Napraattopic deel 95
maandag 8 januari 2018 om 19:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 9 januari 2018 om 21:02
lemoos2 schreef: ↑09-01-2018 20:54Wij hadden een 'Hollandse' leraar Duits (ik geloof de man kwam maar liefst uit het o zo noordelijke Gelderland). Die ramde met zo'n afgrijselijke zegelring op dat krijtbord, al krijsend 'Die, der, das'.
Een maand later kregen we een 'echte' Duitser. Ik weet nog dat de man heel enthousiast binnenkwam, in de veronderstelling dat wij toch al halve Duitsers waren taaltechnisch gesproken. Bij de eerste voorleesbeurt hoorden wij alleen nog maar zoiets als 'Isnichwah, isnichwah' terwijl hij zijn hoofd vasthield in afgrijzen.

Bij mij was het juist andersom. Ik was dus echt ruk in die rijtjes, in de tweede haalde ik alleen maar drieën voor Duits. En toen ging ik in de vakantie met mijn vriendin logeren bij haar Duitse oma, en daar hing zo'n tegeltje met zo'n wijsheid, in het Duits. Dus ik voor de gein dat tegeltje voorlezen en die Duitse oma viel steil achterover dat ik zo mooi Duits kon spreken

En later heb ik dat ook nog heel vaak te horen gekregen, ook van Zwitsers en zo, dat ik zo goed Duits spreek. Terwijl ik echt mijn uiterste best doe om alle emmetjes en ennetjes zoveel mogelijk in te slikken, want daar moet ik veel te lang over nadenken, maar misschien is dat mijn geheim ook wel.

dinsdag 9 januari 2018 om 21:06
Nee we gaan sprokkelen. Dit jaar Engels, filosofie en Latijn, en volgend jaar de rest. Om de lpa zoet te houden zeg maar. Maar dat MBO trekt ze echt niet, ze wordt er letterlijk ziek van. En VAVO kan niet, want ze is pas zestien en haar oude school wil haar niet detacheren wegens magere resultaten MAVO-diploma.vrouwjagersma schreef: ↑09-01-2018 21:01Gaat dochter compleet staatsexamen doen? Als het me niet aangaat, moet je het zeggen.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 21:08
15.04% gewijzigd

dinsdag 9 januari 2018 om 21:07
Wat rottig. En terug naar regulier (havo ofzo) ziet ze niet zitten?Lady*Voldemort schreef: ↑09-01-2018 21:06Nee we gaan sprokkelen. Dit jaar Engels, filosofie en Latijn, en volgend jaar de rest. Om de lpa zoet te houden zeg maar. Maar dat MBO trekt ze echt niet, ze wordt er letterlijk ziek van.

dinsdag 9 januari 2018 om 21:11
Dat had ik al gewijzigd, dat wil haar oude school niet, wegens magere resultaten MAVO-diploma. Ze trekt het niet meer om onder niveau te werken, net als in groep 4 zeg maar. Maar dit keer is het gemakkelijker, juist omdat ze al zestien is. Een zevenjarige onttrekken aan de leerplicht is lastiger dan een zestienjarige en we hebben een schappelijke LPA dus daar maken we dan maar gebruik van.vrouwjagersma schreef: ↑09-01-2018 21:07Wat rottig. En terug naar regulier (havo ofzo) ziet ze niet zitten?
dinsdag 9 januari 2018 om 21:11
Waar was je? Ik zat er ookvrouwjagersma schreef: ↑09-01-2018 19:56Ik begrijp het helemaal. Ik ben vorig jaar voor het eerst in Andalusie geweest (was eerder al op andere plekken) en ik vond het hartverwarmend. En iedereen deed zijn best mijn lamme Spaans te begrijpen.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

dinsdag 9 januari 2018 om 21:15
Geen idee. Boos worden
dinsdag 9 januari 2018 om 21:17
De domheid viert weer hoogtij daar. Ik kom er al nooit maar gelijk weer genezen idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

dinsdag 9 januari 2018 om 21:18
Misschien is de wereldschool een optie.Lady*Voldemort schreef: ↑09-01-2018 21:11Dat had ik al gewijzigd, dat wil haar oude school niet, wegens magere resultaten MAVO-diploma. Ze trekt het niet meer om onder niveau te werken, net als in groep 4 zeg maar. Maar dit keer is het gemakkelijker, juist omdat ze al zestien is. Een zevenjarige onttrekken aan de leerplicht is lastiger dan een zestienjarige en we hebben een schappelijke LPA dus daar maken we dan maar gebruik van.

dinsdag 9 januari 2018 om 21:21
Ik denk vannacht al. Dat die hypocriete napraattrutten precies dat doen wat ze anderen verwijten en dat dat heel gemeen is.Lady*Voldemort schreef: ↑09-01-2018 21:17Ja dat heb ik daar ook altijd.
Maar dat mag je niet zeggen he. Want dan komen de usual suspects hier weer huilen dat ze worden uitgekotst.

dinsdag 9 januari 2018 om 21:24
NenaLady*Voldemort schreef: ↑09-01-2018 20:48En deze werden we mee doodgegooid door onze Duitse leraar, in gym 2. Die schat nam dan een platenspeler mee naar school en dan mochten wij meezingen en de teksten vertalen. Ik heb er meer van geleerd dan van al die stomme rijtjes
https://www.youtube.com/watch?v=La4Dcd1aUcE

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

dinsdag 9 januari 2018 om 21:25

dinsdag 9 januari 2018 om 21:26
Waarschijnlijk zitten ze mekaar nu al te appen dat het zo gemeen is dat wij mekaar allemaal appen.vrouwjagersma schreef: ↑09-01-2018 21:21Ik denk vannacht al. Dat die hypocriete napraattrutten precies dat doen wat ze anderen verwijten en dat dat heel gemeen is.
dinsdag 9 januari 2018 om 21:27
Ja alleen maar valse zure visgleuven op napraat. Heksen zonder leven die de hele dag topics van andere forummers bekritiseren.vrouwjagersma schreef: ↑09-01-2018 21:21Ik denk vannacht al. Dat die hypocriete napraattrutten precies dat doen wat ze anderen verwijten en dat dat heel gemeen is.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Nou dat.Lady*Voldemort schreef: ↑09-01-2018 21:26Waarschijnlijk zitten ze mekaar nu al te appen dat het zo gemeen is dat wij mekaar allemaal appen.
Ik heb dus helemaal geen verstand van coitus. Maar dat iemand die er wel heeeeel veeeel meer verstand van heeft een topic opent over de veiligste manier om zonder voorbehoedmiddelen te vrijen, vind ik opmerkelijk.

Wereldschool is geen IVIO. Althans, wij hebben daar onderscheid in.Lady*Voldemort schreef: ↑09-01-2018 21:25Oh ja, IVIO! Geen idee wat dat kost eigenlijk, zo goed zit ik nou ook weer niet in mijn duiten. Een staatsexamen in twee jaar is te doen in ieder geval, maar een beetje (online) begeleiding kan ook geen kwaad inderdaad.
Voordeel is dat ze is ingeschreven, dus niet onttrekt en online instructie kan krijgen.

dinsdag 9 januari 2018 om 21:29
Ik werk ook helemaal niet, allemaal verzonnen. In het echt ben ik chagrijnige Gea en iedereen in de buurt is bang voor me, want in mijn verduisterde, vervuilde woning bewaar ik alle voetballen van alle kinderen in de buurt en gooi ze op gezette tijden in stukjes gesneden naar buiten, onderwijl maniakaal kakelend terwijl ik een opgezette kat aai, die ik altijd meetors.charlottew88 schreef: ↑09-01-2018 21:27Ja alleen maar valse zure visgleuven op napraat. Heksen zonder leven die de hele dag topics van andere forummers bekritiseren.
dinsdag 9 januari 2018 om 21:30
Ik ookvrouwjagersma schreef: ↑09-01-2018 21:29Ik werk ook helemaal niet, allemaal verzonnen. In het echt ben ik chagrijnige Gea en iedereen in de buurt is bang voor me, want in mijn verduisterde, vervuilde woning bewaar ik alle voetballen van alle kinderen in de buurt en gooi ze op gezette tijden in stukjes gesneden naar buiten, onderwijl maniakaal kakelend terwijl ik een opgezette kat aai, die ik altijd meetors.