Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd taart! Succes met je mond houden tegen je partner, dat zou mij echt niet lukken haha!

Mssfidler wat stom zeg. Heel logisch dat je dit graag wat eerder had willen weten. Ik hoop zo dat alles goed blijft gaan.

lily spannend, vrijdag dus de eerste echo! Ik denk aan je.

Welkom Noëlle en Dionne.

Dionne ik ben ook op 6 december ongesteld geworden en begonnen met de hormonen. Ik spuit decapeptyl en 200 eh gonal f, morgen heb ik ook de eerste follikelmeting. Ik moet zeggen dat ik na 3 dagen al wat voelde in mijn eierstokken en op dit moment is het behoorlijk gevoelig, dit wil echter niks zeggen hoor. Er zijn hier volgens mij ook dames die (bijna) niets voelen tijdens het stimuleren. Succes morgen!
Bedankt voor het warme welkom!

Ik heb wel een aantal vragen en misschien dat jullie daar antwoord op kunnen geven (uit de informatiefolder van het ziekenhuis worden we niet veel wijzer).

-Wanneer moet je eerst een maand de pil slikken en wanneer niet?
- Hoe lang duurt het spuiten enz ongeveer?
- Ik heb nou al een aantal keer te horen gekregen dat als het probleem je eileiders zijn de kans van slagen het hoogste is. Zelf heb ik hier niks over kunnen vinden en vraag me af of dit echt zo is...

Alvast bedankt voor het antwoorden
Taart van harte gefeliciteerd!! 🎉💋💕

Noelle, of je aan de pil gaat ligt eraan of je een lang of kort protocol gaat volgen.
Spuiten ligt er echt aan hoe goed je te stimuleren bent maar wanneer je aan de decapeptyl begint (lang protocol) word je na ongeveer een week ongesteld en begin je niet veel later met stimuleren (vaak gonal-f). Gemiddeld spuit je geloof ik iets van 3,5 / 4 weken. En je laatste vraag: volgens mij heb je de hoogste kans als het probleem bij de man ligt, omdat je met ivf en icsi dat probleem als het ware omzeilt.

Als ik het verkeerd heb dames, corrigeer me maar!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
@Tinkerbell1234 Als je eileiders het probleem is wordt dat toch juist omzeilt, want die zijn niet meer nodig.

En waar hangt zo'n protocol vanaf?
Diamand30 Ik snap dat het Radboud een bepaald protocol moet volgen willen ze het maximale eruit kunnen halen. Als vrouw zijnde moet je een BMI hebben van max 30 en ik had 31. Voordat ik met de medicatie van reuma begon was ik 15kg lichter en die zijn door de medicatie eraan gevlogen maar gaan er niet tot nauwelijks af. Onze behandeld arts bij het Radboud vond dat hij uiteindelijk te streng is geweest voor ons, omdat hij ons graag wilt helpen en geen garantie is dat ik over 3 maanden nog steeds 3 eiblaasjes heb. Kon ook minder zijn. Kwam wel even binnen idd dat het aan ons beide ligt, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Mocht het dadelijk ons niet gegund zijn dan weten we dat we er alles aan gedaan hebben. Maar we gaan van het positieve uit. Ik heb helemaal geen enkele bijwerking ook niet van de decapeptyl.

Taart van harte gefeliciteerd!

Rucio wat toevallig dat we beide tegelijk zijn gestart. Aan de ene kant fijn dat ik geen bijwerkingen heb en niets voel maar aan de andere kant maakte me een beetje onzeker. Als ik nu iets van een teken had, zou me dat het gevoel geven dat de medicatie zijn werk doet. Ik spuit overigens 225 Gonal F. Ben erg benieuwd naar morgen, vind het ook wel een beetje spannend. Het is erop of eronder. We gaan er van uit dat de medicatie zijn werk doet. Alleen wel een beetje spijt dat ik tegen mijn vriend heb gezegd dat hij gewoon kan gaan werken. Stel dat de echo niet zo positief uit valt dan sta ik er op dat moment alleen voor. Maar het is voor nu helaas niet anders. Jij ook heel veel succes morgen. Laat je me even weten hoe het is gegaan?
Taart wat goed nieuws!
Gefeliciteerd!!! :cheer2: :daisy: :sun:

Doces ik snap dat je in de meelleesstand gaat. Dat zit ik ook, althans dat probeer ik, haha. Ik heb zelf na mijn operatie dik vier maanden geleden ook niks gedaan qua traject en hoezeer ik ook ervan baalde, hoe fijn de pauze is. Het doet me echt goed. Hopelijk krijg jij ook dat gevoel.

Selin een paracetamol (zonder coffeine) schijnt geen probleem te zijn bij zwangerschap. Dat is soms nog beter om wel te nemen dan zoveel hoofdpijn of migraine te hebben. Beterschap! Wat leef ik met je mee voor de echo.

Oh Labgeek wat balen! Die tweede wachtweek is killing. Te vroeg testen is zo verleidelijk, maar maakt het soms alleen maar onduidelijker. Ik vrees dat je nu wel een licht streepje had moeten zien. Sterkte meid! :hug:

Lilly zo spannend die eerste echo. Ik kan me voorstellen dat het na de twee miskramen en alle ervaringen van de vorige keer, het extra spannend is. Ik duim voor een goede echo.

Diamond ik sluit me aan bij Baggal. Het gaat niet om loyaal zijn, maar om een kindje krijgen. De artsen zouden zelf waarschijnlijk ook elders kijken als ze in deze situatie zouden zitten. Daar komt nog bij dat je niet eindeloos pogingen kunt doen/betalen. Kies voor jezelf!

MssFiddler wat een ongevoelige actie van diegene! Als ze op de hoogte zijn van de mmm snap ik niet waarom er niet rekening wordt gehouden met jou. Gelukkig hebben mijn meeste vriendinnen wel het tact om dit soort berichten goed te brengen. Pfff ik kan er niet bij!

Baggal (of is Bikkel beter ;-)) Ik vind het zo knap dat je volop in je werk zit. Gelukkig bijna vakantie. En alsjeblieft, geniet van die tijd en laat het niet verstoren door een andere opdracht. SA is nu nog zo klein. Geniet ervan samen met je man! :bigkiss:

Rucio wat fijn dat jij ook weer bent begonnen. Voel je je weer helemaal oké om bezig te zijn?

Eerst dit bericht plaatsen, typ verder in een nieuwe voor ik het kwijt ben.
Dionne en Noëlle welkom hier. Ik schrijf hier al een tijdje en heb veel steun aan dit topic. Forumtherapie. 😀 De mmm valt niet mee.
Noëlle: Ik sluit me aan bij de reactie van Tinkerbell.
Ik heb bij ons gevraagd waarom lang protocol. Het antwoord: Een aantal ziekenhuizen kiezen vaak voor lang protocol omdat dat gemakkelijker te plannen is. Zo kunnen ze bijv de bezetting het laboratorium beter plannen, en zorgt dit systeem ervoor dat ze niet de ene week overbelast zijn en de andere week niks hebben.
Ik had wel veel last van opvliegers en emotionele instabiliteit bij de decapeptyl. Ik ging alleen naar de echo's omdat het qua werk niet te regelen valt voor man. Wel is hij altijd bij de punctie en terugplaatsing. Dat vind ik zo heftig. En bovendien moet hij ook aan de slag na of voor de punctie.

Tinkerbell hoe gaat het nu met je? Hoe voel je je nu?

Mangoest, hoe gaat het met jou?

Duufje ik moet steeds aan je denken. :hug: :hug: :rose:

MwStippel hoe gaat het ne met je voet?

Hier gaat het goed. Man en ik zijn weer beter. En nu wacht ik op mijn menstruatie die elk moment kan losbarsten, zodat ik met de pil kan beginnen. Op 1 febr start ik met de decapeptyl en dan krijg ik de scratch (ingeloot voor dit onderzoek). Ik heb er zin in. Dan bijna een halfjaar pauze gehad, maar hopelijk werkt mijn lichaam weer goed.
zizo wijzigde dit bericht op 14-12-2017 12:31
0.78% gewijzigd
Ik heb een knalpositieve test! 😱

Ik heb gelijk het ziekenhuis even gebeld en zij waren niet happy omdat ze zeggen echt vanaf tp 14 dagen te rekenen zodat het geen vals positief meer is van de hormonen. Kan dat nu nog, 16 dagen na mn laatste spuit? Zou het dan niet een wazig streepje moeten zijn?

Wij zijn heel blij! Maar ook wel bang omdat ik al 2 dagen extreme rugpijn heb en dat had ik vorig jaar ook met mijn bbz. Hopelijk zit het deze x goed.. ❤️
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Tinkerbell ik heb daar geen ervaring mee, maar wat hoop ik dat het echt heel erg positief is :hyper:
Tinkerbell, 16 dagen na de pregnyl is het er echt wel uit hoor. Volgens mij na 10 dagen al wel, dus al zou het wat trager zijn bij jou dan zit je met 16 dagen echt wel safe! Gefeliciteerd! Fijn dat je zo blij bent!
Ik snap ook niet hoor dat je pas 14 dagen na tp mag testen, bij iui was het 14 dagen na iui (=15 dagen na pregnyl) en nu moet je ineens een paar dagen langer wachten.

Flip, hoe gaat het met jou? Trek je het allemaal nog een beetje?

Zizo, fijn dat jullie weer beter zijn. Ik hoop ook dat jouw lichaam weer werkt!

Dionne en Rucio, succes vandaag! Ik hoop op een heleboel mooie follikels!

Lekker vakantie Baggal! Even heerlijk genieten van je gezin.

Labgeek, als de controlestreep goed is dan geloof ik dat de test goed is uitgevoerd hoor. Ik hou hem altijd in de urine tot hij helemaal is volgelopen en ik heb nog nooit een uitslag gehad die niet klopte. Ik hoop dat hij alsnog positief wordt :hug:

Bedankt voor jullie knuffels, volgens mijn man stel ik me aan, maar ik ben blij om te horen dat het wel begrijpelijke aanstellerites is :). Over die persoon, ik heb het er nog even met dr over gehad en ze zei dat ze het juist heel erg moeilijk vond en dacht dat ik zou denken dat ze me zielig vond als ze me een speciale behandeling gaf. Op zich waren dr excuses wel oprecht maar ik ben even heel erg onredelijk op dit moment. Ik heb gewoon geen zin om naar haar groeiende buik te gaan zitten kijken en al helemaal niet als mijn echo straks weer niet goed is.
Ik vind het gewoon het moeilijkst als mensen eerst meelevend doen en dan zo'n actie hebben. Met als hoogetepunt dat eens een hele groep was ingelicht behalve ik en ik ook nog eens een heel passend cadeau had gekocht (not) en ik dus gewoon flink te kakken werd gezet een maand na mijn MA met 9 weken. Dat heeft er zo ingehakt dat ik extra gevoelig ben voor dit soort dingen en het elke keer weer naar boven komt. In die tijd zijn we ook heel veel vrienden kwijt geraakt door lompe opmerkingen en niet openstaan voor ons verhaal. Wees gewoon niet geinteresseerd of leef mee, maar niet wanneer het jou uitkomt.
Maar ondertussen wordt er wel verwacht dat wij blij zijn voor iedereen, maar er is dus maar een enkeling die echt meehuilt als het niet gaat. We moeten altijd maar blij en gelukkig zijn, want verdrietig zijn is niet leuk. Maar is het daarom slecht? Moet het daarom maar onderdrukt worden?
Ik baal nu weer zo van mezelf, dat ik zo overstuur ben hiervan, dat ik geen vertrouwen heb in deze zwangerschap, dat ik er niet van kan slapen, dat ik niet gewoon normaal kan doen. Want het helpt allemaal geen reet, we weten pas over 2 weken of het kindje het uberhaupt doet dus waarom kan ik het niet gewoon even loslaten.
jeeh eindelijk weer wat positief nieuws! spannend dames!!

voor alle anderen een dikke knuffel :hug:

hier ook goed nieuws gister is ons meisje gezond en wel geboren :heart: had nooit gedacht dat ik mama zou worden maar het is dus mogelijk! houd hoop en moed lieve dames :rose:
Gefeliciteerd Tinkerbell! Ik denk ook echt niet dat het nog van de pregnyl kan zijn hoor!

Egopost.. ik ben even helemaal in de war :| ondanks de ophoging van de medicatie zijn er dit keer maar 5 follikels. 2 waren al 20 mm en nog 3 tussen 12-14 mm. Links zat er maar eentje en nog wat kleintjes die niet meer mee gaan doen. Zaterdag weer terug en maandag waarschijnlijk punctie maar ik vraag me af of het überhaupt zin heeft. Ik ben bang dat de grote follikels te groot zijn en dan zou ik maar 3 eitjes over hebben.

Het ging allemaal wel prima maar ik ben zo teleurgesteld nu.
piene1987 schreef:
14-12-2017 10:17
jeeh eindelijk weer wat positief nieuws! spannend dames!!

voor alle anderen een dikke knuffel :hug:

hier ook goed nieuws gister is ons meisje gezond en wel geboren :heart: had nooit gedacht dat ik mama zou worden maar het is dus mogelijk! houd hoop en moed lieve dames :rose:
Piene wat een prachtig nieuws. Gefeliciteerd met je meisje. En heel veel geluk samen.
Gefeliciteerd Piene! Ik ben blij om te lezen dat jullie na alle ellende een gezond kindje hebben mogen krijgen!

:hug: Rucio, wat een rot traject is het ook. Hoe veel follikels had je de vorige keer? Ik ga duimen dat ze 5 eicellen gaan vinden!
Taart en Tinkerbel gefeliciteerd. Stap 1 is weer gezet. Ik blijf verder duimen.

Dionne en Noëlle welkom hier. En veel succes met het traject.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Ik ben even druk met vanalles en niet heel actief op het forum.
Piene gefeliciteerd! Zo bijzonder dat je een mooi kindje hebt. Ik wens jullie veel geluk toe! :rose:

Tinkerbell gefeliciteerd met de positieve test! De Pregnyl zal toch wel uit je lichaam zijn nu? Ga je over een paar dagen opnieuw testen? Ik geloof erin hoor! :cheer2: :jump:

MssFiddler lees ik nu dat de rest al wel wist dat ze zwanger was, maar jij als enige niet? Wow dat vind ik echt raar! Ik zou dan ook teleurgesteld en verdrietig zijn. Diegene begrijpt het echt niet he?! Bovendien vind ik dat je in dit traject juist wel ruimte moet nemen voor verdriet. Het is er namelijk gewoon en dat wegstoppen helpt je echt niet verder. Het traject is erg zwaar en als ik zie wat er allemaal bij komt kijken aan ziekenhuisbezoeken, spuiten, slikken, hormonen en lichamelijke ingrepen, is dat nogal wat. Naar dat anderen hier weinig begrip en medeleven voor kunnen opbrengen. Ik hoop dat je hier je ei kwijt. Ik geef je een extra dikke knuffel. En ik hoop van harte dat jij binnenkort een kloppend hartje en een mooie echo hebt. :hug:
MssFiddler lees ik nu dat de rest al wel wist dat ze zwanger was, maar jij als enige niet? Wow dat vind ik echt raar! Ik zou dan ook teleurgesteld en verdrietig zijn. Diegene begrijpt het echt niet he?! Bovendien vind ik dat je in dit traject juist wel ruimte moet nemen voor verdriet. Het is er namelijk gewoon en dat wegstoppen helpt je echt niet verder. Het traject is erg zwaar en als ik zie wat er allemaal bij komt kijken aan ziekenhuisbezoeken, spuiten, slikken, hormonen en lichamelijke ingrepen, is dat nogal wat. Naar dat anderen hier weinig begrip en medeleven voor kunnen opbrengen. Ik hoop dat je hier je ei kwijt. Ik geef je een extra dikke knuffel. En ik hoop van harte dat jij binnenkort een kloppend hartje en een mooie echo hebt. :hug:
[/quote]

Nee dat was iemand anders. De hele groep wist het toen al 2 weken, hebben mij doodleuk een cadeautje namens de groep laten halen (wat dus een heel ongepast cadeau werd) en pas toen iedereen naar haar buik dook had ik het door. Toen ik er wat van zei kreeg ik van velen de reactie dat het niet hun verantwoordleijkheid was en van de zwangere dat ze ook wel andere dingen aan dr hoofd had. Daar heb ik een beetje een trauma aan overgehouden geloof ik waardoor ik nu extra heftig op dit soort dingen reageer.
Maar hier van me afschrijven helpt wel... Het gaat al beter...
Rucio wat balen van de echo! Ik snap je gevoel. Ik zou in jouw geval zeker willen weten of die drie kleinere groot genoeg zijn zaterdag. Anders heb je daarbij kans op onrijpe eicellen (dat had ik in mijn vorige poging met die kleinere) en dat zou zonde zijn. Achteraf heb ik enorm spijt dat we die poging door hebben laten gaan. Op de echo's had ik drie grote en twee iets kleinere. Vijf zijn aangeprikt. Het leverde vier eitjes op waarvan 1 onrijp. Van de drie is er maar 1 bevrucht en teruggeplaatst. Ik had het achteraf graag afgebroken en dan de volgende ronde met hogere dosering opnieuw geprobeerd.
Overleg goed met je arts. Evt zou je de poging kunnen afbreken, hoe zuur ook. Misschien heb je een volgende ronde wel meer eitjes. Tenzij je steeds weinig eitjes hebt (ik weet niet meer precies hoe het bij jou zat). Dit is zo ontzettend lastig! :hug:
Poeh MssFiddler dat meen je niet! Ook dat heb je al meegemaakt. Wat een lomperiken zijn er toch! :thunder: :hug:
Welkom Dionne en Noëlle !

Piene Gefeliciteerd met jullie dochter, heerlijk om zulke fijne berichten te lezen op dit forum!

Taart en Tinkerbell: Gefeliciteerd!! Het is nog vroeg natuurlijk maar een positieve test is alsnog geweldig nieuws :)!

Boulu en Mssfiddler : Volgens mij had ik jullie al gefeliciteerd, maar mocht ik het vergeten zijn, dan alsnog! Zoals ik hierboven al zei, die positieve flow hier geeft mij weer zoveel positieve energie! :cheer:

Baggal Ik begreep dat jij eindelijk (bijna?) aan je welverdiende vakantie bent begonnen. Heerlijk genieten met je gezinnetje :).

Doces Ik hoop dat je van je 'pauze' kunt genieten en je kunt opladen! Lekker aan de glühwein dan maar met Kerst, en een glaasje bubbels met Nieuwjaar!

Mangoest Vreselijk he zo'n witte test. Je wilt het streepje er wel op kijken, bah. Een zwangerschap voelt dan zo ontzettend ver weg (zo voel ik het tenminste). Maar je hebt nog een aantal cryo's toch?

Miekje Hoe gaat het bij jou? Wij lopen zo gelijk op. Wat naar dat je zoveel pijn hebt gehad. Ik moet zeggen dat ik het ook zo heb ervaren dit keer, ik werd 2 nachten wakker met helse krampen zoals ik ze nog nooit had gevoeld tijdens een menstruatie (en ik ben wel wat gewend). Dat is gelukkig nu weer over. Wanneer kun je weer beginnen met prikken?

Bij mij is alles weer een beetje steady. Na een paar verdrietige dagen kreeg ik het fijne nieuws dat ze mijn volgende cryo tp om de feestdagen heen kunnen plannen. Ik zit dus alweer aan de progynova en heb over 13 dagen de echo en hopelijk dan een aantal dagen later de TP. Met nog 3 cryo's in de vriezer doe ik veel schietgebedjes voor goede ontdooiing.

Trouwens maken jullie je wel eens zorgen over wat je allemaal naar binnen krijgt tijdens behandelingen? Als ik dan bijvoorbeeld de kankergerelateerde waarschuwingen lees in de bijsluiter van Progynova/Estradiol vind ik dat toch wel heel eng.
Ik ben een beetje (heel erg) teleurgesteld in mijn lichaam. De hormonen hebben niet zijn werk gedaan. Achteraf blijkt dat ik meer follikels heb dan wat ze in eerste instantie gezegd hebben (eerst 3, vandaag 6 gezien). Van de 6 die ze gezien hebben, zijn er 4 onder de 10mm dus kunnen ze niks mee, 1 was 13,6mm en de andere 16,3mm. Ik moet morgen terug komen tenzij de gynaecoloog anders besluit straks. Ze hopen dat die ene uitgroeit tot een 18mm follikel. Omdat ik weet dat dit mogelijk onze eerste en laatste behandeling zal zijn, ga ik er van uit dat ze de grootste gaan puncteren. Hopelijk zitten daar meerdere bruikbare eicellen in, zo niet dan is het einde oefening voor ons.

Rucio Volg jouw gevoel! Het zou zonde zijn om de sprong te wagen en uiteindelijk teleurgesteld moeten worden. Doe wat jouw hart in je ingeeft.
Vergeten, Lilly, succes morgen met de eerste echo!
Bedankt lieve meiden, het helpt om het hier van me af te schrijven. Zizo ik vrees daar dus ook voor. De vorige keer had ik met 150 eh gonal f 10 follikels waar uiteindelijk 5 eitjes in zaten. Ik snap er echt niks van, ik ben 26, alles zou goed zijn bij mij dus had er echt veel meer van verwacht nu. Ik vraag me nu af of er misschien iets mis is met mijn eicelvoorraad.

Dionne voor jou dus helaas ook niet het nieuws waar je op hoopte. Heel veel succes morgen!

Lieve Piene gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje! Geniet van elkaar.
Rucio Kan me goed voorstellen dat je jezelf dat afvraagt. Waarom ga je dat niet eerst laten uitzoeken voordat je weer een poging gaat wagen. Snap ook dat je daardoor in de war bent aangezien je de vorige keer meerdere follikels had. Zou anders een gesprek aanvragen met je behandeld arts.

Ik had zelf ook liever gehoord dat er meerdere bruikbare follikels zijn. Helaas heeft het zo niet mogen zijn. Uiteindelijk heb je maar 1 goede eicel nodig en 1 goede zaadcel. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Fingers crossed!

Piene van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Geniet van jullie kersvers gezinnetje.
Tinkerbell en Taart, yay, goed nieuws! Gefeliciteerd!! :cheer2: (Tinkerbell, wat anderen ook al schreven, zoveel dagen na de pregnyl een duidelijke streep is echt zonder twijfel van een zwangerschap en niets anders!).

Piene, jij gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Heerlijk dat ze er nu echt is!! Geniet!!!

Helaas tegelijkertijd ook minder goed nieuws. Labgeek, erg jammer van je negatieve test. Persoonlijk zou ik daarmee ook geen hoop meer hebben. Heel verdrietig voor je :(.

Rucio, wat balen, die eerste echo :(. Hoeveel heb je nu gespoten? Als er wel nog follikels zitten, maar die niet meegroeien, zou ik zeggen dat je gebaat zou zijn bij een nog hogere dosis, maar ik ben natuurlijk geen arts. Ik zou ook overleggen of afbreken een optie zou zijn, als je je er niet goed bij voelt. Wat vond de arts er zelf van? Tegenover Zizo's slechte ervaring heb ik overigens wel een redelijk goede ervaring met ongelijk groeiende eitjes. Ik had de eerste ronde bij mijn echo 3 kleine follikels en drie grote, ongeveer dezelfde grootte als die van jou. De afstand tussen die echo en de punctie was precies even lang als nu bij jou gepland staat en ik had uiteindelijk 5 rijpe eitjes, dus het kan wel. Maar nogmaals, als het niet goed voelt zou ik zeker overwegen om af te breken.

Dionne, bij jou ook teleurstellend nieuws. Ook bij jou zou ik zeggen dat een hogere dosis mss beter zou zijn, maar jij zit al op de hoogste dosis, geloof ik? Overigens, uit één follikel kan maar maximaal één eitje komen, niet meerdere. En het kan helaas zelfs ook nog zo zijn dat-ie leeg is. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Wel kan het zo zijn dat het kleinere eitje toch groot genoeg is bij de punctie en ze dan in het optimale geval 2 eitjes vinden.
Mss heb je het al eens geschreven, maar waarom zou het meteen einde oefening voor jullie zijn? Zou het voor jullie een optie zijn om naar het buitenland te gaan? Bijv. Düsseldorf? Daar hebben ze veel meer ervaring met vrouwen die weinig eitjes aanmaken en/of moeilijk te stimuleren zijn.

Noelle, volgens mij klopt het hoor, dat als de eileiders het enige probleem is, je kansen met IVF het beter zijn dan met andere indicaties (zoals mannelijke factor). Tenzij natuurlijk aan de verklevingen een andere oorzaak zit, zoals endometriose, maar ik begrijp dat dat niet het geval is bij jou. Succes!

Verder hou ik het even kort. Ik ben lekker in de pauze-stand en dat bevalt me prima. Ik merk dat er een hoop spanning van me afvalt. Gisteren lukte het me zelfs om zonder verdrietige gevoelens een collega te vragen naar de zwangerschap van z'n vriendin. Dat vind ik echt fijn. Ik ben verder veel bezig met gezond eten en voedingssupplementen. Ben zelfs glutenvrij aan het eten, aangezien dat goed zou zijn voor endometriose. Had nooit gedacht dat ik dat ooit zou overwegen (vond het altijd een beetje onzin), maar nu wil ik toch het zekere voor het onzekere nemen en alles doen om de komende poging(en) optimaal te laten verlopen.

Oh ja, Diamond, ik overweeg ook een overstap naar een andere kliniek, maar vind het ook wel lastig. Loyaliteit speelt hier ook een rol. Plus dat ik het lastig vind te beoordelen of andere klinieken wel beter zijn. Maar ik wil ook iig wat gesprekken gaan voeren. Maar wel pas in het nieuwe jaar, nu even geen zin om me er mee bezig te houden, merk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven