misschien anders reageer dan de meeste mensen die hem meteen zonder pardon de deur uit hadden gezet. Ik heb besloten dat sowieso niet nu meteen te doen. Scheiden kan ook over een, twee, of tien maanden nog als ik dat nodig vind. Misschien heb ik die tijd nodig om aan het idee te wennen, en om alles financieel te regelen. En misschien kom ik er in die tijd achter, dat er inderdaad nog veel meer lijken uit de kast komen. Het kan ook zijn, dat we toch weer dicht bij elkaar komen, want ik weet wel dat we dat het grootste deel van die 25 jaar samen wél geweest zijn. Als dat niet zo was, was er ook niet zoveel om voor te knokken.
Als ik aangeef dat ik ook fouten heb gemaakt binnen onze relatie dan bedoel ik niet een verliefdheid oid maar hem door mijn gedrag te kwetsen, wetend dat het hem kwetste en toch niet een stapje terug kunnen of willen doen, daarmee soms mijn mening of zin doordrijvend. Dat is een patroon wat ik zelf moet en wil leren veranderen. Ook als ik niet met hem verderga. En zo zijn er wel meer dingen. Waarmee ik zijn vreemdgaan, herhaaldelijk vreemdgaan, écht niet bagatelliseer. En ik kan ook oprecht niet zeggen, of het mij zal lukken dit te ‘vergeven en vergeten’. Als het tussen ons in blijft staan, ga ik alsnog bij hem weg. Want zo wil ik niet leven. Kan ik niet meer keven, zelfs al zou ik het wel willen. Een verstandshuwelijk is aan mij echt niet besteed. Ondanks dat ik ontzettend rationeel ben en alles beredeneer, ben ik wat de liefde betreft een heel erg gevoelsmens. Ik zou echt niet zo samen kunnen leven. Ik heb niet de indruk overigens dat hij een open relatie ambieert. Het ging ook helemaal niet om sex, die had hij nog meer dan voldoende en bevredigend met mij (zegt hij zelf en ik ervaar dat ook zo). Ik zie wel dat de steun en bevestiging die hij bij haar kreeg bij mij ook echt ontbrak die maanden. Wat weer versterkt werd door het onderliggende gevoel dat hij van me wegdreef waardoor je gestresst raakt en nog meer terug valt op oude patronen, in zijn geval, liegen en vluchten, in mijn geval, controle houden op alles en kritiek geven.
Ik weet echt niet of we er samen uit gaan komen. De weg er naar toe zal ontzettend moeilijk zijn. En kan alsnog in een scheiding eindigen, als een van ons twee het niet lukt. Hem om te veranderen en mij om te verwerken en weer te leren vertrouwen. Maar ook een scheiding zal enorme gevolgen hebben met heel veel verdriet, en ook dan zal ik zelf aan vertrouwensissues moeten werken omdat ik anders nooit meer een gezonde relatie aan zal kunnen gaan.
Als ik aangeef dat ik ook fouten heb gemaakt binnen onze relatie dan bedoel ik niet een verliefdheid oid maar hem door mijn gedrag te kwetsen, wetend dat het hem kwetste en toch niet een stapje terug kunnen of willen doen, daarmee soms mijn mening of zin doordrijvend. Dat is een patroon wat ik zelf moet en wil leren veranderen. Ook als ik niet met hem verderga. En zo zijn er wel meer dingen. Waarmee ik zijn vreemdgaan, herhaaldelijk vreemdgaan, écht niet bagatelliseer. En ik kan ook oprecht niet zeggen, of het mij zal lukken dit te ‘vergeven en vergeten’. Als het tussen ons in blijft staan, ga ik alsnog bij hem weg. Want zo wil ik niet leven. Kan ik niet meer keven, zelfs al zou ik het wel willen. Een verstandshuwelijk is aan mij echt niet besteed. Ondanks dat ik ontzettend rationeel ben en alles beredeneer, ben ik wat de liefde betreft een heel erg gevoelsmens. Ik zou echt niet zo samen kunnen leven. Ik heb niet de indruk overigens dat hij een open relatie ambieert. Het ging ook helemaal niet om sex, die had hij nog meer dan voldoende en bevredigend met mij (zegt hij zelf en ik ervaar dat ook zo). Ik zie wel dat de steun en bevestiging die hij bij haar kreeg bij mij ook echt ontbrak die maanden. Wat weer versterkt werd door het onderliggende gevoel dat hij van me wegdreef waardoor je gestresst raakt en nog meer terug valt op oude patronen, in zijn geval, liegen en vluchten, in mijn geval, controle houden op alles en kritiek geven.
Ik weet echt niet of we er samen uit gaan komen. De weg er naar toe zal ontzettend moeilijk zijn. En kan alsnog in een scheiding eindigen, als een van ons twee het niet lukt. Hem om te veranderen en mij om te verwerken en weer te leren vertrouwen. Maar ook een scheiding zal enorme gevolgen hebben met heel veel verdriet, en ook dan zal ik zelf aan vertrouwensissues moeten werken omdat ik anders nooit meer een gezonde relatie aan zal kunnen gaan.
vrijdag 8 december 2017 om 09:34
Overigens mag hij meelezen als hij dat wil. De dingen die ik hier vertel weet hij allemaal, we praten echt enorm veel deze dagen. En ik heb nooit geheimen voor hem gehad dus die heb ik hier ook niet voor hem. En zelfs zij mag meelezen. Als ik het hele verhaal aan jullie als wildvreemden durf te vertellen, waarom dan niet aan hen. Als ze echt tegen me liegen, doen ze dat al zo goed dat ze het beetje info van hier echt niet extra nodig hebben om het verhaal geloofwaardiger te maken.
vrijdag 8 december 2017 om 09:40
Je hoeft je niet te verdedigen waarom je blijft. Ik denk dat het klopt dat hij alles zal doen om zijn hachje te redden. Ik geloof ook dat ze nog steeds tegen je liegen. En als ze dat niet doen ga je je dat uiteindelijk toch afvragen. Het is de vraag of het relevant is.
Ik denk dat de vraag die ertoe doet is:
Kan jij leven met een man waarvan je weet dat hij dingen voor je verzwijgt. Die vlucht als het moeilijk wordt en af en toe verliefd wordt op een ander? Natuurlijk haal je ook goede dingen uit je huwelijk. Weegt dat op tegen de rest?
Die vragen kan alleen jij beantwoorden.
Kan jij leven met een man waarvan je weet dat hij dingen voor je verzwijgt. Die vlucht als het moeilijk wordt en af en toe verliefd wordt op een ander? Natuurlijk haal je ook goede dingen uit je huwelijk. Weegt dat op tegen de rest?
vrijdag 8 december 2017 om 09:59
Ik vind het bijna eng hoe je het probeert goed te praten en recht te breien en dat bedoel ik niet vervelend maar dit lijkt me niet gezond voor je.
Dus als je 25 jaar getrouwd bent krijg je al dit soort 'privileges ' ?
Overigens kan je via google dan ook bekijken wanneer hij waar geweest is. Maar waarom zet je dat niet gewoon uit of neem een eigen account. Het is toch verschrikkelijk dat nodig te hebben die controle in een huwelijk van 25 jaar.
Dat hou je niet vol zo te leven.
En natuurlijk heeft hij hier nu mee gelezen en zij waarschijnlijk ook. Waarom laat je dat toe en bescherm je jezelf niet een beetje. Misschien hoop dat zij zich schuldig gaat voelen en zich van je man terugtrekt.
Dan vindt hij op den duur wel weer een ander om hem oraal te steunen.
Ga eerst eens voor jezelf zorgen. Laat hem maar in dat vakantiehuisje zitten voorlopig.
Dus als je 25 jaar getrouwd bent krijg je al dit soort 'privileges ' ?
Overigens kan je via google dan ook bekijken wanneer hij waar geweest is. Maar waarom zet je dat niet gewoon uit of neem een eigen account. Het is toch verschrikkelijk dat nodig te hebben die controle in een huwelijk van 25 jaar.
Dat hou je niet vol zo te leven.
En natuurlijk heeft hij hier nu mee gelezen en zij waarschijnlijk ook. Waarom laat je dat toe en bescherm je jezelf niet een beetje. Misschien hoop dat zij zich schuldig gaat voelen en zich van je man terugtrekt.
Dan vindt hij op den duur wel weer een ander om hem oraal te steunen.
Ga eerst eens voor jezelf zorgen. Laat hem maar in dat vakantiehuisje zitten voorlopig.
vrijdag 8 december 2017 om 10:07
Ik wens je veel succes toe TO!
vrijdag 8 december 2017 om 10:13
Tuurlijk doet hij zijn best, hij heeft ook geen zin in de rompslomp van een scheiding, jou uitkopen, alimentatie, co-ouderschap of weekendvader. Hij probeert gewoon zijn hachje te redden. En zij ook, daarom werkt ze zo lekker mee, maar als alles weer gezakt is gaan ze gewoon weer verder, en zo niet, blijf jij je voor altijd afvragen of ze dat wel doen. Gewoon pikken dat hij al maanden achter je rug om liefdesverklaringen doet aan haar, verliefd is op haar...Ookal blijft hij bij jou, hij is verliefd op haar en verlangt naar haar. Laat hem lekker naar haar gaan.
vrijdag 8 december 2017 om 11:01
Ik vind het ook wel opmerkelijk dat TO wel erg snel, cq binnen paar dagen, door verschillende de verschillende fasen van shock/rouw lijkt te gaan.
Is ook wel een erg groot verschil met de eerste keer dat haar man is vreemdgegaan, waar TO jaren later nog af en toe last van had.
vrijdag 8 december 2017 om 11:20
Dit slaat de spijker op zijn kop... stille meelezer hier vanaf het begin. En ja, laten we er niet omheen draaien, TO blijft toch wel. Dat spat nog net niet van het scherm.YagaBaba schreef: ↑08-12-2017 09:40Je hoeft je niet te verdedigen waarom je blijft. Ik denk dat het klopt dat hij alles zal doen om zijn hachje te redden. Ik geloof ook dat ze nog steeds tegen je liegen. En als ze dat niet doen ga je je dat uiteindelijk toch afvragen. Het is de vraag of het relevant is.
vrijdag 8 december 2017 om 11:27
Nogmaals: haar man heeft ook recht op een keuze.
Als die man alles te horen krijgt is de kans groot dat hij haar de deur uit zet, zij gaat dan wederom "steun zoeken" bij jouw man en de kans dat jouw man dan voor haar kiest en ook vertrekt is niet gering en dat weet je, dus dat wil je (nog) niet.
Gelukkig zit iedereen anders in elkaar. Ik zou willen weten voor wie mijn man zou kiezen als zij ongebonden is/zou gaat scheiden. Ik zou die man inlichten, eens kijken of je man dan nog zo erg z'n best voor je doet zoals nu. Nu weet je dat niet (of juist wel?), alleen al met die onzekerheid zou ik niet kunnen en willen leven, laat staan met alle twijfels over de afgelopen 20 jaar. Je hebt geen enkel bewijs dat dit pas de 2e keer is dat hij een verhouding heeft en zoals je inmiddels weet geeft hij alleen toe wat jij kunt bewijzen en had hij je niets verteld als je er niet zelf achter was gekomen.
Je man en zijn minnares mogen blij zijn dat je bent zoals je bent en als zodanig reageert.
Als die man alles te horen krijgt is de kans groot dat hij haar de deur uit zet, zij gaat dan wederom "steun zoeken" bij jouw man en de kans dat jouw man dan voor haar kiest en ook vertrekt is niet gering en dat weet je, dus dat wil je (nog) niet.
Gelukkig zit iedereen anders in elkaar. Ik zou willen weten voor wie mijn man zou kiezen als zij ongebonden is/zou gaat scheiden. Ik zou die man inlichten, eens kijken of je man dan nog zo erg z'n best voor je doet zoals nu. Nu weet je dat niet (of juist wel?), alleen al met die onzekerheid zou ik niet kunnen en willen leven, laat staan met alle twijfels over de afgelopen 20 jaar. Je hebt geen enkel bewijs dat dit pas de 2e keer is dat hij een verhouding heeft en zoals je inmiddels weet geeft hij alleen toe wat jij kunt bewijzen en had hij je niets verteld als je er niet zelf achter was gekomen.
Je man en zijn minnares mogen blij zijn dat je bent zoals je bent en als zodanig reageert.
vrijdag 8 december 2017 om 11:42
natuurlijk is ze niet in een paar dagen door alle fasen heen. De eerste fase van rouw dient zich net aan: ontkenning. Er is nog geen enkele sprake van verwerking. Nu is alles er op gericht om alles zo snel mogelijk weer normaal te laten zijn. Pas as TO ontdekt dat dat niet kan komt de volgende fase, woede en dan verdriet en dan ben je al zo 1.5 jaar verder.isa_isa_ schreef: ↑08-12-2017 11:01Ik vind het ook wel opmerkelijk dat TO wel erg snel, cq binnen paar dagen, door verschillende de verschillende fasen van shock/rouw lijkt te gaan.
Is ook wel een erg groot verschil met de eerste keer dat haar man is vreemdgegaan, waar TO jaren later nog af en toe last van had.
Probeer je niet vast te zetten in allerlei opvattingen, jouw proces is pas net begonnen en nog lang niet klaar. IN dat proces is nog van alles mogelijk
vrijdag 8 december 2017 om 11:42
Ik ook niet. Verhalen die precies kloppen zijn ongeloofwaardig.SilverShadow schreef: ↑07-12-2017 23:08Nadat hij zijn wachtwoord heeft veranderd heeft hij haar verteld dat ze precies dit moest vertellen.
Echt, je gelooft dit? Ik geloof er geen zak van!
Verhalen die wel waar zijn verteld door 2 personen.wijken namelijk altijd wat van elkaar af.
Groot rood waarschuwingslicht dus
pearle wijzigde dit bericht op 08-12-2017 11:48
0.48% gewijzigd
vrijdag 8 december 2017 om 12:03
Inmiddels ondervind ik aan den lijve hoe een echte huwelijkscrisis voelt.
Kiezen tussen twee dingen die je niet wil valt bepaald niet mee en emoties slingeren je alle kanten op. Het kan best zijn dat ze nu blijft maar na verloop van tijd vanzelf tot de conclusie komt dat dit hem niet meer gaat worden. Het is nu veel te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen.
vrijdag 8 december 2017 om 12:22
vrijdag 8 december 2017 om 12:23
Dat zegt echt helemaal niets. Het is hooguit mega pijnlijk om te lezen. Typisch puberaal gebabbel van twee verliefde mensen.francieneke schreef: ↑08-12-2017 12:22In de openingspost staat iets wat ik echt shockerend vind:
"En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. "
TO, dat staat er. En dan kan hij zich nog in allerlei bochten wringen nu, en zij ook, maar dit heb je zelf gelezen...
Dit deugt zo ontzettend niet!!!
vrijdag 8 december 2017 om 12:26
Ik bedoel niet dat dit bewijst dat ze dit werkelijk van plan zijn, maar hoe KOM je erop als je beiden in een huwelijk zit, een gezin hebt...
Hoe komen ze erop dit alleen maar uit te spreken...
vrijdag 8 december 2017 om 12:38
Wat bij mij de alarmbellen doet afgaan os het op slot zetten van die google account, en het openen daarvan onder voorwaarde plaatsen. Hij is aan het onderhandelen over zijn positie in het huwelijk.IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑07-12-2017 22:21En hoe denk je 25 jaar samen te zijn zonder dat er sprake is van deze dingen? Dat wil toch niet zeggen dat er in die 25 jaar niet een of twee (of drie) keer een moment is waarop dat even misgaat? Ik ben nooit vreemdgegaan, maar wel drie keer verliefd geweest op een ander. (...)Nu is hij verliefd geworden, dat is uitgelopen op knuffelen, kussen, geheim appcontact en 2 hoteldates. Superfout. Niet goed te praten, doe ik ook niet. Maar daarmee zijn die 25 jaar toch ook niet opeens helemaal niets meer waard?
Ja, iedereen doet wel eens wat fout in een relatie. Maar je eerste reactie moet na betrapt worden niet zijn: Ja maar schatje, dat doe ik voor jou. Als je belooft dat je bij me blijft, mag je zien wat ik tegen haar heb gezegd.
Je bent je man nu aan het verdedigen tegen ons, maar heb je nog wel ruimte om na te denken wat je er zelf van vindt?
De situatie die jij beschrijft dat een man/vrouw de druk niet meer aankan, die is ouder dan de weg naar Rome. Hij wil van het bedrijf en de spullen af, jij niet. Hij zoekt emotionele steun bij een andere vrouw, in plaats van met jou te praten. Is hij niet degene die weg wil? Maar uiteindelijk de ballen niet heeft om te gaan? Dat is wat ik uit jouw korte romans haal. Hij wil weg, maar ziet allemaal praktische bezwaren. Gehandicapte vrouw, band met dochter die vermindert, bedrijf dat hals over kop verkocht moet worden, huis verkopen in een ongunstige tijd, sociaal netwerk dat hem met de nek aankijkt.
Je vraagt hem om jou te overtuigen om te blijven. Volgens mij is hij vooral bezig met zichzelf overtuigen dat hij moet blijven.
Ik vraag me af of híj wel wil blijven zodra de administratieve rompslomp van het bedrijf afgedaan is en dochter uit huis is.
Wat is er dan over? Een huwelijk met een vrouw met veel positieve kanten, maar bij wie hij niet het achterste van zijn tong durft te laten zien.
Je bent aan het focussen op jouw keuze. Maar kiest hij echt voor jou of staan er tussen droom en daad wetten en praktische bezwaren in de weg?
Hij klinkt als iemand die op basis van strategie handelt. Welke informatie geef ik aan wie en welk voordeel heb ik daarvan?
Je moet er niet raar van opkijken als hij er over een paar maanden/ paar jaar de stekker uittrekt, wanneer het hem uitkomt.
anoniem_638f50c09ec8d wijzigde dit bericht op 08-12-2017 12:38
Reden: Einde epistel
Reden: Einde epistel
0.49% gewijzigd
vrijdag 8 december 2017 om 12:42
Het is iig wel mega pijnlijk om te moeten lezen. En daarmee zal je dan moeten leren omgaan, dat je man dat soort dingen tegen een ander heeft gezegd.
Lieve TO veel sterkte. Ik snap dat je nu overmand door nog allerlei tegenstrijdige emoties geen keuze kan maken. Blijf bij je gevoel, dan maak je uiteindelijk de goede keus. Afschuwelijk wat je doormaakt, en dat je man dit allemaal op het spel heeft gezet. Ik hoop dat haar man er ook achterkomt.
Lieve TO veel sterkte. Ik snap dat je nu overmand door nog allerlei tegenstrijdige emoties geen keuze kan maken. Blijf bij je gevoel, dan maak je uiteindelijk de goede keus. Afschuwelijk wat je doormaakt, en dat je man dit allemaal op het spel heeft gezet. Ik hoop dat haar man er ook achterkomt.