Napraattopic Deel 94
zaterdag 23 december 2017 om 20:48
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 7 januari 2018 om 01:25
Ja, die van viva, weet je nog.
Geen bijzonderheden
zondag 7 januari 2018 om 01:26
Me hartje maakt altijd een sprongetje als ik me ouwe matties hier zie, weetjenog.
Geen bijzonderheden
zondag 7 januari 2018 om 01:28
zondag 7 januari 2018 om 01:31
Ja, ik ook, wat is er toch gebeurd? Waar zijn we allemaal? Wat is er in ons gevaren? Wat heeft sanoma ons aangedaan?blijfgewoonbianca schreef: ↑07-01-2018 01:28Ik mis ze ook; the good old days. Of beter gezegd; de nachten.
Hier klieren en het gieren.
Nou ja, dat laatste doet Meds wel op de boerderie.
Geen bijzonderheden
zondag 7 januari 2018 om 01:45
relaties/jong-en-oud-door-elkaar-relati ... p=27990889#
Het gaat écht nergens meer over.
Het gaat écht nergens meer over.
Geen bijzonderheden
zondag 7 januari 2018 om 09:51
zondag 7 januari 2018 om 10:26
Rare redeneringen daar idd.
Heb het topic nu weggeklikt en ook uit mijn lijst verwijderd.
Het blijft me wel verbazen hoe het toch kan dat mensen zo anders lezen dan hoe ik het bedoel. Zou natuurlijk kunnen dat ik heel onduidelijk schrijf, maar op de een of andere manier geloof ik dat niet.
Voor de anderen: topic over hoe veel je voor je kinderen spaart. Maar op welke pijler????? Geen idee meer.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 7 januari 2018 om 10:54
Solomio schreef: ↑07-01-2018 10:26Rare redeneringen daar idd.
Heb het topic nu weggeklikt en ook uit mijn lijst verwijderd.
Het blijft me wel verbazen hoe het toch kan dat mensen zo anders lezen dan hoe ik het bedoel. Zou natuurlijk kunnen dat ik heel onduidelijk schrijf, maar op de een of andere manier geloof ik dat niet.
Voor de anderen: topic over hoe veel je voor je kinderen spaart. Maar op welke pijler????? Geen idee meer.
Altijd gezeik op zulke topics. Goeie opmerking trouwens, aan de ene kant blèren dat het allemaal prinsjes en prinsesjes zijn, maar wel tig duizend euro willen geven op hun 18e.

zondag 7 januari 2018 om 11:38
Mijn ouders spaarden wel, maar niet met een bepaald doel, collegegeld stond los van spaarbedrag. Spaarbedrag heb ik in twee jaar Ierland compleet opgezopen en een peperdure laptop van gekocht

zondag 7 januari 2018 om 11:43

zondag 7 januari 2018 om 12:11
Mijn vader spaarde wel voor ons ( jaren 70) en toen ik op mijzelf ging wonen, kreeg ik een aanzienlijk bedrag om mijn huis in te kunnen richten.
Hier sparen we niet persé voor de kinderen, maar voor een buffer zoals eerder werd gezegd. Zodra ze het huis uitgaan, kunnen ze wél bv wat grotere functionele cadeaus krijgen zoals wasmachine ed. Of kunnen we meebetalen aan een eventueel pak of jurk bij trouwen.
Wat ze zelf willen in ieder geval, maar geen gespekte grote rekening.

zondag 7 januari 2018 om 12:27
Ah zo, en-en lukt me niet, en dan leef ik liever in het nu.Ana_Isabel2 schreef: ↑07-01-2018 12:25je hebt gelijk!
Maar dat doen we ook he. We willen rond die tijd dan gewoon meehelpen als ze het huis uitgaan.
Zijn vader zal het geld wel leveren, help ik wel met de muren schilderen en de gordijnen op maat maken.

zondag 7 januari 2018 om 12:30
Dat is toch ook superlief

En wie weet lukt en-en bij ons in de toekomst ook niet hoor. Je weet nooit hoe het leven loopt.Tot die tijd krijgen ze in het hier en nu gewoon waar ze recht op hebben.
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 07-01-2018 12:31
1.71% gewijzigd

zondag 7 januari 2018 om 12:31
Mijn ouders hadden wel voor mij gespaard en dat nog in 'n tijd dat je een normale rente kreeg, dus dat ging lekker. Toen dat geld vrijkwam zette ik dat in Belgie op 'n rekening waar het nóg meer rente opleverde en ik spaarde tijdens m'n studietijd nog bij , zodat toen ik 'n huis kocht ik het geld kon gebruiken voor de verbouwingen en inrichting.

zondag 7 januari 2018 om 13:09

zondag 7 januari 2018 om 13:11
Mijn ouders zijn (gelukkig) niet onbemiddeld en als zij gaan hemelen, dan zal er voor ieder van ons een leuk bedrag overblijven. Daarnaast hebben opa en oma voor elk kleinkind bij de geboorte een studiefondsje opgezet waarmee ze ongeveer 3x van studie kunnen wisselen, en dan is het op
Wij sparen dus niet voor ons nageslacht...

Wij sparen dus niet voor ons nageslacht...

zondag 7 januari 2018 om 13:34
Die van mij houden gelukkig niet van leuke dingen doen........
En waar zij wonen is al een wasmachine aanwezig.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning