Terecht boos?
vrijdag 8 december 2017 om 13:23
vrijdag 8 december 2017 om 13:23
Ik vind het zó raar dat hij wel bereid is 1.5u in totaal te rijden om jou op te halen, maar dat het teveel moeite is dat jij mee gaat op kerstavond. Het. Klopt. Niet.
Naast het feit dat je boos en verdrietig ben (terecht), heb je zelf énig idee wat er zou kunnen spelen? Wat zegt je gevoel?
Naast het feit dat je boos en verdrietig ben (terecht), heb je zelf énig idee wat er zou kunnen spelen? Wat zegt je gevoel?
anoniem_347524 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 13:28
0.00% gewijzigd
vrijdag 8 december 2017 om 13:25
vrijdag 8 december 2017 om 13:26
Dit dus.Enora schreef: ↑08-12-2017 13:23Ik vind het zó raar dat hij wel bereid is 1.5u in totaal te rijden om jou op te halen, maar dat het teveel moeite is dat jij mee gaat op kerstavond. Het. Klopt. Niet.
Ik weet dat hij het de laatste weken moeilijk heeft met werk en daar wordt hij nogal dwars van (en dat geeft hij ook zelf toe). Dat uit hij dan tegen mij, omdat ik hem natuurlijk iedere dag zie.
vrijdag 8 december 2017 om 13:26
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe hij op oplossingen reageert (hotel bijvoorbeeld). Het klinkt alsof hij je niet mee wilt hebben, dus ik vermoed dat hij elke oplossing weg gaat wuiven.
Overigens wel vreemd als jij oplossingen zou moeten bedenken voor een probleem wat hij veroorzaakt heeft.
Kijk anders of je zelf die avond niet iets heel leuks kunt doen.
Overigens wel vreemd als jij oplossingen zou moeten bedenken voor een probleem wat hij veroorzaakt heeft.
vrijdag 8 december 2017 om 13:28
Dat is geen verklaring voor het feit dat jij opeens niet mee 'mag'.
vrijdag 8 december 2017 om 13:30
Eens. Dat zou juist moeten leiden tot quality time met jou willen hebben ter compensatie.
Zijn er vrijgezellen in zijn vriendengroep? Hoe groot/klein wonen zijn ouders eigenlijk? Zouden jullie kerstdag daar wel samen blijven slapen?
vrijdag 8 december 2017 om 13:31
TO, ben jij eerder misschien stellig geweest in dat je 1e kerstdag graag thuis kunt zijn? Als hij eerder had voorgesteld dat jullie uitgingen en ergens sliepen, maar jij per se terug naar huis zou willen, dan snap ik ergens wel dat hij geen zin heeft in die logistiek. Of in jou meenemen als jij vervolgens al vroeg naar huis wilt om iets aan de kerstdag samen te hebben.
Heb jij eerder iets van aanleiding gegeven, jouw zin doorgedreven, waardoor hij nu zo inflexibel is?
Heb jij eerder iets van aanleiding gegeven, jouw zin doorgedreven, waardoor hij nu zo inflexibel is?
Het gaat helemaal niet om oplossingen of compromissen verzinnen, want er is helemaal geen echt probleem. Behalve het 'logistieke' probleem dat TO's vriend verzonnen heeft. Fictieve problemen kunnen niet worden opgelost door praktische oplossingen.Phineas schreef: ↑08-12-2017 13:26Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe hij op oplossingen reageert (hotel bijvoorbeeld). Het klinkt alsof hij je niet mee wilt hebben, dus ik vermoed dat hij elke oplossing weg gaat wuiven.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
De meeste vrienden hebben een relatie of zijn getrouwd. Zijn ouders wonen best klein, maar er zijn genoeg familieleden of vrienden waar we (volgens mij) wel zouden kunnen slapen.
vrijdag 8 december 2017 om 13:32
Dan jij dus ook!
Ik woon zelf in het buitenland met een buitenlandse partner (die wel in haar thuisland woont, dicht bij haar ouders. Dan wil je juist dat je partner net een beetje extra rekening met je houdt. Zeker als jij concessies hebt gedaan met plannen om daar te zijn.
Ik had dit absoluut niet gepikt. Of hij is heimeijk iets prachtigs voor je aan het voorbereiden en wil je verrassen. (wishfull thinking).
vrijdag 8 december 2017 om 13:33
Nee. Ik heb me vanaf het begin flexibel opgesteld.Erizon schreef: ↑08-12-2017 13:31TO, ben jij eerder misschien stellig geweest in dat je 1e kerstdag graag thuis kunt zijn? Als hij eerder had voorgesteld dat jullie uitgingen en ergens sliepen, maar jij per se terug naar huis zou willen, dan snap ik ergens wel dat hij geen zin heeft in die logistiek. Of in jou meenemen als jij vervolgens al vroeg naar huis wilt om iets aan de kerstdag samen te hebben.
vrijdag 8 december 2017 om 13:34
Daarom ben ik ook benieuwd hoe hij op praktische 'oplossingen' zal reageren. Want volgens mij is niet de logistiek het 'probleem', maar iets anders.... (ik zet het voor de duidelijkheid maar even tussen aanhalingstekens)
vrijdag 8 december 2017 om 13:35
Ik vind het belachelijk dat alle aanhang welkom is behalve jij. Zeker als jij het zo vervelend vindt om die avond alleen door te brengen.
Ik zou hem voor de keus stellen. Of je mag gewoon mee en desnoods blijft hij dan zelf ook niet slapen en jullie nemen een taxi terug, of je boekt je ticket om. Ik vind dit echt naar gedrag van zijn kant. Je gaat niet uit met de hele groep om vervolgens je eigen partner buiten te sluiten.
Ik zou hem voor de keus stellen. Of je mag gewoon mee en desnoods blijft hij dan zelf ook niet slapen en jullie nemen een taxi terug, of je boekt je ticket om. Ik vind dit echt naar gedrag van zijn kant. Je gaat niet uit met de hele groep om vervolgens je eigen partner buiten te sluiten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 8 december 2017 om 13:36
Wonen zijn ouders echt zo klein dat hij er wel in zijn eentje kan blijven slapen, maar jij er niet bij past? Klinkt als flauwekul...
anoniem_214249 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 13:46
3.23% gewijzigd
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
vrijdag 8 december 2017 om 13:44
Beetje off topic, maar ik heb meegemaakt dat een man zijn vriendin ergens mee wilde verrassen, maar zijn niet zo handige aanpak leidde tot een huilende vriendin die helemaal overstuur was en zijn gedrag totaal niet kon plaatsen. Achteraf helemaal goed gekomen, begreep ze zijn intenties en vond ze het leuk. Maar ik zou deze aanpak niet adviserenkastella schreef: ↑08-12-2017 13:32Dan jij dus ook!
Ik woon zelf in het buitenland met een buitenlandse partner (die wel in haar thuisland woont, dicht bij haar ouders. Dan wil je juist dat je partner net een beetje extra rekening met je houdt. Zeker als jij concessies hebt gedaan met plannen om daar te zijn.
Ik had dit absoluut niet gepikt. Of hij is heimeijk iets prachtigs voor je aan het voorbereiden en wil je verrassen. (wishfull thinking).
vrijdag 8 december 2017 om 13:44
Maar dat maakt nog steeds niets duidelijk over waarom het zo'n probleem is als TO mee gaat :-/ .. Dat zou ik echt het belangrijkst vinden nu. Belangrijker dan of ik kerstavond werkelijk alleen doorbreng of mijn zin krijg.Susan schreef: ↑08-12-2017 13:35Ik vind het belachelijk dat alle aanhang welkom is behalve jij. Zeker als jij het zo vervelend vindt om die avond alleen door te brengen.