Na 25 jaar is het over
zaterdag 2 december 2017 om 04:21
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
donderdag 14 december 2017 om 06:10
Ik weet ook wat je voelt en meemaakt nu TO.. Na 20 jaar huwelijk heb ik destijds zelf de stekker eruit getrokken en daarmee kwam de beerput aan leugens en bedrog ook meteen open te liggen. Iemand waar je al die jaren je 'hele hebben en houwen' mee hebt gedeeld, iemand die je met heel je hart zo graag wílde vertrouwen.. ondanks alle knagende twijfels die ik "maar even" aan de kant schoof in de jaren. De pijn was ondraaglijk voor mij en ik heb op gegeven moment om medicatie gevraagd bij de psych om mezelf nog enigszins op de rit te houden voor de kinderen. Ik heb het echt ervaren als traumatiserend. En nu, een aantal jaren verder merk ik dat ik er nog wel mee worstel, met het bedrog en komen er soms nog herinneringen naar boven die erop wijzen dat hij mij belazerde..IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑13-12-2017 10:16Dank je wel. Zo te horen heb jij ook heel wat meegemaakt met je vrouw en veel geslikt om het goed te houden. Heel zuur dat het dan na 14 jaar en twee mooie kinderen toch van haar kant uit niet meer lukt. En zo te horen al eerder niet lukte. Als je iemand zó vertrouwt, terwijl je misschien net als ik al wel iemand bent die het moeilijk vind om andere mensen te vertrouwen, en dat vertrouwen dan zo beschaamt wordt, dat is echt zo verschrikkelijk pijnlijk. Ik krijg soms letterlijk geen lucht. Ik hoop soms echt dat ik gewoon dood neerval, zodat ik alle pijn niet hoef te voelen. Ik zal niet zelf een einde aan mijn leven maken maar kan me heel goed voorstellen dat sommigen dit wel doen. Het totale verraad is echt killing. Ik wens jou ook heel veel sterkte en ik hoop dat het snel wat minder pijn mag gaan doen. Maar met de feestdagen in zicht vrees ik dat dat nog wel even zal duren. Dikke knuffel voor jou![]()
Heel veel sterkte in deze tijd, het zal zeker niet makkelijk worden, maar uiteindelijk komt het goed en zal je de juiste keus maken voor jezelf
donderdag 14 december 2017 om 09:58
Ik leef met je mee lieverd ik worstel ook nog steeds mijn man na 20jr huwelijk ook betrapt, had al vermoedens maar heb toen destijds iets in onze slaapkamer geplaatst ) en kon alles aftappen we hebben een huisje in spanje waar hjj regelmatig heen ging voor zijn ‘werk’ 
, ik kon vanaf hier alles aftappen was erg zwaar, ben ook bij hem gebleven maar vraag mezelf iedere dag nog af wat doe ik nog b hem!! Hij doet ze best en oook daarvan krijg ik paranoia want denk is het wel gemeend of verbergt hij iets wat een klootzakken ze weten niet wat ze kapot maken ben mentaal gesloopd en was dacht jk echt een sterke vrouw
donderdag 14 december 2017 om 10:03
waarom blijf je bij een klootzak? kan je niet alleen zijn?Fleur80 schreef: ↑14-12-2017 09:58Ik leef met je mee lieverd ik worstel ook nog steeds mijn man na 20jr huwelijk ook betrapt, had al vermoedens maar heb toen destijds iets in onze slaapkamer geplaatst ) en kon alles aftappen we hebben een huisje in spanje waar hjj regelmatig heen ging voor zijn ‘werk’, ik kon vanaf hier alles aftappen was erg zwaar, ben ook bij hem gebleven maar vraag mezelf iedere dag nog af wat doe ik nog b hem!! Hij doet ze best en oook daarvan krijg ik paranoia want denk is het wel gemeend of verbergt hij iets wat een klootzakken ze weten niet wat ze kapot maken ben mentaal gesloopd en was dacht jk echt een sterke vrouw
donderdag 14 december 2017 om 10:50
Aan de kant geschoven worden zonder dat er een ander is, gewoon omdat de liefde over is, is niet minder pijnlijk. Geloof mij maar. Het laat je ook achter in vertwijfeling. Hij heeft niet eens een ander maar wil "gewoon" niets meer. Ik vind het de ultieme afwijzing.
Helaas horen pijn en verdriet bij het leven. Ik hoop dat het allemaal weer op zijn plaats valt uiteindelijk. De zon gaat vanzelf weer schijnen, daar geloof ik heilig in. Geen idee wanneer en hoe maar het komt. Ook voor jullie. Echt
Helaas horen pijn en verdriet bij het leven. Ik hoop dat het allemaal weer op zijn plaats valt uiteindelijk. De zon gaat vanzelf weer schijnen, daar geloof ik heilig in. Geen idee wanneer en hoe maar het komt. Ook voor jullie. Echt
donderdag 14 december 2017 om 20:49
Hier nog een vrouw die door dezelfde hel is gegaan, ook 25 jaar samen (18 jaar getrouwd) twee kinderen, echtgenoot 6 jaar geleden begonnen met vreemdgaan na 4 jaar nam hij er nog 1 bij, dus hij had gewoon drie levens! Ik ben er vorig jaar achtergekomen! Heb ook alle ellende meegemaakt: huilen, niet eten/drinken, niet slapen ik ging door een hel en wilde ook het liefst dood neervallen!IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑13-12-2017 10:37Een knuffelvoor al die mannen en vrouwen die door deze zelfde hel gaan. Waarom doen mensen elkaar toch zoveel pijn onder de noemer van liefde..
![]()
Hij wilde absoluut niet scheiden heeft er ook alles aan gedaan, is heel erg veranderd in goede zin! Therapie gevolgd, heb vooral ook veel aan mezelf gewerkt!
Nu gaan we langzaam de goede kant op, hij heeft zich duidelijk bewezen! Ik heb het hem vergeven maar vergeten zal ik het NOOIT! Het vertrouwen is ook nog niet helemaal terug dat vindt ik het moeilijkste!
Als ik jouw verhaal leest voel ik de pijn weer in mijn hele lichaam, en kan dan ook alleen maar huilen! Ik geef je een hele dikke knuffel en wil je heel veel sterkte wensen! Als je behoefte hebt om te praten kun je mij altijd privé een berichtje sturen!
Houd je taai, je komt er wel al denk je nu van niet!
donderdag 14 december 2017 om 21:18
waarom wil je in vredesnaam door met zo'n man? wat heb je daar nu bij te winnen? Dat vertrouwen is toch voor altijd kapot? wat is dan nog je basis? waarom gun je jezelf niet een leuke man?Anoniem0909 schreef: ↑14-12-2017 20:49Hier nog een vrouw die door dezelfde hel is gegaan, ook 25 jaar samen (18 jaar getrouwd) twee kinderen, echtgenoot 6 jaar geleden begonnen met vreemdgaan na 4 jaar nam hij er nog 1 bij, dus hij had gewoon drie levens! Ik ben er vorig jaar achtergekomen! Heb ook alle ellende meegemaakt: huilen, niet eten/drinken, niet slapen ik ging door een hel en wilde ook het liefst dood neervallen!
Hij wilde absoluut niet scheiden heeft er ook alles aan gedaan, is heel erg veranderd in goede zin! Therapie gevolgd, heb vooral ook veel aan mezelf gewerkt!
Nu gaan we langzaam de goede kant op, hij heeft zich duidelijk bewezen! Ik heb het hem vergeven maar vergeten zal ik het NOOIT! Het vertrouwen is ook nog niet helemaal terug dat vindt ik het moeilijkste!
Als ik jouw verhaal leest voel ik de pijn weer in mijn hele lichaam, en kan dan ook alleen maar huilen! Ik geef je een hele dikke knuffel en wil je heel veel sterkte wensen! Als je behoefte hebt om te praten kun je mij altijd privé een berichtje sturen!
Houd je taai, je komt er wel al denk je nu van niet!
donderdag 14 december 2017 om 21:28
donderdag 14 december 2017 om 21:44
Las net openings-post en dacht meteen, dit verhaal is compleet verzonnen door een persoon die duidelijk om aandacht verlegen zicht. Zonder te willen schofferen, dit baseer ik op naam TO, tijd van post en taalgebruik........ Vindt het nogal opvallend dat als je compleet over je toeren bent, je toch een heel verhaal weet neer te zetten dat a) leesbaar is zonder fouten en b) zeer chronologisch van opbouw is.
Sorry, TO had diezelfde dag al bankrekening kunnen openen (veel banken in de grote plaatsen zijn zaterdagochtend geopend) en zo 'haar deel veilig kunnen stellen'. Maatschappelijk werk en legio therapieën kennen een zogenaamd noodloket voor crisissituaties in het weekend. Had gebeld kunnen worden zodat TO opgevangen had kunnen worden.
Posting is inmiddels 12 dagen oud, als partner zo'n hork / bullebak is als TO schetst, waarom dan maandagochtend 4/12 niet als eerste werk scheiding aangevraagd? Had niemand hoeven inlichten, zodra scheidingpapieren er waren had ze kunnen zeggen 'en nu mag bijna ex-man jullie gaan uitleggen waarom IK wil scheiden'.
De enige verliezer is de dochter van TO, scheiding of niet.
Sorry, TO had diezelfde dag al bankrekening kunnen openen (veel banken in de grote plaatsen zijn zaterdagochtend geopend) en zo 'haar deel veilig kunnen stellen'. Maatschappelijk werk en legio therapieën kennen een zogenaamd noodloket voor crisissituaties in het weekend. Had gebeld kunnen worden zodat TO opgevangen had kunnen worden.
Posting is inmiddels 12 dagen oud, als partner zo'n hork / bullebak is als TO schetst, waarom dan maandagochtend 4/12 niet als eerste werk scheiding aangevraagd? Had niemand hoeven inlichten, zodra scheidingpapieren er waren had ze kunnen zeggen 'en nu mag bijna ex-man jullie gaan uitleggen waarom IK wil scheiden'.
kleppeboxx wijzigde dit bericht op 15-12-2017 22:45
Reden: Had stukje uit mijn persoonlijke leven weergegeven. Dit werd door een medetopic-er als beledigend ervaren jegens TO-starter. Daarom heb ik besloten om het te verwijderen zodat niemand aanstoot kan nemen noch mijn reactie in twijfel behoeft te trekken.
Reden: Had stukje uit mijn persoonlijke leven weergegeven. Dit werd door een medetopic-er als beledigend ervaren jegens TO-starter. Daarom heb ik besloten om het te verwijderen zodat niemand aanstoot kan nemen noch mijn reactie in twijfel behoeft te trekken.
16.76% gewijzigd
vrijdag 15 december 2017 om 11:43
Ze runnen samen een goedlopend bedrijf waar hij de opdrachten binnenhaalt en zij ze uitvoert dus dat is duidelijk een stereotype/vooroordeel van jouw kant.
vrijdag 15 december 2017 om 12:02
Dit was niet naar TO maar naar Fleur80 en als reactie op de vraag van S-Meds waarom je dan bij zo'n vent blijft.
vrijdag 15 december 2017 om 12:49
Hmmm ... misschien omdat het vertrouwen dusdanig geschaad is dat er ook geen vertrouwen meer is in andere mannen ? TO weet nu wat ze heeft, niet wat ze krijgt na een eventuele scheiding. Heel, heel veel mannen gaan vreemd. Stel dat je gaat scheiden en je treft er weer zo een. En die kans is behoorlijk aanwezig, dan zit je weer in hetzelfde schuitje, maar dit keer helemaal met lege handen. Mannen die gescheiden zijn en er redelijk goed uitzien hebben vaak al een periode van scharrelen achter de rug en zijn er bedreven in geworden. Waarom dat opgeven ? Vaak willen ze echter ook graag een vaste relatie vanwege een verlangen naar stabiliteit. Veel mannen kunnen dat prima naast elkaar volhouden. Zeker mannen op de datingmarkt in de leeftijd tussen 40 en 50 zijn niet de meest betrouwbare partners is mijn ervaring.
Misschien wil TO uitzoeken of ze kan accepteren hoe haar man is omdat het alternatief haar ook niet gelukkig maakt.
Deze post staat natuurlijk vol met generalisaties. Ook vrouwen gaan vreemd, sommige mannen gaan niet vreemd, er zijn ook mannen en vrouwen die alleen gaan voor een monogame relatie omdat ze dat het fijnst vinden etc. Maar daar gaat het in dit topic niet over.
vrijdag 15 december 2017 om 15:50
je weet wat je hebt, een vreemdganger die al 6 jaar buiten de deur eet en er twee!!! anderen op nahoudt.tarataz schreef: ↑15-12-2017 12:49Hmmm ... misschien omdat het vertrouwen dusdanig geschaad is dat er ook geen vertrouwen meer is in andere mannen ? TO weet nu wat ze heeft, niet wat ze krijgt na een eventuele scheiding. Heel, heel veel mannen gaan vreemd. Stel dat je gaat scheiden en je treft er weer zo een. En die kans is behoorlijk aanwezig, dan zit je weer in hetzelfde schuitje, maar dit keer helemaal met lege handen. Mannen die gescheiden zijn en er redelijk goed uitzien hebben vaak al een periode van scharrelen achter de rug en zijn er bedreven in geworden. Waarom dat opgeven ? Vaak willen ze echter ook graag een vaste relatie vanwege een verlangen naar stabiliteit. Veel mannen kunnen dat prima naast elkaar volhouden. Zeker mannen op de datingmarkt in de leeftijd tussen 40 en 50 zijn niet de meest betrouwbare partners is mijn ervaring.
Misschien wil TO uitzoeken of ze kan accepteren hoe haar man is omdat het alternatief haar ook niet gelukkig maakt.
Deze post staat natuurlijk vol met generalisaties. Ook vrouwen gaan vreemd, sommige mannen gaan niet vreemd, er zijn ook mannen en vrouwen die alleen gaan voor een monogame relatie omdat ze dat het fijnst vinden etc. Maar daar gaat het in dit topic niet over.
Je weet niet wat je krijgt, misschien een leuke betrouwbare man want die zijn er heus.
de forummer die dat schreef zei ook nog dat hij nu enorm veranderd is. Maar mensen veranderen eigenlijk nauwelijk, zeker niet als ze de 30 voorbij zijn.
vrijdag 15 december 2017 om 19:26
Dit is een grove belediging richting TO.Kleppeboxx schreef: ↑14-12-2017 21:44Las net openings-post en dacht meteen, dit verhaal is compleet verzonnen door een persoon die duidelijk om aandacht verlegen zicht. Zonder te willen schofferen, dit baseer ik op naam TO, tijd van post en taalgebruik........ Vindt het nogal opvallend dat als je compleet over je toeren bent, je toch een heel verhaal weet neer te zetten dat a) leesbaar is zonder fouten en b) zeer chronologisch van opbouw is.
Ben zelf meer dan 25 jaar gehuwd, meer dan genoeg ellende / up-en-downs gehad. Dingen meegemaakt die een grote aanslag pleegden op wederzijds vertrouwen (er is nooit sprake geweest van overspel, vreemd gaan of iets in die richting). Toch kwamen elke keer terug op het punt van houden van en zolang er liefde is (hoe weinig ook) dan blijft het de moeite waard om daarvoor te vechten.
Dus kom niet bij mij aan dat ik lichtzinnig en ondoordacht reageer.
Al meermalen heeft ze uitgelegd hoe het zit, ook naar aanleiding van iemand anders die ook gedacht dat dit topic nep is.
Misschien is de laatste alinea (schuin gedrukt) van jouw reactie wel nep, kan ik ook zeggen.
vrijdag 15 december 2017 om 23:28
Dank je creativeguy dat je het voor me opneemt. Ik kan gewoon niet geloven dat mensen mijn verhaal nep vinden, als je toch het hele topic leest. Maar ja misschien ben ik zelf wel te naïef hoor. Ik heb maar besloten ze te negeren.creativeguy schreef: ↑15-12-2017 19:26Dit is een grove belediging richting TO.
Al meermalen heeft ze uitgelegd hoe het zit, ook naar aanleiding van iemand anders die ook gedacht dat dit topic nep is.
Misschien is de laatste alinea (schuin gedrukt) van jouw reactie wel nep, kan ik ook zeggen.
zondag 17 december 2017 om 12:59
Waarom ga je per se uit van een nieuwe man? Waarom na de scheiding dan niet gewoon single blijven? Het heeft mi te maken met hoe sterk je in je schoenen staat.tarataz schreef: ↑15-12-2017 12:49Hmmm ... misschien omdat het vertrouwen dusdanig geschaad is dat er ook geen vertrouwen meer is in andere mannen ? TO weet nu wat ze heeft, niet wat ze krijgt na een eventuele scheiding. Heel, heel veel mannen gaan vreemd. Stel dat je gaat scheiden en je treft er weer zo een. En die kans is behoorlijk aanwezig, dan zit je weer in hetzelfde schuitje, maar dit keer helemaal met lege handen. Mannen die gescheiden zijn en er redelijk goed uitzien hebben vaak al een periode van scharrelen achter de rug en zijn er bedreven in geworden. Waarom dat opgeven ? Vaak willen ze echter ook graag een vaste relatie vanwege een verlangen naar stabiliteit. Veel mannen kunnen dat prima naast elkaar volhouden. Zeker mannen op de datingmarkt in de leeftijd tussen 40 en 50 zijn niet de meest betrouwbare partners is mijn ervaring.
zondag 17 december 2017 om 14:23
Beste TO,
Hoe gaat het met je?
Kunnen jullie weer samen praten onder leiding vd therapeut?
Of samen, in alle eerlijkheid en openheid zonder beschuldigingen?
Hoe gaan je de feestdagen vorm geven voor jullie dochter?
Geen makkelijke periode; december, waarin waarin vaak de nadruk wordt gelegd op een bloeiend gezinsleven.
Hoe gaat het met je?
Kunnen jullie weer samen praten onder leiding vd therapeut?
Of samen, in alle eerlijkheid en openheid zonder beschuldigingen?
Hoe gaan je de feestdagen vorm geven voor jullie dochter?
Geen makkelijke periode; december, waarin waarin vaak de nadruk wordt gelegd op een bloeiend gezinsleven.
De toekomst is niet meer wat het was