roddeldorp?

14-12-2017 10:35 101 berichten
Hi Allen,

Dank voor jullie reacties! Het is me wederom helder.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-12-2017 11:59
Reden: op verwijderd, maatregelen zijn genomen
92.78% gewijzigd
Grobbekuiken_ schreef:
14-12-2017 11:10
To, je kondigt nu al aan dat je de Op gaat leeghalen, wat wil je dan eigenlijk met dit topic?

Nog even over dat roddelen, heb je er wel eens bij nagedacht dat als dit verhaal (wat het dan ook is) breeduit in de media komt, mensen toch hun eigen invulling gaan geven, zo van waar rook is, is vuur. Ik begrijp wel dat lang niet iedereen zit te wachten om zich dan ineens te moeten verdedigen om maar vooral duidelijk te krijgen dat het iets is waar niemand in de familie schuldig aan is. En zeker niet iets wat al zo lang geleden speelde.

Dus nogmaals, wat is het doel?
goede vraag! waarom zeg jij verdedigen? Als er je niets aan kunt doen, hoef je je toch ook niet te verdedigen? Het doel van mijn topic is om te snappen waarom anderen dit zo erg vinden terwijl ik dat helemaal niet herken.
Alle reacties Link kopieren
De essentie van dit topic:

In de media vertelt iemand over over onze familiehistorie in relatie tot een gebeurtenis enkele tientallen jaren gelden. In mijn ogen is er geen schuldige ten aanzien van deze gebeurtenis wel speelt het geen is gebeurd een grote rol in mijn familie. Ik er heel open over naar iedereen. Dat geldt niet voor alle familieleden. Een deel wil e.a. het liefst in de doofpot stoppen. Vragen worden iet beantwoord wat de mythe vooral op stuwt.

Sommige mensen zijn bang voor achterklap en confrontaties over het geen is gebeurd. Ik begrijp al die angsten niet. Ik vertel er graag over aan anderen. Hebben jullie de ervaring dat er meer in een dorp wordt geroddeld dan in een stad? Heeft het met generatie te maken of karakter?
Ik snap niet waarom iedereen er zo divers mee omgaat.
viva-amber wijzigde dit bericht op 14-12-2017 12:33
0.31% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alicemorgan3 schreef:
14-12-2017 11:12
TO,

Ik denk zeker wel dat de frequentie roddelen anders is in een stad dan in een dorp.
Ik heb tot mn veertiende in een dorp gewoond, daar ken je mekaar en wordt veel meer over mekaar gekletst dan in een stad
Ik heb op mn dertiende iets traumatisch meegemaakt (een zeer ernstig, bijna dodelijk ongeval), daar kwamen binnen de korste keren ook de gekste verhalen uit en het hele dorp wist het. (leverde wel veel kaartjes op, dat is dan weer leuk. Die heb ik allemaal nog.. ;-D )

In een stad is dat heel anders, ik woon nu sinds een jaar in een hele leuke buurt waar je de buren regelmatig spreekt en soms zelfs op de koffie gaat bij mekaar.
Ligt in een stad echt aan de wijk, hiervoor woonde ik in een buitenwijk, vinex achtig, daar sprak je mekaar veel minder, hing je ook niks buiten en was het roddelniveau ook een stuk hoger.

Je eerste stuk maakt wel iets duidelijk voor mij. Dankjewel! Het gaat dus om de wilde verhalen die de ronde kunnen doen, speculeren dus. En dat is een dorp blijkbaar echt anders dan in een stad. Dank voor je reactie!

Jammer trouwens dat TO aardig flauwe reacties krijgt, met open zijn over de gebeurtenissen bedoelt ze i.m.o tegenover familie en mensen die het wat aangaat er gewoon over praten als daar behoefte aan is.
Niet het op een openbaar forum gooien waar het wemelt van nieuwsgierige middelbare *************die dol zijn op drama van een ander.. :cencored: mensen... :devil: ;)
Precies! Daar gaat het om!
anoniem_637fde5445245 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 11:25
0.23% gewijzigd
viva-amber schreef:
14-12-2017 11:21
De essentie van dit topic:

In de media vertelt iemand over enige over onze familiehistorie in relatie tot een gebeurtenis enkele tientallen jaren gelden. In mijn ogen is er geen schuldige ten aanzien van deze gebeurtenis wel speelt het geen is gebeurd een grote rol in mijn familie. Ik er heel open over naar iedereen. Dat geldt niet voor alle familieleden. Een deel wil e.a. het liefst in de doofpot stoppen. Vragen worden iet beantwoord wat de mythe vooral op stuwt.

Sommige mensen zijn bang voor achterklap en confrontaties over het geen is gebeurd. Ik begrijp al die angsten niet. Ik vertel er graag over aan anderen. Hebben jullie de ervaring dat er meer in een dorp wordt geroddeld dan in een stad? Heeft het met generatie te maken of karakter?
Ik snap niet waarom iedereen er zo divers mee omgaat.
Wow! Dit is het! Wat goed en ik had het op deze manier moeten schrijven.
je hebt niet zoveel inlevingsvermogen in anderen geloof ik
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ok, inmiddels is er zo veel ruchtbaarheid gegeven en wordt het verhaal steeds herkenbaarder door toevoeging van details, dat iedereen straks weet waar het over gaat.
Terwijl in de OP wordt gezegd dat dit juist voorkomen had moeten worden.

Wat is in vredesnaam je doel met dit topic?
enthousiasteling schreef:
14-12-2017 11:23
Precies! Daar gaat het om!
Graag gedaan. Ik realiseer me trouwens door wat jij zegt en door mn eigen reactie
en ervaringen wel iets: hoe minder open jij zelf bent hoe meer vreemde verhalen er gaan,
destemeer mensen zelf blijkbaar maar wat verzinnen.
(ik vind het zelf ook niet zo makkelijk om open te zijn maar ik realiseer me de laatste tijd dat
het wel vaak beter is en minder vreemde verhalen oplevert.)
14-12-2017 11:20
goede vraag! waarom zeg jij verdedigen? Als er je niets aan kunt doen, hoef je je toch ook niet te verdedigen? Het doel van mijn topic is om te snappen waarom anderen dit zo erg vinden terwijl ik dat helemaal niet herken.
Verdedigen omdat zoals ik al zei er ingevuld gaat worden. Vergis je niet, jou interesseert dat weinig, maar anderen kunnen er flink onder gebukt gaan om ineens met argusogen bekeken te worden, want rook/vuur en zo. Ik beweer niet dat dat terecht gebeurd maar wel dat dat pijnlijk kan zijn.
There is always something happening, and it's usually right now
Dymphnatam schreef:
14-12-2017 11:25
Ok, inmiddels is er zo veel ruchtbaarheid gegeven en wordt het verhaal steeds herkenbaarder door toevoeging van details, dat iedereen straks weet waar het over gaat.

Ik wil weten waarom er zo verschillend op wordt gereageerd door mensen in een zelfde familie. Ik begrijp het gewoon niet. Waarom moet ik me 'verdedigen' voor iets dat een ander familielid heeft gedaan of nagelaten? Waarom voelen sommigen de behoefte om dit in de doofpot te stoppen en zijn anderen open hierover?
Dymphnatam schreef:
14-12-2017 11:25

Ik denk dat TO zelf het familielid is dat een boekje gaat open doen en bij deze wil weten of ze dit wel kan maken.
14-12-2017 11:28
Ik wil weten waarom er zo verschillend op wordt gereageerd door mensen in een zelfde familie. Ik begrijp het gewoon niet. Waarom moet ik me 'verdedigen' voor iets dat een ander familielid heeft gedaan of nagelaten? Waarom voelen sommigen de behoefte om dit in de doofpot te stoppen en zijn anderen open hierover?
omdat ieder mens verschillend is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alicemorgan3 schreef:
14-12-2017 11:27
Graag gedaan. Ik realiseer me trouwens door wat jij zegt en door mn eigen reactie
en ervaringen wel iets: hoe minder open jij zelf bent hoe meer vreemde verhalen er gaan,
destemeer mensen zelf blijkbaar maar wat verzinnen.
(ik vind het zelf ook niet zo makkelijk om open te zijn maar ik realiseer me de laatste tijd dat
het wel vaak beter is en minder vreemde verhalen oplevert.)
Dat is inderdaad het geval. Heeft dus te maken met je eigen levensinstelling. Wat goed dat jij dit realiseert. Openheid is goed voor jezelf, voor de verwerking en om speculaties te voorkomen.

Dan had je het hele verhaal over die media weg kunnen laten, inclusief de mededeling dat je de OP leeg gaat halen. Voor jouw vraagstelling is dat dan namelijk totaal niet van belang.
Stigmatisering is denk ik waar je familie bang voor is en waar jij minder gevoelig voor bent.

Misschien sta jij er verder vanaf wbt leeftijd en raakt het je om die reden minder omdat je er ook minder mee van doen hebt gehad?

Veel sterkte en succes ermee!
Waarom de media? Er is maatschappelijke relevantie, maar realiseer je ook dat de media dit verhaal uit z'n verband gaat halen. Het verhaal zoals jullie plaatsen zal correct zijn in jullie beleving, maar andere media zullen hun eigen draai eraan geven.

Door de media in te schakelen kan het verhaal een heel eigen leven gaan leiden. Dat gebeurd bijvoorbeeld ook als je iets op facebook plaatst. Veel reacties zullen ook online komen.

Dat zou voor mij overwegingen zijn om het wel of niet in de media te plaatsen. Toevalig onlangs iets onschuldigs op facebok gezet, is door doelgroepenmedia opgepikt. Leuk, maar het verhaal werd ineens heel anders. Lezen is kennelijk toch een vak.

Waarom kan je verwachten dat mensen vragen willen beantwoorden over iets waar ze niets mee te maken hebben. Ik snap die mensen wel, ieder mens is anders.

Kennelijk ben jij enthousiast?
14-12-2017 11:30
Dat is inderdaad het geval. Heeft dus te maken met je eigen levensinstelling. Wat goed dat jij dit realiseert. Openheid is goed voor jezelf, voor de verwerking en om speculaties te voorkomen.
Maar dat mag je niet dan ook van anderen verwachten. Iedereen staat daar anders in. Met het opzoeken van media vind ik dat je (of degene die het open wil gooien) die familieleden behoorlijk voor het blok zet, want die denken er heel anders over.

Daar kunnen tal van reden achter zitten, waarvan hier een aantal zijn gesuggereerd. Maar het blijft gissen want wij kennen die mensen niet he.

Ik vind het vooral raar dat jij denkt dat mensen binnen dezelfde familie allemaal hetzelfde zouden moeten reageren. Ieder is nog steeds een individu met eigen ervaringen, karaktertrekken, visies, manieren van omgaan met problemen, etc.. Net zoals niet iedereen binnen diezelfde familie diezelfde misstap heeft / zou hebben begaan waar jij nu de spotlight op wilt zetten.
Het antwoord op je vraag is inmiddels toch wel meerdere keren genoemd? Sommige mensen willen niet aan het verleden herinnerd worden, los van het feit of iemand ergens iets aan kan doen. Omdat dat soms gezeik en gedoe en geklets oplevert, of het nou terecht is of niet. En daar zit niet iedereen op te wachten. Wat valt daar niet aan te begrijpen?
BeerVanEenVent schreef:
14-12-2017 11:14
Man man man wat een tokkie familie
:biggrin:
Oh...het is je wederom duidelijk zeg je nu in je op. Eerlijk gezegd betwijfel ik dat.
shift.delete schreef:
14-12-2017 11:35
Daar kunnen tal van reden achter zitten, waarvan hier een aantal zijn gesuggereerd. Maar het blijft gissen want wij kennen die mensen niet he.

Ik vind het vooral raar dat jij denkt dat mensen binnen dezelfde familie allemaal hetzelfde zouden moeten reageren. Ieder is nog steeds een individu met eigen ervaringen, karaktertrekken, visies, manieren van omgaan met problemen, etc.. Net zoals niet iedereen binnen diezelfde familie diezelfde misstap heeft / zou hebben begaan waar jij nu de spotlight op wilt zetten.
Natuurlijk is iedereen anders. Dat begrijp ik zeker.
Grobbekuiken_ schreef:
14-12-2017 11:38
Oh...het is je wederom duidelijk zeg je nu in je op. Eerlijk gezegd betwijfel ik dat.
Ik vind dit een heel vaag topic, snap er niet veel van, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Dahlia74 schreef:
14-12-2017 11:32
Waarom de media? Er is maatschappelijke relevantie, maar realiseer je ook dat de media dit verhaal uit z'n verband gaat halen. Het verhaal zoals jullie plaatsen zal correct zijn in jullie beleving, maar andere media zullen hun eigen draai eraan geven.

Door de media in te schakelen kan het verhaal een heel eigen leven gaan leiden. Dat gebeurd bijvoorbeeld ook als je iets op facebook plaatst. Veel reacties zullen ook online komen.

Dat zou voor mij overwegingen zijn om het wel of niet in de media te plaatsen. Toevalig onlangs iets onschuldigs op facebok gezet, is door doelgroepenmedia opgepikt. Leuk, maar het verhaal werd ineens heel anders. Lezen is kennelijk toch een vak.

Waarom kan je verwachten dat mensen vragen willen beantwoorden over iets waar ze niets mee te maken hebben. Ik snap die mensen wel, ieder mens is anders.

Okay, het zou dus kunnen dat dit een eigen leven gaat leiden. Dank voor je uitleg en reactie.

Kennelijk ben jij enthousiast?
En de OP is weg.
Tot over 24 uur TO, nadat je BAN is verlopen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
madelief_81 schreef:
14-12-2017 11:32
Stigmatisering is denk ik waar je familie bang voor is en waar jij minder gevoelig voor bent.

Misschien sta jij er verder vanaf wbt leeftijd en raakt het je om die reden minder omdat je er ook minder mee van doen hebt gehad?

Veel sterkte en succes ermee!
Ik ben inderdaad niet bang voor stigmatisering. Dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven