Slaande ruzie
woensdag 27 december 2017 om 14:56
Hoi,
Ben helemaal het noorden kwijt.
Mijn vriend is er net op uit gekomen dat ik zijn beste vriendin ook in vertrouwen neem en haar soms dingen vertel over onze relatie na een ruzie of als hij mij heeft vast gehad bij mijn keel of slaat...
En nu is hij helemaal door t lint gegaan! Ben helemaal bont en blauw geslagen in t bijzijn van onze gezamelijke vriendin, overstampt enz en hij vindt dat hij t recht daartoe heeft. Ik weet dat ik in de fout ben geweest maar nu voel ik mij zo verdomd slecht dat ik mezelf echt iets zou kunnen aandoen! Uit schaamte, angst, wanhoip, geen uitweg zien...
Hij vindt dat hij dit recht heeft omdat ik een mes in zijn rug heb gestoken... ik kan nu niet meer stappen van pijn en zie overal blauw
Wat nu??
Ben helemaal het noorden kwijt.
Mijn vriend is er net op uit gekomen dat ik zijn beste vriendin ook in vertrouwen neem en haar soms dingen vertel over onze relatie na een ruzie of als hij mij heeft vast gehad bij mijn keel of slaat...
En nu is hij helemaal door t lint gegaan! Ben helemaal bont en blauw geslagen in t bijzijn van onze gezamelijke vriendin, overstampt enz en hij vindt dat hij t recht daartoe heeft. Ik weet dat ik in de fout ben geweest maar nu voel ik mij zo verdomd slecht dat ik mezelf echt iets zou kunnen aandoen! Uit schaamte, angst, wanhoip, geen uitweg zien...
Hij vindt dat hij dit recht heeft omdat ik een mes in zijn rug heb gestoken... ik kan nu niet meer stappen van pijn en zie overal blauw
Wat nu??
vrijdag 29 december 2017 om 16:25
Het gaat hier om fysiek geweld. Erger dan dat bestaat niet.
Uiteraard is het beter uit mekaar te gaan, want gezond is zo'n relatie niet.
Belg hier...
Wat een bullshit, de politie zal altijd een verslag van interventie opmaken.
Tenzij je op het moment zelf hebt aangegeven dat het allemaal zo erg niet is...
Je zegt zelf dat ze je naar bureau doorverwijzen als je een klacht wou indienen.
Duidelijk dat je er niet aan toe was op het moment dat ze ter plaatse waren.
Maar ik snap het, want in een giftige relatie, zijn je eigen gedachtegangen zodanig in de war gebracht dat je terugkrabbelt. Bang om alleen te moeten zijn? Gefaald voor je zoon? Allemaal tekenen om voor jezelf uit te maken dat je er NU uit moet.
Oja, CAW, OCMW, zelfs de stadsdiensten kunnen je helpen met opvang en zelfs met geld om een nieuw plekje te vinden. Je moet gewoon je trots inslikken en toestaan om geholpen te worden.
En ga naar je huisarts om de verwondingen in je medisch dossier te laten opnemen.
(PS : ja ik spreek uit ervaring)
Je zegt zelf dat ze je naar bureau doorverwijzen als je een klacht wou indienen.
Maar ik snap het, want in een giftige relatie, zijn je eigen gedachtegangen zodanig in de war gebracht dat je terugkrabbelt. Bang om alleen te moeten zijn? Gefaald voor je zoon? Allemaal tekenen om voor jezelf uit te maken dat je er NU uit moet.
Oja, CAW, OCMW, zelfs de stadsdiensten kunnen je helpen met opvang en zelfs met geld om een nieuw plekje te vinden. Je moet gewoon je trots inslikken en toestaan om geholpen te worden.
En ga naar je huisarts om de verwondingen in je medisch dossier te laten opnemen.

Alles voor de maar is onzin.francieneke schreef: ↑29-12-2017 16:18Wat lees jij vaak wat er niet staat.
Hoe komt dat? Waarom doe je dat?
Slaan kan echt niet, maar er zijn vrouwen, die vragen er om.
Ergo: er zijn situaties waarin het wel kan.
Om te rellen. Altijd. Gewoon negeren.francieneke schreef: ↑29-12-2017 16:18Wat lees jij vaak wat er niet staat.
Hoe komt dat? Waarom doe je dat?

vrijdag 29 december 2017 om 16:27
Dat durf ik niet zo te stellen, bij fysiek geweld helen de wonden, dag in dag uit psychisch mishandeld worden ebt veel langer na. Helaas spreek ik uit ervaring
vrijdag 29 december 2017 om 16:33
De wonden hoeven helemaal niet te helen. Sterker nog, veelal is er blijvende schade. Het is niet een duw of iets, he? Kan heel ver gaan.
Niet alleen fysiek maar ook mentaal. Enkel fysiek kan namelijk niet.
Hopelijk ken je dat niet.
Alleen mentale mishandeling vind ik niet te vergelijken met fysieke. Daarbij is het daar makkelijker bij wegkomen.
Maar goed, laten we geen nieuwe discussie voeren. Dat is het onderwerp immers niet. Iedereen vind zijn eigen probleem erger dan die van een ander.
anoniem_106277 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 16:36
21.20% gewijzigd

vrijdag 29 december 2017 om 16:34
Hier hetzelfde. 10 jaar na dato hoorde ik op de auto radio een bepaald liedje en opeens zat ik weer in die situatie, voelde ik de angst en zag ik alles heel helder als ik een film keek. Dat was dus een flashback. Ik wist niet dat het zo zou gaan. Ik ben daarna acuut hulp gaan zoeken, want ik ben een paar honderd meter landweg kwijt. Gelukkig rechtdoor zonder bochten of tegenligger. Maar wat nu als...
Hete lichamelijke geweld is allang vergeten op de laatste verwurging na. Maar het emotionele en psychische geweld draag ik nog steeds.
vrijdag 29 december 2017 om 16:36
nee hoor, gebroken botten genezen meestal vrij makkelijk, maar geestelijk breken is zoveel moeilijker te genezen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

vrijdag 29 december 2017 om 16:37
Ik geloof niet dat je weet waarover je praatKsenija schreef: ↑29-12-2017 16:33De wonden hoeven helemaal niet te helen. Sterker nog, veelal is er blijvende schade. Het is niet een duw of iets, he? Kan heel ver gaan.
Niet alleen fysiek maar ook mentaal. Enkel fysiek kan namelijk niet.
Hopelijk ken je dat niet.
Alleen mentale mishandeling vind ik niet te vergelijken met fysieke. Daarbij is het daar makkelijker bij wegkomen.
Maar goed, laten we geen nieuwe discussie voeren. Dat is het onderwerp immers niet. Iedereen vind zijn eigen probleem erger dan die van een ander.

vrijdag 29 december 2017 om 16:39
O Doreia wat vreselijk he die flashbacks ik heb ze helaas ook.Doreia schreef: ↑29-12-2017 16:34Hier hetzelfde. 10 jaar na dato hoorde ik op de auto radio een bepaald liedje en opeens zat ik weer in die situatie, voelde ik de angst en zag ik alles heel helder als ik een film keek. Dat was dus een flashback. Ik wist niet dat het zo zou gaan. Ik ben daarna acuut hulp gaan zoeken, want ik ben een paar honderd meter landweg kwijt. Gelukkig rechtdoor zonder bochten of tegenligger. Maar wat nu als...
Hete lichamelijke geweld is allang vergeten op de laatste verwurging na. Maar het emotionele en psychische geweld draag ik nog steeds.
vrijdag 29 december 2017 om 16:39

vrijdag 29 december 2017 om 16:41
Je mag een andere mening hebben, natuurlijk mag dat.
Ik heb alleen nog wel een vraag aan jou, spreek je uit ervaring?
vrijdag 29 december 2017 om 16:42
Hier gaat het uiteindelijk om.lloke schreef: ↑29-12-2017 16:25Belg hier...

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.